'@vasnd: Je had zowel Alaphilippe als Yates? Dan klopt het denk ik niet helemaal wat je zegt. Yates was namelijk geen garantie om kopman te maken vandaag. Ik denk dat veel teams hem hebben meegenomen, maar geen kopman hadden. Slechts 3% had Yates vandaag als kopman. Het is niet als een keuze tussen Gaviria-Groenewegen in een sprintrit. Je moet blij zijn met elk punt dat je pakt.
3% is wel erg weinig, ik vond Yates wel een logische keuze. Stond bovenaan bij de bookies, denk omdat er van een kopgroep uitgegaan kon worden, en dat dat een kans voor hem zou zijn.
Voor de rustdag werden de niet-klimmers ervanaf gereden. Dus daarom had ik Alaphilippe niet per se eerste verwacht. Of is dat toch een klimmer?
209 punten voor vandaag. Yates(c), Alaphilipe en Latour in mijn team.
Zat aan het begin van de wedstrijd nog te balen, aangezien het er totaal niet op leek dat er een fatsoenlijke groep ging ontsnappen.
Morgen wordt weer een leuke. Verwacht eigenlijk op de eerste col dat er wel een groep weg mag fietsen. Laatste berg gaat de gashendel ws pas open en dan is het de vraag of ze ver genoeg vooruit zijn.
'@Dukeman. Ik sta 163 in AK zonder Alaflip. Baal natuurlijk dat ik m niet heb, vindt anderzijds dat ie flink boven verwacht rijdt. Die versnellingen op de laatste col ook telkens weet, alsof hij met de rest speelt. Dit heeft hij in de bergen met deze tegenstand volgens mij nog nooit laten zien.
Afijn, als ik Flip ipv Jungels had gehad, dan zou ik incl paar keer captainpunten....
'@dukeman: 99,7% zonder Alaphilippe. Het vervelendste aan Alaphilippe is dat zijn onvoorspelbaarheid (mijn reden om hem thuis te laten) dit jaar helaas niet zo onvoorspelbaar blijkt. Komt ook doordat Sky werkelijk het halve peloton laat fietsen. Misschien zat ik nog teveel met de Giro in gedachten, waar vrijwel geen enkele vlucht de finish haalde. In de rit naar Mende was hij bovendien de topfavoriet en ideale kopman, dan komt het dubbel hard aan. Mijn kopmannen zaterdag (Roglic) en vandaag (Froome) hebben me 0 ritpunten opgeleverd omdat ze telkens voor plek 58 reden. En dan gaat Alaphilippe straks ook nog met de bolletjestrui aan de haal.
Voor veel klassementsrenners wordt het Scorito-technisch ook wel een erg treurige Tour zo. Iemand als Landa heeft tot dusver één keer top 10 gereden. Daar komen er hooguit nog twee bij en punten uit het eindklassement. En dat voor 4 miljoen. Quintana doet het zelfs nog slechter.
Precies dit Imbatido. Het doet me weer denken wat een treurig parcours de Tour elk jaar weer heeft. Er zijn maar 3 of 4 etappes daadwerkelijk van belang voor het klassement. Zou me niet verbazen dat als Kruijswijk richting de Alpe d'Huez niet was ontsnapt, ook daar de vluchters hadden gewonnen.
Volgend jaar een proloog, kasseienrit, 2 ritten met aankomst bergop en een lange tijdrit. In colonne rijdt iedereen achter Sky aan. Op het podium krijgt Sagan de groene trui. Bespaart ons een hoop ellende :' )
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.