Scorito Tour 2018

1 2 ... 218 ... 255 256
Pietje Precies

Ik zit door jouw opmerking even naar de stand in de Wielerflits Forum Poule te kijken.

De huidige nummer 2 (Stuff2002) heeft wat mij betreft denk ik bijna het meest optimale doch realistische team samengesteld. Waarbij ik voor mezelf dus een goede keuze op voorhand mix met een goede keuze achteraf. Hooguit Valverde eruit voor Dan Martin en dan elders een 2 miljoen upgrade.

Maar goed, ik ben ook een beetje biased met 16 dezelfde namen. Juist de 4 die ik niet heb zijn erg lekker bezig voor je!

ivo001

Bah, de wissel van Bardet naar znibali pakt nu wel weer zuur uit.

De vraag is of Cort nu eens een keer zich gaat laten zien, zijn genoeg sprinters naar huis al.

Ab Normaal

Ha Jori, ik zit nu in Slovenië. Waar zat jij?

Wielerfan999

Vandaag een goede dag met 321 punten. Tot nu toe alleen Porte, Gaviria en Greenways naar huis in mijn team dus voor morgen Cort op de bank gelaten door de hoeveelheid keuze aan sprinters voor mij. Ik heb vertrouwen in Impey voor morgen, nu Yates ondermaats presteert en er zoveel sprinters naar huis zijn. Zowel in de sprint als in een vlucht zie ik hem punten scoren. Cort heb ik toch zo weinig vertrouwen in dat het mij echt zou verbazen als hij morgen meesprint.

Stuff

'@Pietje Precies

Thnx! Was vooral voordat we de bergen ingingen even afwachten, maar tot nu valt alles op zijn plaats. Uiteraard geluk dat ik pas twee uitvallers heb (Gaviria en Groenenwegen), maar die mist iedereen.
Dan Martin is wel een (klein) gemis, Valverde valt iets tegen. Maja, als dat het enige is.

elstupidoloco

'@pietje

De echte verschillen in de top van scorito gaan toch weer gemaakt worden door uitvallers. Met de majka’s en yates’en kun je nog punten pakken in de Pyreneeën. Met Porte en nibali pak je niks meer.
Ik verschil met het door jou genoemde team van stuff op 5 posities, waaronder nibali en Porte, en sta er zo n 30 punten achter. Dat gat gaat in de aankomende tijd natuurlijk een heel stuk groter worden

Jori

Hey Ab!
Ljubljana was mijn bestemming, heerlijke biertjes, leuke stad en nog mooie uitstapjes naar Postojna en Bled. Roglic is daar ook wel een volksheld!

Wel grappig: Voor de tour hoorde ik mensen met Richeze en dacht ik wel een beetje:"wat een pannenkoeken zijn dat, in dit geweld en met zoveel andere leuke qs rijders". Nu ben ik er toch wel beetje jaloers op :p

@Stuff: Idd lekker teampje, hier verschillen er ook maar 4 maar wel de extra zure uitvallers vs de mooie pareltjes zoals Dumoulin en Kristoff!
Valverde is idd als kamikaze man gebruikt voor Landa en Quintana, die het duidelijk niet konden afmaken. Landa mss nog door de val, maar wat is er met Nairo aan de hand? Valverde was vooraf wel beetje vraagteken, wk leek natuurlijk wel zijn grootste droom en tour was dit 1 van de scenario's. Maar dacht zelf dat ze hem nooit klakkeloos zouden offeren, want dat hij het hoogste van de 3 zou staan na de kasseienrit was logisch en dan zou zijn sprintjes wel goud zijn.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Morgen Latour of van avermaet kiezen

kierewietje

Lijkt me vrij logisch, Kevin.

kevinraar

Wie dan Latour zekere 6 punten van avermaet kan mey zo weinige c sprinters nog wel meedoen tussen plek 6 en 15

kierewietje

Dan heb je t antwoord toch al?

fawnv7

Vandaag een heerlijke dag met nummer 1 t/m 6 van de daguitslag + Valverde, Latour en Moscon (365 punten) en nu op 98,9% gekomen.

Tot nu toe vrij gelukkig met uitvallers, alleen Gaviria, Groenewegen en Benoot. Toch wordt het morgen improviseren. Voor de sprint heb ik nu Sagan, Kristoff, Colbrelli, Laporte en Impey. Daar kan GvA bij en daarnaast AK mannen voor zekere puntjes. Froome, Thomas en Majka lijkt me de beste optie voor 16+10+6 zekere punten en als Sagan wint nog eens 10.

Zie met het overgebleven veld aan sprinters en het profiel van de rit wel gebeuren dat Sagan 'm pakt. Wel zullen er nu steeds minder ploegen zijn die gebaat zijn bij een massasprint. Dan moeten Bora, Bahrain, UAE, FDJ en Trek wel de koers gaan controleren.

kevinraar

Jij zegt dus van avermaet nemen?

fawnv7

Greg heeft net 2 snipperdagen gepakt en kan zowel in scenario van een sprint als een kopgroep die voor de overwinning rijdt punten pakken. Maar niks gegarandeerd tov Latour...

kasjaar

Mijn eindeloze vertrouwen in Bardet betaald zich voor 't derde jaar op rij uit.

Nou ja, tot nu toe dan. 't kan natuurlijk altijd nog veranderen, maar hij lijkt toch echt weer op weg naar een mooie top 5 klassering. :)

Heb nog wel vertrouwen in de sprinters die ik nog over heb. Heb voor mijn gevoel alle koopjes bij de sprinters op Pasqualon na mee. Voor morgen dus Sagan (c, uiteraard), Colbrelli, Degenkolb, Demare en Laporte. Als aanvullers Chris, G, Flip en GvA.

dukeman

Sagan morgen mee in de ontsnapping samen met Bodnar. Wordt geen spurt.

kasjaar

'@dukeman, maar welke renners zijn dan dom genoeg om met Sagan naar de streep te rijden? Dat hij mee probeert te vluchten zie ik nog wel gebeuren maar de rest niet echt.

Ohjaikdoeooknogmee

Voor morgen:
Sagan(c)
Demare
Kristoff
Laporte
Degenkolb
Boasson Hagen
Froome
En voor de laatste twee plekken kan ik kiezen uit aanvallers zoals De Gendt,Ala(zie ik morgen niet mee rijden),Küng(?) zou dit in principe toch moeten kunnen? Of de zekere punten van Moscon, Latour.

joenique

Pffft, uitvallen van Nibali is een hele zure.
Was net de top 200 binnengekomen.
Nu gaat het missen van Bardet me zuur opbreken. Vandaag 4 renners kwijt (Nibali, Gaviria, Groenewegen en Greipel). Met ook al Benoot kwijt, nog 15 over😓.
Tijd voor vrije val

Koenniiee

De een zijn dood is de ander zijn brood. Sorry boys, 99,8 nu (heel de Tour op 99,4 gestaan) en heb nog een heerlijk sprintteam en in de bergen tot nu toe steeds veel punten gepakt (dankzij winst Thomas, dat wel). Maar heb daar ook nog Froome, Bardet, Latour, Landa, G dus, D Martin en Valverde.

Vandaag met Col, Sagan (c), Hagen (beetje een differentiatie met de rest?), Laporte, Kristoff, Demare, Degenkolb, opvullers Kwiat en G.

Laatst gewijzigd
Koenniiee

Dat idiote ‘houdt me op hoogte reacties’ stond weer aan.

Stuff

'@Koenniiee

Waarom zou je opvullen met Kwiat/Thomas als je ook Froome hebt. Reken maar eens uit wat meer oplevert aan opvulpunten.

Koenniiee

'@stuff

Ach jeetje, wat dom inderdaad. Thanks!

Dumoulist

Het moment dat je Thomas, Jungels, Moscon, Roglic en van Garderen in een sprintersetappe moet pakken..

mschuts

Lees best vaak "met zo weinig topsprinters zullen er wienig teams zijn die voor de achtervolging gaan". Ik zou denken, misschien moet je dit juist omdraaien. Nu zoveel topsprinters weg zijn zien ze bij FDJ, Cofidis, UAE, wellicht juist eindelijk een kans om wel te winnen. Sagan kan lekker mee fietsen of wellicht springt hij wel mee met een kopgroep. Worden ze teruggepakt sprint hij waarschijnlijk nog steeds mee ;)

1 2 ... 218 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.