Hier ga je al de mist in. De aanname dat iemand die een BMC'er kopman maakt het wel even beter weet dan de betting market. De betting market geeft BMC hier gewoon een hele reële kans, maar gewoon niet zo groot als die van SKY. Zo zullen de meesten er over denken, maar ook heel veel niet. Anders had BMC ook wel op een half gestaan en SKU op 90. Zijn dat allemaal arrogante mensen?
Was Galilei ook een arrogante lul?
SKY was ontegenzeggelijk intrinsiek de snelste som van de losse delen. ALS alles goed zou vallen en perfect draaien hadden ze een hele hele héle grote kans op winnen. Ik vermoed dat daar de hoge quotering vandaan komt. Een beetje zoals komt Kittel wel/niet dat laatste heuveltje over. Dan wint hij 99% zeker. Maar de kans op 0 is ook aanwezig. Het resulterende bookie-winstkansje ligt door die 99% in de praktijk boven de 50%. Het is echter ook hier niet precies in die plooi gevallen en dus is SKY niet die winnaar. Of iedereen die met geld smijt op zo'n bet-platform die inschatting juist kan maken? Och. Blijkt toch -in dit geval- van niet.
Belangrijkste vaststelling van vandaag is dat Bernal vandaag (deels) in het laatste wiel mocht hangen in de Sky-train. Van een knecht zou dat niet gewaardeerd worden. Inmiddels is hij ook opgeklommen naar de tweede plaats in de witte trui, met al zijn rechtstreekse concurrenten op achterstand.
Enige wat ik kan vinden is dat Laporte aangeeft moeite te hebben met ademhalen. Lijkt me niet dat als je zo’n smak maakt, je morgen mee kan sprinten op 100%. Ik denk dat ik misschien wel voor de zekere punten van TJ ga.
https://www.google.nl/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/nieuws/tour-de-france/177476/update-laporte-na-eerste-grote-val-uit-loopbaan-heb-moeite-met-ademhalen.amp
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.