Scorito Tour 2018

1 2 ... 23 ... 255 256
JansK

Hier momenteel geen Froome&Dumoulin. Alleen Froome. Zie momenteel (nog) geen mogelijkheid om Dumoulin in mijn team te fietsen

Wouter van Diepen

Hier momenteel wel Froome en eveens geen Dumoulin. Ben alleen op zoek naar de juiste verdeling AK versus Sprinters. 11 om 9 of toch 12 om 8 of een 12 om 7 variant, met nog een Tijdrijder/Aanvaller/Puncheur.
Ben benieuwd naar jullie mening omtrent jullie Sprintersgilde; 7, 8 of toch 9?

RemcovanderMaas

Ik heb zowel Froome als Dumoulin niet. Ik blijf, vooralsnog, bij mijn principe dat ik geen renners pak die de Giro in de benen hebben.
Qua sprinters heb ik er nu 8, en 1 soort van joker sprinter (Kragh)

Mats17

Ik heb nog niemand gehoord over het jongerenklassement.

Volgens mij gaan deze mannen strijden om de witte trui: Bernal, Soler, Latour, G. Martin en Benoot. Ik verwacht van de eerste drie dat ze het sterkst zijn maar ook dat veel moeten knechten en dat ze niet alle drie een even beschermde status krijgen. Omdat Soler drie kopmannen heeft en Bernal twee, denk ik dat Latour het meest vrij is. Ik verwacht dat Latour en G. Martin wellicht hun prijskaartjes waard zijn. Zou ze niet elke dag opstellen maar op het einde van de tour kunnen ze 60 en 40 punten waard zijn plus nog wat punten als ze top 20 eindigen. Wat zeggen jullie; wie gaat het wit winnen winnen?

David1977

Vraagje voor een andere poule ( tourploeg )
Je moet 12 renners opstellen en daar doe je de hele tour mee
Puntenverdeling : elke etappe krijgen de eerste 10 renners punten
Nummer 1 30 pt, nummer 2 15 pt, nummer 3 12 pt.. Etc etc
Voor elke trui krijg je elke dag punten, waarvan de jongeren 5 punten en de rest van de truien 10 punten per etappe.
Aan het eind krijg je punten voor het eindklassement , nummer 1. Krijgt 150 pt, nummer 2 75 pt en nummer 3 50 pt. Etc, etc
Nu is mijn vraag wat is wijsheid en welke 12 renners zouden jullie nemen ?

Wouter van Diepen

'@RemcovanderMaas: Thanks!

Tot en met etappe 8 (muv etappe 3 en 5), vooral met name vlakke ritten. Op de korte termijn zijn dat snelle punten, in mijn optiek alsje kiest voor 9 sprinters. Maar uitgaande van etappe 3 en 5 kan je alweer de nodige trui-/teampunten oprapen in de vlakke etappes er na. Kortom haha ben benieuwd naar de antwoorden.

TimodeJ

'@Jori + @ Karperdrol: Ik deel jullie mening, en vind het dan ook een vreselijke gok om Richie wel of niet mee te nemen.

@ WvD: Etappe 6 uiteraard ook niet voor de sprinters, maar ik snap je punt. Ikzelf kies voor 8 sprinters, en zorg dat ik de jongerentrui op kan stellen na de TTT, wat me per etappe 6 (jongerentrui) + 8 (gele trui teamgenoot) oplevert tot ten minste de rustdag.

Dupoepin

Ik verwacht dat Moscon samen met Poels en Kwiatkowski als eerste op kop worden gezet in de bergen. Thomas wordt de meesterknecht van Froome alsmede schaduwkopman. Bernal zal een vrije rol krijgen om te kunnen laten zien wat hij kan in zijn 1e ronde en is daardoor een goede kandidaat voor de witte trui. Ik vind hem echter te duur en heb naast Froome voor Thomas, Kwiatkowski en van Baarle gekozen.

Ik heb geen enkele Movistar omdat ik van mening ben dat 3 kopmannen alleen maar onenigheid kan opleveren (zie gedrag Landa in voorgaande tour). Afgezien van Valverde hebben Quintana en Landa geen echte tijdrit kwaliteiten en heeft Quintana nog eens de potentie veel tijd te verliezen in etappe 9, aangezien zo'n licht ventje alle kanten op stuitert over die kasseien. Soler overweeg ik nog maar als straks niemand voor elkaar wil rijden binnen die ploeg zie ik Soler niet aanhaken bij de toppers in de bergen. Dus neig ik voor de witte trui, naast Benoot, eerder naar Latour.

RemcovanderMaas

Voor de witte trui gok ik op Latour.
Bernal en Soler zullen moeten werken voor hun kopmannen, Benoot wil niet voor het klassement gaan en G. Martin staat na etappe 3 en 9 een straatlengte achter vrees ik.

Primavoormij

Lol mensen die hun hele team hier willen laten samenstellen voor een andere poule...

JansK

Voor de witte trui zie ik inderdaad ook de 5 eerder genoemde namen; Bernal, Soler, Latour, Benoot en G. Martin.

Zie Bernal inderdaad veel knechten voor Froome en Thomas, Soler voor de 3 en Latour voor Bardet. G. Martin staat na etappe 3 en 9 minuten achter, dus zie Benoot ook nog wel kort eindigen.

Welke naam nog niet genoemd is voor wit, maar waar ik zeer benieuwd naar ben, Gaudu. Zeer benieuwd hoeveel hij moet gaan kosten.

Cerebral36

Heb mijn team wel staan. 1 extreme twijfel. Froome of Valverde. Ik zie Valverde veel meer ritten punten pakken dan Froome maar de eventuele winst, de TTT en de IT spreken dan weer voor Froome. Ik kan op dit moment de keuze gewoon niet rond krijgen :) Meningen ?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik verwacht dat Bernal de Tour niet rijdt...

bakfiets

Ik denk dat ik voor 8 sprinters ga. Ik krijg onmogelijk 9 sprinters in mijn team en daarnaast een fatsoenlijk team.

Ik zit enorm met de tijdrit in etappe 3. Op het moment dat ik mijn team daar op wil afstemmen (dus sky, bmc en sunweb selecteren +/- 2 a 3 renners) dan is mijn team voor mijn gevoel uit balans.

Daarnaast selecteer ik ook liever geen froome en dumoulin. Het liefst 1 van de drie van movistar maar wie?? Bij porte heb ik ook mijn vraagtekens.

Voor de jongerentrui is het denk ik tot etappe 10 redelijk duidelijk wie je kan selecteren. Maar daarna? Latour lijkt mij de meest logische optie omdat ik verwacht dat hij de laatste man is na bardet. soler en bernal zijn duur in combinatie met de teams waar ze voor rijden. En voor de rest is er geen uitgesproken favoriet.

Ik ben er dus nog niet uit.....

stefols

Vraagje:

Ewan of Matthews

Boasson of colbrelli of degenkolb of stuyven

Shoot!

RemcovanderMaas

Stefols, op dit moment Matthews, Colbrelli en Stuyven.
En geen van de andere 3.

stefols

Hmm, 5 miljoen over en 2 sprinters. Matthews en colbrelli dacht ik.

Cerebral36

Wat denken we eigenlijk van Kittel. Normaal toch wel een must have maar als ik zijn laatste uitslagen bekijk....4 miljoen best veel geld :)

RemcovanderMaas

Cerebral, ik zit telkens te dubben tussen Kittel of Gaviria. Op dit moment heb ik meer vertrouwen in Gaviria.
Dus valt Kittel af, heb er geen budget voor.
Maar, kan morgen weer anders zijn :-)

Wouter van Diepen

Thanks all voor reageren over sprintersgilde. Het is natuurlijk koffie dik kijken. Risico volle keuze is 9, er van uitgaande dat ze allemaal top 12 eindigen. Veilige keuze is natuurlijk een trui/teampunter renner meenemen na etappe 3. Logischerwijs ook etappe 1 al, maar goed.

Sprintersgilde heb ik al klaar alleen kom net te kort in sommige gevallen. Dus kom je weer op heb mytische woord Keuzes. Maar goed dat is mijn pakkie aan😜

zomaareens

ik twijfel zelfs in mn spel zonder budget(12 renners/1e 20 per etappe punten) heel hard over Kittel.. is dat zo raar? met zoveel topsprinters? kans op waaiers en hectiek? en geen lekkere trein en geen lekker velletje?

Cerebral36

Ik zie hem iig zeker niet die 5 winst van vorig jaar evenaren. En dan is 4 miljoen wel erg veel denk ik. Hij en Ewan zijn nu de enige echte dure die ik mis. Ewan boeit me wat minder maar Kittel blijf ik maar over twijfelen. Zelfde dus als met Froome of Valverde (moet er dan bij zeggen dat ik Porte en Nibali al heb dus beide nemen gaat hem niet worden :))

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

Heel eerlijk denk ik zowel over Kittel en Gaviria hetzelfde. Beide neem ik ze vooralsnog niet mee.

Dylan en Ewan acht ik beter dan Kittel. Gaviria vind ik de te duur. Gaviria zal in mijn optiek niet zo domineren als hij in de GIRO deed. Was ook een minder sprinters veld. Plus hij zal ook geen Kittel zijn vorig jaar. Kittel is sowieso nog niet de Kittel van vorig jaar. Ewan sprint goed. Dylan wordt mijn ‘Kittel’ van deze tour. Ewan de goedkopere variant ten opzichte Gaviria. Ik zie geen groot verschil tussen beiden.
Etappe 3 acht ik Gaviria niet in staat bij de QS trein te blijven tot het eind. Dus het geel zal dan ook vergeven zijn.

Daarbij de groene trui zal beslist worden tussen de echte sprinters met punchkwaliteiten.

David1977

Ben gewoon nieuwsgierig, hoe jullie een ploeg zouden samenstellen, stel je meer Sprinters op of meer klassementrenners, iemand voor de bolletjestrui/witte trui ?

vasnd

'@cerebral ik denk dat het dit jaar alles of niks wordt. Ene etappe winnen of top 3 door totale power-overmacht en andere etappe rond de plek 20+ door slecht de laatste bocht door komen en dan laten lopen. Vergeet niet dat er in de Tour aardig wat treintjes zijn van zowel sprinters als klassementsmannen en positie houden in je eentje dus verschrikkelijk lastig is.

1 2 ... 23 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.