Scorito Tour 2018

1 2 ... 118 ... 255 256
Jasperdewaal11

'@ sjappier ja zeker!

En ik ben eruit jongens......hopen dat ik er vanaf kan blijven.

Klassementsrenner 8 € 29.000.000
Klimmer 1 € 1.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 3.250.000
Sprinter 8 € 22.750.000
Knecht 0 € 0
Overige renner 0 € 0
Totaal 20 € 56.000.000

ploep

Als je de keuze hebt

Froome - Dumoulin of
Porte - Nibali

Ben je toch eigenlijk gék als je niet voor de twee frisse, 100% toegewerkt naar deze ronde, volledige ploeg in dienst hebbende, onderste twee? En toch staan de bovenste twee in mijn selectie :/

Laatst gewijzigd
Jori

'@Imbatido: zoals gezegd, als eindgedachte is het waardeloos, maar als beginpunt is het gewoon erg sterk. Net als dat je van die simpele starters hebt zoals dat je direct Valverde, Froome, Sagan er in klikt en daarna kijkt of het werkt. Het is gewoon een optimalisatie probleem en om te voorkomen dat je 99% onzin berekeningen verder bent, heb je dit soort simpele vuistregeltjes

@marnix: 1 opmerking die op zoveel fronten de plank misslaat, succes met je pouletje :p

BerryKrabbel

Oke, laatste twijfel. Help me ;).

Nibali, Thomas, Zakarin of Uran?

siets

Als je het zo stelt voel ik me ook redelijk dom met de keuze voor Froome en Dumoulin (en geen porte en nibali).. en toch voelt optie A beter dan optie B?!?

Matt89

Nibali, is overigens ook de duurste ;p

Imbatido

'@Jori: Als het budget telkens varieert heb je alleen weinig aan zo'n vuistregel. In de Giro waren er mensen die de 100 punten per miljoen regel hanteerden, en op basis van de 100-punten-per-miljoen-regel tevreden waren over vrijwel al hun renners. Nogal logisch. Als je 100PPM hanteert zou je op 4200 punten komen, de winnaar zat dacht ik rond de 6500 punten.

Laatst gewijzigd
Jori

zucht, 100 punten per miljoen is dus ook geen oplossing......... maar een startwaarde.....
Je bouwt een team wat wel dit (net niet) haalt en vervolgens ga je kijken of je met aanpassingen het puntentotaal hoger kunt laten uitslaan

Laatst gewijzigd
Marnix92

'@Jori

Sarcasme is jou vreemd blijkbaar

Karperdrol

Majka - Degenkolb - Gaudu

of

Jungels - Dupont - G. Martin

......?

Geertvdvleuten

Nibali, Bardet of Porte; Wie is het slimst om uit mn team te halen?

scotdf

Ik speel met mijn laatste keuze:

Barguill of Martin

Alaphilipe of Kristoff

De keuze bij de bovenste bepaald automatisch de keuze bij de 2e (i.v.m. budget).

Wat zouden jullie doen?

siets

Jungels - Dupont - G. Martin

Threeohthree

'@nasibal: budget op kunnen krijgen?

Ik houd zelf 250k over omdat ik toch wel redelijk wat vertrouwen heb in dat 500k klimmertje. Zie een de gendt, of een g. Martin niet snel heel veel meer punten pakken(benoot uiteraard al wel daar), zelfde geld voor lampaert en terpstra. Maar ga er verder ook uberhaupt niet van uit dat een > 750k man veel punten gaat pakken deze ronde, dus zal verder vrij weinig uit maken.

TomTriomfeertTour

Ik krijg er met dit budget überhaupt niemand onder de 1mil in.

Crashtester

Ik heb nog steeds één 750k'er, maar blijf hierdoor wel 250k overhouden. Toch ruil ik hem niet graag in voor iemand van een miljoen...

Jopster

Maakt het uit als je renners onder de 1 mil hebt, Uran was vorig jaar 1 Mil en deed het uitstekend bij mij ;)

Bertvd

Na drie keer het hele peloton door mijn poule gehad te hebben, gaat er nu echt een slot op

Klaar!

BerryKrabbel

Jongens, Nibali of Thomas of Uran?

Stanvangrunsven

Zelfs al finisht Porte podium, haalt hij dan meer punten dan een Nibali die bijv. 6e word?

d00pzor

TJ of Moscon -_-

Dupoepin

'@BerryKrabbel

Ik heb ze alle drie. Helpt je dat?

Bertvd

'@ BerryKrabbel: dat is je eigen afweging.

Nibali: het duurst. Het meest constant. Wil zijn laatste kunstje doen
Thomas: toprenner, die nog nooit een drie-weekse ronde top tien reed. Ik weet het: hij was vaak knecht. Maar het op je 32e voor het eerst laten zien? Is wel in staat als knecht in bergetappes kort te eindigen...
Uran: was niks meer waard. Uran was over. Tot hij vorig jaar 'ineens' weer tweede werd. Heeft een lekkere aankomst...

Dupoepin

'@ Stanvangrunsven

Op die vraag is geen simpel antwoord te geven. Het hangt er vanaf wanneer een renner op de podiumplaatsen komt te staan. Stel dat Porte pas 3e wordt in etappe 20 door een ijzersterke tijdrit te rijden, maar verder zo rond plek 10 a 20 gereden heeft dan zal Nibali die constant 6e te hebben gereden meer punten behalen.
Maak je niet al te druk, dit hier is toch allemaal koffiedik kijken. Je maakt een afweging op basis van verleden, voorbereiding en gevoel van een renner. Je kijkt naar een puntenpotentieel en zo maak je je opstelling. Tijdens de Tour weet je pas of de renners die je gekozen hebt het zullen doen of niet. Wie had vorig jaar nu verwacht Valverde kwijt te zijn na de 1e etappe?

Laatst gewijzigd
Bertvd

'@ Dupoepin: niet meer over vorig jaar hebben. Dat was een tranendal. Toen had ik Valverde, Roglic, Sagan, Cavendish en Porte. En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar

1 2 ... 118 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.