'@Imbatido: zoals gezegd, als eindgedachte is het waardeloos, maar als beginpunt is het gewoon erg sterk. Net als dat je van die simpele starters hebt zoals dat je direct Valverde, Froome, Sagan er in klikt en daarna kijkt of het werkt. Het is gewoon een optimalisatie probleem en om te voorkomen dat je 99% onzin berekeningen verder bent, heb je dit soort simpele vuistregeltjes
@marnix: 1 opmerking die op zoveel fronten de plank misslaat, succes met je pouletje :p
'@Jori: Als het budget telkens varieert heb je alleen weinig aan zo'n vuistregel. In de Giro waren er mensen die de 100 punten per miljoen regel hanteerden, en op basis van de 100-punten-per-miljoen-regel tevreden waren over vrijwel al hun renners. Nogal logisch. Als je 100PPM hanteert zou je op 4200 punten komen, de winnaar zat dacht ik rond de 6500 punten.
'@nasibal: budget op kunnen krijgen?
Ik houd zelf 250k over omdat ik toch wel redelijk wat vertrouwen heb in dat 500k klimmertje. Zie een de gendt, of een g. Martin niet snel heel veel meer punten pakken(benoot uiteraard al wel daar), zelfde geld voor lampaert en terpstra. Maar ga er verder ook uberhaupt niet van uit dat een > 750k man veel punten gaat pakken deze ronde, dus zal verder vrij weinig uit maken.
'@ BerryKrabbel: dat is je eigen afweging.
Nibali: het duurst. Het meest constant. Wil zijn laatste kunstje doen
Thomas: toprenner, die nog nooit een drie-weekse ronde top tien reed. Ik weet het: hij was vaak knecht. Maar het op je 32e voor het eerst laten zien? Is wel in staat als knecht in bergetappes kort te eindigen...
Uran: was niks meer waard. Uran was over. Tot hij vorig jaar 'ineens' weer tweede werd. Heeft een lekkere aankomst...
'@ Stanvangrunsven
Op die vraag is geen simpel antwoord te geven. Het hangt er vanaf wanneer een renner op de podiumplaatsen komt te staan. Stel dat Porte pas 3e wordt in etappe 20 door een ijzersterke tijdrit te rijden, maar verder zo rond plek 10 a 20 gereden heeft dan zal Nibali die constant 6e te hebben gereden meer punten behalen.
Maak je niet al te druk, dit hier is toch allemaal koffiedik kijken. Je maakt een afweging op basis van verleden, voorbereiding en gevoel van een renner. Je kijkt naar een puntenpotentieel en zo maak je je opstelling. Tijdens de Tour weet je pas of de renners die je gekozen hebt het zullen doen of niet. Wie had vorig jaar nu verwacht Valverde kwijt te zijn na de 1e etappe?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.