Scorito Tour 2018

1 2 ... 204 ... 255 256
Pietje Precies

Deze etappe-uitslag bewijst wederom waarom de beste GC-renners niet automatisch de beste Scorito-renners zijn en omgekeerd. Quintana 18, Nibali 19, Landa 20. Mede daarom weet het gros van ons de schade aardig te beperken.

Ik neem inmiddels ook mijn woorden qua Alaphilippe terug. Die begint echt pijn te doen.

RemcovanderMaas

IL DON, denk je dat Greg het geel morgen houdt?
Hij zal die trui nu toch wel kwijt raken lijkt me.

hartstikkebedankt

Jammer van GVA en ook Uran en Majka lijken niet goed in orde. Wel Ala opgesteld gelukkig

wesley1983

Van mijn overgebleven klassementsrenners (na het uitvallen van Porte) een goed gevoel over Quintana (morgen en overmorgen mijn kopman), Bardet, Yates, D.Martin en Fuglsang. Latour lijkt op weg om beste jongere te zijn. Qua Bernal is het hopen de volgende 2 etappes dat Sky zoveel mogelijk renners lost en dat hijzelf zolang mogelijk aanblijft, maar nu hij zo ver staat in de stand is ook de kans zeer groot dat hij moet werken en dan laat lopen. Enigste tegenvaller is Majka, maar dit kan morgen terug anders zijn want was de laatste die moest lossen van degene die aan het rekkertje gingen. Porte kwijt dus als laatste plaatsje moet ik kiezen tussen Kwiatkowski (wss 8 ptn), Sagan (8ptn) en Gaviria (9 of 6 ptn). Wordt een hele tour consolideren en hopen op een +90%.

Laatst gewijzigd
Lassayd

Zouden jullie op basis van vandaag Jungels of Bernal opstellen?

vasnd

Oh oh oh. Last minute Alaphillipe eruit voor Navarro. Why oh why. Dit is toch wel érg knap van Ala zo na die val. Stijgt boven zichzelf uit. Calmejane had ik wel mee dus dat is dan weer een lichtpuntje.

wesley1983

'@Lassayd: zoals je zag kwam Jungels in de problemen toen Bernal overnam om aan de kop te sleuren, dus Bernal zou de logische keuze zijn. Al bestaat wel de kans dat Bernal laat lopen als hij zijn werk gedaan heeft terwijl Jungels voor iedere seconde zal vechten, dus is idd een moeilijke!

kasjaar

'@primavoormij, ik heb precies dezelfde fouten gemaakt. Maar sta wel op 28 in de forum poule. Apart dat we zoveel verschillen. Jij stond eerst best voor op mij maar kan toch niet zijn dat alleen van Avermaet die ommekeer betekent heeft. Vandaag maar 2 plekken gezakt ondanks 't niet opstellen van flip gelukkig.

RemcovanderMaas

In de forumpoule gezakt van 1 naar 6, hoop dat mijn bergteam stand kan houden. Geen Ala en Avermaet uiteraard niet gekozen. Verlies van Porte gaat zwaar wegen vrees ik.

Primavoormij

'@kasjaar, tja, uiteindelijk scheelt het 'slechts' 120 punten. Die zijn met GvA denk ik wel te verklaren. Ik sta er verder niet eens zo slecht voor: 96,7% algemeen. De WF forumpoule is gewoon super competitief, daar sta ik op ongeveer 50% lol.

tempo789

*** Scorito's optimale team na etappe 10 ***
Score:
3676
Kosten: 53,25 miljoen

SAGAN Peter
GAVIRIA Fernando
VAN AVERMAET Greg
ALAPHILIPPE Julian
GROENEWEGEN Dylan
GILBERT Philippe
DEGENKOLB John
THOMAS Geraint
KRISTOFF Alexander
MARTIN Daniel
LAMPAERT Yves
VAN GARDEREN Tejay
PORTE Richie
VALVERDE Alejandro
GREIPEL André
COLBRELLI Sonny
DÉMARE Arnaud
KITTEL Marcel
PASQUALON Andrea
TAARAMÄE Rein

Jungels moet al twee dagen op rij z'n plekje afstaan, omdat er simpelweg 4 QuickStep renners nóg meer impact hebben. Rein Taaramäe scoort even hoog als Ion Izaguirre, maar is 500.000 goedkoper.

snoek1974

Ook op het laatste moment Alaphalippe eruit en Latour erin , jammer en gekozen voor Nibali als kopman ( dus verkeerde kopman ) , Gaudu als aanvaller ook op het bankje , Gva is niet logisch dus kan je weinig van zeggen - gezakt van 41 nr 109 - overall

Ga toch morgen weer voor hetzelfde team met Barguil en Majka als aanvallers en Froome , Nibali , Thomas , Dumoulin , Valverde en D Martin als klassement renners en nr 9 de witte trui Latour .

Ga voor Latour en Majka boven Alaphalippe , omdat ze ook 6 punten opleveren en morgen er grotere kans is dat deze twee in de top 20 dan Ala , of zou die weer verrassen .

Verwacht morgen wel dat de klassement renners los gaan en dan afwachten of ik de goede heb , vond Roglic erg sterk vandaag benieuwd of hij dit kan volhouden

Lassayd

'@wesley: Jungels zag er toen niet heel sterk uit idd en morgen en donderdag zal het alleen maar zwaarder worden. Ik gok denk ik op Bernal, ook in de hoop dat Thomas morgen geel pakt.

hartstikkebedankt

Wat zullen we morgen eens doen:
Alaphilippe, GVA of Sagan. De eerste 2 zijn vandaag al aan bod gekomen, GVA zal morgen toch niet die 2 minuten gaan verdedigen denk ik, dus neig naar Sagan. Alaphilippe zal misschien nog wat punten krijgen voor de bergtrui en een minieme kans om morgen top-20 te eindigen. Wat denken jullie?

mschuts

Ga maar lekker los Alaphilippe. Komende 2 dagen nog wat punten sprokkelen voor de bergtrui en wie weet nog een mooie klassering in een etappe. Net als Barguil vorig jaar wellicht.

Laatst gewijzigd
IL DON

'@RemcovanderMaas
Greg is morgen zijn trui kwijt, noteer dat maar vast.

RemcovanderMaas

Daar was ik inderdaad ook vanuit gegaan.
Gaf zelf ook aan dat het nu over is.

bakfiets

Ja zo zie je maar weer dat klassementsmannen minder zeker zijn qua punten dan sprinters. Maar goed. Ben gelijk gebleven. 8 in de favorieten groep plus majka. Ook hier alaphillipe niet opgesteld. Majka wordt op deze manier nog wel een.mooie aanvaller. En gaviria opstellen levert me nu meer zekere punten op dan alaphillipe. Ga toch morgen voor dezelfde 9 renners. Dus weer geen alaphillipe. Denk alleen aan yates of nibali al captain ipv valverde. Die zagen er beter uit vandaag.

mschuts

'@tompot je kan een foto van Jungels ondermeer op AD vinden. Kan me voorstellen dat hij zich vandaag aan het einde wat minder voelde

ditisdavid

'@bakfiets
Vertel dat maar aan de mensen met Cort, Cavendish, Matthews of Hagen.

jlmr1990

Majka haakte volgens mij pas af in de daling? Die stel ik morgen zeker weer op. Twijfel alleen tussen Jungels en G. Martin, maar denk dat Jungels morgen nog wat meer punten oplevert.

hans1984

Valverde zn ketting liep eraf bij de aanval van D. Martin. Geen nood mensen.. hij gaat gewoon de tour winnen.

Lassayd

Thnx voor de info wist niet dat jungels gehavend was

JimKro

'@Hans

Ik schrok al inderdaad!

kevinraar

151 punten gescoord gestegen naar 3052 helaas had ik van avermaet niet opgesteld voor morgen heb ik dit
Nibali
Valverde
Dumoulin
Bardet
Roglic
Mollema
Latour
Laaste twee plek keuze uit
Sagan
Alaphilipe
Van avermaet
Wie doen? Wie kopman Nibali valverde bardet of dumoulin?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 204 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.