Scorito Tour 2018

1 2 ... 231 ... 255 256
fawnv7

'@christidoc ja de teampunten ga ik wel missen maar ik heb gelukkig voor de dagselectie genoeg alternatieven. Moscon heeft al wel wat punten voor me gepakt, alleen had ik hem graag nog in de tijdrit opgesteld.

Starlynk

Ik neig er naar om Adam Yates kopman te maken morgen. Het lijkt me idd een dag voor de vluchters, gezien de etappe van woensdag en tot nu toe elke keer grote vluchtgroepen, dus dan scoren de klassementsmannen ook niet veel punten. Yates zag er gisteren al prima uit in zijn pogingen om in de ontsnapping te komen, maar helaas te veel energie verspeeld met Barguil (wat Quick-Step niet goed vond) en daardoor niet mee met de definitieve vlucht. Wel vrij gemakkelijk bij de favorieten gebleven dus de benen lijken goed..

Wel jammer dat Moscon gediskwalificeerd is, want dat betekent dat ik die arme Martinez weer op moet stellen in de hoop dat ie nu wel een keer de top 10 haalt in zijn 84e vlucht... Ach ja, het zijn op zijn minst wat punten voor de witte trui lijkt het.

Wouter van Diepen

'@Starlynk

Nee precies dat leek mij dus ook. Dus het lijstje is gewoon indicatie welke renner het meeste punten heeft opgeleverd en binnen het budget valt.

Starlynk

'@Wouter: Ja en nee. Bijvoorbeeld Greipel staat (nu nog) in het optimale team, ondanks dat ie qua behaalde punten slechts op plek 27 staat (138 punten) en Jungels, die er niet in staat, op plek 16 (176 punten). Dat heeft er mee te maken dat Greipel in 4 etappes heel veel punten haalt, terwijl Jungels zijn punten veel meer uitgesmeerd heeft over etappes (veel teampunten). Qua Scorito is het uiteraard interessanter om een renner te hebben die 1 etappe wint (50 punten) dan een renner die elke etappe 3 teampunten voor de bollentrui haalt, want die zul je in de praktijk nooit opstellen.

Er zijn hier altijd mensen die na de ronde zeggen: "je had dus gewoon allemaal knechten van Team X moeten pakken!!!" omdat die heel hoog staan qua behaalde punten voor een zacht prijsje, zoals bijv. met de Mitchelton-Scott knechten in de afgelopen Giro. Maar in de praktijk komen renners die alleen maar teampunten halen eigenlijk nooit in het optimale team, omdat je in de meeste etappes toch eigenlijk wel minimaal 10 punten per opgestelde renner wilt hebben, en dan liefst niet te veel van die opvulplekjes... Renners die zelf aardig wat punten binnenharken en daarnaast die teampunten krijgen zijn natuurlijk wel super interessant (bijv. Bernal), maar renners als Rowe komt eigenlijk altijd te kort, ondanks de enorme vloot aan teampunten die hij binnenhaalt.

tempo789

'@Wouter

Starlynk gaf al antwoord, maar hierbij de bevestiging. Het ideale team houdt wel rekening met wie je in welke etappe had moeten opstellen. Zo stel je (tot nu toe) Peter Sagan in 13 van de 15 etappes op, goed voor 686 punten. In etappe 3 en etappe 10 blijft ie op de bank, terwijl hij ook daar natuurlijk punten pakt. Andere renners uit het ideale team halen in die etappes meer punten dan Sagan.

hartstikkebedankt

Ik speel voor morgen ook Yates of Majka als kopman denk ik. Gisteren twijfelde ik ook al tussen Alaphilippe en Majka als captain, heb toen helaas toch voor Alaphilippe gekozen.

Majka zal wellicht ook nog een poging willen doen voor de bollen waardoor de kans dat hij in de ontsnapping zit, wellicht groter is?

Laatst gewijzigd
Hoekje

'@harstikkebedankt

Ik doe morgen ook Yates als kopman. Yates heeft ook aangegeven dat hij in de derde week vol voor een etappe overwinning wil gaan. Wil je wat punten pakken moet je deze gok toch nemen. Gisteren trouwens Majka als kopman.

jelle013

Ik verwacht eerlijk gezegd eerder dat woensdag vluchters de kans krijgen omdat de AK mannen relatief maar weinig tijd kunnen 'verliezen'. Ik speel morgen echt mijn AK mannen uit.. Ik sta overigens nu bij de 85% maar verwacht zeker nog flink te stijgen. Na week 1 stond ik namelijk 55%, toen de bergen eraan kwamen knalde ik omhoog! Ik hoop rond de 90% uit te komen, ook redelijk veel mensen goed zitten in het AK, alleen geen Tom meegenomen dit keer!

En nog heel even; WAT BEN IK BLIJ DAT IK CORT IN MIJN TEAM HEB ZEG! Die gaat me nog een dijk punten binnen halen :) Hoe een beetje koers het volledige beeld kan veranderen! Heerlijk!

Succes allemaal voor de 3e week! En laten we met zijn alle hopen dat Tom de gele trui mee naar Nederland gaat nemen. (Ik houd er serieus al rekening mee!)

sportfanaat

Ik verwacht in beide etappes oorlog tussen de AK mannen, morgen vanwege de steile, technische afdalingen op het einde. Woensdag omdat de rit kort is en er dus een coup gepleegd kan worden. Als Yates zijn goede benen weer vind kan hij ook gewoon mee met deze mannen.

Wouter van Diepen

'@Starlynk / @ Tempo:

Thanks;) Dat maakt het voor mij dan ook begrijpelijker. Je kan natuurlijk zo'n ideaal team verschillende manieren interpreteren, maar de uitleg neemt speculaties weg:)

Dus als ik zeg: Als je vooraf deze 20 renners had meegenomen (los van de etappe keuze) stond je er goed voor. Natuurlijk aan het eind spelen de klassementspunten ook een belangrijke rol in het definitieve team.

klassikl

Woensdag lijkt me juist de uitgesproken dag voor de AK klimmers. De etappe is kort en zwaar. Dat is een recept voor een hele snelle zware rit.

Wouter van Diepen

Gisteren had ik ook Majka als kopman gemaakt. Jammer dat hij het niet kon afmaken en uiteindelijk ook nog eens als 8e over de meet kwam. Desalniettemin toch blij dat hij de aanval koos en geeft vertrouwen denk ik voor een derde week, waar veel etappes voor hem in het verschiet liggen.

Zit alleen met Caruso in mijn maag. Heb hem 1x opgesteld werd hij 5e en 1x niet opgesteld werd hij ook 5e. Bij hem is het lastig te peilen wanneer hij voor de etappe gaat. Alaphilippe daarintegen zit bijna elke rit wel mee, mede door zijn bollentrui.

Heb 2 plekken over en die rouleer ik steeds tussen Zakarin, Latour en Caruso voor morgen. Daar waar ik er van uitga dat morgen de vlucht nog wel een kans van slagen heeft.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik voor morgen dit
Sagan
Van avermaet
Alaphippe
Dumoulin
Bardet
Valverde
Latour
Roglic
Mollema

Twijfel of cort Nielsen morgen weer nee gaat zou niet weten wie ik er voor hem in moet doen

mschuts

Vergeet niet dat woensdag een hele bijzondere etappe wordt. Dit hebben ze zover ik weet nog niet echt eerder gedaan. Buiten dat de etappe maar 65 km lang is starten in zeg maar een F1 opstellen. "Om het speciale karakter van de race te accentueren start het veld op F1-achtige wijze. Met de geletruidrager op de eerste rij vormt de top 20 in het klassement de voorste groep. De rest van het klassement staat, afhankelijk van hun positie, in vier groepen daarachter. Hoe lager je staat, hoe verder je naar achteren start".

Laatst gewijzigd
Starlynk

Volgens mij is die f1-achtige startwijze meer een soort gimmick dan dat het echt invloed gaat hebben op het koersverloop. Want volgens mij zit er geen tijdsverschil tussen die verschillende groepen. Het zal hooguit invloed hebben dat de potentiële vluchters die hoger in het klassement staan meer kans hebben om in de vlucht te komen dan de renners die heel laag staan.

FabioC

Op de Tour-site wordt de start van etappe 17 duidelijk uitgelegd:

https://dai.ly/x6nks2m

Er zit slechts enkele meters tussen de verschillende groepen. Maar gezien de korte lengte van etappe neem ik aan dat ook de klassementsmannen met een kleine achterstand direct vanaf de start wat proberen.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik hoop dat dit het haakje is dat Landa zoekt, dus Landa vol in de start ervandoor met Roglic en Dumoulin en hopelijk ook Bardet. Gewoon hard doortrekken zodat die knechten van Sky er niet meteen bijzitten.

Laatst gewijzigd
kasjaar

Ik denk dat ik Latour inruil voor Caruso. Latour pakt 6 zekere punten plus een klassering ergens tussen plek 13 en 23. Als Caruso erbij zit en een vlucht het gaat bepalen rijdt hij op dit parcour denk ik top 3.

Ajvenema

Ik denk dat Movistar er in etappe 17 gewoon meteen vandoor moet gaan met Valverde/Landa/quintana!

wagenaro

Een maat voor niks: de knechten van Sky zullen onmiddellijk naar voor spurten om Thomas en Froome bij te staan. En wie hoopt dat de kopmannen van Movistar en andere dit niet zullen toelaten, komt bedrogen uit. Denk je echt dat pakweg Valverde, Dumoulin en Roglic volle bak op kop gaan rijden met Froome en Thomas fluitend in hun wiel?

kevinraar

Wie vn de 10 niet opstellen wie kopman maken?
Dumoulin
Valverde
Bardet
Latour
Mollema
Roglic
Sagan
Van avermaet
Alaphilipe
Cort nielsen

snoek1974

'@ Kevin raar , Heb je geen klimmers meer , Sagan , Gva en Cort Nilsen niet opstellen

Cerebral36

'@Snoek Hij heeft vast geen 9 klimmers dus hij zal wel uit die namen moeten kiezen :) Ik zou dan toch Cort weglaten denk ik. Sagan in ieder geval truipunten. GvA en Cort is eigenlijk beetje dezelfde gok, hoewel ik die gekke GvA wel weer mee zie springen :)

kevinraar

ik heb geen klimmers meer dit word denk ik voor vluchters

snoek1974

'@ Kevin raar zou dan kiezen voor Sagan en Gva mee

Ga zelf voor het volgende

Froome (c)
Thomas
Dumoulin
Valverde
D Martin
Latour
Barguil
Majka
Alaphalippe

1 2 ... 231 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.