Scorito Tour 2018

1 2 ... 20 ... 255 256
Dupoepin

Ik zie Ala geen 200 punten pakken deze tour. In de eerste week ga je hem normaal gesproken niet opstellen in de vlakke sprints aangezien je allerminst zeker bent van teampunten en je daar gewoon je sprinters gaat opstellen. Als je wel een quickstepper opstelt voor teampunten zou ik eerder een Richeze nemen aangezien die plek 15 t/m 20 kan eindigen na het aanzetten van de sprint voor Gaviria. Etappe 6 behoort ala tot de kanshebbers voor de etappe. Ik zou dan GvA nemen met het oog op de ploegentijdrit en de kasseien. Plus hij kan ook punchen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Iemand nog een mening over Majka?
Ik denk dat hij op minuten staat als de bergen beginnen en dat is eigenlijk net de situatie waarin hij de meeste punten oplevert.. Plus dat hij zomaar elke bergetappe 6 gratis punten voor het groen van Sagan kan krijgen.
Ga er geen klassementsman voor opofferen, maar twijfel nu tussen hem en Alaphilippe voor 2M.

BigApple

Tsja lastig. Ik vind Majka de laatste 12 maanden wat anoniem. Denk dat die gewoon gaat aanhaken en elke bergrit 15e worden.
Maar de 6 puntjes klopt zeker !
En Ala is ook altijd koffiedik kijken. Ik heb wel bij 4 ritten zijn naam, maar vorig jaar - giro denk ik - gaf ie behoorlijk niet thuis. Verloor ie veel ritten waar hij met een groepje weg was.

nasibal

'@jsprunk

Eens over majka, maar leent het parcour zich vervolgens ook voor meerdere "Majkatjes"? Wat mij betreft moet hij voor die prijs toch, naast puntjes van Sagan, wel minimaal 2 of 3 keer top 10 rijden. Liefst voorin de top 10.

TimodeJ

Iedere aankomst bergop waar geen echte punch voor nodig is, is natuurlijk in potentie een "majka-etappe".

duimp30

Ik weet niet zo goed wat ik van jungels kan verwachten. Bergrit en sprintrit komt ie te kort in maar was vorig jaar erg goed in giro.
Heb nu 8 sprinters, 8 klassementsrenners en 2 aanvallers. Met de giro van afgelopen keer had je weinig aan aanvallers maar kan deze tour uiteraard helemaal anders verlopen.

Er is zoveel kwaliteit aan renners deze tour, verheug me er nu al op

Crashtester

'@nasibal: Ik zie eigenlijk wel meerdere mooie etappes voor Majka als ik het parcours goed bestudeer. Majka is sterker in etappes met meerdere cols dan een vlakke aanloop en dan omhoog knallen. In deze Tour zijn er wel relatief veel bergetappes met meerdere zware cols achter elkaar.

jsprunk

'@nasibal: of de bollentrui pakken natuurlijk. Dan kunnen het 12 gratis punten worden, 60 bij de eindafrekening, plus wat hij sprokkelt door vooruit te blijven.
Maar inderdaad geen idee van zijn vormpeil en ambities.

nasibal

'@Timo
Hence, mijn vraag

@Crashtester
Ik denk dat "relatief veel" dan subjectief is. Ik zie maximaal 6 bergetappes. Daarvan gaan echt niet alle 6 de etappes in een vlucht eindigen en vervolgens is de vraag of Majka in alle etappes meezit die wél in een vlucht eindigen.

@Jsprunk
De bollentrui zou inderdaad nog aardig wat bonus in de pot kunnen gooien. Jammer dat Pinot niet meedoet...

Laatst gewijzigd
Poeksel

Majka is natuurlijk ook iemand die voor de bollen wil gaan en bewezen heeft dat ook te kunnen halen. Maar dan moet hij wel als aanvaller rjden. Zal hij genoeg achterstand oplopen a la Barguil vorig jaar en a la Majka zelf in eerdere jaren? Of blijft zijn achterstand beperkt en wil hij voor het klassement gaan? Ik denk wel dat hij zelf hoopt op het laatste scenario.

Pinot was inderdaad mijn gok voor bollen geweest als ie meegedaan had.

Laatst gewijzigd
Crashtester

'@nasibal
Ik denk niet dat Majka in een vlucht mee hoeft te zitten om in een bergetappe over 3 cols van 1e categorie of HC categorie top 10 te rijden. Iemand die alleen vanuit vluchten punten gaat halen is natuurlijk nooit 2M waard.

Dumoulist

Ik verwacht persoonlijk Gaviria voor het groen dus die teampunten voor Majka zijn riskant. De bollentrui is eveneens riskant want Barguil zal zijn peilen daar op richten. Daarbij blijft het maar de vraag als Majka zoveel achterstand op loopt in het begin van de Tour. Maar het kan goed uitpakken en relatief veel opleveren. Persoonlijk vind ik de gok te groot.

Karperdrol

'@dumoulist,

Heb jij dan ook meerdere renners van Quick step..? ik heb tot nu toe alleen Gaviria, omdat ik denk dat ALA niet onwijs veel punten zal binnenslepen.
Zal zich af en toe in de aanval mengen, maar dan heb je ook nog Jungels die zich niet op het AK zal richten maar op een etappe.

Starlynk

'@Karperdrol: Waar haal je vandaan dat Jungels niet voor het AK gaat dan? Ik heb overal in de aanloop van het seizoen gelezen dat Jungels de kopman voor het AK is voor Quick-Step. Of is daar verandering in gekomen na de wat tegenvallende Dauphiné?

Dumoulist

'@karperdrol: Nee geen een verder. Had een paar pagina's terug aangegeven dat ik deze ronde niet specifiek voor de truipunten ging. Er is gewoon teveel onzekerheid wat betreft de sprint. En 2 miljoen voor een aanvaller is (bijna) altijd te duur. Barguil pak ik ook niet. En ik ga ook geen extra rekening houden met de TTT. Heb al wel 3 renners van SKY en een van BMC die ik sowieso wou. Vind het wel goed zo.

Laatst gewijzigd
Kris Vroem

Qua sprinters ben ik er aardig uit. Klassementsmannen blijven enorm lastig. Heb voorlopig deze namen voor klassement.

Valverde of Froome
Porte
Bardet
Yates
Roglic
Bernal
Fuglsang
Kelderman
Tejay (alleen voor de eerste twee weken dan ;) )

Wil eigenlijk ook nog de volgende namen:
Thomas, Martin en Dumoulin.

De renners van 2 miljoen vind ik eigenlijk allemaal prutsers :)
Alleen kelderman wel interessant al is het de vraag of hij beetje goed hersteld is en er echt 3 weken staat.
G. Thomas zie ik wel lang meegaan en natuurlijk uitstekende tijdrit.
Martin heeft natuurlijk altijd zijn sprint als hij bij de voorste mannen kan bijblijven.
Dumoulin is echt een koopje als hij zo goed is als hij zegt.

Mega lastige puzzel maar kan ze helaas niet allemaal meenemen :P

04398

Jungels heeft zelf ook aangegeven dat hij een top 10 plek van zichzelf verwacht, die gaat dus voor AK niet voor etappes

Karperdrol

'@04398
okee, dan zal dat wel zo zijn.
verwacht je ook een top 10 plek voor hem?

Kris Vroem

'@Karperdrol
Jungels heeft nog niet zo heel veel laten zien bergop dus zie hem zeker geen top 10 rijden en al helemaal niet met zoveel betere klimmers aan de start

04398

'@karperdrol, hij heeft een giro laten zien top 10 te kunnen rijden, maar deelnemers veld is wel sterk dit jaar in de tour, zal dus niet eenvoudig worden maar dat geld voor meerdere mannen. Hij heeft wel voordeel dat hij sterk team heeft voor TTT en zelf een goede TT heeft dus top 10 is zeker niet onmogelijk.

Karperdrol

Hij heeft toen inderdaad een hele goede Giro gereden, maar met een veel minder sterk deelnemersveld.

Verwacht geen top 10 plek eerlijk gezegd.

Kris Vroem

Durven jullie het eigenlijk aan om Dumoulin mee te nemen. Ben wel benieuwd:)

j.ouwerling_351742

Eerste post, gelijk maar een moeilijke vraag:

Majka en GVA of Fuglsang en Tejay?

Kris Vroem

Sowieso Fuglsang meenemen voor mij 1 van de zekerheidjes. Dus ik zou voor fuglsang en tejay gaan. Majka heeft niet veel laten zien dit jaar en GVA kan wel interessant zijn. Zeker gezien TTT. Maar voor meer punten zal hij een stuk beter in vorm moeten zijn dan gedurende dit voorjaar

elstupidoloco

'@jeroen

Die keuze lijkt me ook afhankelijk van het aantal etappes dat je GVA of Tejay op gaat stellen en geen alternatieven in je team hebt die je buiten de dagopstelling moet laten. Voor beiden is het onvoldoende om ze alleen in de TTT op te stellen.
Ik zou Fuglsang wel boven majka zetten op basis van vorm dit jaar en mijn inschatting van hun kansen voor AK, los van de kans dat majka voor de bollentrui gaat

1 2 ... 20 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.