Scorito Tour 2018

1 2 ... 121 ... 255 256
La Primavera

'@Nasi je kan ook Gaviria slachtofferen hè ;)

Jori

Zonder Groenewegen, Gaviria of Sagan op dit parcours is zelfmoord.
Maar daaronder mag je ook wel flinke vulling hebben en die is momenteel te dun. Dus mag/moet maar weer verder snijden in mijn ak team

Laatst gewijzigd
thomas14

Tijdrijder voor 750k, wie? Bodnar, Kung, Castroviejo?

fawnv7

Dan toch maar mijn eerste post ooit hier :-)

Ik twijfel toch nog over Dumoulin. Ik had hem eerst in combinatie met Kelderman en Matthews, maar nadat Kelderman is weggevallen op het NK en Matthews door heeft laten sijpelen dat hij niet vol voor groen zal gaan ben ik nu toch aan het twijfelen of Dumoulin dan wel 3.5mln waard zal zijn.

In principe is mijn regel om Dumoulin altijd wel te nemen, en hij valt tot nu toe nog nooit tegen. Toch heeft hij nu al een zware Giro in de benen en een team zonder Kelderman dat ook in de TTT verzwakt is. Any thoughts?

En nog iets, ik had Impey bedacht al optie voor de sprints, maar in hoeverre zal hij zich in de vlakke sprints ook laten zien denken jullie?

nasibal

'@La Primavera

Gedachte is ook zeker voorbij gekomen, maar zie daar meer nadelen aan dan in snijden in Groenewegen.

@Jori
Het is vooral de eerste 2 etappes ruk. Je wil daar eigenlijk gewoon met zekerheid de top 3 in je team hebben in verband met extra AK punten. Ook de jongerentrui punten zijn 'gratis' en je wil ook de top 3 puntentrui eigenlijk gewoon in je team hebben die 2 etappes. Alles bij elkaar zijn dat al snel minimaal 30 gratis punten over twee etappes.

jsprunk

GvA en Flip zijn bij mij ook gesneuveld om het rond te krijgen. Ik denk dat Sky de TTT wint en als Greg zelf al vraagtekens heeft bij de Mur, is het 1.5M besteed met weinig extra potentie.

nasibal

'@Jsprunk

Eens. Als BMC 3e wordt in de TTT zijn dat 28 punten. Daarnaast zal Greg ook nog wel meedoen in 5 en 9, maar niet gegarandeerd een uitslag rijden. Laten we zeggen nog eens 50 punten over die 2 etappes. Dan zit je pas op 78. Zelfs als hij de Mur wel mee doet en daar nog eens 30 punten pakt zit je net over de 100. Uiteraard kan het in zowel de TTT als overige 3 etappes in de eerste 10 dagen beter gaan, maar dan kom je op 150 a 160.

Nadeel is wel dat Greg en Flip perfecte jongens zijn om als aanvaller op te stellen in het 2e gedeelte van de Tour. Maar ach, dat gaan jongens als Jungels en Roglic mogelijk ook wel blijken. Sagan zal ook wel eens op pad gaan en ik kan ook altijd nog Navarro in mn team kletsen.

nasibal

En nog iets, ik had Impey bedacht al optie voor de sprints, maar in hoeverre zal hij zich in de vlakke sprints ook laten zien denken jullie?

In hoeverre denken wij dat het antwoord hierop in de laatste 15 pagina's terug te vinden is?

edit: Ik zou eens beginnen op pagina 117. Maar als je begint rond pagina 50 kom je zijn naam nog wel een keer of 83 tegen :)

Laatst gewijzigd
jsprunk

De bergetappes lijken me allemaal veel te zwaar voor Greg. Als er mannen als Barguil, Roglic, Benoot, Gesink, Calmejane mee in de kopgroep zitten, red hij dat niet. En dat is in het geval de kopgroep weg mag blijven.

Jori

'@nasibal

Compleet mee eens, die jongerentrui allen al zijn ook gewoon 10 punten al extra voor Groenewegen en Gaviria (6 en 4), ak punten kan je ook al 24 verdelen voor top 3 en punten 18 en das per etappe. Dan vind ik je schatting al erg voorzichtig :p En dan moet je bedenken dat na die etappes er nog 6 kansen zijn voor de sprinters, waar zeker die namen bij gaan zitten en weer favoriet zijn. Dure ak mannen beginnen met een flinke achterstand al dus, om nog maar te zwijgen over de sinecure die de kasseien zijn en daar je pouletje qua ak mannen mss direct al de prullenbak in kan.

@jsprunk: is dat niet gewoon GvA? Als hij zegt dat hij het aankan, is hij 1 van de favorieten en wordt er flink naar hem gekeken. Hij heeft liever gewoon dat er wat minder naar hem kan worden gekeken en hij uiteindelijk kan profiteren. Bij mij staat hij er nog gewoon in, net als Alaphilippe
En etappe 14 zal hij ook wel hebben aangestipt

EDIT: Maar heb je trouwens vooral niet GvA mocht BMC de tijdrit toch winnen? dat is vooral de reden dat ik hem er in heb staan en dat hij etappe 5,6,9 en 14 kan scoren

Laatst gewijzigd
Matt89

Pff Bernal in, Bernal out, Bernal in, Bernal.... ik wil hem niet niet hebben als hij de ‘verrassing’ van de Tour wordt maar wordt het niets dan nekt hij me. Voor dat geld kan ik ook Martin nog meenemen, vorig jaar de smaakmaker.

Poeksel

Zie ik met genoegen dat de concurrentie op dwaalsporen zit, probeert Jori ze weer op het rechte pad te brengen...

Jori

Sorry Poeksel, berichtje(s) maar weer verwijderen? Overigens ben ik zelf ook wel het grootste dwaalspoor daar ik nog steeds niet ergens mijn team in ere heb hersteld...

La Primavera

Ik ben toch benieuwd waar mensen die extra miljoenen vandaan halen om meerdere miljoenen te besteden aan renners als Alaphilippe. Ik krijg met moeite een goed sprintteam én een goed AK team.

Petros

Ik heb deze keer een andere tactiek. Ik maak twee teams: een Sprint Team & een AK Team. Ik laat de jongeren- en bergtrui voor wat het is en focus mij ook niet op een paar aanvallers, puncheurs en tijdrijders, enkel van 750.000.

Op de een of andere manier kan ik op deze manier bijna alleen maar toppers opstellen in berg- en sprintetappes die vrijwel zeker een goede prestatie gaan neerzetten.

Één uitzondering op die regel is Alaphilippe. Hij is mijn dark horse voor de Mûr van Bretagne en mogelijk hangt hij er in de Alpen ook nog aan.

Nvdb

Ik twijfel nog over één koppel

Tom+Flip of Roglic+Jungels
Ik denk dat het eerste duo wat minder risico met zich meebrengt.
Zeg t maar heren

nasibal

'@La Primavera

Die miljoenen komen vooral vrij door notoire wel-steengoede-wielrenners-maar-belabberde-puntenpakkers als Quintana, Porte en (in iets mindere mate) Bardet thuis te laten.

Meer zeg ik niet, voordat ik boze berichtjes krijg van Poeksel ;)

La Primavera

'@Nasi die drie heb ik ook niet en heb er nog steeds geen ruimte voor :(

vasnd

Ik wil Thomas mee. Help.

Jori

Zullen we trouwens gewoon even met zijn allen het wielerflits-team-voor-uw-huis-tuin-keukenpoule maken? dan kunnen alle A of B vragen direct de prullenbak in en eindigt iedereen bovenaan, net zo makkelijk.
We maken een 9-9-2 team, das het makkelijkste, we gooien alle Nederlandse kanshebbers erin en verder mag elke vast gast nog even een naam droppen voor het teampje.

Dus:
1 Kruijswijk 11 Groenewegen
2 Mollema 12 TJ Van Garderen
3 Dumoulin 13
4 Poels 14
5 15
6 16
7 17
8 18
9 19 Terpstra
10 TJ Slagter 20 Gesink

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@vasnd Skip Froome en upgrade een TJ naar Fuglsang. Geen dank.

@Jori Tom Jelte Slagter, Gesink.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@la Primavera ik wil Froome houden én heb al Fuglsang.

duimp30

Heb nog 1,5 mil over, zat te twijfelen aan soler of van avermaet. Natuurlijk 2 totaal verschillende renners. Soler mogelijk veel team punten en kans op wit. Greg dan voor de punch etappes en ttt. Ik weet alleen niet of Greg ook voor zichzelf mag rijden of dat hij bij porte moet blijven.
Hebben jullie een tip/voorkeur?

nasibal

'@Vasnd

Ik denk dat Froome zijn extra kosten t.o.v Thomas uiteindelijk wel waar gaat maken, maar als Thomas in het eerste klimdrieluik nog gewoon met de besten omhoog rijdt (en waarom zou hij dat niet, zonder pech?) gaat dat waarschijnlijk pas ná de tweede rustdag zijn.

De vraag is dus denk ik vooral wat je ná de tweede rustdag met die anderhalf miljoen kan, mocht je Thomas verkiezen boven Froome.

Poeksel

'@Jori: Je vergeet de winnaar van de negende etappe!
@vasnd: De Gendt, Boudat of Degand?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 121 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.