Scorito Tour 2018

1 2 ... 206 ... 255 256
Primavoormij

Navarro!

siets

Alaphillipe lijkt na gister ook wel voor de bollen te gaan. Laatste col pakte hij ze natuurlijk sowieso, maar leek op de voorgaande colletjes toch ook te 'sprinten' voor de punten. In de vorm waarin hij lijkt te verkeren zie ik hem die trui ook best naar Parijs rijden.

Laatst gewijzigd
zeewolde

Wat denken jullie, gaat Alaphilippe zijn bergtrui verdedigen. Want dan is Gaviria met 12 punten nog interessanter dan een SKY als opvuller.

Edit @siets . Dank voor je snelle reactie ;)

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

Vandaag de dag van Movistar. Vroege aanval en alles valt uit elkaar. Veel strijd, harde koers en een zege voor Landa:)

kevinraar

dumoulin valverde nibali of bardet als kopman?

ik twijfel heel erg hopelijk help iemand me

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@zeewolde: Gaviria krijgt 9 punten als hij uitrijdt en Alaphilippe zijn trui behoudt, niet 12. En 6 punten als hij uitrijdt en Alaphilippe de bollen verliest.

Een willekeurige Sky renner krijgt 18 punten als Thomas/Froome geel pakt en de etappe, 8 punten als ze alleen geel pakken en niet de etappe, en 0 als geen van beiden gebeurd.

Ik vermoed dat het qua EV redelijk om het even zal zijn als je er kansen op gaat plakken.

bman84

'@ Zeewolde: bedoel je niet 9 punten?

zeewolde

Klopt ja. Ik dacht teampunten voor bollen 6. Maar is idd slechts 3. Maakt de sky's iets interessanter.

Kpenty

Of je pakt Sagan met een zekere 8 punten.

ploep

'@kevinraar een beetje hulp kan je wel gebruiken ja.

https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2018/stage-7

siets

'@zeewolde, geen dank :D

kevinraar

daar deden valverde en dumoulin niet mee nibali was nog niet in topvorm

kevinraar

ik zet me nederlandse bril gewoon op en neem dumoulin als kopman

Primavoormij

'@kevinraar, ik zou Bardet nemen, denk dat vandaag zo'n dag is waar de klassementsrenners gewoon in orde van klimsterkte binnenkomen. Ik schat Bardet net iets hoger in dan die andere 3.

kevinraar

ok

BarryE1

Het probleem t.o.v. die Sky-trein is: op het moment dat je zelf gaat, als kopman zijnde, zetten ze die trein dus gewoon op de rails. Over het algemeen is dan gebleken dat het constante tempo wint van de versnelling. Wat je volgens mij dus als concurrerende teams moet doen, is (gezamenlijk) één van de betere knechten op kop zetten en tempo gaan rijden. Op die manier zorgen dat er een aantal wagonnetjes uit de trein vallen. Blijven er vermoedelijk nog sterke locomotieven over maar dan is het in ieder geval meer man tegen man.

jelle013

Na mijn complete misvoorspelling van gisteren weer een nieuwe kans vandaag! Ik hoop wederom op een geslaagde vlucht, puur omdat ik dat mooi vind. Voor mijn scorito is dat absoluut niet goed, maar achja dat is maar bijzaak :)
Sky zal wel weer het tempo in het peloton gaan bepalen waardoor er wat renners af zullen vallen.. Ik verwacht dat een vluchter vandaag de overwinning pakt en dat de AK mannen een man vs man gevecht houden op de laatste klim.. Ik hoop dat Tommeke de sterkste is, maar ik vermoed Bardet..
Froome zal het niet erg vinden om een paar seconde te verliezen op hem..

Wat is jullie gedachte vandaag?

Pietje Precies

Ik verbaas mij er in de bergetappes regelmatig over dat teams niet of nauwelijks bereid zijn samen te werken. Waar je in sprintetappes soms wel 5 teams ziet samenwerken (totdat 1 sprinter iedere etappe wint), gebeurt dit in de bergen nauwelijks.

Vervolgens met 8 man per ploeg, sommige ploegen nog maar met 7, nog een lange Tour voor de boeg, geen idee waar je op dit moment ten opzichte van de concurrentie staat, etc, zie je dat geen enkele ploeg volledig het heft in hand kan/wil nemen.

Maar als AG2R, Movistar en Bahrain-Merida alledrie een mannetje opofferen krijg je mogelijk een heel andere dynamiek, wordt er misschien wel om de dagzege gekoerst, raken andere kopmannen misschien sneller geïsoleerd, etc.

De tijden op de Colombiere waren gisteren trouwens erg snel. Nadat ik die zag begreep ik beter waarom er niet werd aangevallen + Sky-blok natuurlijk.

Jasperdewaal11

Vandaag eindigen ze met een lopertje dan weet ik wel wie ik kopman maak ;)

siets

Denk dat het vandaag aan de klassementsmannen is. Tekort om echt een flinke voorsprong op te bouwen voor vluchters en gister was duidelijk te zien hoe snel een riante voorsprong terug kan lopen. Ik verwacht wel dat pas op de laatste klim voldoende oorlog ontstaat om een aantal klassementsmannen er doorheen te laten zakken. Voor scorito vind ik de captain keuze dan het lastigst: op safe met Froome (zal ongetwijfeld als een van de eerste klassementsmannen boven zijn), of het gokje nemen met Dan Martin. Is eigenlijk wel een mindere klimmer, maar maakt een goede indruk en liet gister ook al zien graag wat tijd te pakken op de andere mannen...

JansK

'@Jasper

Nou, wie maak je dan kopman? Ikzelf zit namelijk heel erg te twijfelen:
Froome - Valverde - Dumoulin - Nibali - D. Martin - Roglic - Kruijswijk - DeGendt - Rolland

Op veilig spelen is Froome bij mij de kopman, een gokje wagen is Dumoulin bij mij de kopman.

BarryE1

'@Jasper Leuk grapje.

@JansK Je begrijpt het grapje niet.

Grapjes uitleggen is nooit zo leuk. Het eindigt met een "loper". Wie heeft wel eens bewezen een goede "loper" te zijn? Juist, Froome.

jlmr1990

Ik maak Valverde weer kopman. Hoe makkelijk hij weer naar de groep fietste na problemen met zijn ketting zegt veel, vind ik.

Jasperdewaal11

Hahah @ Barry tadaaaa...... gelukkig toch nog iemand

@ JansK om je dan toch maar een beetje te helpen. Mits er geen rare aanvallen op eerdere cols komen (wat ik overigens wel hoop qua spektakel) denk ik dat het grootste gedeelte van de groep bij elkaar blijft. Dan zijn er in mijn optiek 2 man die op zo'n 5% er een aardig sprintje uitgooien dus vul maar in.

Orange

2 plekken over voor:

Alaphilippe (6 of 4 punten door bergklassement en wederom kans op top 20 notering)
G. Martin (4 punten jongerentrui en kans op top 20 notering)
Sagan (8 punten groene trui)
Moscon (8 punten wanneer Sky het geel pakt en 18 punten wanneer Sky ook de etappe pakt. Echter, ook kans op 0 punten)
Gavaria (6 punten groene trui en 9 wanneer Alaphilippe de bolletjes behoudt)

Neig toch naar Alaphilippe en G. Martin, omdat ze beide een aantal zekere punten hebben en de kans op een top 20 notering.

1 2 ... 206 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.