Scorito Tour 2018

1 2 ... 22 ... 255 256
Starlynk

'@Poeksel: 2x 5e en 2x 6e klinkt natuurlijk heel leuk, maar dan moet je ook wel ff kijken wat de tegenstand was en wie er in die rondjes voor hem zijn geëindigd in het klassement.. Misschien dat je dan de Majka-skeptici wat beter snapt ;)

Iban Mayo

'@Sammy: mooie samenvatting, bedankt.

Dupoepin

Ik denk dat het Franse publiek, aan de kant van de weg, Froome zijn grootste concurrent wordt. Prudhomme heeft de toon al gezet door te zeggen dat hij liever geen Froome aan de start ziet verschijnen. In eerder tours is hij al overal uitgejoeld waar hij fietste en met urine besprenkelt. En toen was hij nog nergens van verdacht. Het zal me niks verbazen als er in deze tour een gek hem van zijn fiets afgooit of erger.

Maar als zoiets zich niet voor gaat doen zie ik Froome deze tour wel winnen. De enige etappe waar hij potentieel veel tijd kan verliezen t.o.v. concurrenten als Nibali, Dumoulin, Valverde, Porte, is etappe 9. Met in het achterhoofd dat Nibali al tijd heeft verloren t.o.v. Froome, Dumoulin en Porte in etappe 3.

Concurrenten als Quintana, Landa, Bardet, zullen de tijd die ze verliezen op Froome in de 1e week en in de afsluitende tijdrit, niet goed kunnen maken in de klimweek (denk ik).

Imbatido

'@Sammysosa:
- Dit jaar zitten er zes weken tussen het eind van de Giro en begin van de Tour.
- Vorig jaar zaten er vier weken tussen het eind van de Tour en het begin van de Vuelta. Froome won ze allebei.
- De eerste bergrit in de Tour komt pas in etappe 10.
- De Tour heeft een ploegentijdrit, ideaal voor Froome.
- Quintana (2017) en Contador (2015) zijn geen Froome. Als er iemand de dubbel aan kan is het Froome.
- Froome heeft zijn hele seizoen afgestemd op de dubbel Giro-Tour, en heeft daarom zijn piek in de Giro laat gelegd. Dat is aardig gelukt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Starlynk: In de Vuelta van 2015 hield hij met een derde plek toch mooi het supertrio achter zich! Al kwam dat ook omdat hij de Tour als knecht reed.

Ik vind trouwens Froome ook gewoon favoriet deze Tour, maar wel iets minder dan vorig jaar.

Laatst gewijzigd
zomaareens

fuglsang vs jungels: fuglsang is toch wel de betere klimmer? en betere aankomer bergop? of zeg ik nou rare dingen?

skylimit

'@poeksel Afweging Kruijswijk-Majka. Ik weet de prijswaarde van deze renners zo niet, maar je zou je kunnen afvragen wie van de 2 beter zal zijn in de bergen en het eindklassement. Kruijswijk kan je combineren met Groenewegen/Roglic versus Majka met Sagan. Kruijswijk zal vermoedelijk een betere tijdrit rijden, waar Majka betere ereplaatsen zal scoren in de bergen. Kortom vermoedelijk zal er niet veel verschil in zitten en zal het dus afhangen van de teamprestaties, waarbij een eventueel verschil in prijskaartje ook een rol speelt.

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Ik ben er overigens ook nog niet zeker van. Froome won vorig jaar de Tour puur vanwege zijn tijdrit. Bardet en Uran pakten beide meer tijd dan Froome in de bergen. Na de Giro zal dat verschil logischerwijs alleen maar oplopen in het voordeel van Bardet en Uran. Alleen is de ploeg van Froome wel ijzersterk. En mijn gezond verstand zei destijds dat Froome na 2 weken GIro ook al klaar was voor het klassement...

Laatst gewijzigd
rosencrantz

'@Imbatido Het is hier al vaker gezegd, maar de vergelijking Giro-Tour en Tour-Vuelta gaat niet op. Het aantal renners dat "fris" aan de start verschijnt en proberen te pieken is veel groter bij de Tour dan bij de Vuelta.
Dat de eerste bergetappe pas rit 10 is, lijkt mij alleen maar een nadeel voor Froome.

KissMyAce

'@Samy
Er is nogal een verschil tussen er doorheen zakken of de Tour niet winnen

Poeksel

'@skylimit: de kans op teampunten voor Kruijswijk lijkt me niet zo groot, aangenomen dat je hem alleen in de bergetappes (en eventueel de tijdrit) opstelt. De kans op Groenewegen in het groen is niet zo groot, Roglic (of Gesink) in geel of bollen ook niet. Roglic of Gesink zouden een bergetappe kunnen winnen, maar ook die kans is niet zo groot.

Ze zijn even duur (2M), dus de vraag is of het herstelvermogen van Kruijswijk de betere kans op teampunten van Majka gaat compenseren.

(Voor dezelfde prijs heb je ook nog Poels/Kelderman/Barguil, die hebben weer hun eigen voor- en nadelen)

Laatst gewijzigd
Kling

Jullie mogen Froome allemaal links laten liggen, maar met zo’n fris Skyblok en dit interessante etappeschema neem ik ‘m mee.

stopyra

Majka richt zich volledig op de Vuelta dus ik verwacht niet teveel van hem

Jasperdewaal11

'@poeksel

De groene trui voor groenewegen de eerste 2 etappes is net zo groot als voor gaviria ;)

Jori

'@ Jasperdewaal: in mijn ogen zelfs groter! en etappe 3 houdt hij hem ook nog wel even vast ;)

Starlynk

'@stopyra: op de Vuelta ja? Waar haal je die wijsheid vandaan dan? Volgens mij gaat ie gewoon voor de tour hoor ;)

jsprunk

Froome gaat er echt niet compleet doorheen zakken. Net als Dumoulin trouwens. Ze kennen hun lichaam te goed om zich op te blazen.
Of ze winnen is een heel andere vraag..

Froome was lange tijd een zekerheidje bij mij, maar ik heb hem er nu toch naast staan, omdat ik vond dat ik de 5M beter kon besteden. Ik ben zelf ook benieuwd hoe dat op 9 juli zal zijn :D

Onbekende gebruiker

'@KMA: klopt. In mijn ogen is die scheidslijn echter zeer beperkt. Als Froome 4e wordt, is 'ie dan door het ijs gezakt? Ja en nee. Ja omdat van de grootste AK rijder van de afgelopen 6 jaar niets minder dan een overwinning wordt verwacht. Nee omdat een 4e plek na zo'n verwoestende en slopende Giro, in dit deelnemersveld heel acceptabel is.

Poeksel

'@Jasper, Jori: Maar daar heb je etappe 10 niets aan. Als je geen 9 sprinters hebt kan het wel een rol spelen ja.

La Primavera

In de Giro zat Froome uiteindelijk niet eens in het team van de winnaar toch? Met zoveel toppers aan de start als nu verwacht ik Froome in de bergen minder aan het front dan in de laatste week van de Giro. Neem hem uit principe sowieso niet mee, maar ook zonder principe had ik hem niet meegenomen.

Jori

Maar de giro had geen TTT op dag 3 had staan, waardoor je Froome vanaf die etappe al in geel of nog beter kon verwachten (hij bijv 2e of 3e en teammaat geel). Froome en G zijn gewoon vaste waardes in mijn team, alleen Moscon en Bernal mogen het nog uitvechten. Vind Bernal eigenlijk veels te goed om hem niet te pakken (rijdt vaak vooraan groepjes, puncht nog lekker, ttt van team sky om zijn klassement al een boost te geven en rijdt gewoon beresterk), maar Moscon zie ik echt wel zijn waarde van 1 miljoen eruit halen. Alleen zijn de Moscon punten dus hetzelfde als Bernal qua teampunten en 2 fillers voor de etappes lijkt me beetje veel. Als Bernal puur knecht en op einde laat lopen, gaat het niet goed komen. Dan mis je de etappe punten en witte trui punten (latour sowieso en ws ook Soler die meer haalt). Maar als hij er nog bij blijft en in de bergetappes gewoon nog meedoet, is het een koopje.

Denk dat ik op het einde nog wel Bernal weg bezuinig, maar voor nu een te groot fangehalte en nog in mijn selectie

TimodeJ

Klopt La Primavera, maar wel in de meerderheid van de top 100. (Ik neem hem nu overigens ook niet mee denk ik)

Wat anders: er vanuitgaande dat hij geen pech krijgt; hoe gaat Porte het doen deze Tour?

Jori

Porte zonder pech wint de tour.

Karperdrol

Maar Porte zonder pech is geen Porte.

BarryE1

Mensen die Froome meenemen, nemen jullie ook Dumoulin mee? Gezien de prijs is dat een soort van verplichting.

1 2 ... 22 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.