Scorito Tour 2018

1 2 ... 156 ... 255 256
shredder

Vanaf 1km tot 600m voor het einde zit een stukje van 9-11%. Is dat niet te stijl voor Demare? Zit ook te twijfelen hem mee te nemen. Aankomst is in principe voor Sagan gemaakt morgen, met nog een kleine technische afdaling voor de laatste klim, van 4km tot 2km voor t einde.

steefje9

Wat denken jullie van Nibali voor morgen. Die zal tijd willen pakken en kan wellicht in de voorlaatste klim iets doen met die afdaling erna..

bakfiets

Ik kwam erachter vandaag dat alaphillipe er niet instond en moscon wel. Dat krijg je als je de etappes van te voren invult. Had laporte er gister wel uit gehaald voor majka. Maar alaphillipe helemaal over het hoofd gezien. Kost me toch ruim 20 punten.

Morgen zijn van die lastige etappes om te voorspellen. En dan heb ik ook nog een veelmrennees om uit te kiezen. Voorlopig: sagan (c), gaviria, alaphillipe, demare, gaviria, degenkolb, boasson hagen, valverde en d. Martin.

Bank: greipel, majka, g. Thomas, Groenewegen o.a.

kasjaar

Weet eigenlijk niet of ik nou moet kiezen voor sprinters die wel een heuvel over kunnen (Gaviria, Demare, Degenkolb, Colbrelli etc) of Klassementsrenners die dit ook zouden kunnen (Yates, Thomas, Froome, Fuglsang etc)

Hoe denken jullie daarover?

snoek1974

Daar zit ook het risico , als de klassement renners los gaan op die laatste heuvel zullen sprinters als Demare en Degenkolb lossen , als ze totaal niet losgaan kan zelfs Gaviria er nog bij zitten al zullen Bora en sunweb er alles aan doen om Gaviria er af te rijden maar ja dan heeft QS nog Alaphalippe en Gilbert, dus denk dat QS morgen Alaphalippe als troef heeft

Heb Demare en Degenkolb er voorlopig nog instaan omdat ik eigenlijk pas spektakel van klassement renners overmorgen op de Mur verwacht .

kasjaar

Denk dat ik toch voor meer klassementsrenners ga. Als er ook maar één van alle klassementsrenners een aanval plaatst dan gaan ze er denk ik allemaal voor en dan kunnen sprinters niet langer aanhaken. Wordt een beetje een gok maar hoop dat 't goed uitpakt.

sjappie

Ik twijfel ook over Degenkolb maar vooralsnog staat ie ernaast bij mij. Was vandaag ook niet heel sterk... Heeft iemand toevallig een voorbeeld van een soortgelijke etappe waarin Degenkolb goed presteert (de laatste jaren)? Ik kan niks bedenken.

Jori

'@nasibal: ws wel, hoewel Dupont het voorlopig ook gewoon goed doet en zijn geld er al uit heeft ;)

kristoff vs cavendish doet mij vooral pijn en colbrelli ook 4 vd 4 etappes verkeerd opgesteld :p

Degenkolb gewoon kijken wat zijn ploeg zegt. Stuyven en Mollema kunnen dit waarschijnlijk beter dan de huidige Degenkolb

marconeuvel

Demare, Cort, Colbrelli, EBH.. Of toch Nibali of Mollema erin fietsen. 3 plaatsjes voor deze 6 mannen. Lastige etappe morgen, waarbij ik bijna zeker weet dat ik morgenmiddag baal van mijn keuzes (nadruk op sprinters of op klassement?)

Laatst gewijzigd
Ralph123

Ik laat Demare thuis morgen

tempo789

***UPDATE***
*** Scorito's optimale team na etappe 4 ***
Score:
1631
Kosten: 45.75 miljoen

SAGAN Peter
GAVIRIA Fernando
KRISTOFF Alexander
KITTEL Marcel
GREIPEL André
GROENEWEGEN Dylan
COLBRELLI Sonny
VAN GARDEREN Tejay
GILBERT Philippe
JUNGELS Bob
VAN AVERMAET Greg
DÉMARE Arnaud
PASQUALON Andrea
SCHAR Michael
CARUSO Damiano
DUPONT Timothy
RICHEZE Ariel Maximiliano
DEGENKOLB John
THOMAS Geraint
BERNAL Egan Arley

Door middel van een semi-geautomatiseerde berekening toch nog 5 extra puntjes weten te sprokkelen.

Alaphilippe en Laporte OUT, Richeze en Degenkolb IN.

christidoc

Kaartje van 2004 toen Hushovd won.
http://bikeraceinfo.com/images-all/tdf-images/images04/elev08.gif
https://www.youtube.com/watch?v=_Zog_d8MbIU

Als je er iets aan hebt.

hupske

Mm opstelling voor morgen:
Sagan, Valverde, Yates, Martin, Jungels, Ala, Demare, Colbrelli, Degenkolb

Op het bankje:
Bardet, Dumoulin, Thomas, Uran, Moscon, Kragh, Gaviria etc.

kierewietje

Toch iets zwaarder dan de vorige en later de laatste klim. Volgens mij vergiste ik me destijds ook door de klassementsrenners te pakken (oldskool telesport-Hyves)

kierewietje

'@hupske ik heb Thomas en Dumoulin er juist in ipv degenkolb en demare... maar t is lastig

kasjaar

Eureka!

nasibal

In mijn optiek zijn er, zelfs als de sprinters gelost worden, een hele hoop mannen die gewoon mee kunnen met de favorieten op dit parcours en vervolgens een grote kans hebben om te winnen. Denk type Valgren, Van Avermaet, Alaphilippe, Gilbert etc. etc. Jongens als Colbrelli, Sagan en Matthews zullen ook echt niet zomaar gelost worden, zelfs als het hard gaat. Het parcours is niet selectief genoeg voor de AK mannen om deze jongens te lossen en ik geloof ook niet dat ze hier al de lont in het kruitvat gaan steken. Dan heb je ook nog gewoon de kans op een kopgroepje wat in de finale wegrijd als de sprinters gelost worden. De AK mannen zullen zo'n groepje echt niet terug gaan halen. Hooguit dat BMC dat zal doen.

Conclusie: Het zou best kunnen dat je morgen je (wat beter klimmende) sprinters voor saus op stelt, maar een top 10 vol AK mannen verwacht ik sowieso niet. Top 10-20 is een ander verhaal natuurlijk.

hupske

'@kierewietje

Als ik die erin fiets heb ik wel erg weinig sprinters in het team zitten.

Het zal iig een leukere etappe worden dan vandaag.

kasjaar

Volledig mee eens nasibal, maar ik weet niet of je ook deels op mij reageerde. Maar in mijn geval ging 't ook om de plaatsen achter GVA, Alaphillipe en Sagan. Maar ben er nu uit.

kasjaar

Wel iets anders nog. Verwachten jullie Colbrelli morgen? Heeft iemand info over hem wat betreft knechten voor Nibali?

Edit: Op Twitter gevonden:
"Looking forward for tomorrow"
Dat zegt voor mij genoeg ;)

Laatst gewijzigd
BarryE1

Als Colbrelli hier niet meer mag dan mag ie nooit meer.

Voor de rest selectie wel rond, behalve positie 9. Gaviria voor de zekere punten, de mogelijke teampunten want meer QS kanshebbers die het zouden kunnen én mogelijk kan ie zelf wat? Van dat laatste ben ik niet heel erg overtuigd, kan ook weinig etappes vinden met een vergelijkbaar profiel maar gevoelsmatig zou die het moeten kunnen.

fringale

Le Havre 2015 was 850 meter aan 7%, en werd gewonnen door Stybar voor Sagan, Coquard, Degenkolb, GVA, Gallopin, Cimolai, Simon, Izagire en Kristoff. In Quimper is er sprake van 1 km aan 4,8%...dus verwacht wel Colbrelli's en co, morgen. Iets minder de echte puncher.

kasjaar

Hahaha, was ook even naar Dan Martin op zoek. Kom ik zijn laatste tweet tegen:

Was wondering today if people will ever stop calling me Tony. But after talking to @tonymartin85 it seems he gets called Dan all the time. I guess we do look alike. Kind of. Not really

Leek me wel leuk om even hier te delen. :)

Ceramiche Ariostea

'@fringale, zat er in de etappe naar Le Havre ook 5 klimmetjes voor waarop gekoerst kon worden?

Jeann-m

Wat verwachten jullie van kwiatkowski?

1 2 ... 156 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.