'@mschuts ik vraag me af of de kopgroep vandaag uberhaupt weer voor de overwinning kan rijden. We hebben al 50k erop zitten en er is nog geen groep definitief weg. Na een km of 130 wordt het parcours pas echt lastig.
Ben nu toch blij met Roglic als kopman. Heb mannen als Alaphilippe en Majka niet aangedurfd.
Heb ik nou Greg andermaal onderschat? Zit weer mee in de kopgroep, dat had ik echt niet verwacht. Hij had het nog soort van aangekondigd bij etappe 15 dat hij eigenlijk wou kijken na de rustdag en dan was vandaag nog relatief het best, maar vond het wel erg zwaar. Zelfs voor Alaphilippe vond ik al zwaar, maar toch maar kopman gemaakt omdat hij gezegd had er vandaag vol voor te gaan
'@jeffrey81: Alaphilippe en het meervoud van de sky-renners (Froome, Thomas, Bernal, Kwiat, Castroviejo, Rowe), alleen Moscon is dus beetje knullig.
Maar Alaphilippe idd de meest betrouwbare aanvaller deze tour volgens mij en gezien sky ritzeges niet boeit, is dat echt een mega beslissende factor.
Al moet ik zeggen, heeft ook te maken met de koers. Als Movistar sterker was geweest, als Nibali niet was getackeld door een camera, als de kasseien niet zoveel schade aan de rest hadden gedaan, als Dumoulin niet de lekke band had gekend, dan hadden meer ploegen initatief willen tonen en was SKY er ook niet gerust op geweest met Dumoulin nog een minuut dichter bij Thomas en Froome die dan enkel 3e had gestaan
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.