Scorito Tour 2018

1 2 ... 200 ... 255 256
Koenniiee

Vandaag moet Alaphilippe het doen, daarna hoop ik die plek op te kunnen vullen met Kwiat of Moscon voor de teampunten. Kern:

1. Froome
2. Thomas
3. Valverde
4. Landa
5. Dan. Martin
6. Bardet
7. Latour
8. TJ
9. Opvul

Al blijven we maar in de 99, ben ik tevreden. Nu 99,3, dus dat gaat wel een kluif worden denk ik.

Laatst gewijzigd
martijn2308

Gaat Latour nog een beetje een goed AK rijden aangezien hij toch zal moeten knechten voor Bardet door het wegvallen van 2 knechten

Kevino1983

Mijn team voor vandaag: Froome, Valverde, Nibali, Jungels, Landa, Barguil, Bernal, D.Martin en Roglic. Twijfels over de kopman. Ga denk ik voor Valverde. Al is 'de haai' ook zeker niet kansloos. Barguil wordt trouwens opvallend weinig genoemd op dt forum. Geen goede resultaten vooraf aan deze tour, maar dat had hij het jaar ervoor meen ik ook niet. Staat ook nog wel redelijk (te?) dicht op het klassement, dus ze zullen hem geen ruimte geven.

fysiokevin

'@martijn2308. Latour gaat vandaag hoogstwaarschijnlijk de witte trui pakken. Verder in goede vorm. Zal samen met Bardet top 10-15 rijden. Tel uit je winst!

Jun Allrich

Barguil heeft aangegeven dat hij tijd wil verliezen om daarna voor een etappe te gaan. Geen klassement voor hem dit jaar.
Blijkbaar kon hij geen tijd verliezen in eigen streek...

pieterdeconinck7

Veel aanvallers staan er voorlopig niet in de teams die hier worden gedeeld.
Is iedereen er dan zo zeker van dat de vlucht het niet gaat halen?
Gaan Sky en Movistar heel de koers controleren?

kevinraar

ik neem alaphlippe mee als aanvaller

lucwijngaarden

TJ nieuwe kopman BMC staat ver achter. Maar heeft bewezen dat hij zeker een dag als vandaag aankan. Eens?

Matti

Door de reacties hier begin ik toch te twijfelen aan het wel/niet opstellen van Alaphilippe. Als hij wil kan hij mee in de vlucht, maar ik denk dat het parcours net iets te zwaar is..

panyalcohol

'@lucwijngaarden
De vraag blijft of TJ voldoende hersteld is van de laatste etappe. Wil hij nog een beetje voor een klassement gaan, moet hij wel wat gaan doen. Wellicht neemt Caruso het kopmanschap over.

Heb zelf twijfels over de aanvullers: Caruso, TJ, Alaphilipe, Sagan of Kwiat voor de evt. teampunten voor Thomas.
Twee van de vier moet ik kiezen.

jelle013

Begin toch te twijfelen over mijn teampie...

Heb nu Landa en Soler erin, Castroviejo op het bankie.. Wellicht toch verstandiger om één van de 2 te wisselen voor de Sky man.. Wat zou jullie keuze zijn? Gezien de onzekerheid omtrent Landa wellicht hem kiezen, anderzijds is Landa natuurlijk (mits hij fit is) wel een sterkere klimmer dan Soler denk ik..

Het verdere team:
Valverde (c)
Nibale
Froome
Roglic
Fuglsang
Flipje
Bardet
Landa
Soler --> waarvan er 1 vd 2 misschien Castroviejo kan worden.. :)

jsprunk

Zonder Porte gaan wij voor:
Valverde (c)
D. Martin
Yates
Roglic
Majka
Jungels
Poels
Thomas
Fuglsang

JapieJapo

Ik twijfel ook over Alaflip of hij er nog bijzit. Ik ga toch voor mijn 8 AK mannen + Bernal.

Knutsel

Laatste plek te vullen... Dan Martin/ Alaphillipe/Caruso. Neig naar Martin. Wat vinden jullie?

zomaareens

Martin is ook gevallen en beurs. ik denk dat hij daar nog niet vrij van is..

Jeffrey81

Misschien enigszins in het kader van wat renners GAAN doen....met een knipoog naar nasibal... ;)

Een les die ik de laatste jaren in de Tour heb geleerd, is dat aanvallers het maar zelden halen, en dat het toch vaak de klassementsrenners zijn die in bergetappes vooraan eindigen. En áls er al een aanvaller wint, zitten er maar weinig renners tussen hem en de groep favorieten. Bovendien is het natuurlijk altijd moeilijk om te voorspellen welke aanvallers de groep dan vóór blijven

Op basis van deze les heb ik ervoor gekozen om nul aanvallers, en liefst tien klassementsklimmers mee te nemen. Voor dagen als vandaag betekent dat dus voor mij niet "welke 9 renners neem ik mee?", maar meer "welke ene van de tien laat ik thuis?".

Vandaag is het Latour. Een luxeprobleem, want ik zie het wel in hem zitten eigenlijk, maar de rest zijn acht kopmannen en één schaduwkopman (Thomas), dus moet ik daar van mezelf (zeker deze eerste bergetappe) voor kiezen.

Nu alleen nog hopen dat ik de juiste renners heb gekozen....voor wie het interesseert: Valverde, Landa, Bardet, Thomas, Jungels, Roglic, Martin, Zakarin en Yates.

Jeffrey81

'@zomaareens: de valpartij weerhield m er niet van om in Roubaix met de favorieten samen te eindigen. Ik heb alle vertrouwen in zijn toestand.

Ajvenema

Weinig mensen met Froome als kopman? Ik neig in die richting, meestal is ie goed als het nodig is, verliest zelden veel tijd. Kans op teampunten voor gele trui Thomas, evt zelf geel als ie de rit wint. Misschien maakt een Nibali of Valverde iets meer kans, maar Froome kan ook goed dalen, en van Nibali hebben we nog geen idee hoe goed ie nou eigenlijk is...

dazzler2120

Mijn logica is dat ik niet verwacht dat Valverde het wiel verliest van Froome of Nibali in de klim of de afdaling. Daarna heeft Valverde de sterkste sprint.

Pietje Precies

De puntentelling is een paar jaar (?) geleden veranderd, Ajvenema. Die teampunten en eigen klassementspunten boeien niet bij je captain-keuze.

zomaareens

Jeffrey81 dat heb ik gezien.. en toch zou het me niet verbazen na een rustdag en het feit dat er veel energie in zn rugherstel zit.. dat ie niet kan wat ie normaal kan.. sprinten voor de winst bijvoorbeeld..

rosco

Mijn bergteam
Froome (c)
Thomas
Landa
Quintana
Tj
Roglic
D. Martin
G. Martin
Alaphilippe

Zeer veel vertrouwen in dit team, mede door teampunten bij rit overwinning sky en movie star. En ev. teampunten bij geel voor Thomas.

Bij winst van valverde wordt de klap opgevangen door landa en quintana net de teampunten.

Jeffrey81

'@zomaareens: dat is ook wel weer waar inderdaad....

Ach, vorig jaar reed ie uit met een gebroken rug en werd 6e(?) algemeen. Het is geen watje, dus ik laat m toch maar staan ;)

Ik heb ook liever dat ik m toch opstel, en dat ie dan wat tegenvalt, dan dat ik er nu door de twijfel voor kies hem thuis te laten, en dat ie dan top10 rijdt zeg maar.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@pietjeprecies, oja, nu je het zegt... Doe dit jaar voor het eerst serieus mee. Ok, das wel een goeie. Jammer eigenlijk, dat maakt de keuze weer moeilijker vandaag, zeker zonder Valverde:)

Pietje Precies

In het algemeen is het juist wel leuker, want voorheen had je de situatie dat je altijd Froome captain maakte. Nu kan je zelfs een gokje op een aanvaller wagen.

1 2 ... 200 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.