Scorito Tour 2018

1 2 ... 220 ... 255 256
hartstikkebedankt

Ik kan me niet herinneren dat Alaphilippe zich spaart als er een kans is

nasibal

'@Poeksel

Zou goed kunnen, maar wat precies? Dit gaat even langs me heen ;)

Papa Bart

Ook voor Papa Bartje wordt de gecontroleerde afdaling nu een val zonder parachute. 6 uitvallers met een gezamenlijke waarde die de helft van het budget overschrijdt, schijnt de mogelijkheden tot handhaven geen goed te doen.

Jammer natuurlijk na mijn beste deelname ooit, maar wat doet het er uiteindelijk toe? Ik ga desondanks proberen zo goed mogelijk te eindigen maar vooral: genieten van de koers.

Want hoewel de eerste 8 etappes afgrijselijk waren, sinds de kasseien is deze editie van de tour geweldig!

Voor vandaag: Degenkolb FTW!

Niballie

'@hartstikkebedankt

De vraag is of vandaag een kans is...

Gladiool

Krijg het nog aardig geregeld bovenin

Sagan (C)
Demare
Laporte
Degekolb
Kristoff
Dupont
Froome
Thomas
Gilbert

mschuts

Ja hoor de deur wordt dichtgegooid. Wordt dus een sprint!

mschuts

Hehe oke was misschien iets te vroeg

hartstikkebedankt

Hmm minder dan 25 procent heeft vandaag Kristoff, Degenkolb of Laporte opgesteld (en ook Dupont, Pasqualon). Interessante statistiek.

mschuts

Gewoon alle sprinters die ik nog had opgesteld vandaag aangevuld met Thomas en Flipje voor puntjes en GvA, wie sprint hij nog even mee. Sagan de kopman uiteraard

mschuts

'@hardstikkebedankt Bij mij wel ondermeer Degenkolb, Laporte en Dupont

Jeffrey81

'@hartstikkebedankt:

Dat vind ik niet zo vreemd. Ik denk namelijk niet dat meer dan 25% van de deelnemers die mannen uberhaupt heeft.

In de laatste mail van Scorito stond onderstaande. Zelfs Greipel was maar door 20% van de deelnemers gekozen....

De bergen hebben overigens wel hun tol geëist, want de volgende renners zijn afgestapt:
Gaviria (€5 mil.): 21.143 deelnemers (77,9%) hadden hem gekozen
Groenewegen (€4 mil.): 17.503 deelnemers (64,5%) hadden hem gekozen
Kittel (€4 mil.): 11.729 deelnemers (43,2%) hadden hem gekozen
Nibali (€4 mil.): 10.216 deelnemers (37,7%) hadden hem gekozen
Uran (€3 mil.): 6.879 deelnemers (25,4%) hadden hem gekozen
Greipel (€3 mil.): 5.628 deelnemers (20,7%) hadden hem gekozen
Cavendish (€2,5 mil.): 5.462 deelnemers (20,1%) hadden hem gekozen

Pietje Precies

Het zijn vooral de uitvallers in het 20-50% segment die écht pijn doen.

Immers als een renner vaker dan 50% is gekozen, dan was de verhouding prijs/kwaliteit waarschijnlijk dermate goed dat bijna iedere serieuze deelnemer die renner wel heeft. Terwijl als een renner minder dan 20% is gekozen de verhouding prijs/kwaliteit vermoedelijk niet zo goed was en/of de renner een gokje was. Uitzonderingen daargelaten.

Ik vind het wel frappant dat Degenkolb en Laporte vandaag door minder dan 26% van de deelnemers zijn geselecteerd (en waarschijnlijk dus ook door minder dan 26% zijn gekozen in hun algehele selectie). En Thomas ook slechts door 28% vandaag is geselecteerd (en dus waarschijnlijk ook door ongeveer 28% is gekozen in algehele selectie). Juist die 3 stonden zeer hoog in mijn prijs/kwaliteit ranking.

En dan te bedenken dat maar liefst 26% vandaag Hagen heeft.... ondanks Cavendish in de ploeg en terwijl ie dezelfde prijs had als Degenkolb en duurder was dan Laporte is Hagen dus alsnog vaker gekozen !!

Laatst gewijzigd
Jori

'@pietje: Volgens mij is de tour gewoon nog steeds het spel die de meeste "dagjesmensen" trekt.
Hagen was gewoon vorige tour erg goed en veel punten, dus logisch dat je hem dan selecteert. Als je resultaten gaat ontleden en kijkt naar renner, groei en wat er op dit parours mogelijk is, komen uiteraard anderen er beter uit.

Diede34

Dat van hagen snap ik wel, die scoorde vorig jaar zo ongenadig goed... Ik denk dat ik een van de weinige ben die hem vorig jaar wel had en nu niet...

Crashtester

'@Pietje Precies:

Dat Hagen meer is gekozen dan Degenkolb of Laporte vind ik niet eens zó raar. Ik heb ze alledrie, maar vond van de drie misschien Degenkolb nog wel het grootste vraagteken. Sinds zijn valpartij leek het heel lang alsof hij zich niet meer in chaotische massasprints durfde te smijten, wat in de Tour elke massasprint wel nodig is om mee te doen. Dat naast de aanwezigheid van Stuyven binnen die ploeg maakte van Degenkolb voor mij echt een grote gok (eentje die natuurlijk fantastisch is uitgepakt, achteraf). Laporte was nog iets goedkoper en de sprinter van de ploeg, maar ik kan me best voorstellen dat er veel teams zijn met 7 duurdere sprinters + 2 opvullers ofzo, waardoor men niet een sprinter van 1M wilde kiezen.

Hagen als teamgenoot van Cavendish heeft vaker goed uitgepakt. Sowieso haakt Cavendish bij de eerste de beste heuvel af in een rit, plus dat met zijn gebrekkige voorbereiding de kans aanzienlijk was dat hij in ieder geval de Alpen niet zou overleven. Hagen heeft in de eerste 12 ritten wel minder punten gepakt dan ik had gehoopt, maar dat is voornamelijk omdat hij gewoon echt niet goed lijkt te zijn. Hopelijk is hij er wat doorheen gekomen en gaat hij nu wel nog 3 x top 5 ofzo rijden.

Rob94

Goh, ik zei het een paar dagen geleden nog. De Gendt gaat alleen rijden als ik hem er niet in heb staan.

kasjaar

'@primavoormij, denk dat 't verlies van je uitvallers prima te redden is. Dat geld trouwens voor anderen ook. Behalve als je nu al 6 dure renners kwijt bent als Porte, Nibali, Kittel, Matthews etc heb je denk ik geen problemen aangezien iedereen wel wat uitvallers heeft.

Ik verwacht zelf ook niet veel te dalen ondanks dat ik nog maar 5 sprinters heb. Een zilveren beker moet voor mij (@primavoormij, voor jou dus ook) gewoon haalbaar zijn. Mits je niet al op 97% staat dan.

Pietje Precies

Tja, Degenkolb heeft wel aangegeven enkel in de Tour te starten als de vorm goed was en wat hij op het Duitse Kampioenschap liet zien was toch wel overtuigend. Doet het absoluut boven verwachting... maar Hagen boven hem verkiezen vind ik echt een grove fout. Maar inderdaad zullen vooral de dagjesmensen zijn / mensen die Hagen nog dankbaar zijn voor eerdere edities. Liefde maakt blind.

Eens qua Cav en afhaken in lastigere etappes. Echter als je vervolgens het parcours bekijkt, blijken er helemaal niet van zulke etappes te zijn....

christidoc

'@Rob

Slim gedaan want ze blijven toch niet vooruit.

Poeksel

'@Nasibal: over het aantal sprinters!

nasibal

'@Poeksel

Haha ja klopt, al kan ik nog steeds een alleraardigst team opstellen voor vandaag met Kristoff, Degenkolb, Demare, Laporte, Richeze, impey en Sagan.

Laatst gewijzigd
Jori

Oi, Alaphilippe ipv V Avermaet doet nu wel flink pijn. GvA 5e

Wielerfan999

Cort niet opstellen doet ook flink pijn

hartstikkebedankt

Laporte valt wel tegen vandaag, net als Hagen en Richeze wat mij betreft. Maarrrrrrr wel de top-5 van vandaag in de gelederen, na de bergen is dat fijn.

@Wielerfan, als je nou Cort hebt meegenomen en vandaag niet opgesteld, dan vraag ik me af wanneer dan wel en wie dan wel vandaag?

Laatst gewijzigd
Poeksel

GvA twijfelde ik ook over (voor een keer de goede beslissing gemaakt), maar de kans dat Cort eindelijk zou meesprinten was toch wel groot lijkt me?

1 2 ... 220 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.