Scorito Tour 2018

1 2 ... 25 ... 255 256
foqu1ta

Wanneer verwachten we dat we alle selecties definitief weten? Want ik denk dat Bernal helemaal niet meegaat, en ik hoop dat Bouhanni afhaakt. Ik mag die kerel echt niet.

Cerebral36

Bouhanni moet gewoon levenslang geschorst worden. Ze denken rond 1 Juli dacht ik gelezen te hebben. Vooral ook benieuwd wanneer definitief bekend word of El Dopidor mag starten.

Wouter van Diepen

'@Nasibal: Waarom zou in jouw optiek Caruso geen meerwaarde kunnen zijn?

Kan juist in de TTT en ITT en eventuele teampunten met het geel/Wit toch al wat aardig punten binnen harken? Plus hij zal met TJ toch de Poels/Kwiat rol krijgen voor Porte lijkt mij.

Niballie

'@foquita
Denk je dat Bernal niet meegaat of zou het je heel wat scorito-gepuzzel schelen als hij niet meegaat? Mag je Bouhanni echt niet of vind je het stiekem fijn dat je dan bij scorito zijn goedkopere ploegmaat Laporte voor de helft van de prijs kan pakken? ;) ;) ;)

Laatst gewijzigd
jsprunk

'@nasibal: we zitten goed op golflengte volgens mij deze Tour.
Heb al heel veel geschoven, maar de verdeling 8 AK, 7 sprinters en 5 opvullers kom ik ook steeds op uit.
Een 8e sprinter zie ik niet snel gebeuren, een 9e AK-man zou nog kunnen als ik Alaphilippe durf weg te laten (ik zou hem niet héél vaak opstellen, maar wel 3 keer kopman durven maken). En als ik dat durf, voor wie? Majka (vanmorgen over gehad), Kelderman (prima in Zwitserland, maar in feite zonder eigen ambitie), Kruijswijk (verliest meestal veel op de kasseien en in de afdalingen zie ik hem ook geen tijd pakken)...?

Overigens, over de TTT: ik ben op zich niet zo bang om daar maar 4 renners van Sky/BMC te hebben. De ploegen die daarachter komen halen wel iets minder punten in die rit, maar zouden dat prima goed kunnen maken in andere ritten. Ik heb in etappe 4 toch maar 2 plekken vrij voor opvulling en opvullers opstellen in de punchetappes klinkt helemaal niet wenselijk.

Conclusie: ik ga een vervanger zoeken voor Küng en kijken wat ik met die 2M van Flip ga doen.

jsprunk

Oh ja, daarom had ik Küng.. kan echt heel weinig voor 750k of minder vinden dat ik interessant vind. Buiten Benoot dan (waarom is die zo goedkoop?!).

jsprunk

De kunst deze Tour is vooral het durven weglaten. Er zijn zeker 5 renners waarvan ik héél hard baal dat ik ze er nu niet in heb en nog een handjevol waar ik een beetje van baal.
Maar eigenlijk ben ik over (bijna) alle renners in mijn ploeg heel tevreden en als ik afwegingen probeer te maken waar ik budget los moet weken aan de ene kant om mijn gewenste renner te kunnen selecteren, vind ik het totaalplaatje toch niet beter worden.

Cerebral36

'@jsprunk "en als ik afwegingen probeer te maken waar ik budget los moet weken aan de ene kant om mijn gewenste renner te kunnen selecteren, vind ik het totaalplaatje toch niet beter worden." Precies dat dus.

zomaareens

'@pantano Cavendish of greipel..tja..op basis van dit seizoen toch zeker greipel? Voeg ik ewan en kittel nog toe.. en kristoff.. welke 2 voor komende tour?

Cav laat lopen als ie niet wint
Greipel laat ook weleens lopen
Kittel is k dit seizoen maar tis kittel
Kristoff
Ewan misschien wel de snelste..maar eerste tour..hoe vaak komt die in sprintpositie?

Ff zonder budget..welke 2 van de 5?

Laatst gewijzigd
Mathieuke112

Of Bernal wel of niet start... ik ben meer benieuwd of Froome wel of niet gaat starten ?!

Wouter van Diepen

'@Zomaareens. In mijn optiek tussen die vijf renners. Ewan en Greipel.

Ewan: Maakt in rit 1 kans op jongerentrui, plus pijlsnel. Ik verwacht veel van hem.
Greipel: is altijd wel goed in de tour. Zal denk ik toch zich willen laten in mogelijk zijn laatste tour. Is daarbij nog altijd redelijk explosief.

nasibal

'@Wouter

Waarom zou in jouw optiek Caruso geen meerwaarde kunnen zijn?

Kan juist in de TTT en ITT en eventuele teampunten met het geel/Wit toch al wat aardig punten binnen harken? Plus hij zal met TJ toch de Poels/Kwiat rol krijgen voor Porte lijkt mij.


Omdat hij dus geen enkele rit zelf méér punten pakt dan elke andere renner van 750k, tenzij hij lang genoeg bij de favorieten kan blijven in de bergetappes. Punten in TTT zijn op basis van teamprestatie en kan je dus elke willekeurige renner voor nemen. Zelfde geld eigenlijk wel voor alle etappes vanaf de TTT tot de eerste echte bergrit. In de ITT zal hij zelf geen top 20 rijden plus dat eampunten me vrij onlogisch lijkt daar. Porte in het geel dan is slechts een kleine kans wat mij betreft en Kung zal dan ook het wit niet meer hebben.

Blijft dus alleen de kans dat hij door bij de favorieten te blijven enige punten pakt in zijn voordeel over. Die EV schat ik echter erg laag in. Is niet per definitie beter dan enkele andere meesterknechten uit andere ploegen, waardoor een plek in de top 15 geen sinecure wordt.

@jsprunk
Alaphilippe durf ik lachend als 'aanvaller' mee te nemen de laatste anderhalve week in. Met name omdat hij kans heeft in die eerste anderhalve week al een groot deel van z'n punten bij elkaar te harken. Alternatieven van 2 miljoen zie ik niet direct datzelfde voordeel hebben, of compenseren met een veel betere 2e anderhalve week.

Wat de TTT renners betreft: Renners uit andere ploegen halen inderdaad niet veel minder punten dan renners uit ploeg 2 en 3. Maarja, wie gaan dat zijn? Dat SKY, BMC en QS de top 5 zullen bevolken is een redelijk safe gedachte, maar welke 2 gaan er aanvullen? Ik heb wel zo mijn eigen ideeen daarover, maar het kan ook anders zijn. Denk dus dat je toch wel minimaal 6 van je 9 renners in de TTT uit genoemde ploegen moet halen, anders laat je punten liggen. Het vervelende is een beetje dat veel renners die interessant zijn voor scorito bij ploegen rijden die niet interessant zijn voor de TTT. Ik geloof dus niet dat er veel renners zijn die pakweg op zeker minimaal 6e worden in de TTT maar dat verschil daarna weer compenseren, terwijl ze niet in andere scoritoteams zitten. Je zit dan dus al snel met te weinig renners voor die etappe, OF je moet renners mee gaan nemen enkel en alleen voor die etappe.

Komen we wel terug op wat eerder gezegd is: 6 renners uit genoemde 3 ploegen is ook wel zo'n beetje de max denk ik aan wat er uit te vissen is, met wat creativiteit 7. Denk dat het voor velen toch stiekem hopen wordt op een hele goede prestatie van Sunweb.

Benoot heb ik ook heel lang in de lineup gehad maar ik verwacht een wellens-scenario: 2 of 3 etappes meedoen bij de voorsten, maar aan het eind (ondanks 3 goede resultaten) toch maar met 100 punten staan. Bij Benoot is dan ook nog eens de kans relatief groot dat je een paar keer mis zit. Zowel in etappes dat hij wel scoort, als wanneer hij niet scoort en je beter een alternatief op had kunnen stellen.

Laatst gewijzigd
Crashtester

Ik plaats Sunweb wel een stuk hoger dan Quickstep voor de TTT. Met Dumoulin, Kelderman, Matthews, Arndt en Kragh Andersen gaat daar een heel sterk TTT team aan de start staan.

Pantano

'@zomaareens @woutervandiepen Greipel is de laatste jaren een zekerheidje qua punten. Cavendish is alles of niks en valt vaak uit na een zware bergrit.

Ewan is een groot talent, maar hoe verteert ie zijn 1ste tour?

Wat doet Matthews nou eigenlijk, is dat bekend? Gaat hij op het vlakke ook mee sprinten zoals vorig jaar of focust hij zich puur op wat moeilijkere sprints?

nasibal

Crashtester, zeker, maar die lineup van QS is wel om te smullen hoor. Terpstra, Jungels en Gilbert als motoren. Alaphilippe als explosieve jongen en Gaviria als sprinter moeten daarin zeker lang goed mee kunnen komen. Sprinters doen het over het algemeen sowieso redelijk goed in TTT's. Keisse is ook geen pannenkoek. Hou je Richeze over.

Vooruit, er ontbreken wat jongens die het team significant sterker hadden kunnen maken, maar QS een 'stuk lager' plaatsen dan Subweb gaat me wat te ver. Maargoed, ik zal echt niet verrast zijn als Sunweb opeens wint hoor. Dat kan zeker.

foqu1ta

'@allie, ik heb Bernal uberhaupt niet eens overwogen dus ik denk gewoon dat hij niet zal starten.
Bouhanni vind ik echt een vreselijke vent en het zou helemaal ideaal zijn voor mijn scoritoteam indd als zijn maat gewoon gaat sprinten.

Ben wel erg benieuwd naar alle teams, volgens mij gaat er nog wel flink variatie inzitten qua aantal sprinters/AKmannen.

zomaareens

'@wouter vandiepen. Greipel ben ik akkoord.
Ewan... is de snelste...maar hoe vaak.doet ie mee? Kristoff 5 keer 5e heb je meer aan dam ewan 2 keer winst en verder niks.. toch?

jsprunk

Ik hoor Matthews nergens iets over groen zeggen. Doel is Dumoulin geel en hij etappes in de heuvelsprints.
Gaat bij mij dus niet mee (maar hoort wel bij de 5 balers).

sjappie

'@ Nasibal...

Niet mee eens wat betreft Caruso. Is na Porte de beste klimmer van BMC. Als Porte uitvalt mag hij voor zichzelf gaan en is hij kansrijk in ontsnappingen. Als Porte niet uitvalt kans op bonuspunten ivm truien/ritwinst Porte. Kans op punten voor plek tussen 10 en 20 in bergritten die voor klassementsmannen zijn. Daarnaast idd de TTT, wellicht truipunten van Avermaet tm en in kasseienrit. Caruso was 5e in Zwitserland, is aardig in vorm.

Welke 750k renner is beter qua puntenmogelijkheden(die je ook geregeld op zult stellen)?

Koenniiee

'@jsprunk ; Anders dan vorig seizoen inderdaad. Zal maar een ding betekenen en dat is dat Bauhaus gewoon voor de vlakke sprints gaat. Alsnog zal Matthews genoeg punten pakken om hem mee te nemen. Maar daar zal niemand aan twijfelen.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

Thanks Nasibal! Zo’n uitleg is wel begrijpelijk en neem ik mee in mijn selectie keuze. Vind je dan een Kung een betere optie? Of is dat zelfde laken aam het pak.

Hoe kijk jij tegen een Dumoulin - Roglic aan? Met de feiten en prestaties van de renners in het achterhoofd meegenomen. Zelf overweeg ik er 1 mee te nemen en beide hebben zijn voor en tegens.

Tom zelf presteren, de TTT en de ITT, plus nog eens teampunten van Matthews. Roglic idem verhaal, in mindere mate TTT de rest is een redelijke parallel met Tom.

Pantano

Cavendish blijft toch ook een lastig. Erg goedkoop en al 30 ritzeges in de tour. Maar laat al tijdje niks zien, kan hij het nog wel?

Hij is 33, dus qua leeftijd valt het nog wel mee.

Twijfel tussen Cav, Demare en Ewan.

Wouter van Diepen

'@zomaareens:

Die redenering snap ik enigszins. Zelf heb ik vorig jaar Ewan meegenomen in de Giro en betaalde me goed uit. Feit: dat was een ander sprintersveld. Maar toch vind ik hem steady sprint rijden en ook toch rap. Ik kijk misschien met een Ewan bril, maar ik neem hem sowieso mee Hehehe.

@jsprunk: geen Matthews? Is toch kanshebber in de heuvelritten en punch etappes. Waarom zou hij niet voor groen gaan?

Poeksel

'@Koenniiee: Vorig jaar was er toch precies dezelfde discussie en onzekerheid over Matthews?

La Primavera

Zojuist nog maar eens naar de deelnemerslijst gekeken en tot mijn verbazing stond A. Yates daar ook tussen voor 3,5 miljoen. Ik heb hem letterlijk nog 0,0 moment overwogen, hij is hier eigenlijk ook nog niet besproken. Dus zoals altijd pak je dan de statistieken van dit jaar erbij en kom je tot de conclusie dat Adam een zeer solide seizoen aan het draaien is. Mitchelton verwacht ik persoonlijk bij de top 5 in de TTT dus daar zou hij al punten kunnen pakken, al is dat verschil in punten bij de TTT met de andere klassementstoppers niet heel groot. Verder eindigt hij natuurlijk net als een Dan Martin steevast voorin een groepje. Ben wel benieuwd wat de rest van Yatesy verwacht.

1 2 ... 25 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.