Scorito Tour 2018

1 2 ... 21 ... 255 256
j.ouwerling_351742

'@elstupidoloco

7 man voor het AK in mijn team en dus hoop ik eigenlijk op Tejay die als superknecht van Porte gaat fungeren. En schat Fuglsang inderdaad hoger in dan Majka maar denk daarnaast ook dat GVA meer kansen op punten heeft dan Tejay. En op dit moment zie ik in de rest van mijn team weinig mogelijkheden om 500k vrij te maken.

En GVA moet inderdaad een stuk beter gaan koersen dan in dit voorjaar om kans te maken in de ritten waar ik hem kansen toedicht in dit erg sterke deelnemersveld.

Casey

'@ Dumoulist

Dus jij hebt 3 renners van Sky waarvan jij verwacht dat die elk uitzonderlijk voldoende punten gaan pakken? Ik neem aan dat je daar stiekem ook de eventuele truipunten bij hebt ingecalculeerd.. : )

Kris Vroem

'@jeroen
Ik denk eigenlijk dat GVA en Tejay zelfde kans hebben op punten. Tejay heeft naast TTT ook zelf een hele goede tijdrit. Kan bergop misschien wel rond plekje 12 fietsen af en toe en anders kan hij nog in de ontsnapping meezitten (als hij beetje vrijheid krijgt). GVA misschien extra punten in kasseienetappe en misschien in heuveletappes. Ik heb denk ik geen plekje over voor GVA

j.ouwerling_351742

'@KrisVroem

Hoop dat Tejay dan wel wat beter bergop gaat dan in de TdS maar qua tijdrit heb je zeker een punt. Ook de reden dat ik twijfel.

Imbatido

Jungels is wel een multitalent. Hij wordt nogal vaak onderschat omdat hij niet de beste klimmer is, maar hij heeft zoveel extra's. Als hij ergens een doel van maakt dan is hij goed. In de Giro's was hij telkens op de afspraak, terwijl hij in de aanloop er naar toe weinig opvallends liet zien. En in die Giro's zat hij gewoon altijd vooraan, ook bij sprintjes, punches, en waaierritten. Hij won zelfs een rit tussen klassementsrenners in de sprint. Ik denk dat hij twee keer de best scorende renner was bij Scorito, al deed hij dan nog meer voor de jongerentrui. En de Giro was vorig jaar ook serieus goed bezet.

Won dit jaar natuurlijk LBL, en daarna rust genomen. Nu was de Dauphiné ook slechts voorbereiding, maar ik zie het wel gebeuren dat hij in de Tour serieus meedoet. De bergen in de Tour zijn niet heel extreem, hij heeft een goede ploeg, Gaviria en Alaphilippe voor knechtpunten of truipunten, kans op waaiers in de eerste week, zijn in staat een goede TTT te rijden. En hij heeft zelfs Parijs-Roubaix gewonnen bij de beloften. Ik schat hem daar in als beste van de klassementsrenners met Thomas. De eerste tien dagen zijn dus al optimaal voor Jungels. Ik zie het wel weer gebeuren dat hij enorm goed gaat scoren.

Dumoulist

'@Casey: Ja dat klopt, maar ik heb niet specifiek naar de team-truipunten gekeken.

Moscon 1 miljoen: Heeft TTT, ITT, punch, eventueel jongeren trui de eerste week en kan de kasseien aan.
Thomas 3.5 miljoen: Heeft TTT, ITT, kan de kasseien aan, kan klimmen en eindigt waarschijnlijk in de top 10.
Froome 5 miljoen: Heeft TTT, ITT, punch, team die de kasseien aankan, kan klimmen, kan dalen en de favoriet voor de eindwinst.

De extra teampunten zijn dan een mooie bijkomstigheid.

Laatst gewijzigd
04398

Jungels was in dauphine niet super slecht stond 11e algemeen toen hij laatste etappe viel, reed niet geweldig maar ook niet slecht voor iemand die net terug kwam van hoogte stage. Dumoulin reed voor de Giro ook niet goed en was in de Giro 3 weken top, al is Dumoulin misschien wel net iets ander niveau dan Jungels, maar toch.

Dumoulist

'@Imbatido: Je hebt me nu wel serieus aan het twijfelen gebracht inzake Jungles. Ik pak hem eigenlijk nooit en daar heb ik achteraf altijd spijt van. En renners van Quick-Step vallen zelden tegen.

Ik zit eigenlijk te wachten op de selectie van Cofidis zodat ik wat knopen kan doorhakken.

Laatst gewijzigd
04398

'@dumoulist, en leveren altijd veel teampunten op. met een allaphilipe die een punch etappe kan winnen, gaviria in de sprint en goede TTT.

Timocycling

Ik zie Fuglsang helemaal niet als zo'n zekerheidje. Als ik kijk hoeveel hij gereden heeft al, moet het toch ergens op zijn lijkt me.

Ook zijn ploeg is niet supersterk. Hij zal wellicht top 10 eindigen, maar niet veel hoger dan stek 7 of 8.

Dumoulist

'@04398 Ik hoop dus erg dat Laporte ipv Bouhanni meegaat zodat ik Cort kan inruilen. Met dat geld wat ik dan overhoud kan ik TJ upgraden naar Jungles en heb ik plots een mooi bergteam staan

Laatst gewijzigd
sennevs

fuglsang is echt een zekerheidje, kan mee op de kasseien, werd 2e voor nibali in de rit dat boom won, heeft een goeie punch en is snel aan de finish + in zwitserland bewezen dat hij bergop meekan met de beste en een goeie tijdrit in de benen heeft zeker met het heuvelachtig parcour nu in de itt

JansK

'@Imbatido, thanks voor het goede uiteenzetting betreffende Jungels. Het zorgt bji mij voor enorm veel twijfel tussen Fuglsang en Jungels.... ;)

vasnd

Ik zit met een interessant dilemma mbt Froome. Mijn vermoeden is dat hij er in de laatste week doorheen gaat zakken, maar daarvóór (wellicht de gehele ronde) in het geel rijdt. En dus flink punten pakt. De Tour-aanpak was al vaak van het type knallen, voorsprong pakken op de eerste de beste mogelijkheid die zich aan dient en vervolgens deze voorsprong vasthouden tot het eind. Dit jaar met de Giro in de benen ook geen gekke gedachte. De man rijdt toch het best als Sky net onder zíjn limiet op kop sleurt. Interessant voor de punten dan dus. Zonder dit scenario is hij de 5M vast niet waard (ik kan me niet voorstellen dat hij het voortouw gaat nemen in de bergen). Als er op de kasseien oid wat voorvalt dan kunnen alle plannen weer de prullenbak weer in natuurlijk, maar dat geldt voor iedereen.

Simonhout

En Richeze ? Lead out voor Gavriria, kan teampunten pakken en kan zelf rond plek 10 eindigen.

foqu1ta

Wat zal er toch een hoop veranderen mocht Cofidis straks aangeven zonder het enfant terrible te beginnen en dat de UCI aangeeft dat Christopher toch geschorst wordt voor de Tour. Maakt het maken van een teampje toch ietsjes makkelijker.
Ik heb mn team nu ook staan in afwachting van de definitieve selecties. Heb de hoop gevestigd op mijn favorieten en degene die ik niet mag niet geselecteerd. Dit omdat ik toch met een slecht gevoel naar de Tour zelf kijk, juichen voor iemand die ik het eigenlijk niet gun maar toch in mijn team heb voelt niet goed.
Ik verwacht wel dat er straks bij aanvang staat dat minimaal 98% Groenewegen heeft gekozen! Hup Nederland Hup

Dumoulist

'@vasnd: Froome pakte afgelopen jaar na de Tour nog even 1143 punten in de Vuelta. Alleen heeft die nu wel een week minder rust t.o.v. de Tour - Vuelta, maar de eerste Tourweek is relatief makkelijk te verteren.

@Fo1qua: Ik verwacht eigenlijk ook wel dat Groenewegen de meest gekozen renner wordt. Wie anders eigenlijk? Sagan?

Laatst gewijzigd
Iban Mayo

'@Dumoulist: vergeet niet dat vorig jaar de overige Vuelta podiumplekken werden bezet door Zakarin en Nibali, die beiden ook de Giro hadden gereden. Dit jaar start Froome tegen een stuk of 10 'frisse' concurrenten waaronder Bardet, Landa, Quintana, Porte etc die hun volledige piek tijdens de Tour hebben liggen. Ik zie hem de derde week ook problemen krijgen.

Laatst gewijzigd
Kris Vroem

'@Iban Mayo Ik vind Froome heel lastig. Ik ben er niet zo van overtuigd dat hij er doorheen zal zakken. Aan alle grote rondes waar hij aan heeft meegedaan is hij er geen enkele keer doorheen gezakt. Ook niet na een zware opeenvolgende grote ronde. Dus waarom zou hij er deze keer dan wel doorheen zakken? Ik weet niet of ik het aandurf Froome thuis te laten

Iban Mayo

'@Kris: precies om de reden die ik net aangaf. De keren dat hij een succesvolle dubbel heeft gereden waren vorig jaar (toen dus tegen zakarin en nibali onder andere) en in 2016, toen hij reed tegen Quintana en Contador die ook allebei al de tour hadden gereden. Verder is de giro en tour nooit een succesvolle combinatie geweest.

Voor mij is het inderdaad ook nog steeds twijfelgeval, gezien het feit dat hij zeer waarschijnlijk veel punten gaat pakken in de eerste pak m beet anderhalve week. Dit zal niet het geval zijn voor veel concurrenten als Bardet, Landa en Quinta. Enige echte concurrent die ik dat ook zie doen is Porte, maar daar weten we van dat hij alles behalve constant is in een drieweekse ronde.

Laatst gewijzigd
Hiddee95

Hoezo moeten er 9 renners worden opgesteld? In de Giro waren dit toch 8?

KissMyAce

Waar is het vermoeden dat Froome er doorheen gaat zakken dan ook op gebaseerd? Eerder op gevoel of hoop lijkt me

Casey

'@ Dumoulist

Klinkt logisch, ik denk alleen niet dat Moscon de tour gaat fietsen om een etappe te winnen of kort te eindigen. Hij gaat lekker beuken voor Froome en Thomas... ohja op die manier kan die alsnog kort eindigen. ; )

Onbekende gebruiker

'@KMA: volgens mij zijn er hier al heel veel redenen aangedragen, buiten de emotionele/subjectieve die jij noemt. De belangrijkste:
1. Historisch gezien is de dubbel Giro-Tour schier onmogelijk gebleken. Het is niet voor niets dat er zo weinig 'dubbel'-winnaars zijn. En zeker niet met de huidige positie van de GT's op de kalender. Ik meen dat het AndriesW was (waar hang je uit vent?) die een kwantitatief vergelijkend onderzoek heeft gedaan naar top AK renners die de dubbel hebben nagestreefd. Uit mijn hoofd was er slechts één renner de afgelopen 10 jaar die eerst de Giro won (of podium reed, daar wil ik af zijn) en vervolgens podium reed in de Tour (was het Bertje?). Dus, de bewezen moeilijkheidsgraad om een vormpiek te hebben in zowel Giro als Tour.

Dit wordt nog eens versterkt door:
- zeer zware Giro, zwaarste GT die ik ooit heb gezien in ieder geval (ik volg wielrennen sinds Indurain)
- zwaartepunten van de beiden GT's, beiden in de derde week
- de hoeveelheid toppers aan de start in TdF, het startveld is ongemeen sterk
- vrijwel alle concurrenten starten zonder grote ronde in hun benen, hebben getraind naar een vormpiek in de Tour.

Volgens mij best wel een flinke lijst, die, als je de moeite had genomen de 528 reacties vóór de jouwe te lezen, je meermaals terug had kunnen zien komen. Om de twijfel aan de mogelijkheid dat Froome de TdF wint na de Giro-kuch-winst af te doen als 'hoop dat ie faalt' vind ik niet alleen gemakzuchtig, maar een belediging aan het adres van alle wielervolgers hier die wél de moeite nemen om zich te verdiepen, naar elkaar te luisteren en open staan voor de argumenten van anderen.

Poeksel

Ik snap het argument "Majka heeft dit jaar weinig laten zien dus ik neem hem niet" niet zo. Hij is twee keer vijfde en twee keer zesde geworden in een rondekoers en een aantal malen podium in een etappe, zelfs in een tijdrit. Hij richt zich duidelijk op de Tour en is ongetwijfeld op schema. Hij is ook bijna altijd beter in grote rondes dan in rondjes van een week.

Hij is geen zekerheidje voor top 10, laat staan top 5 en zijn laatste grote ronde ging niet goed, maar zelfs daar pakte hij nog o.a. een etappe mee.

Wel is het zo dat de Saganpunten geen zekerheid zijn. Even rekenen tot de rustdag: Sagan acht keer vijfde, dat is 5x16+3x17=131 punten (als etappe 9 als heuveletappe geldt).
Gavaria vijf keer tweede, dat is 5x30=150 punten.

Sagan haalt meestal meer punten in tussensprints dan zijn concurrenten en wie weet presteert hij wel beter (of de beste sprinter slechter). En als hij op de rustdag de groene trui niet heeft zou hij het in de bergetappes via een ontsnapping punten kunnen halen.

Als Sagan op de rustdag groen heeft en de rest van de ronde houdt, levert dat als je Majka in 7 bergetappes opstelt 60 punten op. Stel dat hij die zes etappes 12e wordt, een keer buiten de punten valt en 12e wordt in het eindklassement, dan levert hij van zichzelf 126 punten op. In dat scenario haalt hij dus 186 punten; dan heeft hij het niet goed gedaan, maar is hij ook geen miskoop geweest.

Nu hoop ik wel dat iemand me (inclusief plausibele cijfers) kan overtuigen om Kruijswijk te nemen in plaats van Majka, want dat doe ik liever...

1 2 ... 21 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.