Scorito Tour 2018

1 2 ... 212 ... 255 256
Stuff

Met dank aan Thomas, Dumoulin en Froome (C) gestegen van plek 50 naar plek 26 overall!!

Wel vervelend zijn de tegenvallende Jungels, Majka, Fuglsang en Valverde. Maar daar hebben meer mensen last van. Ik had verwacht flink te zakken in de bergen, maar dat valt vooralsnog erg mee. Morgen fietsen we Moscon er maar in ipv Jungels en maken we gewoon Froomey weer kopman!

Ook het uitvallen van Cavendish en Kittel is een leuk extraatje. Nog steeds 20 renners om uit te kiezen.

Koenniiee

Nog wat twijfels over de eindafrekening maar die 99,7 is wel lekker, 22e bij WF poule. Bergteam van vandaag met Froome, Thomas, Valverde, Bardet, Landa, D. Martin, Latour, Moscon en Kwiat prima gescoord.

JimKro

Ik heb per ongeluk e-mailmeldingen aangezet die ik middels deze post (hopelijk) weer uitzet. Ik kon verder even niks beters verzinnen om te schrijven. Einde bericht.

IL DON

Gezakt van 125 naar 150, maar eigenlijk was het een hele aardige dag. Had vandaag Thomas als kopman, dus dat was een voltreffer. Voor de rest punten gescoord met Nibali, Dan. Martin en Landa. En voor de rest wat truien- en teampunten met Jungels, Majka, Sagan en Kwiatkowski. Mijn bergteam is wel heel smal, want Jungels, Fuglsang en Majka pakken niet veel punten. Maar voorlopig lukt het overleven aardig goed. Maar de eindafrekening zal wel pijnlijk worden, vrees ik.

bakfiets

Zoals ik het hier lees heb ik hetzelfde. 4 man in de top 12 en 5 in de punten. Ook mijn bergteam valt regen. Dus ik ga voor morgen ook voor mijn teampunten met Sky mannen. Toch niet veel gedaald vandaag. Dus wonden likken en verder bikkelen:-)

Maartz

Van mijn bergetappe valt de helft behoorlijk tegen: Valverde, Uran, Jungels, Fuglsang en Majka, daar had ik ook Nibali (of Bardet), Dumoulin, Roglic, Kruiswijk en Alaphilippe voor kunnen hebben.
Moet het nu vooral van Froome, Thomas, D Martin en in mindere mate van Latour hebben. Toch nog steeds 99,6%, maar het gaat heel lastig worden.
Doe ook mee met Zweeler en daar vandaag gestegen naar plek 12 overall. En door het afstappen van Cav komt Quintana er morgen in daar. Ook nog wel grappig: ik heb voor de winnen tijd van de ploegentijdrit 38:45 voorspeld en het was 38:46.

Laatst gewijzigd
hupske

Conclusie van de laatste 2 pagina`s die ik lees, iedereen heeft problemen met zijn bergteam en je bent nu echt volledig afhankelijk van geluk dat ze in de top 10 fietsen i.p.v. 10 tot 20 als ze tegelijk aankomen.

Voor mij geld het zelfde, Valverde, Jungels, Uran en Yates die tegenvallen.
Blijft alleen Thomas, Tom, Bardet, Martin en Latour over.

Hoop dat wel dat Valverde een incident was en het puur kwam omdat hij gewoon veel te vroeg in de aanval ging en teveel alleen was.
Verder komt Jungels altijd wel enkele etappes boven drijven. Soms heeft die van die dagen dat die met de beste mee omhoog komt.
Yates heeft hopelijk zijn piek wat op de 3e week liggen of een hoger klopje gehad, want gisteren zag hij er juist wel goed uit.
Uran zal vast nog wel een etappe uitzoeken als die wat hersteld is.

Tot zo ver mijn betoog om mij zelf tevreden te houden, maar van binnen baal ik diep. Vooral ook omdat ik Valverde als kopman had. Dure misser met Thomas in je team.

Morgen dan ook: Thomas(c), Tom, Bardet, Martin, Latour, Valverde, Yates, Moscon en Ala.
Wellicht dat ik Ala nog vervang voor Kragh, want Tom kan zomaar winnen(optimistisch).

kasjaar

Heb Thomas en Froome in de ploeg maar ik waag toch een klein gokje en neem Bardet als kopman voor morgen. Hij wint altijd wel een ritje en laat dat nou net eens morgen op de Huez zijn. ;)

Wexweasel

Wat een heerlijke etappe. Staan springen voor de tv 😅

@kevin
Ik 6 man in de top 11; telt dat ook..

Ik sloop al langzaam richting de top 1000, nu met stip gestegen naar iets boven plek 600.
Op de een of andere manier kies is vaak de goede klassementrenners..
Alleen fuglsang vandaag er doorheen (en porte lag er al uit)
Maar met Thomas, Tom, froome, Daniël M, Roglic en Nibali zit ik in de goede richting.
Aanvullen met Sagan, Moscon en morgen toch gewoon Fuglsang (anders moet t kristoff of Groenewegen worden maar dat is toch wel tegen mijn principes).

In mijn team dus ook geen aanvallers..

Het is wat krap allemaal, maar het gaat.

Wexweasel

Wat een heerlijke etappe. Staan springen voor de tv 😅

@kevin
Ik 6 man in de top 11; telt dat ook..

Ik sloop al langzaam richting de top 1000, nu met stip gestegen naar iets boven plek 600.
Op de een of andere manier kies is vaak de goede klassementrenners..
Alleen fuglsang vandaag er doorheen (en porte lag er al uit)
Maar met Thomas, Tom, froome, Daniël M, Roglic en Nibali zit ik in de goede richting.
Aanvullen met Sagan, Moscon en morgen toch gewoon Fuglsang (anders moet t kristoff of Groenewegen worden maar dat is toch wel tegen mijn principes).

In mijn team dus ook geen aanvallers..

Het is wat krap allemaal, maar het gaat.

Koenniiee

Vandaag zal een kopgroep vooruit gaan met De Gendt, Tolhoek met Gesink, Barguil, Martinez met Uran, Calmejane, Rolland en Majka. Alaphilippe zal er vandaag niet bij zitten denk ik, die gaat krachten sparen voor de Pyreneen met dubbele punten. Ik verwacht dat de aanvallers gaan winnen vandaag en ik hoop op Gesink.

Overigens is Uran mee maar vooral de hoop. Ziet er niet best uit. Maar zou goed zijn voor de poules.

Laatst gewijzigd
ben_pronk

Dit forum is meer een: hoe goed heb ik gescoord forum geworden. Dus doe vrolijk mee.
Sta op dit moment 8e overall mensen! Zo heb ik het ook weer gezegd. En 7 man in de top 10 dus dat belooft wat ;)

ps: hoe kan je nou niet in Dumoulin geloven??? Zoveel mensen durfden het niet aan he..

master-pieter

Bij mij ook een paar klimmers die tegenvallen. Desondanks wel gestegen richting de top 50 algemeen. Blijkbaar hebben de mensen in de top 100 nog meer op hun sprinters geteerd dan ikzelf. Blij dat ik Valverde niet heb, die is echt te duur of moet nog gaan verbeteren deze tour. Frome is ook nog niet perse van belang in de teams. Thomas met ploeggenoot volstaat.

Ook lekker dat er nog gesprint gaat worden deze tour en dat ik daar ook op het moment nog goed mee weg kom nu Cav en Kittel eruit zijn.

Ik zie Martin vandaag hoge ogen gooien maar durf het net niet aan om hem kopman te maken, reed vandaag ook dom en verspilde weer krachten. Is iets te druistig

kevinraar

Vandaag wint dumoulin
2 bardet
3 Nibali
4 roglic
5 valverde
6 Latour

Flater

Nu al 2 dagen achter elkaar de verkeerde kopman gekozen wat me nogal veel punten kost. Eergisteren ben ik voor Valverde gegaan die uiteindelijk niet meedeed in het sprintje en gisteren op het laatst Yates kopman gemaakt in plaats van Dumoulin.

Starlynk

Hoop op de vlucht met Daniel Martinez en Uran vandaag en dat Uran dan vol op kop gaat zodat de piepjonge Martinez kan winnen!..... maar heb maar gewoon Froome captain gemaakt en Uran op het bankje :p

Jasperdewaal11

Ik heb het al eerder aangegeven (ook geloofde lang niet iedereen mij) maar ik zal het nog maar eens zeggen Tom eindigt gewoon top 5 zonder pech/val of ziekte. En hij heeft het nogmaals laten zien.

Iedereen die het heeft over die 3e week......als Froome het kan kan Tom het ook dat zijn gasten die hun eigen lijf verrekte goed kennen. Ik ben iig blij hem in mijn ploeg te hebben :) en dan moet de tijdrit nog komen.

Karperdrol

Thomas, C. (werkte gister goed)
Bardet,
Nibali,
Valverde,
Zakarin........
Yates.......
Latour,
D. Martin
en G. Martin (hopelijk uit de vlucht)

Fuglsang en Jungels op de bank.... Zal je net zien, trappen ze de pedalen van hun fiets.

Ralph123

Nou vooruit, ik doe het gewoon. Daniel Martin als kopman. Thomas zal toch niet weer in de aanval gaan. Of doe ik Thomas nog een keer captain. Keuzes

Ajvenema

Yates maar op het bankje vandaag, de enige van mn niet presterende klassementsrenners (jungels, majka) Die niet nog wat teampunten kan sprokkelen...

jelle013

Hier gisteren een redelijke dag gehad met 6 man in top 11.. Verder in het AK 7 man in top 10, echter dit zal nog wel wat terugvallen..
Ook Fuglsang in mijn team, neem aan dat die nog wel wat stijgt; die hersteld wel optijd, same as Valverde, die ouwe Vos laat niet 2x het kaas van zijn brood eten.. Voor vandaag ongeveer hetzelfde team als gisteren alleen Froome (c).

Ik vind het overigens heerlijk om te zien dat veel mensen hun conclusie trekken na 1 fikse berg etappe (de etappe van 17-7-2018 gingen de AK mannen niet echt voor blijkt wel).. Ik wil jullie even herinneren dat het nog bijna 1,5 week koers is he! Coureurs die nu sterk lijken, kunnen dinsdag bijvoorbeeld volledig door de mand vallen.. Blijft gewoon altijd spannend :)

Have fun vandaag weer! En laten we hopen op Nederlands succes op onze ALP!

fringale

Gisteren geen slechte dag met 4 man van Sky (Thomas, Froome, Bernal, Moscon) en Dumoulin, Roglic en Bardet...alleen kl**t dat ik de aanvoerdersband aan Yates had gegeven... Toch van plekje 170 naar 70 gestegen. Het moet zijn dat de tandem Thomas-Froome minder populair is dan gedacht. Vandaag zelfde ploeg, andere kapitein.

Poeksel

Heeft iemand eigenlijk nog gelezen wat er met Yates aan de hand is? Ook een blessure?

Poeksel

O, en kijk eens wie in Portugal de leiderstrui aanheeft? Ala!

https://www.procyclingstats.com/race/Grande-Premio-de-Portugal-N2/2018/stage-1

BarryE1

'@Poeksel Ze hadden het verkeerde Yates-broertje weer ingevlogen voor deze etappe, blijkbaar niet geleerd van Etappe 19 van de Giro.

Even zonder gekheid, de ploegleider zei dat Yates een slechte dag had en dat het waarschijnlijk door de hitte kwam. Schijnt in de laatste 10km vaak om water gevraagd te hebben.

Verder ben ik erg benieuwd wie de inspanning van gisteren terug moet betalen. Wie zich een beetje kan herstellen t.o.v. gisteren.

1 2 ... 212 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.