In een concept waar je evenveel punten voor een etappe krijgt als voor het eindklassement (aan het eind van de rit zelfs pas, geen bonus voor het hebben van de truien tussendoor). Puntentelling voor eindklassement en etappe is als volgt 30-25-20-17-terugtellend naar 1 (nr 20 etappe krijgt 1 punt). Vervolgens moet je 20 namen kiezen (geen budget). Normaal gesproken heb ik minder moeite met het invullen maar ben nog een beetje in de war van de puntentelling. Heb nu 10 sprinters en 10 klassementsmannen maar zit vast in een denkpatroon. Hoe zouden jullie dit aanvliegen?!
Inzake Pasqualon:
As the team's designated fastman we will be looking out for Pasqua especially during the first week of relatively flat stages. But not the absolute flattest parcours he tells me, at just 69 kg he will be controlling the group as road captain and looking for a strong finish especially on stages 5 and 6:
"I am a not strong sprinter like Kittel, but when the bigger sprinters are dropped for sure I will stay in front. I want to win a stage because I'm sure I have the legs for that."Here's how Pasqua describes how he sees the team performing: "For sure the ambition for this race is to sneak some good results on the flat stages with me and maybe Timothy. But the longer goal is to achieve at least top 20 GC for Martin".
De beste man gaat trouwens dagelijks een blog schrijven, dus dan weet je wel wanneer je 'm op moet stellen. Wat mij betreft is hier echter geen kaas van te maken, eerst is hij de 'designated man' voor vlak, vervolgens de road captain en dan gaat op de vlakke sprints misschien heel misschien Dupont wel meesprinten..
Ach er mag toch wel een beetje geplaagd worden hier toch?
@bakfiets, dat verwacht ik ook ja! De verschillen kunnen dit jaar trouwens ook wel echt groot worden.
@kas ja dat advies had ik ook kunnen gebruiken. Was helemaal tevreden met mijn team, maar nu word ik weer lekker meegenomen in de chaos.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.