Scorito Tour 2018

1 2 ... 138 ... 255 256
Jori

Degenkolb houdt in, en dat is als sprinter nooit goede zaak. Maar met Stuyven, De Kort prima begeleiding, etappe 9 extra en slechts 1.5 miljoen is het een mooi koopje. Enige wat hij nog moet doen, is Kristoff achter zich houden :p

Laatst gewijzigd
Jori

nou, Impey heeft ook meegedaan hoor... :p

BigApple

Het verbaasd mij dat Kittel nog 4e staat in AK. Die liet op 7.7km al lopen. Die kan nooit in dezelfde tijd gefinisht zijn, toch ?

Zadelpen

Team Zadelpen is een slachtveld op zich. Morgen eens kijken wat er over is gebleven van mijn ploeg.

Dramatisch!

christidoc

'@BigApple

Volgens mij moeten ze nog wat veranderen aan de tijd inderdaad. Craddock krijgt ook dezelfde tijd en die liet het op 10km al lopen.

Lassayd

Kristoff en Demare redden me. Hier ook Colbrelli eruit omdat ie gisteren niet echt meedeed. Gelukkig halen flip en jungels zelf nog wat punten binnen

Lassayd

Wat voor tijdsverschillen verwachten jullie morgen? Mijn opstelling 3 x sky, 3 x qstep, 1x bmc, sunweb en bora.

gesink/dekker

Was het Cort Nielsen die bij de valpartij stond of was het een ander van Astana?

joenique

Man je moet weken vooraf de favoriet per etappe noteren om dit dan gisteren te wijzigen (Gaviria ipv Sagan) 😅. Nuja al bij al geen slechte dag

kasjaar

Vind 't toch vrij apart dat Kittel hier dezelfde tijd krijgt met pech op een kilometer of 7 terwijl Quintana gisteren op 3.1km stopt en 1.15 aan z'n broek krijgt...? Iemand enig idee wat hier de verklaring voor is?

Pietje Precies

Het zijn behoorlijk chaotische sprints tot nu toe. Als Gaviria 4e was geworden en Sagan 2e, was Sagan ook leider geworden in het AK. Ik denk dat de kans dat Gaviria het geel zou houden eerder iets van 75% ofzo was. En de kans op groen houden iets boven de 80%. Dus dan kom je op een EV van ongeveer:
40% x 10
75% x 8
80% x 6
95% x 3

Dat is samen al 17.65 punt en dan daar nog wat puntjes bovenop voor de eigen prestatie van Jungels/Alaphilippe, die ook een oké kans hadden om 15-20 te eindigen. Zeg een punt of 23 totaal. Best wel vergelijkbaar denk ik met de EV van Degenkolb en Colbrelli.

Je kan je alleen afvragen of je niet erg luxe in je opties zit als je nu al renners van dat kaliber overweegt te passeren. Is natuurlijk wel lekker om een beetje luxe te hebben als er wat sprinters uitvallen, dus tegelijkertijd ook zo verkeerd niet. Misschien had je dan alleen beter een duurdere sprinter kunnen skippen om op die plek een Dupont mee te nemen.

Ik zelf had overigens Jungels, Degenkolb en Colbrelli alledrie mee. Helaas Gaviria als kopman. Maar gelukkig dat Démare, Greipel en Colbrelli de relatieve schade van gisteren nu recht hebben getrokken ten opzichte van de meeste andere sprinters. Luitjes met Sagan (maar dat is iedereen), Kristoff, Dupont, weinig sprinters & QS opvulling zijn vooralsnog spekkoper.

joenique

Hoe kan Kittel 4de staan algemeen als ie volgens letour +3min verloren heeft??

Niels22

'@joenique Kittel staat op letour nog altijd in dezelfde tijd als de winnaar

joenique

'@niels22 volgens officiële site van tour de france verliest ie 3min en 3sec 🙄

Niels22

Geef daar eens een link van dan

wesley1983

'@Pietje: deelnemers met 7 sprinters + 2 van Quickstep zullen het vanaf nu lastiger krijgen. Gaviria zal al zeker na etappe 6 de jongerentrui kwijt zijn, en de kans bestaat dat morgen Kragh die al gaat overnemen. De gele trui is ook niet meer mogelijk. Mss dat hij enkel de groene trui nog weet terug te nemen maar met een Sagan die altijd constant is in de sprints gaat dit ook nog een paar etappes duren, is ook te zien als Sagan er nog aanhangt in etappe 6. Indien ja dan wordt het een heel moeilijke zaak!

joenique

https://www.letour.fr/en/rankings/stage-2

Zie plaats 162

Kris Vroem

Wat verwachten jullie van bora morgen voor TTT. Heb als andere opties TLJ en Bahrain.

Niels22

'@joenique Terpstra op 3'03, de renners daarna weer in de tijd van de winnaar als je goed leest....

Papa Bart

Pietje, Wesley,
Ik ben zo'n gehaktbal die naast Gaviria Bobje en Flipje in mijn team heb. En dan is vandaag inderdaad een domper vwb truipunten, tenzij QS verrast in de ploegentijdrit. Van de andere kant komen er nog veel etappes waar alle, dan wel één van de, drie goed op te stellen zijn voor dagpunten.

Daarover gesproken, voor zover ik het begrijp, tellen individuele plaatsen niet, de uitslag telt per team. Dus stel dat SKY wint doet de volgorde van aankomst er niet toe, toch? Tellen de truipunten dan wel? Krijgen de ploegmaats van de truidrager ook punten?

jsprunk

Ik verwacht Jungels na morgen hoog in het klassement met al die mannen die gisteren al tijd verloren hebben. Met zijn gebruikelijke 16e plaats is hij nog steeds een prima aanvuller dan.

joenique

Hmmm , ok raar, snap het nog steeds niet volledig 😜

Pietje Precies

De eindpositie van de ploeg (zeg 6e) bepaalt hoeveel punten (16) iedere renner van dat team krijgt. De volgorde waarin ze binnenkomen is hooguit relevant voor de klassementen. En ja truipunten tellen en ploegmaats krijgen ook gewoon punten.

Klopt Wesley, vandaar dat ik ook goed begrijp dat mensen 8 sprinters + Jungels + Alaphilippe hebben. Ik heb zelf 8 sprinters + Jungels + Roglic.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ik had voor morgen overigens 2 keer Mitchelton bedacht, maar aangezien die allemaal op de grond hebben gelegen en ze never nooit geen geel gaan pakken, ga ik voor 2 keer Bora (gezien de groenetruipunten, mogen ze 2 plaatsen lager eindigen voor hetzelfde aantal punten).
Daarnaast 3 keer Sky, 3 keer QuickStep en 1 keer BMC.

Niels22

'@joenique ik denk ook niet dat het klopt, maar meestal zou het nu al wel aangepast zijn. Geen idee waarom deze coulance wordt betracht

1 2 ... 138 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.