Scorito Tour 2018

1 2 ... 198 ... 255 256
nasibal

'@Imbatido

Tja, over dat niet op achterstand rijden kan ik hele theorieën loslaten maar inderdaad, dát zou achteraf zijn.

Wat ik oprecht jammer vind is dat men hier niet gelooft in 'beredeneerd voorspellen' en dat sommigen daar beter in kunnen zijn dan anderen. Geloof je dan ook niet in het weer voorspellen? Sommigen maken daar een hele studie van en komen toch dagelijks met redelijk kloppende voorspellingen op basis van waargenomen patronen. Ook zij zitten er soms wel eens naast echter. Met scorito is dat echt niet anders.

Je haalt Cort en Porte weer aan.

Cort:
1) Sprintte ook bij orica niet altijd mee en leek zich daar aardig in te schrikken. Heeft daarnaast ook nooit écht de ambitie uitgesproken om zich verder te ontwikkelen als hoofdsprinter.
2) Astana en sprinters zijn nooit een gelukkig huwelijk. Cort is een slimme jongen en moet dat ook geweten hebben voor zijn move naar Astana. Die move kan dus nooit geweest zijn puur om in grote rondes als sprinter uitgespeeld te worden
3) Astana heeft 0 helpers meegenomen voor Cort, wat toch wel een intentieverklaring is (of gebrek aan intentie beter gezegd)
4) Astana heeft een klassementsoutsider voor het podium, welke, net als bij alle andere ploegen, áltijd voor gaat
5) Astana heeft alleen LL en Cort mee voor het vlakke. Waarvan Cort op dat gebied nog iets beter lijkt dan LL, LL heeft een andere plek in de pikorde al daar en heeft al vaker een relatief vrije rol gekregen. Cort was dus eigenlijk op papier de enige 'echte' knecht voor in de finales.
6) Vanuit de kant van Astana zelf is nóóit de ambitie uitgesproken om met Cort voor de sprint te gaan. Dat is slechts een conclusie geweest van journalisten.

Daar kan je 7) aan toevoegen:
7) Cort heeft in (onvergelijkbare wedstrijden) al een paar keer goed top 10 gereden.

Een groot deel van de Cort aanhangers focust zich met name op punt 7 lijkt het. Ik voeg daar de andere 6 aan toe en trek mijn conclusie. Welke is dat het nog alleminst zeker is dat Cort uberhaupt mee gaat sprinten en dat als hij dat wel doet hij écht niet persé veel sneller is dan renners van vergelijkbare prijs welke wel gewoon sprintkopman zijn.

Op een of andere manier is dat een conclusie die ik niet mag trekken. Maar als ik na een aantal warme dagen bij wat aansterkende wind roep dat het wel eens kan gaan onweren is iedereen het met me eens. Daarnaast wordt ik aangevallen op het KAN en GAAT, maar zoals gezegd roept bij SKY iederen ook in koor dat (bijvoorbeeld) een Poels wel een klassement KAN rijden, maar het niet GAAT doen omdat hij moet knechten. Daar kan het wel, maar als ik het bij de iets lastiger uit te diepen gevallen probeer te doen is het opeens een glazen bol?

Porte ga ik me niet verder over uitweiden. Voor de Tour al veelvuldig gedaan en zojuist ook weer. Natuurlijk stond hij hoog bij de bookies, want ja, hij KAN podium rijden als hij van pech verstoten blijft. De kans daarop is gewoon niet zo groot.

Laatst gewijzigd
kasjaar

Jullie geraken in een eindeloze discussie waar niemand iets mee opschiet.

Porte is een risico. Dat werd vooraf al gezegd. Als je hem dan neemt kan 't goed uitpakken, pakt nu niet goed uit. Heeft verder geen zin om 't daar nog over te hebben.

Degenkolb niet kiezen, Nasibal heeft al toegegeven dat dat een fout was. Maar 't lijkt mij geen beginnersfout, ik zat tijdens de etappe me ook af te vragen waarom ik Degenkolb gekozen had aangezien ik Stuyven de hele tijd van voren zag.

Gaviria, meningen verschillen, deze discussie heeft geen einde.

Cort, verwachtingen verschillen, deze discussie heeft geen einde.

Zullen we over gaan naar de verwachtingen voor morgen?

Cerebral36

'@Kasjaar Amen!!! I love to discuss, maar dit gaat nergens heen. Morgen. Caruso of Ala als 9e. Als ik de bookies volg is het duidelijk Ala :) Die zal het dan ook wel worden. En ik heb Degenkolb dus wel. Was voor mij een no brainer voor 1.5 miljoen :)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Imbatido, hebben we er 7 hetzelfde. Jij hebt gekozen voor Porte, Yates en Bernal. Ik heb gekozen voor Valverde, Uran en Jungels.

Lijkt me redelijk om het even. Jouw equipe vind ik een stukkie risicovoller, maar tegelijkertijd denk wel een hoger potentieel. Het zit je niet mee qua Porte en Bernal. Helaas overtuigt Uran ook nog niet bepaald.

nasibal

'@Kasjaar

Discussie ging natuurlijk nu over het feit of je met redelijke zekerheid zou kunnen voorspellen wat iemand GAAT doen, maar point taken. Hoe dan ook gaan we er niet uit komen.

Over op de orde van de dag ;)

kasjaar

'@nasibal, als je zelf niet meedoet aan de discussie ben je allang de kluts kwijt. ;)

Ik twijfel voor morgen tussen G Martin, Caruso of Alaphillipe als 9e man. Ik ben er zelf nog niet echt van overtuigd dat de vluchters de etappe gaan winnen dus neig op dit moment het meeste naar Martin.

nasibal

Zelf ben ik eigenlijk benieuwd of G.Martin nog voor een klassement blijft rijden of nu ook alles op de vlucht gaat zetten. Aan de andere kant doet hij nog mee voor het wit, dus zal hij er morgen wel proberen aan te blijven hangen.

Voor de zekerheid call ik hem nu maar wel vast:
Ik denk dat zijn klimkwaliteiten momenteel op dit podium nog wat overschat worden.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@nasibal

Wordt het callen een nieuw fenomeen op het forum? 😉 dan call ik Greg voor de kopgroep, en Flipje voor de etappezege.

Imbatido

'@nasibal:
Ik heb zelf Cort niet meegenomen - veel te duur bij Scorito - maar dat hij niet mee zou sprinten was geen gegeven. Als je ook kijkt naar Zweeler, waar iedereen even duur is: Cort (26%), Laporte (25%), Boasson Hagen (24%), Degenkolb (21%), Stuyven (12%), Pasqualon (10%), Dupont (9%). Cort is daar gekozen door 1558 spelers. En daar spelen weinig koekebakkers mee. Qua ploegsamenstelling is Astana ook niet veel anders dan UAE en Bahrein.

@Pietje Precies: Dan moet je wel een goede renner thuis laten. Dat probleem heeft zichzelf bij mij in ieder geval opgelost. Uran ben ik niet echt fan van. Jungels is allround heel goed, maar in de bergen niet goed genoeg vrees ik. En net dat allrounde is bij Scorito goed te compenseren. Maar wel een mooi team. Hopelijk kan Bernal alsnog van waarde zijn.

Cerebral36

Vanaf morgen zal voor mij veel duidelijk worden of ik echt goede AK mannen heb of dat Roglic en Jungels toch meer etappe mannetjes worden en ze in de bergen minder waarde gaan hebben. Gaan ze echt mee doen in de bergen dan wordt het leuk, maar op dit moment vrees ik...

kasjaar

'@cerebral, Jungels zal gewoon voor 't klassement gaan hoor (of hij moet vallen, maar dat kan bij iedereen). Staat ook redelijk kort dus kan me niet voorstellen dat hij ineens voor etappes gaat.

Roglic daarentegen nog steeds geen idee. Werd gisteren wel geholpen door ploeggenoten toen hij achterop raakte.

kasjaar

Heeft iemand het nummer van Caruso? Nu tompot me eraan herinnerd heeft wil ik Damiano graag even bellen om te vragen of hij voor de bollen wil gaan.

hartstikkebedankt

Caruso lijkt me meer het Zubeldia type

Pietje Precies

Klopt Imbatido, maar de kans dat 1 vd 10 al was weggevallen, was behoorlijk groot. Nu wordt het denk ik Jungels op het bankje...

snoek1974

De negende positie twijfel ik nog over

Gaat tussen aanvaller Alaphalippe die ook goed kan dalen en potentieel witte trui winnaar Letour

Moelijk te plaatsen of er aanvallers in de top 20 eindigen of dat het morgen puur klassement renners zijn die de dienst uit maken .

Koenniiee

Rustdag. Zeker wat betreft Scorito, daar heb ik vertrouwen in mijn bergteam. Maar nu de andere spellen waar je mag wisselen, Groenewegen eruit of niet is de grootste vraag. Het alternatief is Boasson Hagen eruit, maar daar verwacht ik toch nog wel wat van. Weg rustdag. Weg rust.

En Yates of Fuglsang erin voor de resterende etappes. Yates heeft punch voor die ene etappe, Fuglsang wat beter een tijdrit denk ik. Ik vind Fugl nog moeilijk inschatten. Iemand een interessante fact over het inschatten van de capaciteiten in relatie tot komende etappes?

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Roglic kan toch nooit echt tegenvallen? Als hij voor een klassement gaat, of in ieder geval afwacht, zal hij denk ik wel top 10 eindigen. Stel dat lukt niet, of hij verliest tijd, dan gaat hij voor het bergklassement, dat heeft hij zelf aangegeven namelijk. Dat bergklassement zal hij dan waarschijnlijk wel kunnen winnen gezien zijn klimkwaliteiten, wat voor klassementspunten op het eind zorgt. En als hij niet in de vlucht zit zie ik hem niet opzettelijk lossen als een De Gendt. Ik vind Roglic dus persoonlijk niet zo'n grote gok en ik heb er vertrouwen in dat hij zijn punten gaat waarmaken.

Valvuillerdemoz

Morgen mee de bergen in:
Nibali (c)
Valverde
Froome
Dumoulin
Yates
Jungels
Fuglsang
Latour
Sagan
Laatste plekkie was eigenlijk voor Moscon, maar die moet nog een rustdagje extra denk ik na die schuiver van gisteren. Dus als laatste Sagan voor de truipunten.

wesley1983

'@wielerfan: hetzelfde kan je ook zeggen van Landa, Majka en Barguil. Veel zal morgen duidelijk worden over de waardeverhoudingen en al zeker overmorgen wanneer het aankomst bergop is.

kevinraar

team voor morgen
nibali
bardet
dumoulin
roglic
valverde
mollema
latour
alaphlippe
sagan

michael210690

Laatste plekje invullen blijkt lastig. Kruijswijk, Flipje of toch de zekere punten van Sagan. Ben er nog niet over uit

Kpenty

'@nasibal sorry hoor, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat Porte wel zou gaan vallen. Dat kun je natuurlijk nooit weten. Tuurlijk heeft hij de afgelopen jaren pech gehad, maar pech is pech dat is niet perse een graadmeter om te zeggen dat hij wel weer pech gaat krijgen.

basraar

iemand een tactiek voor waaiers hoe weet je wanneer je het moet doen

snoek1974

'@ kpenty

Natuurlijk kan je dat niet zeggen maar hij heeft altijd een slechte dag , is een slechte daler en van de 4 tot 5 miljoen is hij verreweg het vaakst gevallen in de tour

Dus die kans berekening kan je wel meenemen in je keuze maar eens dit is geen vaststelling maar meer een analyse die dan nu wel is uitgekomen .

Heb meer voor andere renners gekozen door de punch etappes en kasseienrit waar het oorlog maken me achteraf tegengevallen is , want had wel verwacht dat ze Quintana op minuten zouden rijden en aangezien 3 bergetappes eindigen met een flinke afdaling voor goede dalers zoals Froome , Nibali en Valverde.

hartstikkebedankt

Een waaier gebruik je bij warm weer, vandaag bijvoorbeeld

1 2 ... 198 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.