Scorito Tour 2018

1 2 ... 24 ... 255 256
RemcovanderMaas

Cerebral, denk dat we aardig op 1 lijn zitten ...
Heb ook geen Froome (wel Valverde) en heb wel Porte en Nibali.
Porte zal toch wel een keer gewoon op z’n fiets blijven zitten ......

Cerebral36

'@Remco Ik heb nu Froome er weer instaan haha. Ik weet het gewoon echt niet met die keuze.....Voor beiden valt veel te zeggen. Porte kan ik natuurlijk ook slachtofferen maar ondanks zijn onzekerheid is dat toch een van de topfavorieten.

Wouter van Diepen

Wat denken jullie over Stuyven en Degenkolb? Beide weer volledig vrij om te gaan sprinten. Maar dan weet je bij voorbaat al dat je het aflegt tegen de sprinters met een leadout.

Zo zit ik ook met Mollema versus Zakarin. Zakarin heeft me nog nooit in de steek gelaten in de grotere rondes. Mollema daarintegen.........

Poeksel

'@Wouter: Daarom zijn ze ook goedkoop geprijsd he. Maar of Degenkolb de Tour rijdt is onzeker.

Wanneer heeft Mollema je dan in de steek gelaten in een grote ronde?

Wouter van Diepen

'@Poeksel

Ja dat is waar natuurlijk!

Nou in de steek is misschien te groot woord, mijn verwachtingspatroon was in dit geval te hoog. Vanuit chauvisme koos ik hem, maar de tour dat hij 2e stond en vervolgens eruit kletterde uit de top, giro van vorig jaar stelde hij me toch enigszins teleur. Ik weet dat hij wel punten erbij harkt, maar blijf altijd een moeilijke call tegenwoordig. Idem dito geldt voor Kruiswijk en Kelderman.

Uit chauvinisme kies je ze en mede op basis van kwaliteit, maar als het er echt op aan komt geven ze net niet thuis. Ik geef deels de antwoord op mijn vraag al Haha, maar ben benieuwd hoe jullie visie is.

Betere vraag: Verwachten jullie grote verschillen tussen de 2-3 miljoen AK mensen, dus Zakarin, Roglic, Uran, Jungels, Majka etc.

foqu1ta

Stefols, ik zou sowieso voor Ewan en Degenkolb gaan. Sprinten altijd mee voor top 10 plaatsen

04398

Zakarin of Roglic of Uran?

hartstikkebedankt

'@04398 Too early..

nasibal

Weet je wie van SKY er gewoon weer heel goed gaat zijn die 3e week...

Poeksel

'@nasibal: Froome, Thomas, Poels, Kwiatowski, Moscon en als ie rijdt Bernal?

nasibal

'@Poeksel

In één keer goed.

Ik kom, met wat ik ook probeer, zowel bij 'klassementsrenners' als bij 'sprinters' niet aan 9 (los van elkaar, dus niet allebei tegelijk) zonder ontevreden te zijn over de rest van mn team, of er jongens in te gooien waar ik eigenlijk gewoon niet zo op zit te wachten deze tour.
Ik bedoel, soms lukt het wel maar dan heb ik bijvoorbeeld opeens nog maar 5 van voor de TTT. Of ik zit met een rits net-niet sprinters, of ik zit met dure AK-mannen die mijns inziens op dit parcours nauwelijks gaan scoren in verhouding tot hun prijs.. Of, als klapper op de vuurpijl: Ik zit met Tejay.

Ik ben nu al heel benieuwd naar de uiteindelijke verdeling van de winnaar. Ik vind het scoritotechnisch in ieder geval een heerlijk tourparcours dit jaar.

Laatst gewijzigd
StijnvanA_

Gaudu nu ook toegevoegd, 500k. Kandidaat voor top-5 jongerentrui?

Cerebral36

'@Nasi Ik heb nu een verdeling van 7/8 en het geld dat dan overblijft is vrij nutteloos voor de AK en Sprinters die je in die prijsklasse krijgt. Dus dan is het of 9/9 met inderdaad nutteloze toevoegingen of 7/8 8/8 en aanvulling met toegevoegde waarde.

Laatst gewijzigd
erick

Er zitten een paar pittige ritten in de tour.Bv die korte bergrit.
Er zal stevig gekoerst worden. Zie dan ook enkele sprinters
buiten tijd toekomen.Kittel alleszins,Ewan? Cavendish?
Bouhanni? als hij start.Hoe stevig klimt Groenewegen?
Graag jullie mening.

hartstikkebedankt

Voor 500K een leuke optie

duimp30

Maar die gaudu heeft toch haast niets laten zien?

Ab Normaal

'@Cerebral
De vraag is waar je die toegevoegde waarde gaat opstellen.

nasibal

'@Cerebral

Exact, ik zit nu op 8 AK en 7 sprint, aangevuld met 1 knecht, 3 aanvallers en 1 tijdrijder. Die laatste 5 jongens mogen wat mij betreft ook ontbreken (al heb ik ze er natuurlijk graag bij), maar vind in de categorieën AK en sprint inderdaad simpelweg geen vervangers die me veel blijer maken. Het liefste zou ik nog een 8e sprinter hebben. Hopen dat Bouhanni lekker thuis blijft ;)

@ab
Opstellen van de 'toegevoegde waarde' is niet eens zozeer het probleem. Ik zie een hele hoop etappes waar ik vrij zeker van ben dat er geen 9 pure sprinters of 9 pure AK mannen voorin de punten gaan rijden. In de meeste etappes is er wel plek voor 1 a 2 toegevoegde waarde mannen. Uiteraard wel met kans dat ze toch weinig punten opleveren, maar die kans is dan niet veel groter dan het alternatief. (of EV veel kleiner, zoals je wilt)

Pak daarnaast bijvoorbeeld(!) een Moscon. Voor 500k een rits punten uit de TTT en voor 500k een mogelijke top 15 klassering in de laatste ITT aan eigen punten. Opzich vind ik het dat het bedrag dan wel waard Zeker als je bedenkt dat in de kasseienrit ook echt wel 1 van je 9 plekjes vrij hebt voor zoiemand en hij zonder op te stellen in de eindafrekening mogelijk ook nog punten krijgt. Zelfde geldt in iets mindere mate voor bijvoorbeeld een Tejay . De vraag is of het ook één van je 20 plekjes waard is.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Ab Ze hebben meer toegevoegde waarde in andere zin. En de 2 waar ik moet gokken wanneer, ja dat hou je toch, hoewel ze in dit geval redelijk te voorspellen zijn.
@Nasi Ik wil juist nog een extra AK voor de 8/8 maar de 2 miljoen AK's zie ik totaal niet zitten en meer geld kan ik niet vrijmaken en ook dan zou ik twijfelen aan een Mollema. Pas vanaf 3 wordt het dan interessant en dat geld ontbreekt dus :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@nasi en cerebral

Ook dat blijft gissen.
Als in etappe 1 drie sprinters tegen het asfalt gaan en uitvallen ben je blij met je extra sprinters.
En die verwachte toegevoegde waarde is leuk, maar als het tijdens het tweede gedeelte van de TTT regent wint een verrassende ploeg. Ga je met je verwachte teampunten.

Ik heb geleerd van Uran vorig jaar en vertrouw op mijn gevoel. Ga niet iemand pakken die ik eigenlijk niet wil maar omdat er een kans is dat zijn ploeg of ploeggenoten gaan winnen.

nasibal

'@Cerebral

Persoonlijk geloof ik dat van de pure AK renners alleen de top 3 het waard gaat zijn. Verder denk ik dat je het prima aan kan vullen met wat sprintende/heuvelrijdende/tijdrijdende/aanvallende subtop. Categorietje Jungels, roglic (mag ik die subtop noemen?), Fuglsang, mollema en D martin zegmaar. In de etappes waar er af gereden worden door de AK mannen gaan ze nog steeds wel tussen 10 en 20 eindigen. In de etappes met minder oorlog (en een vlucht voorop) zullen ze juist voor jongens als Porte, Landa, Froome, Bardet en Quintana en Kruijswijk eindigen en in de heuvelachtige ritten waarschijnlijk al helemaal.

Al met al denk ik dus dat een heel groot deel van de AKtoppers overbodig gaan blijken en je er niet direct 9 nodig hebt. De uitdaging wordt dan wel elke keer wie je als aanvuller(s) opstelt, want je moet natuurlijk wél gewoon 9 plekken vullen.

@Ab

Als in etappe 1 drie sprinters tegen het asfalt gaan en uitvallen ben je blij met je extra sprinters

Niet geheel mee eens. Ten eerste wordt naarmate je minder sprinters in je team hebt de kans ook kleiner dat die 3 sprinters die in etappe 1 tegen het asfalt gaan ook alle 3 in jouw team zitten. De kans is dus groter dat de valpartij de boel juist rechttrekt. Zelfs als het wel 3 sprinters van jou zijn, en je de mazzel hebt dat je extra veel sprinters bij je hebt moet nog maar blijken dat die extra sprinters niet ten koste zijn gegaan van andere puntenpakkers.

Even ter illustratie mijn 5 'toegevoegde waarde'-renners (ik heb zon gevoel dat Cerebral aanstichter gaat zijn van een nieuw begrip op dit forum) hebben een gezamelijke prijs van 6 miljoen euro. Zoals Cerebral al terecht opmerkt: Echt leuke toevoegingen aan je sprinter/AK equipe zijn al snel 2 miljoen waard. Ik bedoel, een Laporte en Pasqualon zijn leuk hoor, maar vooral net buiten de top 10 gok ik. Punten zijn punten, en 6x 12e mag er ook best wezen voor een miljoen, maar het is niet echt direct een verschil. Afin, tel uit je winst.

En die verwachte toegevoegde waarde is leuk, maar als het tijdens het tweede gedeelte van de TTT regent wint een verrassende ploeg. Ga je met je verwachte teampunten

Daarom zou ik dus nooit voor een Rowe, Van Baarle, Caruso of Terpstra gaan. Moscon, Kragh en Van Avermaet zijn een ander verhaal: Zelfs als de TTT in het water valt hebben ze puur op eigen kracht nog een reeele kans om het enigzins goed te maken.

Laatst gewijzigd
Ralph123

Ik heb nu wel een lekker teampje hoor, donders. Maar ik dacht even aan de TTT. Huilen. geen Sky geen BMC.
Kan ik weer opnieuw beginnen. Stiekem ook leuk, extra puzzeltijd..

Cerebral36

'@Ab Vallen kan inderdaad altijd maar daar ga ik niet op inspelen. Vorig jaar was ik binnen no time Valverde en Porte kwijt bijv dus tja kies maar waar je het zwaartepunt legt dan :) Ik vind mijn 7 AK eerlijk gezegd te weinig maar zie gewoon niet hoe ik er een 8e bij fiets waar ik echt vertrouwen in heb. Plus dat ik dan ergens anders weer moet downgraden. Dan gaat het er uiteindelijk om welke combinatie de meeste punten pakt en ja als er dan een 500k renner tussen zit is dat eigenlijk al meteen beslist :) En toegegeven, als de TTT opeens totaal anders uitpakt, is het even schakelen, maar dan heb ik natuurlijk wel de renners die nog steeds (komt ie weer) van zeer toegevoegde waarde zouden moeten zijn.

Laatst gewijzigd
Pantano

Cavendish of Greipel?

Dylanbroens

Thomas of dumoulin hmm lastige keuze. Thomas kans op teampunten en de gele trui na etappe 3 maar dumoulin verwacht ik meer van in de bergetappes. Wat is jullie mening hierover

1 2 ... 24 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.