Scorito Tour 2018

1 2 ... 230 ... 255 256
Pietje Precies

Eens @ajvenema, Moscon heeft hier denk ik behoorlijk last van zijn imago.

Ik twijfel namelijk of Moscon hem daadwerkelijk raakte, gezien die andere renner totaal niet reageerde. Zulke wegwerpgebaren / slagen in de lucht zie je regelmatig. Maar goed, prima als de intentie tot slaan al voldoende is om iemand uit koers te zetten, maar dan graag wel consequent.

Dit is wel een behoorlijk gemis voor Sky (en nadelig voor Bernal zijn jongerenklassement) met nog maar 5 knechten aan boord. Als Lotto NL, Sunweb, AG2R en Movistar morgen nou eens lekker om tafel gaan zitten kunnen we nog een spannende ontknoping krijgen!

tempo789

*** Scorito's optimale team na etappe 15 ***
Score:
4979
Kosten: 52,50 miljoen

SAGAN Peter
THOMAS Geraint
VAN AVERMAET Greg
GAVIRIA Fernando
ALAPHILIPPE Julian
DEGENKOLB John
KRISTOFF Alexander
FROOME Christopher
GROENEWEGEN Dylan
MARTIN Daniel
GILBERT Philippe
DÉMARE Arnaud
IZAGIRRE Ion
COLBRELLI Sonny
LAMPAERT Yves
DUMOULIN Tom
BERNAL Egan Arley
CARUSO Damiano
MAJKA Rafael
GREIPEL André

Pietje Precies

Aan het eind van de Tour mag je berekenen hoeveel Sagan had mogen kosten om toch het optimale team te behalen :p

8.5 miljoen ofzo schat ik zo.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

'@tempo kun je ook de ideale opstelling van mijn team voor de rest van de Tour berekenen? Ik sta nu op plek 2024 in de WFpoule, 11177 algemeen. Mijn team heet FC Xavi want zo heet mijn hond 😁.

Edit: alvast bedankt! 🙂

Laatst gewijzigd
wesley1983

Moscon heeft natuurlijk een reputatie en dat breekt hem nu op, denk dat ze gewoon een statement willen maken na de eerdere incidenten met Reza en Reichenbach dat ze dit soort taferelen van renners niet in de Tour dulden.
Edit: vind het overigens een terechte beslissing, het is niet omdat je bij Sky rijdt dat je zomaar naar een renner van een ploeg die een wildcard kreeg mag uithalen. Zij hebben ook het recht om in de aanval te zitten. Maar deze mening is waarschijnlijk omdat ik redelijk anti-sky ben.

Laatst gewijzigd
kierewietje

Hmmm, Moscon gaat me wel wat punten kosten denk ik. Dat was m’n negende man nog in de bergen. Die gaat Sagan nu opvullen.

kierewietje

Die had sowieso iedere rit als negende man nog in m’n team gestaan tot aan Parijs (mits sky in t geel), dus echt wel een domper voor m’n poule dit.

Maartz

Tempo789, bedankt voor het uitrekenen van de optimale ploeg iedere dag.

Heb er 13 van de 20.

Degenkolb, Gilbert, Lampaert, Izagirre, Bernal, D Martin, Greipel ontbreken, daarvoor in de plaats heb ik: Porte, Matthews, Roglic, Jungels, Kung, Kwiatkovski en Moscon.

Vandaag iets gestegen, naar plaats 33 (99,9%) ondanks Alaphilippe als kopman. Helaas wel Moscon verloren.

fawnv7

Moscon eruit is jammer, maar ik hou genoeg alternatieven over voor de bergritten die er nog aankomen.

Mijn opties voor de bergen:
Thomas
Froome
Dumoulin
Roglic
Bardet
Landa
Valverde
Latour
Majka
Alaphilippe

Daarnaast voor de vlucht nog de opties van Avermaet en Impey en voor de punten Sagan.

Vandaag gestegen naar 266 ondanks alleen Majka in de daguitslag en Alaphilippe kopman. Hou goede hoop op tenminste een top 100 notering wat er zeker in moet zitten met de nummer 1 t/m 6 van het algemeen klassement in mijn team.

Jori

Pfft Moscon is wel goed waardeloos, die kerel was goud waard dankzij zijn juiste truitje.
8 punten als het niet tussen de ak mannen ging, wat dan relatief veel is en 18 punten als het wel tussen de ak-mannen ging, want dan won Thomas altijd!
Ik moet nu Demare opstellen voor 4 zekere punten, maar Demare is juist helemaal niet zo zeker :p

Verder keuzes zijn GvA, Dupont, Colbrelli, Degenkolb en Laporte, word je ook niet echt blij van.
de 99% is nu wel heel erg ijdele hoop geworden, wordt overleven en herpakken in de vuelta

vevie

Net als de meesten hier belabberde dagen door alle uitvallers en de overgangsetappes. Zit nu ook op 95%. Wordt een zware derde week ook voor mij. Hopelijk eindig ik toch nog in de 90%

fringale

Zowaar top 5 nu en dan begint een mens toch te dromen van eremetaal. Wel sneu om Moscon op zo'n domme manier kwijt te raken . Had nog op wat boni gerekend, per rit en vooral op het einde, en had hem ook graag opgesteld in de ITT. Nu maar hopen dat A. Yates zich wat gedienstig maakt als vluchter en dat de top 5 van het klassement stand houdt (al mag dat ook in een andere volgorde).

christidoc

'@fawnv7
Moscon had ik ook. Niet alleen voor de bergritten maar ook voor de punten die hij krijgt als iemand van Sky de tour wint. Die zijn nu ook weg. toch een 70 punten in totaal gok ik voor mij.

Wouter van Diepen

'@Tempo:

Ik heb een kleine vraag. De score is behaald per renner, maar is in het lijstje wat jij hebt opgezet ook meegenomen wanneer je de renner opstelt? Want juist dat maakt een verschil in het meest ideale team?

Lampaert staat bijvoorbeeld in het lijstje, maar in het lijstje zie ik ook 8 sprinters en 9 klimmers (incl. Alaphillipe). Maar wanneer stel je zo renner dan op? De punten die hij behaald heeft zijn mede door Gaviria en Alaphilippe, maar in die etappes stel je hem niet zo snel op omdat je andere (betere) alternatieven hebt.

Of geef je het alleen weer om te laten zien welke renners het meeste punten hebben gehaald wat binnen het budget past.

romanoww

'@christidoc een renner hoeft de tour niet uit te rijden om bij de eindklassementen punten te vergaren van teamgenoten. M.a.w., bij geel voor Thomas/Froome zal Moscon gewoon 24 punten krijgen. Net zoals Gaviria die zal krijgen voor Alaphilippe mits hij de bergtrui weet te behouden.

hartstikkebedankt

'@romanoww, dat is niet waar, zie ook de spelregels:

"Al je renners, die de ronde hebben uitgereden, komen in aanmerking voor punten over het eindklassement. Hiervoor hoef je hen dus niet op te stellen in de laatste etappe."

Starlynk

'@Wouter: Dat houdt ook rekening met wanneer je hem opstelt. Maar het is natuurlijk met hindsight bias, want Lampaert had je dan bijvoorbeeld op moeten stellen in de etappes E1, E3, E8, E9, E10 & E13, terwijl als je echt dat team had gehad, dan had je Lampaert nooit al die etappes opgesteld omdat je vantevoren niet weet dat Gaviria of Alaphilippe een bepaalde etappe gaat winnen of dat sprinter X nou net achter een valpartij zit.

Stuff

'@romanoww dat is niet waar. Zo lastig is het toch niet de spelregels door te lezen:

Als alle wedstrijden zijn verreden, kunnen renners voor de deelnemer ook nog punten over de eindklassementen verdienen. Alle 20 renners uit een team van de deelnemer komen in aanmerking voor punten over het eindklassement. Voorwaarde is dat de renner de ronde moet hebben uitgereden.

Een renner kan op 2 manieren punten verdienen, individueel en als teamgenoot.

1. Een renner verdient punten met een topnotering in een eindklassement:

Top 20 algemeen klassement
Top 10 puntenklassement
Top 5 bergklassement
Top 5 jongerenklassement
2. Een renner verdient punten over het eindklassement als een teamgenoot een klassement weet te winnen

romanoww

Dat is me ontschoten, ik meen me te herinneren dat dit de vorige rondes wel het geval was.

Beschouw mijn reactie als niet verzonden.

Stuff

Dat is nog nooit zo geweest, maar het zij u vergeven :)

Starlynk

'@romanoww: Nee, dat is altijd al zo geweest. Het is wel zo dat je een renner niet hoeft op te stellen in de laatste etappe om de eindklassementpunten te krijgen, maar hij moet de ronde wel uitrijden. Dus als bijv. Poels nog op zijn plaat gaat op de Champs-Elysees en afstapt krijg je de punten niet.

romanoww

Dat verklaart dan ook de consternatie die ik altijd ervaar bij de eindafrekening van de grote rondes, altijd het idee dat ik er bekaaid vanaf kom ;).

Imbatido

Zaterdag was een pijnlijk ritje, flink gekelderd, maar na gisteren weer de top 100 in gedoken. Alaphilippe voelde tot vorige week nog niet als een gemis, maar zaterdag had ik hem graag gehad. Het gebrek aan een geschikte kopman komt dan wel hard aan. En dan is hij ook nog eens kandidaat voor de bollen ... Maarja, het was ook een bewuste keuze om voor zekerheid te gaan qua dagopstellingen, en Ala links te laten liggen.

Verder blijkt toch altijd maar weer dat de geluksfactor behoorlijk groot is. Mijn laatste 500K had ik gebruikt om Moscon en Benoot in te wisselen voor Van Avermaet en Castroviejo. Dat pakt nu goed uit. Aan de andere kant had ik door het riante budget Porte verkozen boven Dumoulin. Met een iets minder budget waren er andere keuzes gemaakt. Het perfecte team komt ook nooit in de buurt van de 56 miljoen verwacht ik.

Hopelijk krijgen we de komende week weinig vluchten. Wat dat betreft was de Giro erg leuk. Teams met Nibali hebben vooralsnog geen nadeel gehad van zijn uitvallen, dus hopelijk komt dat nog. Alleen Majka en Yates mogen er wat mij betreft nog wel een beetje tussendoor fietsen. Yates is misschien wel de grootste teleurstelling deze Tour, die had ik er echt bij verwacht. Majka doet het niet echt goed, maar met Sagan is hij toch wel fijn. Al heb ik ook wel punten met hem laten liggen. En Laporte is gewoon balen dat het er niet echt uitkomt. Die was voorbestemd om het koopje te worden deze Scorito, jammer dat dat er (door omstandigheden) niet uit is gekomen.

Verder geniet ik erg van no-brainer Bernal.

Zwaluw

Ok, blik op morgen..

Wat is jullie mening...? Ik denk eerlijk gezegd dat niet een ploeg het aandurft te controleren omdat
1) de finish niet bergop is
2) woensdag een knaller van een etappe voor de boeg is, alleen bergop en berg af
3) het vrij lang is met een relatief vlakke aanloop met in het begin een aantal hm's.

Ik gok op een vlucht tot de streep. AK houden kruit droog voor morgen. Sky gaat niet controleren, zeker niet met een man minder.

kevinraar

Morgen vluchters?
Dan kopman keuzen tussen alaphippe en mollema voor de rest heb ik nog
Dumoulin
Bardet
Latour
Roglic
Sagan
Valverde
Van avermaet

1 2 ... 230 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.