Scorito Tour 2018

1 2 ... 136 ... 255 256
Dupoepin

'@kevinraar

Lees je zin nog eens terug. Daar valt weinig van te maken....

Lassayd

Haha

vasnd

http://i68.tinypic.com/2pqs4yo.jpg

Ook ik heb geworsteld een sterk sprintersteam met een degelijk AKteam te combineren. Telkens kwam ik bij een van de twee nét niet uit, of was de TTT kind van de rekening. Dit jaar een schier onlegbare puzzel. Waar ik vooral tegenaan liep was dat ik voor mijn gevoel pure gok moest nemen tussen Yates, Uran etc. Niemand echt met vertrouwen kunnen kiezen uit dat lijstje. De keuze is uiteindelijk gevallen op Thomas, door de waarschijnlijk sterke eerste week van Sky. En die hebben uiteindelijk in de bergen ook gewoon een drieluik (Froome, Thomas, Bernal/Poels) die met Movistar kan concurreren en parreren.

De uiteindelijke keuze is gevalen op een beetje onconventionele 7/7 die behoorlijk topzwaar is in de bergen. Ik verwacht dat daar de etappe top 10s van dag tot dag dit jaar erg lastig te voorspellen zijn. Soms met finish bergaf kan de kopgroep het wel eens net wél halen in tegenstelling tot een goed berekenbare finish bergop
--
Gaviria, Sagan, Groenewegen, Demare, Greipel, Cavendish, Laporte
De grote 3 spreken voor zich. Demare en Greipel concurreerden met Kristoff en Matthews. Wilde graag Kristoff mee maar Demare nog net iets liever. Gevoelstechnisch was Cavendish/Kittel een muntje opgooien. Cav wel significant goedkoper.

Alaphillipe, Latour, Calmejane, Navarro, Küng, Moscon
Een combi van opvullers na TTT en jongerenpunten. Daarnaast 2 jongens die ik in de aanval verwacht én deze winnend kunnen afronden (daarom ook geen De Gendt bv)

Froome, Porte, Nibali, Landa, Thomas, Roglic, Fuglsang
Ik verwacht Froome knallend in de 1e week zoals zo vaak al het geval was. De ploeg die er mee is spreekt vertrouwen uit en er liggen voldoende kansen om tijd te pakken. Porte is een gok, op zijn beste dagen de sterkste bergop en dat zijn er niet veel. Nibali is een tovenaar die zich bijna altijd op het podium weet te frommelen, ben benieuwd. Landa de goedkoopste Movi met naar ik verwacht de meeste vrijheid. Op een goede dag ademt hij bergop niet, zal z'n dag uitkiezen. Thomas kan schier overal scoren. Roglic op de gok en potentie, Fuglsang steady opvuller die vermoedelijk op een goede plek in het AK aan de bergen begint.
--
Disclaimer: alles hierboven is zonder wetenschap van de 1e etappe geschreven. Niet alles loopt tot nu toe zoals gewenst :).

Laatst gewijzigd
kasjaar

'@primavoormij, Ja dat over etappe 6 heb je misschien gelijk in, Maar hij hoeft misschien helemaal niet te winnen om de gele trui te pakken.

Ik heb helaas nooit die link gevonden van de forum poule, zit er normaal altijd in maar heb me nu dus pas eergisteren aangemeld. Ik wacht nog op accepteren van Starlynk denk ik.

Edit: ben ondertussen geaccepteerd, thanks Starlynk ;)

Laatst gewijzigd
kasjaar

Wat mij trouwens wel opvalt met alle teams die hier genoemd worden is hoeveel vertrouwen er is in Roglic. Nadat er duidelijk gecommuniceerd werd dat Kruijswijk kopman was en Roglic mogelijk helemaal geen klassement zou gaan rijden vond ik hem erg duur. Dan zou zijn prijs vergelijkbaar mogen zijn met Alaphillioe om hem mee te nemen in dit geval.

jsprunk

Grappig hoeveel mensen nu al twijfelen aan hun dagopstelling. Er is toch nog niks gebeurd waardoor je opstelling anders zou moeten zijn dan gisteren?

Primavoormij

Door het gemak en de overmacht waarmee QS en Gaviria de eerste etappe wonnen, begrijp ik wel dat mensen twijfelen om Alaphilippe of Jungels op te stellen ipv hun zwakste sprinters (Colbrelli, Dupont e.d.)

dvansteenis

jsprunk ik heb ook gewijzigd tov gisteren. Had als opvulling jungels en roglic voor etappe 1 en kies vandaag voor ala ipv roglic... had me gisteren 27 punten meer opgeleverd!

Jeffrey81

Ik stelde Jungels vandaag op ipv Roglic...dus zeker is er gisteren wel iets gebeurd wat van invloed was op mijn opstelling ;)

Pietje Precies

Jep, ik ook! Het wordt voor Roglic nu een stuk lastiger om zijn geld nog eruit te halen, als ik hem niet in mijn selectie had gehad had ik gisteren 39 punten meer gehad :p

Dit koersgedrag (Gogl en Smith die zich na 30km al terug lieten pakken) is een dikke middelvinger naar de ASO voor de waardeloze sprintetappes.

nasibal

'@jsprunk

Het is niet ondenkbaar dat Gaviria vandaag zijn truien behoud en mogelijk zelfs gewoon weer wint. Dan stel ik inderdaad liever een Quickstepper op die ik nog op de bank had dan een sprinter die mogelijk buiten de top 10 gaat vallen. Degenkolb sprintte achteruit gisteren ;)

@Pietje
Zouden de sprinters in het wielrennen deze etappes ook waardeloos vinden?

Laatst gewijzigd
kierewietje

Inderdaad, Primavoormij. Jungels erin voor dupont. Twijfel tussen dupont en colbrelli, maar toch gok op meesprintem colbrelli ondanks gisteren.

Ceramiche Ariostea

Degenkolb heeft contact met Sagan waardoor die snelheid verliest en dus achteruit sprint

kierewietje

Heeft iemand de uitslag van de TTT morgen alvast voor me?

kevinraar

1 wanty 2 cofidis 3 fdj

Laatst gewijzigd
kierewietje

'@kevinraar De vraag was eigenlijk bedoeld voor iemand met meer verstand van wielrennen dan mij. 😉

Pietje Precies

Nou Nasibal, een enkeling (categorie Groenewegen, Kittel) zal hier erg blij mee zijn. Maar ook onder de sprinters (categorie Sagan, Matthews) zullen er velen balen dat alle sprintetappes deze Tour super eenvoudig zijn. Prima dat er 4 hele makkelijke in zitten, maar 8 (!!), kom op zeg. Als je 8 etappes creëert waarin men niet of nauwelijks (puur voor reclame of beetje geld rapen) in de kopgroep wil zitten is er mijns inziens echt wat mis.

Die etappes in de Giro die door de kopgroep, late aanvallers en door sterke sprinters gewonnen kunnen worden zijn toch fantastisch voor zowel de renners als het publiek? Etappes waarbij de favoriet (voor de etappe) op de betting market slechts 10% kans krijgt, omdat het allerlei kanten op kan!

En er is weinig voor nodig... gewoon een heuveltje hier of daar, twee extra pro-continentale teams erbij en je bent al een heel eind.

Laatst gewijzigd
nasibal

Klopt Pietje, 8 is wel erg veel.

Topsport bestaat bij de gratie van het publiek. Er wordt uiteindelijk geld verdient met het vermaken van de kijkers, en daar zou meer rekening mee gehouden mogen worden. Wel vind ik dat we wel heel snel klagen met z'n allen en óók gewoon moeten accepteren dat sprinten een van de disciplines in het wielrennen is. Een massasprint in volle glorie vind ik ook mooi om te zien en daar hoort eerst (helaas) zo'n etappe bij. Het moet daarbij ook een 'ronde van Frankrijk' blijven en niet een ronde van de Alpen/Pyreneeën/Vogezen. Er zijn gewoon hele gebieden in Frankrijk die prachtig zijn maar waar niet per defenitie een lastig parcours aan te leggen is. Het grootste gedeelte van dat land is gewoon nog steeds (relatief) vlak.

Overigens denk ik dat er ook geen 20 man te vinden zijn in het peloton die écht graag een bergetappe hebben. Dat is voor het gros ook gewoon kut. Die typische Giro of Vuelta etappes kan ik inderdaad het meest van genieten.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, dat is ook vooral mijn punt: dat vermaak van het publiek topprioriteit zou moeten zijn!

Sprinten hoort er zeker bij en het moet absoluut ook niet enkel klimmen worden, maar aub meer kleine teams die voor de ontsnappingen gaan, meer korte etappes (zoals die korte bergetappe echt gaaf kan gaan worden), meer twijfeletappes, etc. En het moet absoluut een ronde van Frankrijk blijven, maar ik vind het nu ook al zonde dat sommige regio's van Frankrijk veel minder vaak bezocht worden dan andere regio's. Ietsje meer reizen tussen etappes zou toch niet zo'n issue moeten zijn...

nasibal

Geen idee of dat een issue is Pietje. Ik kan me heel goed voorstellen dat, zelfs als je de renners zelf buiten beschouwing laat, het reizen elke dag, 3 weken lang, nu al een enorme opgave is voor iedereen die er bij betrokken is. En dan heb je dus de renners zelf nog..

BarryE1

Als je korte etappes hebt, blijft er ook meer tijd over om te reizen. Win-win. Kunt deze etappes ook een km of 100 doen. Zelfde effect. Leg ook nog iets meer boni's bij de tussensprints of bijv vroeg in de etappe en het wordt nog interessant voor AK mannen ook. Of verhoudingsgewijs meer punten voor bergen bij overgangsetappes. Dan krijg je iig koers. Nu "kijken" we al 2 uur naar een eenling. En dat duurt nog een uurtje of 2. We weten allemaal hoe dat afloopt.

wesley1983

'@Kierewietje: is al veelvuldig besproken geweest. Ik zou de ploegen in 3 groepen verdelen.
Strijd om de overwinning: Sky en BMC
Daarachter: Sunweb, Quickstep en MTS
Ook nog goed: Bora, Movistar, TLJ
Denk dat dit de top-8 zal zijn met mss Lotto-Soudal in de plaats van 1 van die andere 3 ploegen.

kierewietje

Thnx, Wesley. Twijfel een beetje voor m’n negende man tussen groenewegen en nibali, maar lotto jumbo zal dus waarschijnlijk hoger einigen dan Bahrein/m.

kierewietje

Sagan kan ik er sowieso dus beter intoetsen dan nibali.

wesley1983

'@kierewietje: heel zeker want Bora heeft veel hardrijders in hun ploeg.

1 2 ... 136 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.