Scorito Tour 2018

1 2 ... 179 ... 255 256
lucwijngaarden

Laporte of TJ

Crashtester

Ik ga voor Laporte. Gisteren vóór andere sprinters gefinisht, dan lijkt de kans me groot dat hij zich in ieder geval niet heel slecht meer voelt. En kansjes voorbij laten gaan doen sprinters niet aan, die weten ook dat elke rit hun laatste kan zijn in de Tour.

lucwijngaarden

Wat is er aan de hand met Dupont?

bakfiets

Ik ga ook voor laporte en alaphillipe is mijn negende opvulling. Ik probeer vroeg in de ronde altijd de renners re spelen die ik voor de etappe geselecteerd heb. Dus dat is vandaag ook laporte. Mijn andere opties zijn majka en g. Thomas. En ik verwacht geen top 20 plek Thomas en geen winst sagan. Dus zijn die punten in deze fase naar mijn mening te verwaarlozen.

Ik ben vooral benieuwd of boasson hagen mee gaat sprinten vandaag.

Melkboer

'@Twaburov
Laporte in goede doen plek 8 t/m 12? Daarom werd hij de eerste rit 5e. Ik denk dat nu hij gehavend is plek 8 t/m 12 realistisch is. Mits fit kan hij elke etappe rond plek 4 t/m 7 eindigen mijn inziens.

IL DON

'@Elpiedro
Ja, de gouden beker wel ja. Maar ik heb ook zilveren en bronzen bekers gewonnen. Ook met TopCoach en MatchDuel. Tour de France 5 deelnames, 4 bekers. Maar de gouden bekers wil idd niet echt vlotten sindsdien. Dat zal dit jaar dan moeten gebeuren! Go for it!

Matt89

Eens met Melkboer en bakfiets. Laporte in goede doen sprint naar een gemiddeld 5e plaats. Daarnaast Laporte meegenomen voor deze etappes en daarom gaat hij gewoon mee. Liever deze gok dan op zeker spelen voor een paar puntjes met bijvoorbeeld Thomas.

Pietje Precies

De boel is hier in ieder geval wel weer lekker wakkergeschud!

Ik ga vandaag voor Laporte en Thomas, maar dat is ook bij gebrek aan een 9e sprinter. Achteraf mis ik die helaas wel.

Ajvenema

Jongens, als quickstep niet gaat rijden wint de vlucht gewoon, dus teampuntjes voor Laporte of Wanty:)

zomaareens

lijkt toch als Cav erbij is, dat DD die kaart trekt. En niet die van Hagen

Matt89

Het wordt tijd dat Cav eens wat gaat laten zien. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, maar ik had om één of andere reden toch wel vertrouwen in de beste man. Al is dat vertrouwen behoorlijk afgenomen..

Pietertje

'@Il Don, precies dat dus.

Ik durf het niet aan met Laporte tot dat we een positief bericht zien verschijnen rondom hem. Daarom tot nu toe Flip voor de teampunten. EBH (persoonlijke favoriet) stel ik de rest van de tour niet meer op.

kasjaar

'@matt89, stuur m dit berichtje door. Dan eindigt ie vandaag top 3. ;)

MichielH

'@Melkboer:
Etappe 1 gezien? er was een valpartij, Fuglsang werd 9e, verwacht jij dat in de etappe van vandaag?

Matt89

'@kasjaar. Done! Als je Cav hebt, laat hem vandaag dan zeker niet banken. Hij is getergd en pakt vandaag onverwachts (althans tot nu) zijn 31e overwinning in de Tour.

Melkboer

'@MichielM
Ja heb de etappe gezien. Demare, Cavendish en Greipel waren daarbij de echte ontbrekende (sub)top sprinters. Laporte is op dit moment niets minder dan deze 3 mijn inziens. Puur op snelheid is hij sneller dan de andere mannen die door de val niet mee konden sprinten.
Dus ik blijf bij mijn standpunt dat, mits fit, hij elke etappe top 4 t/m 7 kan sprinten.

hartstikkebedankt

Cav en Laporte als 8 en 9 vandaag

Martinho237

Newsflash! Mega-valpartij in volle finale. Mark my words. Wanty met 3 man in de top 10. Tot morgen.

BarryE1

Dus jullie denken een moeilijke keuze te hebben met het wel of niet opstellen van Laporte? Nou, die moeilijkheid heb ik dus ook!

Stel jezelf dan eens voor dat je naast Laporte ook eigenlijk elke dag de moeilijke keuze hebt tussen het wel/niet opstellen van Cavendish en het wel/niet opstellen van Colbrelli. Dat maakt jullie problemen toch op slag een stuk makkelijker? ;)

Vooral Cavendish is een pijnlijke, die stel ik (eigenlijk tegen beter weten in) toch elke keer op. Vandaag ook weer en nu is hij eigenlijk al een soort van verplicht om een 5e/6e plek bij elkaar te fietsen, anders had ik beter elke dag een opvuller kunnen kiezen voor zo'n 8 punten per dag. En dan laten we die investering van 2,5 miljoen nog even buiten beschouwing.

Met Colbrelli gaat het relatief gezien iets beter, hoewel ook één keer 0 en één keer 2 punten. Het anticiperen met hem gaat redelijk goed, alleen vandaag wel kans op 0 punten omdat hij aangaf niet zeker te weten wanneer de volgende kans zou komen. Daarbij werd er gehint dat wellicht zondag(geen idee waarom?) een nieuwe kans is. Maar als ik naar het parcours kijk dan zou ik niet weten waarom vandaag geen kans is voor Colbrelli. Bij mij staat ie er in.

Na de valpartij van Laporte werd door Cofidis gezegd: we hopen hem zondag weer terug te hebben. Nu kan er in een aantal dagen veel gebeuren, dus misschien is hij wel (enigszins) hersteld maar ik acht de kans nog aanwezig dat hij niet meesprint. Bovendien, als hij wel meesprint is dat misschien nog geen 100% dus waar eindig je dan in dit veld? In tegenstelling tot veel anderen ga ik dus gewoon wachten op de bevestiging, daardoor Thomas mee voor 8 "zekere" punten + kleine kans op plek 15-20 o.i.d. Mocht hij vandaag meesprinten, een poging daartoe doen of zichtbaar verbeterd zijn, dan stel ik hem morgen op. Anders niet eerder dan zondag. Of hij dan ook mijn definitieve selectie haalt is ook nog een vraagteken.

master-pieter

Iedereen vet moeilijk doen over het opvullen van het team. Te weinig sprinters meegenomen mannen! Bij mij was de afweging Laporte of GVA voor vandaag, dat is gewoon luxe. Niet eens over Thomas nagedacht

ploep

A tight right-hand turn 1.9 kilometres before the line leads to a 700 metres drop, while the finale is rounded out by a 600 metres kick-up at 4% before the last 200 metres are on the flat.

Twaburov

Laporte vs Alaphilippe vs Thomas is ook een luxeprobleem hoor.

Orange

Alaphilippe vs Thomas zou niet zo moeilijk moeten zijn. Scheelt 4 zekere punten met de mogelijkheid op 10 teampunten Gaviria. Alaphilippe eindigt over het algemeen ook korter dan Thomas.

Pietje Precies

Jep, maar vermenigvuldig die 10 teampunten met een 40% kans en je mag 4 expected points tellen. Dan staan ze dus quitte en maakt de onderlinge prestatie het verschil. Dan is het alweer een stukkie lastiger, want normaliter zitten Jungens en Alaphilippe beide niet in de QS-trein.

Laatst gewijzigd
noah rs

Dupont of Laporte voor vandaag?

1 2 ... 179 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.