Scorito Tour 2018

1 2 ... 102 ... 255 256
kasjaar

'@zomaareens, misschien dat ik verkeerd gekeken heb maar de resultaten die ik mij herinner klonken niet zo goed als jij ze nu neer zet.

Mollemaestro

Waarom zou Cort onzeker zijn? Krijgt sowieso wat punten voor wit in eerste etappes. Kan alle etappes die niet voor klassementsmannen zijn aan. Vlakke sprints, punches, kasseien en eventueel vlucht. In vlakke sprints eindigt ie gewoon tussen 5 en 10 en de andere etappes doet ie mee voor plek 1 en eindigt ie wss top 5.

sprintgeit

Ik bemerk dit jaar bij mezelf een bepaalde desinteresse richting de Tour, deels door het WK en deels door het enorm saaie parcours de eerste 10 dagen (oke met uitzondering van de Roubaix rit dan). Dan ook niet echt actief geweest en pas gisteren eens naar de mogelijkheden gekeken.

Ik ben het daarnaast 100 procent eens met de woorden van van Emden vanmiddag over Froome en neem 'm niet in m'n team mee (dat zal ze leren!). Nog meer leden op voor een Froome boycot?

Jasperdewaal11

'@ sprintgeit dat doe ik al sinds de vuelta!

zomaareens

dat is een mooie voorstelling voor Cort. wordt ie gelijk interessant! ik zie hem dat niet doen oor.. vlakke sprints 5-10? en de mur?
is er al 1 grote rond geweest waar ie heeft meegesprint alles? en heeft ie wat leadout mensen?

Cerebral36

Nadat Cort amper meesprintte in de MS ploeg heb ik een soort antipathie opgebouwd tegen Cort. Stom want hij kan best gaan vlammen, maar hij komt er niet in op de een of andere manier :)

Mollemaestro

Hij heeft in grote rondes nog niet echt kansen gekregen doordat ie bij Mitchelton-Scott zat. Die laten nu zelfs een topsprinter thuis...

kasjaar

'@zomaareens, heb nog ff naar de resultaten van Greipel gekeken en die vind ik niet zo noemenswaardig. Zijn laatste overwinning tegen topsprinters dateert van 21 januari, recentelijk overwinningen behaald in een zwak sprintersveld met als beste sprinters Dupont en Cocquard (wordt ik niet warm van). In het Duitse kampioenschap eindigd hij voor Kittel (die al maanden naar vorm zoekt) en gewoon achter Degenkolb en Ackermann...

Edit: en dan had ik het nog niet eens over de tour van Zwitserland gehad waar hij 1 keer een 9e plek behaalde terwijl Gaviria 4 keer top 3 reed.

Laatst gewijzigd
Rutger98

Aangezien de tijd van de 4e renner in de TTT telt, zal de 5e renner vrijwel zeker op (kleine) achterstand binnenkomen. Dit kan van invloed zijn op de posities in het klassement en de bijbehorende opvulpunten de etappes erna. Wie verwachten jullie als de eerste bij de 2 topkandidaten voor de TTT: Sky en BMC?

Ik dacht zelf aan
Sky: Froome, Thomas, Kwiat en Moscon
BMC: Porte, Caruso, Kung en GvA

kasjaar

'@Rutger, om zekerheid in te bouwen zorgen ploegen er bijna altijd voor dat er aan het einde nog minimaal 5 renners over zijn. Dus dan kun je aan dat lijstje waarschijnlijk nog Bernal en Van Garderen toevoegen.

Valvuillerdemoz

MCN nu bij Astana. Kan me ook niet heugen dat bij die ploeg een sprinter iets bijzonders deed in de Tour. Zijn toch ook vooral met het AK bezig meestal.

nasibal

Dit stukje wilde ik jullie niet onthouden:

https://www.ad.nl/tour-de-france/eerste-hulp-bij-tourpooltjes-hoe-kom-je-tot-een-winnend-team~a47cc347/

Vooral de allerlaatste quote (van een kenner dus) is mooi

Laatst gewijzigd
Mollemaestro

'@Valvuillerdemoz het is dan ook wel een verschil of je een Nibali/Aru als kopman hebt en Guardini als sprinter of een Fuglsang als kopman en Cort als sprinter...

Cerebral36

'@Nasi Haha volgens Timmermans dus max 1 dark horse mee :) Greipel er net uitgekieperd trouwens.

Gids03

Weet er iemand wie er gaat sprinten bij trek ???? Degenkolb of stuyven ????

Jun Allrich

Degenkolb met stuyven als lead-out is volgens mij al zeker 10 maal aangehaald...

Cerebral36

'@Gids Beetje moeite doen en teruglezen is best handig hoor.

Gids03

Top tnx

Mats17

Dacht mijn team compleet te hebben. Echter lees en hoor ik al drie dagen alleen maar dat mensen Valverde als tourwinnaar voorspellen. Ookal wordt hij niet de winnaar, dan nog haalt die jongen zo'n bak aan punten binnen. Dat wordt dus nog twee dagen overpeinzen.

kasjaar

'@mats, waar heb jij dat gelezen dan? Kan me niet herinneren dat iemand dat gezegd heeft :o

Inferno182

Luister de Podcast van Dekker en Zonneveld er maar eens op na (ad.nl)

JimKro

'@nasibal

Dat zijn geen onaardige tips!

Mats17

'@kasjaar @Inferno182

Dekker en Zonneveld, de hoofdredacteur van indeleiderstrui en mijn vriendengroep voorspellen Valverde als eindwinnaar. Vermoed trouwens dat het niet allemaal rationele voorspellingen zijn maar eerder wishfull thinking.

Cerebral36

Ik zie Valverde het echt wel leuk gaan doen, maar zie hem echt de Tour niet winnen eerlijk gezegd.

Mollemaestro

'@kevinraar ik heb je een pb gestuurd om mij te helpen kiezen.

1 2 ... 102 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.