Ik had 3 sky's opgesteld en Sagan, Kristoff, Demare, Degenkolb, Laporte en Impey. De kans dat Impey meesprintte achtte ik groter dan Cort, gezien de huidige staat van Yates. Achteraf makkelijk praten natuurlijk maar Cort zag ik Fuglsang vandaag gewoon weer beschermen, maar het blijkt weer eens niet zo te zijn...
Zoals ik eerder al schetste mis ik Gaviria en Groenewegen niet echt (Greipel wel). Daardoor was er nu naast Froome (16) ook ruimte voor Majka (16), Thomas (12) en Moscon (8). Verder de sprinters slechts op plek 1, 2, 4, 9 en 19. Colbrelli valt dit jaar in de massasprints weer behoorlijk tegen.
Toch weer aardig wat puntjes laten liggen deze etappe. Van Avermaet niet opgesteld, en inplaats van Latour De Gendt opgesteld. Al heel wat punten laten liggen deze tour, maar dat hoort ook bij het spel, als zou het wel mooi zijn geweest als ik alles goed had opgesteld. Sta nu op 3249 in scorito algemeen, had ergens bij de 200 kunnen wezen hahaha.
Geweldig. Ik heb vandaag een 100% score, oftewel met het team dat ik heb had ik vandaag niet meer punten kunnen scoren. Helaas zijn dat er maar 276 en dus zakken geblazen! 99,7% nu
Voor morgen, tja morgen... Flipje kopman, Roglic op zeker er ook in, twijfel tussen TJ en GvA....ooit was dit wel eens iets voor TJ
GVA denk ik niet dat hij morgen gaat meedoen, heeft toch geen gele trui meer te verdedigen. Zijn interview vond ik wel speciaal na de rit, hij heeft zich er gewoon tussen gesmeten vandaag omdat hij het veiliger vond vooraan. Sagan heeft nu een zodanig grote voorsprong voor de groene trui dat hij eigenlijk ook niet meer moet maar hem weet je natuurlijk nooit.
Dat Colbrelli tegenvalt ben ik niet mee akkoord, in de ritten waar hij tot zijn recht komt sprint hij 2 keer naar de 2e plaats, is een renner die het moet hebben van iets lastigere aankomsten dan vandaag, maar als zelfs Greg en Lampie 5e en 6e worden snap ik die reactie ook wel. Colbrelli kan je het best vergelijken met Matthews vind ik.
Voor morgen zit een gok met Impey als kopman in mijn hoofd, ik heb toch niks meer te verliezen want heb duidelijk de verkeerde klassementsmannen gekozen. Vooral teveel rekening gehouden met de mannen die fris aan de start zouden verschijnen en eigenlijk geen enkel moment Froome en Dumoulin overwogen, het fan zijn van Quintana helpt ook niet echt. Lijkt dat zijn opvolger die duidelijk bij de verkeerde ploeg zit dan toch niet voor het jongerenklassement mag gaan, is de veel betere klimmer dan Latour en G.Martin, daarom dat ik het zo jammer vind.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.