Scorito Tour 2018

1 2 ... 100 ... 255 256
TrEb

'@karperdrol ik zou Kung nemen, ivm met tijdrit en jongereklassement na de ploegentijdrit.

zomaareens

etappe 5.. is dat eigenlijk iets voor greipel? of is dat er teveel aan? ben een beetje in dubio waar daar de scheidslijn ligt.. wie denk wat? dat kittel eraf ligt lijkt me duidelijk, maar verder kunnen de meeste sprinters toch wel een aardig potje hoogtemeters beuken?
kristoff mee? demare mee?

WCEendT

'@Ralph123
Met oog op Scorito punten zie ik weinig 500K pareltjes, zie er eigenlijk maar twee waarvan ik denk dat ze hun geld waard kunnen zijn zonder dat ik ze in 21 etappe's hoef op te stellen. Laat ik het maar gewoon zeggen, Schar en SKA. Bij deze twee weet je precies welke etappe je ze opstelt en weet je ook precies hoeveel punten je realistisch mag verwachten.

Types Gaudu, Vichot of Dillier zijn normaal al niet bijzonder interessant voor Scorito poules, maar nu het budget toch een stukje ruimer is heb ik er ook gewoon geen plek voor. Daarnaast is het gewoon de vraag wanneer je deze gasten ooit zou opstellen.

Ferrari kan nog een leuke gok worden als Kristoff wegvalt in de eerste week.

@Zomaareens
Lijkt me wel wat te zwaar voor types Greipel, Kristoff. Denk dat het een mengeling van types Sagan, Matthews, Colbrelli, Alaphilippe en Impey gaat worden met een aantal AK mannen natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Karperdrol

'@ivo001

Denk jij dat Dupont zich in de punten kan fietsen bij de sprintetappes?

zomaareens

WcEendt..
kristoff en demare moet kunnen toch? of worden die er onderweg afgerammeld?

HavanaClub

Mijn eerste post ooit. en dat vooral omdat ik er gewoon echt niet uit kom dit jaar. Normaal een hekel aan renner vs renner, maar ik zie me toch echt genoodzaakt dit nu ook eens zelf te doen. Komt ie.... Jungels + Kwiat of Uran + Kung. Eigen gedachten hierover:

Jungels: onzeker of hij in dit sterke AK veld punten gaat pakken in de bergetappes en ik denk dat hij voor klassement toch net te kort komt. Mogelijk teampunten Gaviria. Inzetbaar in ITT en TTT.
Kwiat: in potentie goede punch en kan in "aanval etappes" een aanval afmaken. Maar: mag hij wel van Sky (ik ben bang van niet). Eveneens TTT+ITT inzetbaar.

Uran: schat ik qua klassement en bergetappes hoger in dan Jungels. Echter, geen TTT. Kasseien echt geen idee of hij dat kan?
Kung: gaat weinig eigen punten pakken behoudens ITT. Wel inzetbaar in TTT. En mogelijk witte trui na etappe 3, maar mogelijk snel weer kwijt aan Latour/Bernal/Moscon/Benoot. Daarna ben ik bang pas in ITT weer te gebruiken.

Kortom. Ik kom er niet uit. Hoe maak ik deze keuze?

bakfiets

Ik heb nu zoveel combinaties gemaakt met mij AK gedeelte van mijn team dat ik niet meer weet wie er nu inzitten. Iedereen is er meerdere keren in en uit geweest in meerdere combinaties.

WCEendT

'@Zomaareens
4.8% met nog hogere percentages op bepaalde stukken laatste kilometer, lijkt me niet, maar hoor graag van de rest want het kan zijn dat ik Kristoff onderschat.

Imbatido

Mijn laatste 750K renner twijfel ik ook heel erg over. Veel leuke namen met oa Benoot, Guillaume Martin, Küng, Caruso, Rolland, Bodnar, Richeze, Castroviejo, Impey voor die prijs. In een 'normaal spel' zou ik direct Benoot pakken omdat ik denk dat hij overall de meeste punten gaat pakken, maar ik twijfel erg over zijn meerwaarde in de ritten hier. Er zijn zoveel opties in de heuvelritten, en in de bergritten zou hij in eerste instantie vooral als backup dienen. En hij gaat vooral voor ritwinst, ik weet niet of dat nou een voor- of nadeel is. Daar wil ik bij Scorito liever niet teveel op speculeren. Maarja, het is wel een geweldige renner. Hij zat als één van de eersten in mijn ploeg, maar met 56 miljoen op 20 renners is het lastig om zulke koopjes erin te krijgen.

Als ik puur kijk naar de bergritten dan is Guillaume Martin op zich weer net wat beter en voor het jongerenklassement wellicht ook. Maar dat is een soort Meintjes, beetje een kleurloze renner, en voor welke plek rijdt hij uiteindelijk in de bergritten?

In de TTT heb ik op zich een goede bezetting, maar zonder BMC'er zou het wel eens slecht kunnen uitdraaien als ze winnen. Dan mis je in de ritten daarna ook een goede opvuller. Dus op zich is een Küng of Caruso wel handig. Ik weet niet in hoeverre het verstandig is om er een te pakken, of dat dat vooral damage control zou zijn. Maar het is lastig om die punten tov andere 750K'ers te vergelijken.

En dan heb je nog Rolland die weinig zekere punten heeft maar wel een serieuze kandidaat is om de bolletjestrui te winnen.

Phoenix0000

750k over voor 1 plekje moet echt een droom zijn met de keuze dit jaar.

gesink/dekker

Kan iemand mij iets meer vertellen over Impey en of hij wel of niet mee gaat sprinten? Mag hij voor eigen kansen gaan.....mag via een PB als het te gevoelig ligt hahaha

WCEendT

'@Phoenix
Neem geen enkele 750K'er mee :/.

jelle013

Mooi om te lezen hoe bepaalde deelnemers hun eigen keuzes verschrikkelijk goed vinden en hun logica willen uitleggen.. Vervolgens vinden mensen het wel vervelend als er 'lijsjtes' gepost worden.. Denken jullie ook niet dat het uitleggen van die keuzes alleen maar zand strooien is?!

Geloven jullie echt dat mensen serieus overwegen om PORTE mee te nemen voor 4.5 miljoen?

kierewietje

Jelle heeft Porte dus.

Chaba

Ja Jelle, waarom niet? TTT is sowieso top 2. In de tijdrit zal hij ook zeker punten pakken. En als je dan denkt dat Porte de Tour gaat winnen dan snap ik best dat je hem meeneemt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Imbatido: Benoot is een lastige ja. Vorig jaar 162 punten, dat zullen er dit jaar nog meer worden waarschijnlijk, maar je moet weten wanneer je hem op moet stellen.
Guillaume heeft naast de witpunten het voordeel dat ie vaak voorin een groep eindigt en hij zal ook wel een keer in een ontsnapping zitten. In de bergetappes waarschijnlijk wel redelijk veilige punten met kans op een uitschieter.
Rolland is in vorm en ervaren in bergpunten pakken, maar in principe knecht. Wellicht dat hij voor zijn eigen kansen mag gaan als Uran tegenvalt.

Opvallend trouwens dat in een Tour met veel daaletappes LLS niet wordt genoemd als interessante optie...

WCEendT

'@Poeksel
Dat komt door het budget. Heb gewoon geen plek voor 4x 750K. Of plek voor onzekere punten / renners.

Wel benieuwd waarom je denkt dat G. Martin vaak voorin groepen eindigt? Kan je dit uitleggen en zal hij dit ook kunnen tegen Martin, Valverde, Jungels, Uran etc.?

jelle013

'@kierewietje @chaba
Nee ik neem hem serieus niet mee, ik denk dat hij weer veel op zijn billen ligt. Ik weet ook niet zo zeker dat ze top 2 rijden met de TTT, ik denk dat Sky en ploeg van Yates (rotnaam op te schrijven) ook heel sterk is.

Ik vind 4.5 miljoen voor een omgebouwde tijdrijder, die ook nog eens niet goed kan sturen, echt belachelijk.. Ik ben nooit echt een fan geweest van Porte, maar omdat hij in de voorbereidingskoers als n malle de berg opvlamde is hij voor iedereen ineens interessant..

Maar ik ben het wel eens met vorige posts hoor, mensen moeten lekker renners meenemen waar zij vertrouwen in hebben.. Ik heb zelf ook wel wat rare snuiters bij denk ik..

Baal alleen dat ik Zakarin niet in mijn team kan opnemen, D. Martin heb ik Valverde + Flipje + Roglic voor, die ga ik niet missen.. genoeg punchers bij :)

janstof

Thomas de Gendt......

Starlynk

Het probleem met G. Martin is dat ie misschien de 15e klimmer is ofzo en hij rijdt voor een klassement, dus dat betekent dat ie vaak net buiten de punten eindigt als er nog ontsnapte renners voor zitten of misschien 15e wordt ofzo en dat zijn zo weinig punten dat je net zo goed Sagan op kunt stellen.

Benoot zal waarschijnlijk wel gaan aanvallen. Het lastige is dan: "wanneer stel je hem op en wanneer niet?". Hij zal misschien wat vaker 0 punten halen dan Martin, maar de kans op veel punten is ook hoger.

Persoonlijk stel ik liever uberhaupt geen 750k renners op in bergetappes :p maar als ik er dan een moet opstellen dan liever een die mogelijk in de vlucht zit en kan winnen maar ook 0 punten kan halen dan eentje die vrij zeker tussen plek 15 en plek 25 eindigt.

Poeksel

'@WCEendt: Puur op PCS gebaseerd, maar hier wat voorbeelden. Al was soms het gat met de groep ervoor klein.
https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2018/stage-4
https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2018/stage-5
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-romandie/2018/stage-4
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2017/stage-8

Laatst gewijzigd
Jori

'@ Poeksel: Lees jij gewoon mijn posts niet :(
maar krijgt hij wel genoeg etappes? 10 en 15 lijkt hij mij een zekerheidje, 16 zie ik al ak mannen iets proberen en etappe 19 moeten ze wel, zij die niet op het podium staan. Dan is 2 etappes voor 750.000 wel weinig, al stel je hem natuurlijk ook nog op in etappe 20. Al kan je hem wel weer kopman maken in die 2 etappes....

Overigens wel lekker hoe Mollema zich uitspreekt over Pantano, die je op basis van jaren eerder precies hetzelfde zou overwegen :p

ThompsonT

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van Barguil (zie hem weinig genoemd worden). Wat mij betreft een zekerheidje voor de bolletjestrui, maar aangezien ze pas laat de bergen in gaan levert die weinig punten op. 2 miljoen is dan ook heel veel, en denk dat je aan Ala meer kan hebben voor die prijs.

Wat vinden jullie?

steefje9

Matthews is voor 3, 5mil ook wel erg duur als hij niet gaat sprinten op het vlakke...of zien jullie dat anders?

Stuff

Matthews en z’n ambities zijn nu wel duidelijk. Zat al niet in m’n team, komt er nu helemaal niet meer in voor 3,5M.

1 2 ... 100 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.