Mijn team is klaar!
9 klassemetsrenners (29.000.000)
8 sprinters (25.000.000)
3 opvullers (2.000.000)
Ben erg tevreden over de verdeling, kan in elke etappe een sterk team opstellen. Van mijn opvullers weet ik van tevoren in welke etappes ik ze op moet stellen en hier doen ze (of hun team) ook echt mee voor de punten.
1 ding zit me nog wel dwars, geen Daniel Martin in mijn team...
't is hier al mega vaak besproken, maar blijft wat mij betreft één van de interessantste tactische overwegingen:
Ik heb 7 sprinters + SKA en 8 top klassementsmannen, niemand voor de jongerentrui *geen Bernal dus ;-)*
Van de opvullers heb ik 1 echte aanvaller, rest ITT/TTT/Teampunten
Vraagstuk luidt als volgt Dupont vs Benoot:
Dupont (sprint mee op het vlakke, zal voor elke ereplaats strijden) vs Benoot (heeft aangegeven niet (per se) voor het jongeren klassement te gaan, maar heeft wel de potentie imo, lastig op te stellen dus.)
Ik vind een extra sprinter overbodig, maar wel makkelijk in te zetten vs Benoot die voor mij eigenlijk vooral interessant is mits die voor t jongerenklassement gaat. Wie o wie.... Ben vooral benieuwd naar, wederom, de tactische afweging voor wel/niet een 8e (of 9e als je SKA mag meerekenen) sprinter mee te nemen.
Voornaamste reden vóór een 8e sprinter is verzekering tegen valpartijen.
Voornaamste reden tégen is dat het nooit het optimale team kan zijn (7 sprinters met de juiste opvullers moet bijna wel hoger scoren).
Aan jezelf de afweging. Ik heb voor mezelf een compromis gevonden, aangezien ik niet kon kiezen.
Wekker gezet en opnieuw aan de tekentafel. Ik merk dat ik qua budgetverdeling nog niet helemaal tevreden ben. 8 sprinters voor 21.5 miljoen met Gaviria en kittel als belangrijkste thuisblijvers. En dat zint me nog niet zo. De enige mannen die het overwegen waard zijn om op te offeren zijn Greipel en colbrelli, maar dan moet in de AK ploeg bardet er aan geloven. En laat ik daar nu net, ook qua scoritopunten, vrij veel vertrouwen in hebben. Daarnaast krijg ik geen 8 puntenpakkers aan de AK-mannen onder de 29 miljoen. En Alaphilippe en GVA zitten muurvast in mijn team. Dilemma’s!
Mijn team is compleet
- Froome
- Valverde
- Nibali
- Dumoulin (misschien enigste twijfel tussen hem of Yates)
- Bernal
- Roglic
- Uran
- Jungels
- Gaviria
- Sagan
- Groenewegen
- Demare
- Greipel
- Colbrelli
- Laporte
- van Avermaet
- Calmejane
- Caruso
- de Gendt (of Rolland, voor de bergtrui)
- Martinez (of G Martin voor jongerentrui)
Wat vinden jullie van mijn team en twijfels, en tips misschien nog.
Mag ik ook eens een post missen, forumgebruiker? De vraag van Impey is aan me voorbij gegaan. En een goede vraag was het. Het was een zodanig goede vraag dat ik nu wel heel enigmatisch met het voorgekauwde antwoord "thuislaten" af kan komen, maar echte argumentatie ontbreekt daar bij. Waarom zou hij ineens gaan sprinteN?
Nochtans blijft het een giller om die Impey de band te geven op basis van hiërarchie, die er tout court niet is met mannen als Boudet en Dupont. Het hele vorige seizoen was er geen pikorde. Zelfs Kelderman kon een mening geven en heeft zichzelf uit mijn team gewerkt. Niemand gelooft in Impey. En kennelijk werkt het, want ziet aan, ineens zijn hier members te vinden die het inderdaad in de combo sprinter & TTT zien. Band doet wonderen. Iets met aap en gouden ring.
Even wat Impeytwijfel-olie op het vuur:
"In saying that, there are definitely stages that we want to target along the way. We're not just a one-dimensional team. We have a great TTT group and there are other individuals, like Daryl Impey, who are going to be able to go after stage wins along the way. We've got some pretty lofty goals but we've to aim high."
Aldus Matt White
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.