Scorito Tour 2018

1 2 ... 178 ... 255 256
mschuts

Wat betreft Laporte. Als ik niks kan vinden, dan vandaag maar een renner voor eigen punten/teampunten. Alaphilippe ofzo. Staat 4e dus puntjes, kan 10 punten met Gaviria pakken en realistische kans dat hij zelf ook weer top 20 rijdt. Mocht Laporte vandaag dan toch meesprinten dan mag hij morgen weer meespelen ;)

Laatst gewijzigd
jsprunk

50% kans op sprinten naar plek 5-10? Mij niet gezien.
Ik ga voor de zekere punten van Thomas (met hoop op plek 15-20) en stel Laporte morgen wel weer op.

Jordy Timmerman

Via welke kanalen gaan jullie eigenlijk op zoek naar nieuws over bv Laporte? Twijfel over Laporte of Boasson Hagen, jullie een idee?

Ajvenema

Ik ben benieuwd of Impey nog een keer mee gaat doen, waarschijnlijk wordt dat alleen het geval als ik hem op de bank hou:)

mschuts

Laporte kwam gisteren wel bijna 3 minuten eerder over de finish dan de laatste bus (met daarin ondermeer Gaviria, Kittel, Kristoff etc.)

Matti

Oei.. dure punten misgelopen door het niet opstellen van Latour en Yates

zomaareens

jongens wat doen we moeilijk over vals plat.. het is 1 of 2 procent.. dat is toch voor alle sprinters prima. zelfs een knik naar beneden voorafgaand..
Of zie ik dingen verkeerd?

mschuts

Uhh wel grappig. Bij de bookmakers heeft Juraj Sagan een grotere kans op een overwinning vandaag dan Peter. Hmm..

Masterw

Laporte niet opstellen snap ik niet zo goed, zijn val was pittig maar ook alweer paar dagen terug.
Als hij mee doet pak je toch altijd meer punten dan bv een quickstepper?
Gaviria moet dan al winnen, en das ook geen 100%.
Alles is dus een gok :-)

Lance Beenstrong

'@zomaareens, volgens mij is laatste 600m eerst 400m a 4% en dan nog 200m vlak. Voor die 600m komen ze vanuit een kleine knik naar beneden dus met aardig wat vaart aan.

IL DON

Ik voel me wel een beetje aangesproken door bovenstaande discussie. Ik speel Scorito al sinds 2013 en heb de afgelopen jaren ook wel gepost in verschillende forums over een grote ronde. Dit jaar niet, omdat ik met werk weinig tijd heb. Ik heb ook minder meegelezen dan normaal. Maar nu ga ik goed en vind ik het leuk om wel even mijn tusenstand te vermelden. Niet om arrogant te doen, maar wel een vorm van "trots". Het gebeurt je immers niet elke keer dat je (tijdelijk) zo hoog staat.

Overigens heb ik vooraf jullie hulp ook niet nodig, want mijn prijzenkast is inmiddels al goed gevuld. Daar verwijs ik graag naar om deze even te bekijken:D. Met deze kwinkslag beeindig ik dit bericht en ga ik weer aan de slag. Hierna genietend van 2 weken vakantie, waarin ik tijd de Tour kan kijken en misschien wel mijn geniale inzichten en keuzes met jullie kan delen:D

Matti

Ik neem Laporte ook gewoon mee, alternatieven zijn er niet echt (Cort, Jungles)

Ajvenema

Mijn dilemma is Kung of Impey. In principe had ik gewoon altijd voor Kung moeten kiezen, maar nu heb ik Impey al een keer of 3/4 voor niks ingezet, dan wordt het toch tricky als ie een keer een uitslag rijdt:)

ivo001

Elpiedro, volgens mij bedoel je Latour ipv Laporte?

elstupidoloco

'@Il Don

Wij zijn ook trots op je 😜 en doen natuurlijk niets liever dan je van je plek te verjagen.
Wel mooi om te zien dat er veel forumleden (meer en minder postend) iedere grote ronde weer zo hoog staan algemeen. Met zn allen hebben we er dus aardig kijk op.
Zelf sta ik op dit moment op 99,4%. Daar kan ik niet ontevreden over zijn natuurlijk. Toch gisteren Latour en Porte eruit gelaten ten faveure van bardet en Fuglsang. Vantevoren plausibel, achteraf niet zo succesvol. Weinig reden dus om hoog van de toren te blazen.
Zonder Gaviria en met een sterke bergploeg hoop ik nog een stuk te kunnen stijgen als we de bergen in gaan. We gaan het zien!

Stuff

Ik kwam net Laporte tegen op een terrasje. Hij zag goede kansen vandaag voor een podiumplek. Zijn herstel is volledig, nergens meer last van. En hij kijkt ook al uit naar de kasseitjes van a.s. zondag.

Kortom, bij mij staat hij in de opstelling ten faveure van Alaphilippe.

Elpiedro

'@ivo001
Ik had het over alle 2: Laporte voor de etappe van vandaag en morgen (gaat hij sprinten??) en Latour in het algemeen, dat ik hem een gevaarlijke klant vind en erg benieuwd ben of hij in de bergen voor eigen kansen mag

Kruisberg

Heb al paar keer naam van impey voorbij zien komen. Die had je naar mijn idee niet moeten kiezen. Heeft nooit een resultaat geboekt in de tour. Haalt wel altijd een paar resultaten in andere wedstrijden maar in de tour zie je hem nooit, uitgezonderd van een keer een kopgroep. Haalt te weinig punten voor wat ie kost.

IL DON

Ik twijfel vandaag wel over mijn kopman. Of ik Gaviria of Sagan als kopman zal doen. Sagan is vrij stabiel en zal wel hoog eindigen (maar niet winnen waarschijnlijk). Maar Gaviria is sneller, maar is minder stabiel (heeft wel een goede ploeg ter ondersteuning). En de lengte van de etappe speelt ook mee, Sagan kan dat beter volhouden om nog een goede sprint te rijden naar mijn idee. Nemen jullie "gewoon" Gaviria als captain, als jullie die hebben?

dazzler2120

Ik twijfel daar ook over @Il Don, neig op dit moment vanwege de stabiliteit en de hellende finale na een lange rit meer richting Sagan (staat er altijd, als hij 2de wordt achter Gaviria, scheelt dat 10 punten.)

Ajvenema

'@kruisberg: Impey reed wel een paar aardige uitslagen in tour 2016 en vuelta 2015. Hij kan het dus wel. Verder een hele goeie voorbereiding gehad, en gaat mee ipv Ewan. Dan vind ik het geen gekke gok om te denken dat ie zo af en toe voor zn eigen kans mag gaan. Tot nu toe blijkt het echter inderdaad geen goeie keuze te zijn geweest:)

Primavoormij

'@IL DON, op 2km van de finish zit een scherpe bocht, maar daarna gaat het relatief recht naar de finish, zou voor Gaviria gaan.

Elpiedro

'@ IL DON
Die wielerprijzenkast van jou is al wel weer uit 2013/2014 ;) wordt tijd voor een nieuwe prijs! Ik heb helaas nog nooit een gouden beker gehaald - ik sta wel voor H2H met wielerpoules :o

Jasperdewaal11

Dupont aan de antibiotica gewoon een dagje in de buik van het peloton chillen en dan de laatste 2 km nog even aanzetten, moet kunnen toch.....?

Twaburov

'@Masterw: Laporte in goede doen is normaal gesproken plek 8-12, nu is de kans daarop niet zo groot. Thomas 8 AK punten en misschien nog 12 van de etappe, een puntenaantal waar Laporte dus alleen in goede doen bovenuit zou stijgen in verwachting.
Paar dagen geleden kon hij amper ademhalen, gaf aan dat hij tot zondag niet mee zou sprinten en staat niet bij de bookmakers vandaag. Ik ga voor Thomas.

1 2 ... 178 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.