Als er vanaf nu sprints komen zonder valpartijen dan zie ik eigenlijk enkel Richeze in de top-20 van quickstep naast Gaviria. 10 punten voor een overwinning van Gaviria kan dan wel nog maar is gewoon heel risicovol met Démare/Kittel/Groenewegen die ik ook tot de kanshebbers reken op een sprintoverwinning.
Die valpartijen is wel jammer voor de 7+2 tactiek. Na morgen staat er iets als Thomas, GVA, Van Garderen en dan wellicht iets van twee Quick Step of Sunweb als vier en vijf. Sky en BMC zullen wel hard gaan, maar Froome en Porte staan +1.07, en dat wordt wel erg veel om goed te maken. Wit zal wellicht tussen Gaviria en SKA gaan. Bernal staat op +1.25 van Gaviria. Küng en Moscon zijn helemaal gezien. Dan gaan de truipunten de ritten daarop niet boven de 10 punten komen. Ik had toch wel op twee renners rond de 20 punten gerekend bij de winnaar van de TTT. Gelukkig heb ik zelf 8 sprinters mee.
*** Scorito's optimale team na etappe 2 ***
Score: 843
Kosten: 40 miljoen
SAGAN Peter
GAVIRIA Fernando
KRISTOFF Alexander
KITTEL Marcel
COLBRELLI Sonny
DÉMARE Arnaud
JUNGELS Bob
GILBERT Philippe
GREIPEL André
RICHEZE Ariel Maximiliano
GROENEWEGEN Dylan
LAPORTE Christophe
DUPONT Timothy
PASQUALON Andrea
VALVERDE Alejandro
Weet iemand hier hoe je een tabel plakt in dit forum? Ik heb het geprobeerd met bbc code, maar dat lukt nog niet.
Gelukkig heb ik niet vanochtend Colbrelli er uit gehaald in ruil voor (verwachtte) Quickstep teampunten. Wel dus. Colbrelli gister zo matig dat ik dacht wissel maar voor vandaag. Geen slimme beslissing haha.
Edit: Dankjewel trouwens voor het optimale team. Altijd leuk om te lezen!
Komen toch mensen die te snel conclusies trekken van een koude kermis thuis. Ik had zelf ook Cavendish al weg kunnen later maar neem hem waarschijnlijk ook volgende etappe gewoon mee. Op basis van 1 etappe beslissen dat een renner de vorm niet heeft is gewoon een waarneming die niks waard is, twee etappes zegt wat meer maar deze eerste twee etappes was geen pijl op te trekken.
De renner krijgt de punten van de plek waar de ploeg op eindigt. Dus ook de renners op achterstand als ik goed geïnformeerd ben.
Mijn laatste plek gaat tussen yates en nibali. Ik neig nu naar nibali omdat iedereen van Scott zo ongeveer op de grond heeft gelegen. Daarom zou Bahrein zomaar hoger kunnen eindigen morgen.
'@Kasjaar
Had niets met 'vorm niet hebben' te maken. Meer met 'het spelletje snappen' en kansberekening.
Een Quickstepper kon hier gewoon evenveel punten pakken als een 7/8e plaats. Misschien iets meer, misschien iets minder. De kans dat je 8 sprinters plek 1t/m8 gaan bezetten is niet heel bijzonder groot. Zelfs in dit vrijwel meest ongunstige geval pakt Jungels gewoon 17 punten voor mij bijvoorbeeld. Maar 7 minder dan Degenkolb, welke bij mij op de bank zat. Nu zijn het 7 punten verlies geworden, het hadden er ook bijna 20 winst kunnen zijn.
Vooruit, Colbrelli is een stuk pijnlijker, maar die presteert hier natuurlijk ook wel ver boven (normale) verwachting wegens omstandigheden. Daar staat weer tegenover dat met het weglaten van Cav je ook met de huidige gang van zaken gewoon 17 punten winst had gehad.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.