Scorito Tour 2018

1 2 ... 199 ... 255 256
kasjaar

Verwachten jullie dat Alaphillipe morgen ook echt kans maakt of nemen jullie hem mee uit gebrek aan beter?

Rawolf

Mijn team voor morgen is:

Gc:
Froome(c)
Dumoulin
Roglic
Uran
Fuglsang
Kruijswijk
Quintana

Aanvallers:
Navarro
Alaphilippe

Blaagstra

Porte out, die ging precies doen wat ie kan. @nasiballetje: wat was je visie dan vooraf over de volgende kopman van bmc? Wat ie gaat doen?

Rawolf

'@kasjaar, verwacht dat alaphilippe vanuit het peleton niks kan. Als alaphilippe in een aanvallend groepje zit dat ruimte krijgt is hij gelijk favoriet door zijn daalcapaciteiten en snelheid.

snoek1974

Ja dus is ook de vraag of mensen door gaan rijden als Alaphalippe mee is aangezien je die zal moeten lossen , hangt ook af van de andere die mee zijn zoals bijv Gesink , G Martin etc die kunnen Alaphalippe eraf rijden

Reus

Cort is ook bij mij een dure miskleun. Eerlijk gezegd ook te weinig in verdiept, in de voorbereiding te druk geweest met Matthews en GVA...

@nasibal.
Geniaal dat wisselen via de telefoon. Doet me denken aan het op een krantenknipsel invullen van je tourploeg, abdoe of toch blijlevens.. Maar wel Pantani op de Alp goed ingevuld :-)

hartstikkebedankt

Bij mij is het Flip of Sagan/GVA als 9e

RemcovanderMaas

Morgen ga ik voor
Valverde (c)
Thomas
Yates
Fuglsang
Dan Martin
Latour
Jungels
Moscon
Sagan
Martinez nog achter de hand, eerst eens kijken of die wat kan
Sagan voor de zekere punten, net als Moscon (omdat Thomas het geel pakt morgen)

bakfiets

Ik heb morgen een klim ploeg van 9 man. Daarnaast heb ik nog moscon, kwiatkowski, sagan en alaphillipe die ik achter de hand heb. Dus ik ga morgen voor valverde (c), nibali, yates, g. Thomas, fuglsang, majka, roglic, d. Martin en latour.

Gids03

Voor de laatste 2 plekken moet ik kiezen tussen flip
Van garderen
Latour

Wat kunnen we verwachten ? flip gevallen van garderen ook latour knechten voor bardet ??? Moeilijke keuze

Platje

Ik denk dat GVA het geel verliest en latour morgen nog wel kan meezitten, als hij moet knechten valt hij vanzelf weg in de latere etappes. Ala is een lastige renner met de echte bergetappes, je weet nooit wanneer je hem op moet stellen. Ik heb latour helaas niet maar ik zou voor hem gaan

Masterw

Kwiat of moscon?

Wielerfan999

'@masterw

Een van beide, maakt toch niet uit aangezien de kans dat een van de 2 in de top 20 eindigt toch nihil is.

Ohjaikdoeooknogmee

Hmmmm Jungels of Latour? Ik neig op dit moment naar Latour, maar ben eerlijk gezegd niet al te bekend met de daal en klimcapaciteiten van de beste mannen...

Koenniiee

Jungels kan wel wat beter dalen, Latour een stuk beter bergop. Ik zou persoonlijk toch gaan voor Latour. Meer zekerheid dat hij er nog bij zit, al is Jungels ook geen koekebakker bergop. Meer van het niveau Kruiswijk ofzo, Latour’s potentie is wat groter.

Laatst gewijzigd
Stuff

Waarom selecteer je een renner als je niet bekend bent met zijn kwaliteiten? Vraag ik me dan af..

nasibal

'-
@Etappevoormorgen

Ik denk dat het een perfecte etappe is voor Alaphilippe qua parcours. Maar hoe je het ook went of keert, als Jungels er aan kan blijven hangen tot aan de laatste top kan hij hier gewoon het geel pakken. Hoe groot die kans is, en hoe ze die bij QS inschatten (en op waarde schatten), durf ik niet te zeggen. Het kan een reden zijn om Alaphilippe morgen nog even in een knechtenrol te stoppen. Veel andere klimmers hebben ze daar immers niet.

Laatst gewijzigd
vasnd

Deze Porte act is natuurlijk lachwekkend.
Froome lag op de grond. Groenewegen lag op de grond. Landa lag op de grond. Majka lag op de grond. Fuglsang lag op de grond. Etc. Allemaal zonder gebroken sleutelbeen. Het is gewoon idioot veel pech dat het meteen exit is. Niets dan dat.

nasibal

'-edit: laat maar hangen.

Laatst gewijzigd
Maartz

Bedankt iedereen voor zijn/ haar bijdragen op dit forum. Vindt het leuk om te lezen. Helaas (misschien niets eens echt zo helaas gezien de etappes) bijna nog helemaal niets kunnen zien van deze Tour en ook geen tijd gehad om het forum mee te lezen.

2 echte “fouten”gemaakt daardoor: Laporte opgesteld in etappe 4 na zijn val in etappe 2 (had GVA moeten zijn,scheelt 22 punten). Etappe 6 Latour niet opgesteld. Gezien zijn prestatie in etappe 5 wel moeten doen,scheelt 44 puntjes.
Daarnaast 2 Gaviria als kopman die 0 punten pakt, heb hem in het totaal 5x kopman gemaakt. Misschien Sagan gewoon elke keer kopman moeten maken. En Greipel gedeklasseerd in E8.
Tenslotte te weinig rekening gehouden met de TTT: daar moest ik een bont gezelschap uit maarliefst 7 verschillende ploegen opstellen, met maar 1x BMC en 2x SKY.

Al met al de eerste 9 dagen heel goed door gekomen: plek 59 (99,8%), maar als ik iets meer tijd had gehad was dat een top 10 plekje geweest.

De opstelling voor morgen is:
Valverde (C)
Froome
Thomas
D Martin
Uran
Fuglsang
Jungels
Majka
Latour

Het streven is een score beter dan 99%

master-pieter

Ik kom nog uit een puzzeltje niet..
Sagan voor de teampunten of Dan Martin er infietsen..
Wanneer ik ze beide neem dan zal dat ten koste gaan van m'n sterkere klimmers

Phoenix0000

'@Maartz

Mij ga je sowieso passeren met dit team morgen.
Dat is al 1 plekje.

Ik moet het door uitvallen Porte nu doen met.

Valverde (c)
Froome
Thomas
D.Martin
Fuglsang
Jungels
Yates
G.Martin
Navarro

Zoals je ziet ga ik 'm echt missen. Net als dat ik mijn top 50 plekje ga missen :-)

Pietje Precies

Bij Porte is het echter een opsomming van factoren. Het is niet alleen dat hij relatief vaak valt en op verschillende terreinen (ook een matige daler), maar hij wordt ook regelmatig ziek gedurende een grote ronde waardoor die uitvalt. Daardoor heeft hij simpelweg een groter uitvalrisico dan bijna iedere andere GC-renner. Net zoals bijvoorbeeld Froome en Dumoulin deze ronde een groter uitvalrisico hebben dan zij normaliter hebben. Dat is echt niet gelijk een reden om iemand niet pakken, immers als de prijs goed is, valt dat risico prima te nemen.

Maar voor 4.5 voor Porte vond ik dat risico wel iets te groot en met al die afdalingen vond ik het parcours niet zo perfect op maat als sommige andere wel vonden. Die TTT en daardoor gelijk al een goede klassering zou wel voor een hoop extra punten zorgen, dus tot en met 3.5 had ik hem altijd gepakt. Nu waren er mijns inziens dermate veel beter geprijsde goedkopere klassementsrenners dat het mij verstandig leek om die 4 a 4.5 miljoen categorie te skippen.

Maar of dat ook daadwerkelijk verstandiger was... we zullen het nooit gaan weten. Als ze deze Tour 100x zouden rijden, zou die misschien maar in 10 van die keren zijn uitgevallen. Of misschien wel in 30. Wie kan het zeggen... en misschien was ie 15 keer de best scorende GC-renner geworden of maar liefst 30 keer. Wederom wie zal/kan het zeggen.

Ik vond Porte dus absoluut geen miskoop, enkel net iets te duur voor het optimale team op voorhand. Maar het ligt er ook aan wat je doelstelling is. Wil je voor de 1e plek in de hele ranking gaan dan is een gecalculeerde gok op Porte misschien juist zeer verstandig. In de hoop dat de 'pech' (vind bij hem pech niet helemaal het juiste woord) hem dit jaar bespaard zou blijven en hij bergop met afstand de beste zou zijn. Had ook zomaar gekund.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik zit er aan te denken om af te stappen als de benen niet willen morgen. Wil mijn favorietenrol voor de Vuelta nu niet ook nog eens gaan verspelen. Het is armoedig om te zien, team Zadelpen in zak in as. TJ stond net nog huilend onder de douche. Greipel kan niet slapen door de apneu van Froome en Bernal stak zojuist twee halve vingers de lucht in op de vraag hoeveel minuten die morgen terug pakt.

Het is een verslagen verzameling van geklopten. Porte was de sleuteldrager van ons succes. Clavicula mortale. Finito! Afgelopen!

Dit wetende is het dan toch knap dat dit jeugdige team zich zo op richt morgen. Een lichte stijging richting de 98% is mogelijk volgens de bookies. Houdt ze maar eens in de gaten, ze zouden wel eens kunnen gaan verrassen. Toch leuk als die nieuwe teams, zoals in dit geval team Zadelpen, zich vooraan melden. Is weer eens wat anders.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Valverde (c)
Thomas
Froome
Yates
D. Martin
Jungels
Majka
Landa
Latour

Kwia en Moscon voor als Thomas geel pakt en Sagan en Soler nog achter de hand

Laatst gewijzigd
1 2 ... 199 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.