Scorito Tour 2018

1 2 ... 117 ... 255 256
rosco

Waarom een sprinter van 7.5 kopen als je renner pakt van sky dan heb je zekere punten met TTT en teampunten met Froome wss.

Dupoepin

'@rosco

Kan jij een sprinter van 7.5 kiezen dan?

kasjaar

'@jori, ik denk dat we die rekenregels voor deze tour niet te streng moeten nemen. Omdat het veld sterker is haalt elke renner automatisch minder punten en ik denk dat alleen de top 200 met veel geluk aan die 100 punten per miljoen gaat komen.

BerryKrabbel

1.5 miljoen over en ik wil een sprinter toevoegen.

Colbrelli, Degenkolb of Laporte? Wat zeggen jullie?

Ceramiche Ariostea

Klassementsrenner 7 € 24.500.000
Klimmer 3 € 2.750.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 2 € 3.500.000
Sprinter 7 € 24.500.000
Knecht 1 € 750.000
Overige renner 0 € 0
Totaal 20 € 56.000.000

In mijn ogen prima uitgebalanceerd. Niks meer aan doen !

Jori

'@ Kasjaar: 100 punten per miljoen is sowieso beetje onzin, het doel is immers een zo hoog mogelijk puntentotaal. Maar vaak kan je met deze stelregel een basisteam creeëren. Vervolgens weeg je wijzigingen en andere opties tegen elkaar af en zo krijg je als goed is, het ideale team.
Maar ik zie dus grotere kans dat Uran en Gaviria meer punten halen, dan bijv. Valverde en Greipel en zodoende ben ik dus via het basisteam naar dit team gekomen. Maar in dit team mis ik dus wel de "Valverde factor", waar ik ook een niet bekend aantal kopman punten door kwijtraak

Laatst gewijzigd
rosco

Ik kies geen sprinter van 750.000. Ik pak een sky renner.

Sorry ik ben dyslectisch. Ik schrijf kat ook altijd met een u.

Imbatido

In de Giro heb je 42 miljoen.
In de Tour heb je 56 miljoen.

100 punten per miljoen is een mythe.

nasibal

'@Tompot

Exact, er vanuitgaande dat er meerderen in dezelfde tijd staan inderdaad.

Ceramiche Ariostea

Er denken toch te veel mensen dat Sky zomaar even makkelijk die TTT gaat winnen. Ik zeg alle ballen op BMC daar is voordeel uit te halen als ik die reacties zo lees over de TTT. Porte for Yellow !

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@poeksel, ben benieuwd wie je bedoeld, ik kom niet verder dan Ludvigsson, maar die had geen top 3 vorig jaar...

ploep

Hij bedoelt SKA

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als er een keer een kleine groep aankomt en Impey zit erbij, dan sprint ie mee inderdaad.

@Ajvenema: Hij had zeer recent nog een heel goede tijdrit gereden en staat bij Scorito in het lijstje sprinters (hij zal zeker niet elke etappe meesprinten, maar misschien wel wat etappes uitkiezen).

Laatst gewijzigd
Dupoepin

100 punten per miljoen is zeker wel haalbaar als je de kopman punten meerekent. Dat zijn dan 266,67 punten gemiddeld per etappe.

jsprunk

SKA, dat is toch die man met 2 snellere sprinters in de ploeg?

nasibal

SKA is ook die man in die ploeg die al meerdere malen aangegeven heeft vol voor Tom te gaan. Wat dat betekent? Kijk maar wat we vinden van Impey. Dat is die vrij rappe man in die ploeg die vol voor Yates gaat.

ploep

Ik hoor weinig over de 500 klimmer van Cofidis. Overschat ik zijn voorbereiding? Toch een leuke 9e/10e klimmer lijkt me.

Crashtester

Leuke klimmer inderdaad. Maar wanneer stel je hem op?

Ik heb geen moment serieus overwogen om een 500K klimmer te selecteren met dit budget.

nasibal

'@Pierlo

Ik heb hem er een tijdje in gehad inderdaad, maar zoals crashtester al aangeeft hou je met dit budget alleen maar geld over als je voor 500kers gaat.

Marnix92

'@Imbatido

Eindelijk iemand die het snapt, die 100 punten mythe.

Primavoormij

Ik heb Navarro + Moscon uiteindelijk gewisseld voor De Gendt + Kung.

Trainee

TJ of Kung (en 250k overhouden) voor de punten in de ITT en TTT?

edit: laat ik het anders zeggen: Landa + Kruiswijk (dan heb ik 9 klassementsrenners) of Kung + Valverde (8 klassementsrenners)

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

'@pierlo

ik heb dat klimmertje toch maar mee. Ik moest kiezen tss hem en SKA

@nasibal

en ik heb geen geld over...

Laatst gewijzigd
sjappie

Doet Groenewegen nog mee voor de witte trui?

Gids03

Wie o wie

Froome + latour maar ja dat publiek 🙄
Of
Yates en jungels ???

Ik heb al thomas en moscon voor de ttt

1 2 ... 117 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.