Ik denk dat de meesten het wel eens zijn dat Latour op dit moment de belangrijkste kanshebber is voor het wit na de val van Bernal eergisteren. Zouden ze bij AG2R hem dan echt nog vol laten knechten voor Bardet? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze de kans op een trui in Parijs gaan laten schieten ten behoeve van een eventuele podiumplek (wat ik overigens totaal niet reëel vind) van Bardet.
In mini-Roubaix hebben ze Latour wel flink aan het werk gezet en zijn kans op wit daarmee behoorlijk verkleind. Het is dat de concurrentie er nog zwakker presteerde...
Hopelijk pakt Latour vandaag gelijk het wit en dan zullen ze zeker proberen die trui te gaan verdedigen. AG2R vindt het ook altijd tof om hoog te eindigen in het ploegenklassement.
De meest gekozen klassementsrenners deze etappe zijn interessant:
- Froome 64%
- Dumoulin 61%
- Bardet 56%
- Roglic 51%
- Nibali 47%
- Quintana 46%
- Valverde 40%
- Dan Martin 33%
- Yates 31%
- Barguil 30%
En Porte had dus op plek 4 ofzo gestaan. Relatief lage percentages (door veel goed geprijsde GC-renners). Fuglsang en Thomas vind ik toch wel opvallend ontbreken in de lijst.
Ik denk dat veel mensen voor Nibali hebben gekozen vanwege de onverharde weg, echter ligt die halverwege de etappe van vandaag en verwacht ik niet dat daar het verschil gemaakt gaat worden. Daarnaast vind ik Nibali de beste coureur in het peleton, maakt zelde of nooit een stuurfout en blijft vaak op zin fiets zitten.
Ik verwacht ook niet dat de vlucht stand houd vandaag.. Ik zie in de groep een aantal man die voor de bergtrui/ jongerentrui willen koersen. Sagan zit er natuurlijk voor het tussensprintje gezien hij de groene trui wil pakken..
Ik gok ook op een sprint tussen de klassementsmannen vandaar mijn keuze voor Valverde vandaag..
'@kasjaar. Of Nibali de Tour van 2014 niet had gewonnen als Froome en Contador op de fiets waren blijven zitten, durf ik niet zo stellig te zeggen. Ik kan het me niet zo goed meer herinneren maar volgens mij stond Nibali toen echt scherp en was hij in supervorm. Dat bleek ook wel uit zijn etappewinst vroeg in de Tour (toch?) en die geweldige rit over de kasseien. Hij had iig wel meer tegenstand gehad, want nu won hij volgens mij bijna elke bergrit die Tour.
Verder wel interessant om te zien dat de meest gekozen kopmannen (Nibali en Valverde) de meeste sterren kregen op Scorito. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar ik denk dat vooral tijdens de Tour deze voorbeschouwingen volledig worden overgenomen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.