Scorito Tour 2018

1 2 ... 175 ... 255 256
Dee Snider76

Laporte vandaag binnen voor de grote sprint namen. Zou die zich morgen weer laten zien?

Koenniiee

Yes, we vliegen de 99% binnen. Jammer van Bardet, Latour juweeltje en Valverde captain. Vooral Uran had ik nog wat hoger ingeschat.

Rob94

Bardet ingewisseld voor Yates om vervolgens Yates in te wisselen voor Roglic. Laatste pakte wel iets beter uit, maar net als gisteren met Nibali toch weer 22 punten misgelopen. Jammer, maar toch een flinke jump gemaakt afgelopen 2 dagen

jlmr1990

Is er iets bekend of Laporte morgen weer gaat sprinten? Dacht ergens gelezen te hebben dat hij pas zondag weer mee gaat doen, maar kan het niet vinden.

Diede34

'@kasjaar: ja ik wist dat ik vandaag (de enige echte punch-etappe) flink wat zou verliezen met o.a. het uitvallen van benoot.

Uiteindelijk toch bijna mijn maximale score geboekt met deze selectie, slechts 4 punten verloren met de kopman (sagan vs. Yates) en 11 optimalsatie puntjes (jungels vs. Gav en kung vs dumoulin).

Gezakt van 88 naar 350 vandaag

Morgen weer volle bak sprinten, dus zal ik ongetwijfeld weer stijgen.
Laporte er weer bij? Of zou porte/Thomas een betere keus zijn?

sprintgeit

'@nasibal
Het is zeker een gecalculeerde gok en het is ook zeker rond het meest rooskleurige scenario dat er nu gescoord wordt. Part of the game natuurlijk, dat zeker.

Wat betreft de renners zelf vind ik het inderdaad niet verrassend dat V Avermaet minder oogt dan in voorgaande jaren. Latour en Bardet wat mij betreft het meest opvallende contrast vandaag. Landa sneakt ook lekker dat eerste weekje door, daar ben ik heel benieuwd naar. Ook blij met het presteren van Roglic vandaag, viel tov gisteren mee zeker met die valpartij in het achterhoofd.

kasjaar

Ik ga nog even op zoek om te kijken hoe Colbrelli, Laporte en Cavendish over morgen denken. Als ik iets vind zal ik 't hier delen.

tempo789

*** Scorito's optimale team na etappe 6 ***
Score:
2350
Kosten: 53,5 miljoen

SAGAN Peter
GAVIRIA Fernando
GILBERT Philippe
ALAPHILIPPE Julian
VAN AVERMAET Greg
COLBRELLI Sonny
KRISTOFF Alexander
KITTEL Marcel
MARTIN Daniel
VALVERDE Alejandro
GREIPEL André
VAN GARDEREN Tejay
GROENEWEGEN Dylan
JUNGELS Bob
PORTE Richie
THOMAS Geraint
PASQUALON Andrea
SCHAR Michael
MAJKA Rafael
LATOUR Pierre

Laatst gewijzigd
royfitters

Zal Laporte zich morgen weer gaan bemoeien met de sprint?

Pietje Precies

Da's precies wat ik zeg Nasibal. Gecalculeerde gokken en perfect scenario tot nu toe. Op hun eigen prestaties na dan, die zijn immers nog niet zo bijzonder. Om vervolgens dan toch zo goed te scoren is dus mazzel.

Net als dat ik vandaag mazzel heb dat Latour 2e (!!) eindigt. Of mazzel heb dat Bardet en Dumoulin pech hadden. Al oogden ze beide ook matigjes (Rolland zat ver voor de finish al bij Bardet en bij de finish nog 'easy' in het wiel, net als dat Dumoulin Kragh niet meer is gepasseerd). Of mazzel heb dat Benoot uit een hoop teams is weggevallen, etc.

Ik vind niet dat mazzel en pech hier niet benoemd zouden mogen worden. Speelt bij zo'n spel namelijk best een behoorlijke rol.

vasnd

Op basis van de afgelopen maand is Latour gewoon hartstikke opstelbaar geweest vandaag. Dat hij 2e werd uiteraard niet verwacht maar in de nette punten zeker. Imo helemaal niet onder de noemer 'gok' te vangen dus. Ook GvA doet het tot nu toe naar behoren. Dat Sky niet domineert doet daar niets aan af. Al met al nog relatief weinig verassingen.

Pietertje

Balen! Had het podium weer kunnen halen in de WF poule door Yates op te stellen. Had toch teveel twijfel door zijn eerste dagen.

WF poule: 5
Scorito: 35

Pietje Precies

Ik noem Latour ook geen gok. Ik zeg alleen dat ik mazzel met de 2e plek van Latour. Niemand heeft Latour gisteravond in zijn team geklikt met het idee dat hij 2e zou gaan worden. Met een 10e plek waren we allemaal ook tevreden geweest. En voor hetzelfde geld had hij vandaag zelfs moeten wachten op Bardet...

En zo zijn er tig andere renners die het net even wat slechter of beter dan verwacht doen. Dan wel door eigen prestaties, dan wel door prestaties van teamgenoten. Niks mis mee, inherent aan het spelletje en maakt het juist leuk. Maar kan wel best wat procentjes schelen.

Laatst gewijzigd
bakfiets

3e in de daguitslag vandaag. Had ik roglic ipv nibali opgesteld was ik eerste geworden. Schiet nu door richting de 96 procent.

kevinraar

274 punten gehaald gestegen naar plek 4568 weer renners niey opgesteld die hoog eindigen Mollema en roglic kost me 50 punten helaas

Ik vind zulke etappes gewoon lastig kiezen kan wel 11 renners opstellen moet steeds 2niey opstellen dat zijn pres hies de renners die hoog eindigen helaas

Laatst gewijzigd
IL DON

IL DON 3e algemeen nu. Had Majka niet opgesteld vandaag, anders was het 1e. Helaas pindakaas, maar voorlopig loopt het op rolletjes. Moet ook wel, want ik verwacht in de bergen te gaan zakken. Dus ik moet zorgen dat ik goed aan de voet van de bergen wordt afgezet:D

vasnd

'@pietje ik vind het woord mazzel gewoon niet passend bij een goed presterend talent. De man eindigt daar niet door toeval. Hij is gewoon bizar goed in vorm. Dat dit al dan niet naar verwachting is: c'est ça. Ik begrijp je redenatie echter wel, voor jou is het mazzel omdat je hem niet daarvoor mee hebt genomen.

kevinraar

Insta nu dus 4568 als ik wel de juiste 9 renners had gekozen vandaag en gisteren had tussen plek 1500 en 2000 gestaan is niet anders

Ik sta 1061 in de wielerflits poule

Laatst gewijzigd
kasjaar

'@vasnd, heb 't gevoel alsof je meer achteraf aan 't praten bent. Ik heb gisteren ontelbare keren alle prestaties van mijn renners vergeleken en daarbij kwam Latour qua EV en puntenzekerheid op de 10e plek van alle renners die ik op kon stellen. Dan was 't toch zeker wel een gok geweest voor mij om hem erin te zetten.

Edit: bovendien is 't altijd gokken als je een knecht opstelt om punten te pakken zonder dat je weet of hij voor eigen kansen mag gaan. Vandaag werd na de etappe ook bekend dat de bedoeling was dat hij op Bardet had gewacht, dan valt toch zeker wel van mazzel te spreken wanneer hij 2e eindigt.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Precies, het gaat erom dat je goed de zin leest. Wat je overigens ook deed, gezien je laatste zin.

Nogmaals, ik zeg niet dat Latour mazzel heeft. Die jongen rijdt fantastisch en doet een dappere poging richting de etappezege. En jammer voor hem wint hij net niet, maar dat komt door een fantastische Dan Martin die het ook dubbel en dwars verdiende. Echter heb ik wel mazzel dat Latour 2e wordt. Immers is een 2e plek in deze etappe ruim boven de verwachting.

Toevallig trouwens dat vooral hoog-geklasseerden zich hier nog (durven te) melden ;) En jammer dat de meeste dat enkel doen om hun positie te vermelden in plaats van hun tot nu toe goed uitpakkende inzichten te delen! ;)

Laatst gewijzigd
kevinraar

Heb de stijging ingezet begon dramatisch nu toch redelijk hoog ondanks paar renners die hoog eindigde niet opgesteld

vasnd

'@kasjaar dan lees je verkeerd. Ook bij mij zat Latour vandaag op de schopstoel echter dichtte ik hem wel degelijk meer punten toe dan Froome (het alternatief bij mij). Op basis van vorm. Dat hij overpresteerd zei ik al, maar het woog zwaar mee dat hij geen gemarkeerde renner is.
@pietje dat is precies wat ik zeg. Volgens mij zijn we het niet met elkaar oneens maar is het een kwestie van semantiek :).

kasjaar

'@pietje, als ik 't minder goed doe kom ik juist nog vaker hierheen om ervoor te zorgen dat ik 't beter doe in de volgende etappes. Denk dat de mensen met mindere klasseringen hier ook nog wel meelezen hoor.

En sprintetappes zijn trouwens denk ik niet zo speciaal dat je daar zoveel inzichten over wilt horen. ;)

kasjaar

'@vasnd, tja, met alleen maar tekst voor je neus begrijp je elkaar al snel verkeerd. Bovendien voelt elke discussie ook al snel als belediging haha. Als je t zo bedoelde heb ik dan ook niks gezegd. ;)

wesley1983

Denk dat iedereen vandaag wel punten heeft laten liggen, bij mij viel het heel goed mee. Enkel Fuglsang i.p.v. Bardet was beter geweest maar dit kwam door pech voor Bardet. Had voor etappe 5 en 6 verwacht de schade te beperken zonder GVA, Colbrelli, Alaphilippe, Gilbert, Valverde en Thomas in mijn team maar vandaag van 75 naar 86% gegaan, met D.Martin als kopman. Mijn team is klaar om de bergen aan te vatten en hoop nog verder te stijgen in de ranking.

1 2 ... 175 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.