Scorito Tour 2018

1 2 ... 17 ... 255 256
Dumoulist

'@Jsprunk: Ik bedoelde eigenlijk dat ik hier vooraf geen rekening mee ga houden. De eerste etappe blijft dan sowieso een gok en dan moet Kittel of Groenewegen de sprint winnen wil ik er misschien de tweede etappe profijt van hebben (kunnen de trui dan ook weer verliezen). De truipunten gelden overigens niet voor de teamgenoten wanneer ze niet eerste staan in een klassement. Ik stel nu de eerste etappe gewoon 8 kanonnen op plus Roglic en tweede etappe wellicht ook als Groenewegen wint.

En wat als BMC de tijdrit wint? Ik heb maar 1 renner van BMC die ik mee wil nemen. Bovendien geloof ik niet dat alle sprinters heel blijven, zeker niet in de eerste Tour week. Maar jouw keuze is zeker te verantwoorden en kan heel goed uitpakken.

Veel mensen staren zich hier blind op de teampunten. Mij staat in ieder geval bij dat de Scorito winnaar altijd meer sprinters heeft dan hier wordt geopperd. En zeker met dit parcours zal de winnaar hoogstwaarschijnlijk meer dan 7 sprinters hebben. De mensen die maar 6 sprinters pakken acht ik op voorrand al kansloos voor de eindoverwinning.

Laatst gewijzigd
mactjappie

Ik hoor hier wel erg weinig mensen over Zakarin. Ik twijfel namelijk tussen Uran, Roglic en Zakarin. Zou Uran het dit jaar weer kunnen? Met de TTT en de ITT scoort hij toch maar weinig tot geen punten. Daarnaast moet hij sowieso alweer de vorm van vorig jaar hebben om aan veel punten te komen.
Roglic zou in ITT punten kunnen halen en uiteraard ook in punch- of etappes met afdaling. Maar kan hij met de beste mee? Moet hij Kruijswijk steunen?
Zakarin rijdt in de rondes waaraan hij meedoet toch vaak 6 à 7 keer top 10! Kan goed tijdrijden en spurt altijd mee voor zelfs 3e of 4e plaatsen.

Of zit ik er nu echt helemaal naast. Verder nog een lastig kwestie over Alaphilippe. GvA of Kwiat (teampunten, bij wist TTT Sky)

Kling

Als Sunweb vol voor het klassement van Dumoulin gaat (en reken maar dat ze dat doen), blijft Bauhaus natuurlijk gewoon thuis.

Pantano

Ewan of Greipel, wie gaat meer punten scoren deze tour?

Greipel is minder geworden en laat het soms nog wel eens lopen, maar is elk jaar toch goed voor een karrevracht aan punten en rijdt de tour altijd uit.

Ewan een groot, jong talent, maar heeft nog geen grote ronde uitgereden. Op papier wel beter dan Greipel lijkt me.

vasnd

'@r@ider: dat is natuurlijk exact wat ik zeg.

laupie

Greipel gaat niks winnen maar komt met zijn ervaring en goede positie denk ik wel vaak op een goede plek.
Ewan is mokersnel maar bevindt zich vaak in de verkeerde positie, Ewan rijdt daarnaast ook met een redelijk TTT team en doet een paar dagen mee voor jongerentrui.

Denk dat Greipel meer een zekerheidje is en Ewan flink etappe podium kan rijden en tegenvallen

Wat is de verwachting van Kittel hier, laat weinig zien dit jaar maar kan met zijn ervaring toch net iets beter zijn dan de jonkies?

bakfiets

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een extra tussensprint ligt voor bonificatieseconde. Dit kan voor de gele trui meespelen in etappe 2. Het is volgens mij daarom ook geen zekerheid dat de winnaar van etappe 1 de gele trui na etappe 2 ook nog heeft.

Ik denk er zelf aan om ook 8 sprinters minimaal te nemen. Met een goede mix van vlakke en heuvel sprinters. Met de teamgenoten probeer ik hier rekening mee te houden om zo ook extra mensen te hebben voor teampunten. Maar dit is geen doel op zich.

Roglic en Groenewegen zijn daarom voor mij een zekerheid. En zo kan ik nog wel een paar koppels bedenken.

BarryE1

Waarom zou je, met dit budget en het grote aantal toppers, überhaupt willen opvullen? Tenminste, niet op voorhand lijkt me. Bijvoorbeeld dat concept met 6-7 sprinters, dan wordt er ook even vanuit gegaan dat zij ook altijd op die posities sprinters. Is dat reëel om in het huidige deelnemersveld de top 6-7 te voorspellen? Of zeg gemakshalve dat die 6-7 altijd de top 10 in sprinten. Met zo'n smalle sprinters equipe mag er dan ook niets tegenzitten qua valpartijen e.d. Bovendien moet je zonder echt goed referentiekader voorspellen welke sprinter dominant gaat sprinten. En loop je mijns inziens een dubbel risico, namelijk kopmanpunten en teampunten. En ten gunste van wat? Dan neem je dus minder sprinters mee maar wat voor een renners worden dan de selecties in gefietst. Specifiek voor de TTT dan? Extra klassementsmannen? Extra aanvallers? Uiteindelijk neem ik wel renners mee die zelf kunnen presteren en eventueel elkaar kunnen versterken, toch wordt voor mij op voorhand opvullen geen doel. De goede balans in de selectie heb ik overigens ook nog niet gevonden, maar het wordt vermoedelijk een team met meer dan 6-7 sprinters.

elstupidoloco

Het duurde tot pagina 17 maar het woord koppel is weer gevallen.
Voorlopig zie ik weinig koppels die echt complementair zijn. Sagan-majka zou kunnen, mits majka weer voor etappezeges+bollentrui gaat.
Het driehoekje Quintana-Valverde-landa is met enige moeite als koppel te zien.
De meeste koppels zijn toch pas interessant in overgangsetappes (ivm truipunten), omdat je in andere etappes als het goed is betere alternatieven hebt dan bijv. Roglic hebt in een sprintetappe.

Simonhout

Froome thuis gelaten voor Dumou, Moscon en Kwiat. Moeten maar kijken hoe dit uitpakt, wat denken jullie ? wel altijd Valverde blijven houden. En Ewan of Kittel ? Kristoff pakt toch ook altijd wat punten, ondanks zijn vorm en team misschien zelfs in de etappe naar Roubaix.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik heb in 10 minuten een team in elkaar geknutseld, en ga pas echt er mee aan de slag als enkele dagen voor de deadline de definitieve selecties bekend zijn. Ik sla de eerste 60 paginas van dit topic eens een keer over.

siets

Neem ik me ook vaak voor.. maar dit forum is ergens toch ook onderdeel van de voorpret die scorito geeft :)

BarryE1

'@ivo001 is niet gelukt. Welkom op pagina 17!

Rebellin

Hoe denken jullie over het speculeren op uitvallers? Bijvoorbeeld alleen Richeze nemen en erop speculeren dat Gaviria uitvalt. Of Mezgec in het geval van Ewan.

Nog wat anderen:
Thomas ipv Froome
Kelderman ipv Dumoulin
Latour ipv Bardet
Caruso ipv Porte
etc.

Eigenlijk dus het tegenovergestelde van koppeltjes. Het bruut uit elkaar trekken van koppeltjes.

bakfiets

Ik verwacht van roglic eigenlijk best veel. Op basis van dit seizoen vraag ik me af of je wel zo snel 9 betere opties hebt dan roglic. Die wordt naar mijn mening onderschat met het argument dat hij het nog nooit heeft laten zien in een ronde van drie weken. Eens moet de eerste keer zijn en deze tour zou hem ook moeten liggen.

Tommytom

Ik lees mensen die overwegen om 7 sprinters mee te nemen ipv 8 of 9. Ik overweeg om er zelfs 10 te nemen. In de tour weet je in ieder geval één ding zeker: na drie etappes zitten er al zeker twee renners uit je team thuis. Gediskwalificeerd of geblesseerd na een valpartij. In een tour waarin sprinters eigenlijk de eerste pak m beet 10 etappes de dienst zullen uitmaken, haal ik dan gegarandeerd punten met de 7-8 sprinters die ik na de openingsetappes nog over heb.

Een Quintana, landa, Bardet, Mollema, Nibali, etc pakken pas punten na deze etappes. Maar dan moeten ze wel allemaal die eerste etappes overleven. Dat gaan ze niet allemaal doen. Ik investeer dan liever geld en plekken in sprinters dan aan dure klim kopmannen.

Gaviria,Sagan, Groenewegen, Ewan en Demare zijn zodoende al zeker van hun plek in mijn team!

dvansteenis

'@ Rebellin , speculeren over uitvallers zou ik echt nooit doen. Dan zit je een heerlijke etappe te kijken, lekker witbiertje, vrouwtje boodschappen aan het doen en dan hoop je dat Porte onderuit gaat in de afdaling omdat je Caruso hebt genomen. Nee, dat lijkt me niks.
Daarnaast is gokken op uitvallers nog moeilijker dan gokken op een ritwinnaar!

Dan kun je beter je team samenstellen zoals Tommytom!

Dumoulin en Alaphillipe ipv Froome en Pasqualon genomen en Kristoff opgewaardeerd naar Demare. Voel me alsof ik zojuist zelf de tour heb gewonnen bij deze wissel.

ditisdavid

Hoe vul je met 10 sprinters je team in voor de bergen, heuvels, overgangsetappes en kasseien?

Tommytom

Dit is David,

Sprinters nemen die ook uit de voeten kunnen op kasseien of in overgangsetappes. Voor de bergen bezuinigen op je klimmers. Zo neem ik Quintana, froome, Nibali, Landa, en Dumoulin voorlopig niet...

04398

6-7 sprinters is wel heel weinig om mee te scoren ervan uit gaande dag er in de Tour altijd sprinters uit zullen vallen. dan heb je nog 5 of 4 over dan loop je wel heel ver achter of je moet de juiste teamgenoten hebben maar dan nog verlies je veel in op papier 9 sprintettapes

jsprunk

Dus je gaat sprinters in de eerste etappes op de bank zetten voor het geval iemand anders uitvalt? Dat kan nooit een optimaal team opleveren..
Teampunten worden imo niet overschat, ze zijn de sleutel tot een succesvolle Scoritocampagne. Een Wanty-sprinter pakken als 8e sprinter (zelfs al zou ik weten welke) ga ik niet aan beginnen.

04398

'@jsprunk, heb het niet over sprinters op de bank zetten, heb het erover dat als je 6-7 sprinters kiest de kans dat er eentje of meer uitvallen door valpartijten groot is en dat je daardoor nog maar 4-5 sprinters over houdt voor de volgende sprintetappes en daardoor te weinig scoort want dat kan je moeilijk nog 5 a 6 perfecte team of klassementspunten hebben lijkt mij dat, dat te weinig oplevert om een goede sprinter te compenseren

Rebellin

'@049383

Dus jij wil renners gaan selecteren omdat je denkt dat sommige van jouw sprinters gaan uitvallen. Tip: Selecteer dan gewoon die renners die gaan uitvallen niet.

Hoe kun je weten welke uitvallen? Niet. Gewoon gokken. Maar bijvoorbeeld 10 sprinters kiezen is absolute quatsch. Dan zeg je dus eigenlijk sowieso dat je één daarvan niet had moeten kiezen.

Sebelius

'@ditisdavid

Lijkt me niet zo moeilijk.
Zoek de multifunctionele renners, Bijvoorbeeld:
Matthews&Colbrelli kunnen sprinten punchen en een flink heuveltje over..
Kristoff & Stuyven kunnen sprinten en voelen zich prima thuis op de kasseien.
Nibali vloog over de kasseien in de 5e etappe van de tour 2014 en kan volgens mij ook prima klimmen.
Alleskunner Valverde lijkt me ook geen foute keuze voor je team.

dvansteenis

'@rebellin , 100% mee eens

1 2 ... 17 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.