Helaas, Poels past echt niet in mijn team. .
Ik twijfel ook om Terpstra mee te nemen puur om hem captain te maken op de kasseien.. maar er zijn een hoop leuke 750 alternatieven en heb in principe met Sagan / Demare / Benoot e.a. prima alternatieven voor het kopmanschap daar. Dus eigenlijk zou ik beter een andere 750 renner nemen dus.. wat zijn nou de echte klimgeiten in de 750 categorie, die ook nog zelf mogen? Ik denk aan een Fraile dan, of Martin..?
Bernal - Roglic of Uran?
Bernal top-kandidaat witte trui en scoort met de ttt vast flink punten. Maar Sky en zal dus geen vrijheid krijgen. Vraag me dus af of hij naast teampunten wel gaat scoren?
Uran. Flinke ploeg mee, team lijkt er dus vertrouwen in te hebben. Maar dit seizoen niet bijzonder gereden.
Roglic. Top seizoen tot nu toe maar volgens berichtgeving rijdt hij geen ak. Daarentegen wel geld waard voor de itt?
Keuzes, keuzes
Jongens,
Bij een gelijke tijd pakt degene met de beste AK klassering het geel. ALS de winnende TTT ploeg dus iemand het geel wil 'geven' moeten ze zorgen dat hij over etappe 1 en 2 steeds het kortst geklasseerd is (lees: als eerste van zijn ploeg in het peloton binnenkomt)
Het is dus niet alleen een kwestie van in de TTT als eerste over de lijn laten komen. Denken we echt dat ploegen als SKY daar in etappe 1 en 2 al mee bezig gaan, voor mochten ze in de TTT het geel pakken?
edit: Imbatidos post niet gezien.
Ik heb Poels er nu nog wel bij, omdat ik het de goedkoopste optie vind die punten pakt in de bergritten en hij de tijdritten als bonus heeft.
Voornaamste twijfel toch nog bij de 750k opvullers. Dupont voor de sprint (eerste twee etappes en daarna als reserve), of beter Richeze nemen? En een totale joker die het liefst inzetbaar is in de tijdritten.
Mijn twijfel over Sky begint toch weer toe te nemen na het zien en vooral horen van de ploegenpresentatie. Nu heeft Sky de laatste jaren daar wel meer mee te maken gehad, maar toch voelt het nu niet echt lekker. Het voelt nu alsof we niet bang hoeven zijn of er wat naars gaat gebeuren met een renner door een gek uit het publiek, maar wanneer dat gaat gebeuren.
'@jsprunk 750k-ers die kunnen tijdrijden zijn er genoeg lijkt me. Tel er zo een stuk of 15 die top-10 zouden kunnen rijden. Waarvan minimaal een derde ook scoort in de TTT.
Ik krijg mijn laatste 500k gewoon niet gebruikt. De meest logische upgrade die ik zou kunnen doen is Greipel > Matthews, maar het is maar de vraag of Matthews gaat sprinten op het vlakke. Greipel+Kruijswijk > 2.5m-sprinter+Roglic word ik ook niet vrolijk van. 1.5m > 2.5m-sprinter zou leuk zijn, maar zie ook geen leuke 500k downgrade. Helpt ook niet dat er geen sprinter is voor 2 miljoen.
'@David, hier precies hetzelfde probleem.
Kwam er dus zojuist achter dat ik op een of andere wijze ineens teveel mensen had voor in de bergen. Dus heb nog ff één renner gewisseld maar heb nu ook 500k over.
Zei eerder al dat 't ontzettend moeilijk was om aan Porte vast te houden, maar met 500k over is die upgrade naar Valverde toch bijna onvermijdelijk... Ik weet 't allemaal niet meer.
Yessssss eindelijk door de 117 pagina's heen! Bedankt voor jullie inzichten. Ook ik zit momenteel bij de TJ club! Mijn team de afgelopen 2 dagen niet veranderd, al begin ik nu zwaar te twijfelen. Ik heb nu Martin+Flipje+TJ, maar misschien is Yates+GVA+Latour toch een veiligere keuze. Toch maar uit de TJ club stappen? Ik krijg het alleen niet over mijn hart om zonder Martin en Flipje te starten, die heb ik er altijd standaard in. Alleen Flipje stel ik vaak helaas verkeerd op. Maar regel 1 voor mij is toch wel: stel je favoriete renners op bij twijfel (ook ik pak altijd Valverde). Is er iemand die mij toch kan overtuigen optie 2 te nemen?
'@Jsprunk: Dus een goedkope renner die vorig jaar nog top 10 gesprint heeft in een grote ronde en bij een individuele tijdrit bewezen heeft top 3 te kunnen rijden? Sorry, die ken ik alleen voor 500k.
@daannnnn: Ik zou bij je eerste keuze blijven, dus Tony Martin, Philippe Gilbert en TJ Slagter.
Je mag het uiteindelijk zelf bepalen, maar is hiet niet je wens de vader van de gedachte?
Als Impey sprint, riskeer je nog een valpartij. Kans op een ritoverwinning heeft hij niet en alle ballen zijn op Yates deze tour, getuige ook Ewan thuislaten.
Als je genoeg op het vlakke hebt, zou je Ewan wel hebben kunnen meenemen (verder trein thuis laten), maar zelfs die ene plek wou Michtelton al niet geven. Dat zegt mij genoeg. Overigens is het niet zo dat Impey totaal niet gaat sprinten, maar alleen als hij met het parcours kans heeft op ritoverwinning (etappe 6?)
Qua team ben ik nu voor het eerst tevreden met de namen die ik heb. Echter is dat wel zonder de grote oude meester.
Kijk, om 100 punten per miljoen te krijgen voor Valverde moet hij in de punch en klim etappes gemiddeld 3e worden en ook minstens 3e plek podium pakken en dan nog iets als 10e plek in kassei etappe. Onrealistisch zoveel, maar hij kan best nog een etappe winnen, extra kopman punten die zwaar kunnen tellen als het peloton als groep aankomt en daarnaast is het ook zeker geen gegeven dat de rest 100 punten per miljoen haalt.
Nibali, Bardet, Porte zullen dit ook enkel halen als ze de verwachtingen overtreffen en voor bijv Uran heb je ook een 5e plek ak nodig, gemiddeld 7e plek in klimetappes en dan ook nog rond 10e plek in punch etappes. Zelfs Gaviria (sprinter dus) heeft moeite om de 100 punten te halen, aannemende een gemiddeld 3e plek in de sprint, 2e plek in puntenklassement x 8 etappes en 2e plek in algemeen klassement en jongeren klassement voor 2 dagen,haalt hij dit dus net niet (geen kopmanpunten of teampunten van anderen inbegrepen). Dat zijn al straffe aannames voor een debuterende sprinter die ook nog bekend staat als brokkenpiloot. Maar zonder Gaviria durf ik denk ik niet echt te gaan, QS, goede trein en mss kan hij zelfs nog etappe 5 aan, die ik nu nog niet heb meegenomen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.