Scorito Tour 2018

1 2 ... 219 ... 255 256
Pietje Precies

Ja, voor FDJ is deze etappe júíst heel interessant inderdaad. Maar ik zie Cofidis niet snel meerijden. Ik denk dat FDJ het begin van de etappe fors moet controleren en dat dan later andere ploegen misschien een mannetje bijschuiven.

Matti

Froome levert vandaag toch 16 punten op? Dan neem ik die sowieso mee

Pietje Precies

'@elstupidoloco, dat ontken ik ook zeker niet. Om écht hoog te eindigen moet je inderdaad ook geluk hebben met uitvallers. Maar zelfs met pech qua uitvallers kan je prima 90%+ of 95%+ eindigen in de Tour.

Verder is het wel een element dat je mee moet nemen in je keuze voor GC-renners. Van Majka weet je 95% zeker dat hij voor dagzeges gaat als zijn klassement naar de knoppen is + hij had altijd in ieder geval nog de Sagan-bonus (althans, dat was erg waarschijnlijk). Van sommige andere GC-renners weet je daarentegen dat die eerder geneigd zullen zijn uit te stappen of onzichtbaar verder te blijven koersen. Maar goed, het is niet dat Nibali een keuze had om wel/niet door te gaan, dus bij hem gaat die vlieger natuurlijk niet op.

TimodeJ

Nog 14 renners over. Nog een paar, en ik hoef geen keuzes meer te maken voor m'n opstelling.

elstupidoloco

'@pietje

90% of 95% acht ik zeker haalbaar, maar daar doen we het niet voor natuurlijk 😜
Maar als je vantevoren de keuze hebt gemaakt om Porte en nibali te selecteren i.p.v. bijvoorbeeld froome en dumoulin kom je deze Tour beslist niet meer in aanmerking voor top 10 of top 100.

Crashtester

Ik heb pas twee uitvallers, met Gaviria en Groenewegen. De kans is dus reëel dat ik nog verder ga stijgen, vanaf 98,7% nu. Vandaag laat ik de zekere punten van Moscon, Majka en Alaphilippe op de bank denk ik. Hopelijk gaan renners als Boasson Hagen en Laporte vandaag belangrijke punten pakken voor me.

Primavoormij

Met het uitvallen van Nibali en Greipel (en Gaviria en Groenewegen) is het bij mij helaas ook einde oefening. Hoop me nog te kunnen handhaven in de top 5% maar ik vrees van niet.

Imbatido

Voor Scorito is het ergens ook wel weer leuk dat er zoveel sprinters zijn uitgevallen. Dat is precies waar je vooraf rekening mee moet houden. Renners uit de tweede lijn als Kristoff, Degenkolb en de Wanty's kunnen nu zomaar een plaats of 4 of meer opschuiven. Al zullen renners als Boasson Hagen, Cort Nielsen, Richeze zich er vanaf nu ook wel tussen mogen gooien. En ook kun je nu lekker je opvullers opstellen. Gaviria en Groenewegen heeft praktisch iedereen, maar zonder Cav, Greipel, Kittel in de ploeg en met Sky-materiaal als opvulling denk ik dat dit wel eens gunstig kan uitpakken voor mijn team.

Zijn er teams die Gaviria, Groenewegen, Cav, Greipel en Kittel (en Matthews misschien) allemaal hadden?

BarryE1

Veel invloed heeft het ongetwijfeld niet op de gemaakte keuzes, maar Thomas levert 12 i.p.v. 10 punten op. 10 gele trui punten + 2 bergpunten. Snap dat er complete chaos heerst binnen teams maar we moeten wel proberen scherp te blijven!

Vraag ik mij en passant nog even af hoe het met team Zadelpen gesteld is, fietsen die nog met een hoog moraal in 't rond?!

Matti

Froome en Thomas gaan dus sowieso mee.
Dan kom ik op dit team, niet optimaal maar toch..
Sagan (C)
Kristoff
Cort (jaja, bij gebrek aan beter)
Laporte
Demare
Thomas
Froome
Moscon
Alaphilippe

Lassayd

Verwachten jullie dat Kragh gaat sprinten of kan ik beter Bernal opstellen voor 11 punten meen ik.

BarryE1

'@Dumoulist met 8 uitvallers maak je wel kans op onderstaande denk ik.

Scorito.com @scorito
Veel uitvallers in deze Tour de France? Dat is jouw geluk! Tweet een screenshot van al je uitvallers. Onder de personen met de meeste uitvallers verloten we het boek van Tom Dumoulin!#Tourdefrance #Wielermanager #Scorito

Imbatido

https://twitter.com/scorito/status/1020232863915167744

Dumoulist

Haha grappig, helaas doe ik niet aan Twitter. Maar ik verwacht eigenlijk dat er nog wel iemand met een hoger aantal is.

BarryE1

'@Dumoulist Inderdaad, 8 was zojuist het hoogst maar nu heeft iemand zich met 9 uitvallers gemeld.

Stuff

10 inmiddels

https://twitter.com/scorito/status/1020248742216249344

Laatst gewijzigd
Matt89

Moscon gaat vandaag meesprinten. Vorig jaar in de Vuelta sprintte hij ook uit het niets naar een 2e plek in de 13e etappe. Laat het nu weer etappe 13 zijn en een sprint/heuveletappe. Mee voor de teampunten en mee voor een top 10 plek.

Kpenty

Deze mannen moeten het voor mij vandaag doen. Met nog 4 sprinters over wordt het overleven. Op dit moment sta ik op plek 54 algemeen, maar na vandaag zal ik de top 100 wel uit gaan.

Sagan (c)
Demare
Kristoff
Degenkolb
V. Avermaet
Gilbert
Froome
Thomas
Castroviejo

Poeksel

Ik denk trouwens dat kevinraar het beter gezien had dan Nasibal ;)

Jori

'@matt89: Zo'n grote stofwolk heb ik sinds de etappe van Roubaix niet meer gezien, das echt veel zand voor de oogjes ;)
Met een renner op ak plek 1 en 2 en dan gaat moscon wel eventjes sprinten? Die krijgt hooguit een kans als hij de snelste van het pak wordt geacht, er niet genoeg gedrang is om Froome én Thomas in gevaar te brengen en hij er überhaupt nog bij is. Dat zijn 3 voorwaardes die mij allemaal even onwaarschijnlijk lijken

Ik heb ondanks het gemis van 3 sprinters, juist luxe met opvullers:
Froome
Thomas
GvA
Alaphilippe

Froome is een zekerheidje voor 16 zekere punten
Thomas vaak direct achter de sprinters + 10/11 zekere punten
Alaphilippe zit ook vaak nog kort + 6 zekere punten
GvA heeft nu niks en niemand meer om te rijden en qua sprint zou hij nu al top 12 moeten kunnen rijden, al zou de etappe morgen hem beter moeten liggen.

GvA dus maar op het bankje, netjes naast Moscon overigens

romanoww

Ik zie Kung hier eventueel ook uithalen, meen me te herinneren dat deze man in regenachtige omstandigheden prima uit de voeten kan. Moet dan wel ten koste van Alaphillipe of Thomas....

Matt89

''Zo’n grote stofwolk heb ik sinds de etappe van Roubaix niet meer gezien'' Haha geniaal. Zeg achteraf niet dat ik je niet heb gewaarschuwd ;p

Ik ben het met je eens dat de kans dat Moscon meesprint nagenoeg nihil is, maar dat was het tijdens de Vuelta vorig jaar ook. Sky kennende moet hij mee in het treintje maar misschien neemt hij wel de gok en springt hij mee in de kopgroep. Ik neem hem in ieder geval mee. Ik heb wat dat betreft 'makkelijk' praten want Moscon is de beste opvuller op plek 9.. Na het uitvallen van een hoop spinters gisteren en als klap op de vuurpijl het uitvallen van NIbali is het wel klaar voor mij. Hopelijk val ik niet heel ver terug en kan ik nog 95%+ scoren...

Niballie

'@romanoww

Ik heb Ala eruit gelaten en niet Thomas. Beiden kunnen kort eindigen (rond plek 15), Thomas heeft 12 vaste punten en Ala 6. Echter, ik denk dat Ala na drie zware Alpendagen in de weer voor bergpunten zich vandaag gaat sparen. De aankomst in Mende van morgen is meer iets voor hem en bovendien zullen anderen van zijn ploeg ook een keer willen. De derde en tweede categorie leveren ook niet genoeg op voor de bergtrui denk ik om mee te springen.

romanoww

'@allie, that actually makes sense. Licht trauma opgelopen door hem etappe 10 ernaast te hebben gezet.

rosco

Vandaag Boasson. geen enkele twijfel. Dit is een etappe precies voor hem

1 2 ... 219 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.