Scorito Tour 2018

1 2 ... 18 ... 255 256
04398

'@rebellin nee ik kan ook niet ruiken wie er gaan uitvallen, ik zeg alleen dat ik geen 6-7 sprinters kies maar bijvoorbeeld gewoon 9 sprinters kies als er dan een uitvalt is dat geen ramp voor de volgende sprintetappes, want dat kan je wel op vangen maar bij 6 sprinters wordt de spoeling dun.

Fcmitch

'@049383

Ik snap je punt, ik heb er liever ook 1tje extra bij.

Laatst gewijzigd
joenique

In de tour kan je gerust 9 AK mannen nemen en 9 sprinters; dan heb je nog 2 voor bv kassei, punch,... (zeker in gedachte houden dat onder je AK en sprinters er veelzijdige renners zitten)
Succesvolle aanvallers is in de tour toch onmogelijk te voorspellen, meestal zijn dat toch AK mannen die pech hadden

Jori

'@joenique: Tour hebben juist altijd aanvallers veel kans, omdat SKY het tempo controleert en het vaak wel prima vindt dat een grote groep vooruit blijft en de boni's alvast wegnemen. Deze editie zal ik er wel mijn bedenkingen bij hebben, omdat de AK mannen al zo weinig etappes hebben, dat ze het wellicht ook dus op de normale "overgangs" etappes proberen en de boni's ook hard nodig zullen hebben. Zeker Movistar met die 3 zouden toch iets moeten bedenken hoe ze de ITT/TTT schade gaan herstellen en de tour gaan winnen. Maar renners als Calmejane, Gesink, Rui Costa, Alaphilippe, LLS, De Gendt ga je toch wel in minstens 2 ontsnappingen zien.

Laatst gewijzigd
La Primavera

^ Dit dus. Leuk om 10 sprinters mee te nemen maar daarmee gooi je de balans echt compleet overboord. Wat voor de sprinters geld qua uitvallen geld natuurlijk ook voor klassementsmannen. Met 10 sprinters moet je zoveel korten op je klassement dat je inclusief eventuele uitvallers misschien aan 5/6 renners in je bergteam komt te zitten.

steefje9

Heb mijn team al redelijk klaar staan mits de selecties niet verassen. Heb nog 1mil te besteden aan een klimmer. Keuze zal gaan tussen i. Izagirre of van garderen. Van garderen zal meer punten binnen harken met de ttt. Bergop verwacht ik meer van ion. Heb nu een verdeling van 8 klassementsnannen 7 sprinters 3 aanvallers waarvan 1 kan sprinten en 1 knecht.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

8 sprinters (waarvan deel punch) + GVA lijkt mij voldoende

kielabokki

Met dit parcours en de favoriet voor de TTT, hmm.. Er gaan toch wat keuzes gemaakt moeten worden rondom renners die er in 1e instantie niet in zouden zijn gekomen.

Vraag me af welke aanvallers er in de ploegen gaan komen van mensen die van mening zijn dat je geen koopjes mee hoeft te nemen? Ik heb er nu al 4 van 0.75k.

Verder zijn er weinig renners van 1 tot 1.5. Er mag van mij sws wel wat grotere variatie in prijzen komen. Nu kom je toch elke keer weer op dezelfde keuzes uit bij die laatste puzzelstukjes, want het is met heel veel dezelfde waarden rekenen. En die waarden zijn telkens maar 1 of 2 renners die je dan overweegt.

joenique

Mijn grootste vraagteken voor 1 op 1 wissel is Groenewegen Vs Kittel.
Sprinttrein van Kittel en prestaties momenteel niet vet; maar ja is en blijft Kittel 😅

dvansteenis

'@kielabokki weinig renners van 1 tm 1,5 miljoen? Ik zou er zo 10 kunnen noemen die ik serieus overweeg: Stuyven, GVA, Izagirre, laporte, v Garderen, Latour, Moscon, EBH, colbrelli, kwiatkowski

Jori

zit gewoon veel in de hoek van 0.75 tot 1.5, maar bij elke renner zit er wel een mits of maar aan, daarom is dat vaak de leukste categorie en vaak waar de echte koopjes dus zitten. van 0.75 heb ik 5 op mijn longlist staan (nog niet zeker of ze uberhaupt starten) en bij 1 tot 1.5 iets als 3 vast, die ik er enkel uit haal als er iets onverwachts nog gebeurt.

kielabokki

dvansteenis, en van die namen zou je bij 9 grote bezwaren kunnen plaatsen. Ook weer vooral als je naar het parcours kijkt. Ben het met je eens dat vooraf dat allemaal mooie namen lijken.

Maar misschien gaat het wel anders lopen dan ik verwacht, grote kans.

dvansteenis

Moet zeggen dat ik Moscon, Colbrelli, GVA en Hagen er best vast in heb staan. Hagen snap ik, maar wat is jouw grootste bezwaar bij de anderen?

WCEendT

Jorik en ik organiseren ook voor de Tour weer een betaalde poule met 5 euro inleg, voor meer informatie zie mijn post op pagina 9 of stuur mij een PB met je telefoonnummer.

_____

@Kiela
Aanvallers in de Tour, heel belangrijk ;).

wesselvanoers

ik heb even een blik geworpen op het parcours van dit jaar:

de sprintetappes: etappes 1, 2, 4, 7, 8, 13, 18, 21
de tijdritten: etappe 3 & 20
kasseienrit: etappe 9
punchetappes: etappes 5 en 6

BERGETAPPES
Bergetappes ( met aankomst bergaf): etappes 10, 15, 16 en 19
Bergetappes (met aankomst bergop): etappes 11, 12, 14 en 17

vooral in de bergetappes met afdalingen zie ik kansen voor de aanvallers om etappes te winnen, omdat de klassementsmannen bergop de verschillen gaan maken en daarom willen controleren in de etappes met aankomsten bergop.

betreft de klassementsmannen: slechts 4 etappes met aankomst bergop.. ik denk dat dit betekent dat de tijdritten, kasseienrit en de afdalingen toch veel gaat uitmaken in de strijd om het eindklassement.

iemand die hier nog een leuk antwoord op heeft of iets ziet dat niet klopt?

mactjappie

Is G. Thomas over hiped ivm de ttt of is dit echt een serieuze kanshebber op een goede top-10 klassering? Of zou je met een Uran / Roglic / a. Yates beter af zijn?

wesselvanoers

'@mactjappie Thomas is goede in de TTT en de TT, kan kasseien verteren, heeft een hele sterke ploeg en is bergop goed (bovendien is het geen extreem zware tour) in de tijdritten en in de kasseienrit gaan sommige GC mannen gewoon wegvallen en ik denk dat Thomas hierdoor "als hij op de fiets blijft zitten" makkelijk top 10 gaat rijden

Poeksel

Als iemand van Sky de Dauphine wint, betekent dat bijna altijd dat hij daarna ook de Tour wint, vandaar zijn vrij hoge prijs (en de kans op teampunten). Een serieuze kanshebber op een hoge notering is hij wel, net als veel andere renners.

Laatst gewijzigd
sennevs

Sky gaat wss in de eerste dagen en bergetappes thomas achter de hand houden voor als er toch iets met froome zou zijn :) dus wss poels die alles regelt bergop met moscon en kwiatkowski en dan thomas en froome als kopmannen, dermee dat hij zo duur is

sportfanaat

Ik heb twijfels over het kiezen van Naesen, van Avermaet en Keukeleire. Wie zullen er mee sprinten in de 9 vlakke etappes? Als ze mee sprinten neem ik ze 100% zeker op in mijn tourploeg.
Voordelen van de renners:
Naesen kan ook lekker punten pakken in de kasseienrit en is redelijk goedkoop. Hij sprintte in de Dauphiné wel mee.
GVA kan natuurlijk ook uitstekend uit de voeten in kasseienrit en hij staat na de TTT en rit 5 en 6 zeer waarschijnlijk hoog in klassement. Maar sprintte vorig jaar behalve in de punch etappes nooit mee.
Keukeleire, tja ik denk dat Greipel gewoon niet met alles meesprint en Keukeleire ook kansen gaat krijgen, maar het is een gokje.

Martinho237

Naesen blijft op zeker met Dillier in de kasseienrit bij Bardet. Die ligt nu al bibberend in zijn bed voor die etappe. Porte heeft aangegeven dat GVA daar voor eigen kans mag gaan. In punchsprints heb ik niet het gevoel dat kopmannen veel baat hebben bij knechten als het gas echt open gaat en het ieder voor zich is, dus mogelijk ook daar kansen voor GVA. Ik zie Keukeleire zeker voor eigen kansen gaan, maar wanneer? Zoals je al zei; dat blijft een gok.

Primavoormij

Geen van drie gaat in de vlakke etappes meesprinten imo.

jp.vanoosterhout

in de vlakke sprints zijn ze kansloos,als ze geluk hebben kunnen ze rond plek 7 of 8 sprinten

erick

Er is hier al veel geschreven over de spurters. ritten 1,2,4,7en8
zijn relatief vlakke spurts.Zou graag weten welke spurters de
snelste zijn in deze ritten,los van hun waarde in scorito.
Zo zie ik het;
1. Gaviria.(heeft de beste trein met quick Step)
2.Groenewegen.(maakte het meeste progressie)
3Kittel(geen trein en niet in form,maar verleden jaar weergaloos)
4.Ewan (zal veel in de top 5 zitten de eerste week)
5.Sagan(is eenbeetje van zijn snelheid verloren,maar is veelzijdig, pakt groen)
6.Demare(is nog niet in form)
Deze 6 steken er boven uit.
7.Cavendish(zal spurten voor de 1ste pl,als dit niet kan, laat hij het lopen.
8.Bouhanni(is snel, en moet zich bewijzen,Laporte staat aan de deur.
9Kristoff(is een diesel)
10.Greipel(een paar top 6 plaatsen zitten er nog in.)
Graag jullie mening.

Phoenix0000

Denk dat Greg wel gaat meesprinten eerste twee dagen.
Klassering in die ritten bepaalt namelijk wie van BMC het geel mag omhangen na etappe 3.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 18 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.