Scorito Tour 2018

1 2 ... 105 ... 255 256
Gids03

D martin en latour
Of
Yates en navarro ?????

Welk koppel pakt de meeste punten

jsprunk

'@JimKro: een optie van 2M of minder die in de bergetappes en tijdritten meer punten bij elkaar rijdt dan Poels? Wellicht zijn ze er wel, maar het is geen inkoppertje?
Ik heb nu Kwiatkowski én Van Avermaet én Alaphilippe en vind 5M wat veel voor dit type renners.

Erayse

Wie o wie...Cort of Kristoff? Voor beide renners zijn eventueel plus en minpunten naar mijn mening

04398

'@erayse, op basis van verleden pakt Kristoff altijd de nodige punten, afwachten op Cort zelfde aantal kan halen. Als je naar de vorm kijkt dit jaar heeft Cort wellicht kleine voorsprong op Kristoff. Inderdaad lastige keuze.

nasibal

'@jsprunk

Poels komt ook in mijn overwegingen voor, het is hij of Majka op het moment. Je bent dus niet de enige ;)

edit: Komt overigens vooral voort uit sentiment, Poels heeft al aardig wat tourtjes flink punten voor me behaald.

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

'@stijnvana neem dan nibali + ebh en upgrade een andere renner. Zo moeilijk is t niet toch? Want je zegt eigenlijk ik wil nibali en ebh want wat is anders je twijfel?

Mindless

Een belangrijk criterium dat ik een beetje mis op dit forum is 'vorm'. Daar zou ik toch wel iets meer naar kijken. BMC heeft trouwens een leuk team voor de TTT, maar ze gaan natuurlijk overvleugeld worden door SKY. Daar is geen twijfel over.

JimKro

'@Sprunk

Ik heb zelf alleen maar renners van 2,5 miljoen of hoger, misschien ligt het daaraan :P

Voor een plek van 2 miljoen is Poels zeker zo gek nog niet. Hij zou bij mij alleen niet snel bij mijn beste 9 klimmers komen (als alles niet teveel tegenzit). Maar hij is natuurlijk wel een hele luxe '10e man', vooral met zijn vormpijl in de derde week van een grote ronde. Mijn opmerking was eigenlijk vooral bedoeld nav je redenatie dat Poels wel 200 punten op moet gaan leveren. In mijn ogen 'settle' je dan voor renners die (net) hun geld waard zijn, terwijl het doel zou moeten zijn om zoveel mogelijk punten te halen.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Met betrekking tot vorm is froomey, en in mindere mate Poels wel interessant. Van beiden kunnen we stellen dat ze naar einde van de giro in topvorm waren. Met name de vormgroei van froome was -neutraal gezegd- duidelijk te onderscheiden. Aanname is dat froome in die laatste week daadwerkelijk in topvorm was. Het zou bizar zijn als froome in matige vorm de complete top -in hun topvorm- naar de vaantjes rijdt.
In hoeverre ik in kan schatten hoe het vormpeil verloopt zit hier een bepaalde golfbeweging in over het seizoen gezien, waarbij 1 a 2 vormpieken vaak wel onderscheiden kunnen worden.
In de Tour is het als klassementsman noodzakelijk om in de laatste week in topvorm te zijn gezien het parcours. De eerste 10 dagen staan dus in het teken van ‘opbouwen’.
Het lijkt me waarschijnlijk dat froome zijn vormpeil uit de giro zo lang mogelijk probeert door te trekken, i.p.v. dat hij in de Tour al naar piek 2 toewerkt. Ik schat zo in dat beide rondes te kort op elkaar zitten op weer aan het begin van de piek te staan vlak voor de Tour.
Conclusie: froomey komt in topvorm aan de start, maar krijgt het gedurende de derde week steeds moeilijker om dit vormpeil te behouden en merkt dat, mede door vermoeidheid, de vorm minder begint te worden. Veel van zijn frisse concurrenten zullen daarentegen hun vorm wel optimaal kunnen timen. Die werken specifiek naar de derde week toe. Froome gaat dus een hele lastige, cruciale derde week krijgen

StijnvanA_

'@Brillenpoetser

Ik twijfel nog omdat ik Valverde qua puntenaantal wel hoger inschat dan Nibali.

Mindless

Met vorm doel ik dan meer op de subtop. Renners die weleens uitschieters hebben maar het ene moment beter zijn dan het andere moment. Bij Froome hoef je daar niet naar te kijken. Dat hij uiteindelijk wint, daar kun je de klok wel op gelijk zetten. Dumoulin gaat het ook goed doen omdat hij wereldtop is. Over Kittel en Cavendish zou je dat ook kunnen zeggen, maar die zijn zo hopeloos uit vorm dat ze niet eens hun lead-out kunnen volgen op het moment. Daarom durf ik ze niet mee te nemen, al gaat een van hen het vast wel goed doen. Met subtop bedoel ik dan renners als Daniel Martin of Zakarin of Yates en qua sprinters Démare of Matthews of Kristoff. Allemaal namen waarvan het heel moeilijk te zeggen is wie er nou goed gaat presteren. Bij renners van die categorie zou ik dus kijken naar vorm. En dan kom ik snel uit op bijvoorbeeld Roglic, Valverde of Alaphillipe. Die gaan met zoveel vertrouwen die finales in. Tuurlijk moet je eerst kijken naar een balans en de plannen van elk team. Maar vorm is bepalend of die renners het goed gaan doen, niet een of andere rekensom.

Zadelpen

Al 24 uur mijn team ongewijzigd gelaten. Van mij mag het beginnen!

zomaareens

Mindless.. die sprinters pieken toch ook allemaal naar de tour toe ..wat betekent dat ze vaak ervoor niet supergoed zijn. Ze weten allemaal wel hoe ze een en ander op moeten bouwen.

jsprunk

'@nasibal: fijn :)
Ik zit er vooral mee dat ik Kwiat heb, die ik eigenlijk aan de dure kant vind als Sky niet 3 weken de gele trui heeft. Poels lijkt me in staat om zelf die punten te verzamelen en heeft de truipunten als bonus.
Majka flippert er bij mij in en uit, maar ik vind hem eigenlijk toch te weinig overtuigend dit jaar.
Oh ja, en ik wil toch weer Valverde er bij hebben :D

Stuff

Laatste twijfel 1M over voor 1 plekje:

-Küng (250k over houden): Zekere punten TTT en ITT als hij dan nog in koers is, verder stel ik hem waarschijnlijk niet op.
-Benoot (250k over houden): Renner die ik er erg graag bij zou hebben en vast wel een aantal leuke uitslagen rijdt, maar wanneer precies...
-Latour: Extra klimmer, met als extraatje eventuele witte trui punten en ITT. Moet wel knechten voor Bardet...
-TJ: Tja... Niet gedacht ooit serieus te overwegen, maar met zijn TTT en ITT en daarnaast in de bergen als opvulling wellicht toch interessant.

Ook een extra sprinter is een optie:
-Dupont/Pasqualon: Beide een optie. Wanty kennende zullen ze allebei wel meesprinten.
-Impey (250k over houden): Punten met TTT, daarnaast wellicht in de wat lastigere sprintjes van de partij?

Nog maar eens tot zaterdag twijfelen en bedenken welke renner scorito-gewijs het meeste punten gaat opleveren. Als iemand iets zinnigs te melden heeft, hoor ik het graag! :)

Laatst gewijzigd
Twaburov

Latour is een enorme sterke renner. Van het niveau Yates als je naar zijn recente resultaten kijkt. En Latour wacht op niemand.

Mag wielrenner ‘klim en daal’ voor eigen kansen gaan of moet hij bij zijn kopmannen blijven?

ivo001

Mijn regel is, altijd Froome, Valverde en Sagan kiezen als ze meedoen.

Twaburov

En 250k overhouden is waanzin. Dat kan alleen als je jezelf allerlei dingen hebt wijsgemaakt. Er zijn genoeg opties om een even aantal 750k renners te kiezen, en er zijn prima 1M alternatieven.

Pom titcock

Is fuglsang sterk genoeg om bij de bergetappes bij de beste te blijven en gewoon top 10 te rijden?

Phoenix0000

Ben er toch nog niet helemaal uit met Alaphilippe. Als ik 'm eerste twee etappes niet als opvulling ga gebruiken weet ik eigenlijk niet of ik 'm wel vaak genoeg op ga stellen.

Uiteindelijk pakt een Dupont op die plek wellicht ook 10-15 punten. Dat zijn 10 punten minder dan Flipper mocht Gaviria winnen. Maar door die onafhankelijkheid ook 2x zo waarschijnlijk.

En na de TTT heb ik opvulling zat. Zijn echt eerste twee etappes waar mijn twijfel zit.

Marsthinaikos

'@superheldkuijer Maak voor jezelf een een top 10? Staat die er dan in of heb je betere alternatieven?

Wouter van Diepen

'@Phoenix0000:
Mocht Gaviria winnen pakt Flipje 10 + 6 (voor de groene trui). Dan is Flipje een prima opvulling. Plus zelf heb ik zijn uitslagen in de tour 2016 geanalyseerd en werd hij zelf ook in etappe 3 en 4, 2x 15e. Al met al een leuke optelsom. Echter prestaties uit het verleden is geen garantie voor de toekomst.

Pinot Grigio

Voor de Team TimeTrails zou ik zeggen 1. SKY, 2. BMC, 3. ...?

zomaareens

Iemand enige idee of kittelaar uberhaupt punten gaat halen? waar zit m de crux bij dei jongen? hij was bar slecht, op tirreno na.
is er een reele optie dat ie er in de tour weer staat?

Twaburov

Bij winst Gaviria zijn teampunten toch 27? Ook geel en wit.

1 2 ... 105 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.