Scorito Tour 2018

1 2 ... 192 ... 255 256
Valvuillerdemoz

Met 155 puntjes wel weer erg matigjes deze etappe. Had veel meer ingezeten... Maar wat een spektakel, deze rit jongens! En dan toch maar zulke kleine verschillen uiteindelijk. Absurd bijna. En dan Degenkolb! Hoe heeft die het verdiend zeg, schitterend!
Volgende week kijken hoe mijn klassementsteam het houdt. Tot nu toe lijken de keuze nog aardig uit te pakken. De mannen die ik wel graag had willen hebben, maar uiteindelijk niet meer kon betalen omdat ik nog een kwalitatief sprintteam wilde hebben, liggen nu toch op aardige achterstand of zijn al naar huis. Als we dit niveau vasthouden wordt het stijgen in het klassement. Maar er mag niemand verzaken of lek rijden, dan is mijn bergteam gauw gezien.

Laatst gewijzigd
Krikke

Wat verwachten jullie van etappe 10?

Aanvallers zoals De Gendt, Calmejane of misschien wel een R. Gesink?

Of gaan de klassementsmannen er vol voor gaan?

Laatst gewijzigd
Kpenty

Met 306 punten is mijn team vandaag gestegen naar de 124e plek. Helaas is mijn klassementsteam verzwakt met het wegvallen van Porte, maar gaan we nog proberen er het beste van te maken. Ik had gelukkig 9 man voor het ak en kan dus gewoon ket Sagan of met een skyrenner opvullen wanneer zij het geel hebben. Helaas geen aanvaller voor de bergetappes meer over met het eerdere wegvallen van Benoot, dus maar hopen dat de klassementsmannen alles pakken.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar een tijdstraf voor Bardet is toch logisch. Die man heeft de helft van de tijd achter de wagens en motors gehangen...

Oh ja hij mag Naessens nog op zijn blote knietjes bedanken of zijn Tour was al voorbij...

Zadelpen

Ook prima gescoord maar team Zadelpen is volledig onthoofd door het uitvallen van Porte. Geen redden meer aan tenzij Sky alles wint in de bergen.

Hier ben ik wel zuur van. Meestal gaat het gewoon slecht door eigen keuzes. Maar die 3 a 4 keer dat ik hoog sta, wordt steeds helemaal verziekt door valpartijen. Niet echt motiverend moet ik eerlijk zeggen.

-

Valt in het niets vergeleken met de pech van Porte zelf....Wat wij doen is maar een spelletje. Maar waarom kan het dan geen ganzenborden zijn ipv mens, erger je niet. ?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Je team bouwen met Porte als fundament.. Gelukkig voor GVA gekozen van BMC

IL DON

'@Zadelpen
Ja, dat heb ik nou ook steeds. Altijd die valpartijen of ziektes en altijd zijn het mijn mannetjes. Vandaag had mijn hele bergteam lek, valpartij of pech. Het ging een weekje een keer goed, dan kun je er donder op zeggen dat er weer iets in mijn nadeel moest gebeuren, waardoor het toch weer fout gaat. En ja, Porte is een risico. Maar het kan ook een keer goed gaan of hij kan vallen zonder erg. Maar nee, hij valt en gelijk eruit. Gisteren prima score, maar dan moet Gaviria en Greipel weer dom doen. En toevallig net de enige keer dat ik Gaviria als captain heb.

Pietje Precies

Tja, Porte voor 4.5 op dit parcours was ook een alles-of-niets risico. Niet zulke lieve woorden van Ochowicz:

"His collarbone isn’t broken. There are no broken bones. He’s been to hospital in Cambrai and is now on his way to Annecy. His bag is waiting for him there.”

Lage pijngrens...?

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Pietje Precies, dat kan, maar er staat toch een arts bij die de situatie beoordeeld?

kielabokki

Vreemde reactie Ochowicz. Lijkt toch boos.

nasibal

@nasibal voor wie heb je ze geslachtofferd? Vooral benieuwd naar je redenatie. Waarom geen Degenkolb???

Erg benieuwd naar de rest van je ploeg, als je Gaviria maar vooral Degenkolb thuis laat.

Terechte opmerkingen. Moet ook bekennen dat ik gisteravond gewoon 8 sprinters + jungels in had staan, omdat ik eigenlijk stiekem toch wel op een grote groep gokte met het gros van de sprinters er nog bij. Ik ben uiteindelijk toch voor de volgende 9 gegaan vandaag:

Thomas
Dumoulin
Jungels
Valverde
Sagan
Greipel
Kristoff
Demare
Laporte

Uiteindelijk denk ik, vooraf geen slechte keus, al hadden Degenkolb en Gaviria meer dan prima in dit rijtje gepast. Mijn redenatie was als volgt: Greipel, Demare en Laporte mogen voor zichzelf rijden. Daarnaast was de opmerking van Cofidis blijven hangen: 'Hopen of Laporte zondag weer iets kan'. Als ze niet hadden gedacht dat deze etappe iets voor hem zou zijn hadden ze ongetwijfeld gezegd: 'Na de rustdag'. Daarnaast kan Laporte dit ook aardig.

Dumoulin had aangegeven oorlog te willen maken. Valverde en Thomas zag ik als 2 jongens die een dergelijke kans niet zouden laten liggen. Jungels spreekt voor zich denk ik. Achteraf zeg je, maar in welk scenario zouden deze gasten weg rijden van de sprinters die dit goed kunnen? Nou, de sprinters die er aan zouden blijven hangen had ik, op Degenkolb en Gaviria na ook geselecteerd.

Waarom dan Degenkolb en Gaviria niet? Quickstep rijdt heel duidelijk voor degene die kans maakt op winst. Dat is vandaag ook gewoon gebleken. De afgelopen tijd is gewerkt voor Gaviria en alaphilippe. Nu was het (zoals vooraf ook uitgesproken) de beurt aan Lampaert, Terpstra en Gilbert. Quickstep had hier natuurlijk prima de kopgroep terug kunnen halen en met Gaviria gokken op de sprint. Hebben ze, zoals verwacht, niet gedaan. Voor mij reden om Gaviria thuis te laten, al is het dus pech dat hij vervolgens nog relatief vooraan eindigt.

Degenkolb leek vooraf op dit parcours een van de te kloppen mannen. In een scenario waar er een grote groep aan zou komen zou hij echter weer hooguit voor plek 5 tot 10 meesprinten dacht ik. Daarnaast heeft Stuyven heel duidelijk gehint op eigen kansen in de eerste week, met name deze etappe. Stuyven is er ook niet echt het mannetje voor om zich netjes in het gelid voor Degenkolb te plaatsen. Daar hij dat wél gedaan heeft in de sprintetappes leek het mij des te meer waarschijnlijk dat er een 'akkoordje' was binnen Trek: Deze etappe voor Stuyven, Degenkolb in een dienende rol. Met name verwachtte ik dan dat hij Mollema-dienst zou hebben. Gokje wat verkeerd uitpakte.

Kristoff had natuurlijk Martin, maar na de berichten over Martin had ik sterk mijn twijfels bij deze Etappe en Martin. Ik zag het als een heel reeel scenario dat hij bij de eeste kasseistroken al zou moeten laten lopen, en dan heeft hij zat andere knechten die met hem de etappe uit hadden kunnen rijden. Martin is er volgens mij niet de man voor om, als hij sowieso al kansloos is, winstkansen van Kristoff te vernaggelen door hem toch als knecht op te eisen.

Gaviria zou er dus bij mij van die drie sowieso afgevallen zijn. Degenkolb/Kristoff was stuivertje wisselen en denk dat ik een hele reële overweging heb gemaakt. Helaas liep het anders.

Als je Degenkolb, terwijl hij de voorbije acht dagen prima heeft gereden, hier niet opstelt heb je of teveel op de klassementsrenners gegokt of te veel mannen mee voor deze etappe lijkt me.

Beiden niet waar denk ik, maar een logisch gevolg van mijn selectiebeleid: Mijn klassementsmannen moesten oa. redelijk goed over de kasseien kunnen. Niet specifiek voor een uitslag vandaag, maar om het risico op valpartijen en/of op achterstand aan de bergen beginnen zoveel mogelijk in te perken. Wat sprinters betreft wilde ik gewoon 8 sterke en zekere jongens voor de sprintetappes. Toevallig (of niet, want het is vaak een samengaande kwaliteit) zijn dat ook jongens die goed over de kasseien kunnen.

Dan heb je al snel heel veel mannen voor vandaag, al heb je ze niet specifiek voor vandaag meegenomen. Een van de redenen overigens waarom ik Greg toch uiteindelijk niet niet me heb. Ook dat bijt me in de kont.

Ondanks een daling van 100 plekken vandaag en een stijging die me gisteren door de neus werd geboord door de jury (greipel + kopman Gaviria) toch nog binnen de 99%. Dus mag niet klagen. Geen Porte, geen Matthews. Laat die bergen maar komen :)

barceman

Hoe kan het eigenlijk dat Latour zoveel tijd heeft verloren?

pirazzi

Bardet is kopman in het team van Latour en die had veel pech.

Misterlucky96

Scheelt me toch weer keuze stress doordat Porte eruit ligt. Al is het wel jammer.

skylimit

De wederopstanding van Degenkolb deze Tour. Onbegrijpelijk dat de groep Vanavermaet, Degenkolb en Lampaert laten wegrijden.
Naast Porte kunnen degene die TJ hebben die ook wel afschrijven voor de rest van de Tour. 2 slechte dagen, gisteren met Gavriria als kopman, vandaag wel net boven het gemiddelde gescoord, maar toch een slecht gevoel over het koersverloop.

kielabokki

Makes sense als ik het nu zo zie, Nasibal. Eigenlijk alleen Laporte idd. maar als dat een persoonlijke afweging is dan kun je daar weinig over zeggen. Had net zo goed de andere kant op kunnen vallen.

Zo moest ik voor het laatste plekkie vandaag kiezen tussen Laporte, Colbrelli, Moscon en misschien Groenewegen en koos ik ook voor Laporte. Had achteraf vrijwel niets uitgemaakt trouwens. Geen van allen top 20, alleen de klassementen.

Imbatido

Toch al de top 100 in geslopen. Moet zeggen dat het me wel een beetje verrast, aangezien ik voor mijn gevoel toch elke dag wel steekjes heb laten vallen. Onder andere met twee keer Gaviria als kopman toen hij geen punten pakte. De besparing op de sprintploeg pakt wel erg lekker uit met Degenkolb, die ik anders sowieso had laten liggen. Laporte is wel een beetje jammer, want dat was écht een koopje.

Maarja, de klimploeg is vandaag wel een beetje onthoofd met het uitvallen van Porte. Doodzonde. Ik had hem gegund. Deze valpartij is ook moeilijk te zeggen in hoeverre hem iets te verwijten valt, hij was lang niet de enige die op de grond lag. Ik had graag gezien dat hij zijn 'haters' eens ongelijk had gegeven. En helaas ook geen goede dag voor Bernal. Zag er ook weer hoopvol uit qua positionering, beetje suffe val, en een keer lek, maar uiteindelijk op 16 minuten gefinisht. Ook Latour vandaag 5 minuten aan de broek. Maarja, voor het wit zijn ze nog steeds de favorieten, dus op zich geen man over boord.

Het enige voordeel van het uitvallen van Porte is dat Bernal, Fuglsang, Majka en Latour allemaal mee kunnen de bergen in.

Laatst gewijzigd
Gids03

Waarom tj afschrijven heeft hij er iets aan over gehouden aan ze valpartij ???

bakfiets

Ik ben deze dag goed doorgekomen. Mn klassementsmannen deden het allemaal goed. En de juiste dagopstelling gekozen. Denk dat deze rit dinsdag toch wel door gaat werken. Zo'n landa zal toch niet lekker slapen de komende twee dagen. Ben benieuwd want ik verwacht dat er dinsdag meteen een aantal doet een gaan zakken en veel duidelijk wordt.

kasjaar

Wat denken jullie? Gaan de klassementsmannen meteen om de overwinning strijden dinsdag?

Denk persoonlijk dat die kans wel groot is omdat 't pas de eerste echte bergetappe is na 9 etappes half vlak. Ik hoop 't ook.

kevinraar

180 punten gescoord en weer gestegen van 3222 naar 3172 helaas dupont niet opgesteld

Koenniiee

Bardet, D. Martin en Landa van mijn bergteam op achterstand in het AK. Ik weet nog niet of ik dat als heel groot nadeel moet zien. Liever kort in het klassement, maar het blijven natuurlijk wel erg goede klimmers die iets willen laten zien en de hoge mate van knechten ook niet bepaald aanwezig is.

Je kunt het slechter treffen met renners die zich dan nog maar 1 keer willen laten zien.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

De eerste echte bergetappe (etappe 5 of 9 vorig jaar afhankelijk van hoe je telt, etappe 8 in 2016, etappe 10 in 2015, etappe 10 in 2014, etc.) is altijd voor de klassementsrenners in de Tour. Verschil is wel dat er meer goede klimmers op achterstand staan en er een bergtrui te verdienen valt, dat is een zeldzame combinatie voor een eerste bergetappe. Toch waarschijnlijk gewoon voor de klassementsrenners denk ik, zeker gezien de tendens de laatste 2 jaar is dat minder etappes naar de vluchters gaan dan voorheen. Zou me dan ook niet verrassen als het hele Alpendrieluik geen zege voor een vluchter oplevert.

jlmr1990

'@kasjaar Denk dat het moeilijk te zeggen is of ze voor de overwinning gaan. Als er een groep vluchters wegrijdt, zie ik ze die niet terugrijden. er zal wel een strijd ontstaan rondom het klassement, lijkt me.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik heb maar 7 klimmers voor in de bergen ben bang voor dat ik ga zakken in bergetappes

1 2 ... 192 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.