Scorito Tour 2018

1 2 ... 177 ... 255 256
kevinraar

Bedankt kasjaar

Hebben jullie gisteren en vandaag ook renners niet opgesteld die hoog eindigden?
Hoeveel punten heeft het je dat ongeveer gekost?

Laatst gewijzigd
christidoc

'@kevin

Ja en Nee.
Ik heb wel renners opgesteld die geen punten pakten, maar ik heb beide dagen wel alle renners opgesteld van mijn team die top 20 eindigen. Ik heb voor dit soort dagen nogal een klein team kanshebbers dus vandaar. De enige punten die ik misgelopen heb zijn teampunten. Zoals vandaag had ik 14 punten kunnen hebben met Kristoff(Winst D. Martin +4 groene trui) ipv Bardet(0 punten). Gisteren 6 punten van Gaviria ipv de 0 punten van Yates of 1 punt van Demare. (Ook 2x winst met kopman.)

kevinraar

Ok mij kost het gisteren en vandaag helaas 90 m punten

elstupidoloco

'@kevin

Ik heb kostbare puntjes gemist met Latour en Porte. Gaat lekker dus 😂

Pietertje

'@Jimkro

Ik vind het bijzonder vermakelijk dat jij de moeite neemt om te posten dat er top 100 mannen plots reageren hier. Ergens krijg ik het gevoel dat het bij jezelf nog niet zo heel goed gaat :)

Stel morgen een paar sprinters op! Komt goed.

zeewolde

Kevin
Gisteren miste ik Porte ( zijn eigen punten en de punten van van Avermaet) omdat ik Demare had, en vandaag had ik dan wel Porte maar heb ik van Avermaet niet opgesteld omdat ik dacht dat hij erdoor zou zakken of op zijn minst geel zou kwijtraken. In zijn plaats Jungels opgesteld die 0 scoorde maar vooraf een grote kans op teampunten leek te hebben.
Dit soort keuzes hebben we allemaal te maken en soms gaat het dus fout, zie boven, maar soms pakt het goed uit ( ik twijfelde namelijk ook tussen Roglic en Dumoulin , en hier Roglic genomen)

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietertje: belachelijke reactie! Denk wel dat er meerdere zich storen van de deelnemers die hier vaak posten waarover Jimkro het heeft. Maar als er een bedanking bijstaat heb ik er geen problemen mee. Ikzelf heb mij er denk ik voor het eerst niet van aangetrokken over de discussies/vragen voor de tour begon, niks gepost vooraf en vooral bij mijn eigen gedacht gebleven. Nu heb ik renners in mijn team die niet veel anderen hebben (bvb Quintana, Bernal, Porte, Bardet die hier allen niet echt geprezen werden). Als blijkt dat die het straks goed gaan doen in de bergen en hoog eindigen in het eindklassement met de daartoebehorende punten als gevolg gaat dit dan dubbel zoveel deugd doen. Alhoewel ik wel besef dat sedert dat het betalend Scorito is, je al mag blij zijn dat je boven de 90% eindigd. Dit is ingezet sedert de Giro, waar op dit forum vergeleken bij vroeger het nog erger was in het naar mekaar toepraten van de scoritoploegen en werd voor de Tour gewoon voortgezet.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Wat een onvoorstelbaar gelul van een paar (uiterst arrogante) forumkapers zeg.
1/ ik speel al een jaar of tien tour spelletjes, telegraaf, scorito, ad etc. Uitsluitend voor de lol. Vloekend in de kerk, ik doe mee om het mee mogen doen, niet om mijn superioriteit te bewijzen. Ik hoef niet te winnen terwijl ik toch geniet van de competitie.
2/ uiteraard lees ik de analyses op de diverse sites. Er zijn onwaarschijnlijk veel mensen die deze spelletjes (veel) beter beheersen dan ik. Ik doe daar mijn voordeel mee, ik leer er van.
3/ ik ga na het al zoveel jaren meedoen, uiterst onsuccesvol maar vol van vreugde, uiteraard een feestje vieren als ik voor het eerst ooit boven de 85% uitstijg. Ik trek me daarbij helemaal maar dan ook helemaal niets aan van die losers die al bijna 200 pagina's menen een forum te kunnen domineren met hun commentaren, kaatsen, hun onbuigzaam gelijk, en afzichtelijke narcisme, culminerend in een onsportief bekennen van hun ONgelijk. Inclusief piepend protest. Erger, met misleidende adviezen zeer jonge dan wel minderbehepte deelnemers bevlekken met hun stinkende proza.

Van de andere kant, de bek opentrekken lokt reacties uit, ik ben benieuwd.....

Jori

'@Bartje: Halleluja! Je mooie score is je ook zeker gegund!
Al zie ik de forumkapers als de mensen die niks inhoudelijks vertellen, maar enkel hun pouletje ingevuld willen zien of smalend aan de rest hun gemaskeerde onwetenheid middels een (tijdelijke) hoge score, zonder ook maar iets verder te vertellen of invulling aan dit onderwerp te geven

domineren met hun commentaren, kaatsen, hun onbuigzaam gelijk, en afzichtelijke narcisme, culminerend in een onsportief bekennen van hun ONgelijk

Hier voel ik me wel lichtelijk door aangesproken, al is het ook wel de charme om stevige discussies aan te gaan, bijbehorende scenario's te delen en geplaatste/gekrenkte trots te uiten :p Denk ook wel dat eerlijk gezegd te veel hoge teampjes momenteel geschapen zijn naar juist die commentaren. Dure ak-mannen zoals quintana weglaten, stevig op sprinters, QS wat altijd extra punten hier oplevert, uitgebreid voorkauwen van hoe truipunten werken, pareltjes zoals Latour die uitvoerig zijn benoemd. Denk oprecht dat een 99% score voor de volgende tour een makkie is, als wij hier maar eens geen topic onderhouden. Dan zie je ook de Pietertjes niet meer terug. Verder denk ik vooral dat je dagjes mensen die hier enkel komen om wat meer hun pouletje te begrijpen en of Cavendish nou de tour gaat winnen, maar even links moet laten liggen.

OT: @Pietjes Precies: Wel beetje makkelijk jouw commentaar, in mijn ogen. Bij de ttt was het nog moord en brand dat de betting markt niet gelijk kreeg en moest je vooraf rekening houden met de puntjes. Dat Gaviria 2 ritten wint waar hij favoriet was (eerste rit nipt, toegegeven, maar uiteindelijk moet er iemand winnen) en nog 1 rit 0 punten haalt door een val, dat is niet per se toeval of gunstig. Dat hij vervolgens rit 2 achter een valpartij staan, waardoor dus 16 opvulpunten als sneeuw voor de zon verdwijnen, lijkt me ook zeker zwaar tellen. Verder vallen ze individueel wat tegen, toegegeven, maar dat kan je ook zeker niet los zien van de situatie. Greg is nerveuzer en zit vaker met zijn neus in de wind, wat gewoon veel krachten al kost. Alaphilippe is ook volledig bezig met de gele trui en vergooide ook zo redelijk zijn kansen op ritzege en extra punten, puur door nervositeit. Als Sky wel de ttt had gewonnen en GvA en Alaphilippe vervolgens rit 5/6 wel had gewonnen, hadden ze ws nog weer een extra sloot punten gepakt.

Toegegeven, het scenario van nu is zeker niet onprettig en met name wegvallen van de hoge ttt'ers telt lekker door voor QS en BMC. Maar een logisch scenario als sky de ttt en alaphilippe/GvA die de trui overneemt in etappe 5 of 6 en via Gaviria nog wat extra truipunten als hij neit achter de val had gezeten, was mss nog wel gunstiger geweest

Maar goed, ik zal waarschijnlijk toch minder van het forum meekrijgen, mijn vakantie staat voor de deur en dat betekent wat minder hier lezen en maar hopen dat iedereen vanaf nu altijd mee gaat sprinten, om toch maar zorg minder te hebben :p

Laatst gewijzigd
Papa Bart

THX Jori, eerlijk gezegd mazzel ik er natuurlijk gewoon door, met als enig echt vooraf tellende argument de onderbouwde achtergrond van de TTT van de Vuelta van vorig jaar. Ook toen had de TTT een bovenmatige impact op het scorito verloop....

Hoe dan ook, om een beetje on topic te blijven, was jij het niet, een paar pagina's terug, die even alle sites af zou gaan en 'ons' zou informeren? Kom maar op met die info want 'we' zitten met een enorme stapel onzekerheden! 😎😎😎😎

snoek1974

Vind het leuk om te lezen , maar maak mijn keuzes zelf , vind ik ook leuker , daar zitten weleens verkeerde keuzes bij , sommige door pech , sommige gewoon verkeerd gekozen .
Maar klakkeloos overnemen of hier vragen wie op te stellen zie ik niks in , het puzzelen vooraf en zelf bepalen wie je opstelt is toch juist het leuke van het spel

Sta nu 83 ste , maar kans is groot dat ik wel iets ga zakken in de bergen , benieuwd hoe mijn basis in de bergen gaat presteren / Froome , Nibali , Dumoulin , Valverde , Thomas , Majka , Barguil , Latour en D Martin ( TJ , Alaphalippe en Gaudu als reserves die misschien ergens nog opgesteld gaan worden )

Benieuwd wat Thomas , Valverde en Nibali in de kasseienrit gaan doen , zou leuk zijn als ze daar gaan aanvallen en kan Froome dan mee ?

Laatst gewijzigd
Elpiedro

Ik ga zo nog maar een speuren naar de status van Laporte, hoop niet dat ze pas om 14.00 melden dat hij toch nog niet fit is...
Latour is vind ik een interessante renner, had hem lang in mijn team zitten ivm prijs en wit en rijdt verdomd goed seizoen. Echter toen ik de vorige grote rondes van de beste man bekeek, was het geen scorito punten pakker vond ik, maar toch echt meer een knecht voor Bardet, die zelf dan ook wel voor wit door rijdt maar weinig top 10 finishen. 2e gisteren verrast mij ook redelijk, en door zijn reactie na de finish hoop ik eigenlijk dat hij zelf dacht dat dit zijn enige kans is op ritwinst en dat hij verder in de tour bij Bardet moet blijven. Ik denk eigenlijk dat hij sterker is... We zullen zien!

mik-hail-tal

'@Bartje
Well said!

Koenniiee

Elpiedero; Vergeet niet dat Bardet ook gewoon een prima seizoen rijdt tot nu toe. Lijkt met Dan (die dan weer een uitstekend seizoen rijdt), Fuglsang, maar idd ook Latour, het best omhoog te rijden van allemaal in de voorbereiding. Quintana vind ik nog moeilijk te pijlen, Landa zou normaal gesproken de beste moeten zijn bergop, maar daar zie ik het ook nog niet helemaal in. Bergetappes zal Latour lang voor een top 10 plek mee blijven doen, AG2R zie ik wel gokken op twee paarden dit seizoen.

ronvisser

Ik voel het: vandaag wordt het de dag van Magnus Cort Nielsen en Cavendish. Man man man, tot nu toe gewoon €5 miljoen door het putje gespoeld. Cort heeft wel nog per ongeluk puntjes voor me binnengesleept met een top-5plek witte trui, maar daar baalt ie vast van.

Gids03

Al wat bekend van laporte ik kan nog niks vinden

kevinraar

Ik neem cort nielsen niet mee heeft nog niks laten zien neem dan liever de zekere punten van avermaet

Laatst gewijzigd
Poeksel

Vandaag is op zich wel een geschikte aankomst voor Cort...

lucwijngaarden

inderdaad hoe is het met Laporte?

Twaburov

Laporte is gehavend.

KissMyAce

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het met Laporte is

Karperdrol

ik heb nog niks kunnen vinden... gokken is het.

mschuts

Lees net dat Sunweb trouwens bewust Tom heeft laten stayeren achter de auto. "'Het is een balans die je maakt. Met die tijdstraf kom je misschien op dezelfde tijd uit. Als hij daar totaal alleen zou zitten, dan had hij meer kunnen verliezen." aldus Tom Veelers

siht

Hoe zou het met Laporte gaan?

Falonso

Ik zet Laporte er vandaag weer in, ik schat de kans op 50% dat hij mee sprint. Mijn alernatieven zijn Porte, Majka of Jungels...

1 2 ... 177 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.