Scorito Tour 2018

1 2 ... 235 ... 255 256
wesselvanoers

Latour, alaphilippe (c) en yates mee in de kopgroep nu nog, gaat lekker

wesselvanoers

Yates als kopman bedoel ik, nog beter

JimKro

Vandaag de juiste poppetjes mee met Alaphilippe, Yates en Latour. Helaas heb ik het vanwege de vlakke aanloop niet aangedurfd om één van hen kopman te maken.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik ben Alaphilippe en van Avermaet wel goed beu inmiddels. Die twee niet hebben is behoorlijk killing.

vasnd

Met Alaphillipe als kopman mee toch een mini beetje jammer dat Yates als 3e finisht. Had relatief beter kunnen uitpakken als hij helemaal niet mee zou zitten maar soit, ook Alaphillipe zat in eerste instantie niet mee en Majka/Barguil blijven op gepaste afstand :).

Twaburov

Yates(C), Ala, Caruso, Latour mee, Mollema helaas thuisgelaten ten faveure van D. Martin.
Stat 67ste nu, maar heb van AK top 8 alleen Thomas en Froome.

Fringale is lekker bezig, die zou Scorito wel eens kunnen gaan winnen!

jlmr1990

Wat is die Majka deze tour aan het doen joh

Paco1982

Majka heeft zijn benen stil gehouden voor morgen... die gaat knallen

Imbatido

'@vasnd: Je had zowel Alaphilippe als Yates? Dan klopt het denk ik niet helemaal wat je zegt. Yates was namelijk geen garantie om kopman te maken vandaag. Ik denk dat veel teams hem hebben meegenomen, maar geen kopman hadden. Slechts 3% had Yates vandaag als kopman. Het is niet als een keuze tussen Gaviria-Groenewegen in een sprintrit. Je moet blij zijn met elk punt dat je pakt.

Rob94

1500 plekken dalen in 4 dagen, wat een bagger zooi. Pure rotzooi in mijn team voor in de bergen, met De Gendt voorop.

Laatst gewijzigd
Twaburov

3% is wel erg weinig, ik vond Yates wel een logische keuze. Stond bovenaan bij de bookies, denk omdat er van een kopgroep uitgegaan kon worden, en dat dat een kans voor hem zou zijn.
Voor de rustdag werden de niet-klimmers ervanaf gereden. Dus daarom had ik Alaphilippe niet per se eerste verwacht. Of is dat toch een klimmer?

Laatst gewijzigd
Rob94

Yates is net als Impey, zodra ik hem wel heb presteert hij niks. Dat risico durfde ik daarom ook niet meer aan. Heb hem gelukkig wel, anders was het puntenaantal een nog groter drama

dukeman

Zijn er eigenlijk mensen zonder Alaphilippe die toch nog tamelijk hoog staan? Denk dat die al iets van een 400pt had opgeleverd, maar heb hem jammer genoeg niet. Ik kom dan ook niet verder dan 94,8% voorlopig.

JellevanderLinden

Heb helaas ook geen Alaphilippe in mijn team, heb vandaag ook maar 138 punten behaald (mede dankzij mijn kopman Yates en Latour). Ik sta nu op dit moment op de 858 plaats. (97,4%)

Connotador

Fringale for president!

Overigens erg benieuwd of Alaphilippe morgen mee wil (en kan) in het verwachte AK-geweld.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Gegokt op Barguil als C , hij was wel mee maar niet goed genoeg , zo had ik de top 10 in kunnen komen , zal nu wel redelijk wat plaatsen gezakt zijn , wel nog Alaphalippe en Latour ook mee

hupske

209 punten voor vandaag. Yates(c), Alaphilipe en Latour in mijn team.

Zat aan het begin van de wedstrijd nog te balen, aangezien het er totaal niet op leek dat er een fatsoenlijke groep ging ontsnappen.

Morgen wordt weer een leuke. Verwacht eigenlijk op de eerste col dat er wel een groep weg mag fietsen. Laatste berg gaat de gashendel ws pas open en dan is het de vraag of ze ver genoeg vooruit zijn.

sjappie

'@Dukeman. Ik sta 163 in AK zonder Alaflip. Baal natuurlijk dat ik m niet heb, vindt anderzijds dat ie flink boven verwacht rijdt. Die versnellingen op de laatste col ook telkens weet, alsof hij met de rest speelt. Dit heeft hij in de bergen met deze tegenstand volgens mij nog nooit laten zien.

Afijn, als ik Flip ipv Jungels had gehad, dan zou ik incl paar keer captainpunten....

Diede34

Zonder Flip maar met Yates (c) en 12 helden gestegen naar 1384, dus nog steeds uitzicht op het bronzen bekertje.

Morgen moet ik gaan twijfelen tussen Demare, Küng en GvA. Wat een armoede...

Gladiool

'@dukeman: Ik sta zonder Flip én Greg 140e. Voor het weekend zelfs 13e.. zegt genoeg.

Neem aan dat Flip volgend jaar de Tour wint? >_<

Laatst gewijzigd
Niels22

Yates als kopman wisselen voor Majka..
Punten had ik al amper, dus prima.

Imbatido

'@dukeman: 99,7% zonder Alaphilippe. Het vervelendste aan Alaphilippe is dat zijn onvoorspelbaarheid (mijn reden om hem thuis te laten) dit jaar helaas niet zo onvoorspelbaar blijkt. Komt ook doordat Sky werkelijk het halve peloton laat fietsen. Misschien zat ik nog teveel met de Giro in gedachten, waar vrijwel geen enkele vlucht de finish haalde. In de rit naar Mende was hij bovendien de topfavoriet en ideale kopman, dan komt het dubbel hard aan. Mijn kopmannen zaterdag (Roglic) en vandaag (Froome) hebben me 0 ritpunten opgeleverd omdat ze telkens voor plek 58 reden. En dan gaat Alaphilippe straks ook nog met de bolletjestrui aan de haal.

Voor veel klassementsrenners wordt het Scorito-technisch ook wel een erg treurige Tour zo. Iemand als Landa heeft tot dusver één keer top 10 gereden. Daar komen er hooguit nog twee bij en punten uit het eindklassement. En dat voor 4 miljoen. Quintana doet het zelfs nog slechter.

Gladiool

Precies dit Imbatido. Het doet me weer denken wat een treurig parcours de Tour elk jaar weer heeft. Er zijn maar 3 of 4 etappes daadwerkelijk van belang voor het klassement. Zou me niet verbazen dat als Kruijswijk richting de Alpe d'Huez niet was ontsnapt, ook daar de vluchters hadden gewonnen.

Volgend jaar een proloog, kasseienrit, 2 ritten met aankomst bergop en een lange tijdrit. In colonne rijdt iedereen achter Sky aan. Op het podium krijgt Sagan de groene trui. Bespaart ons een hoop ellende :' )

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Morgen maar eens risico nemen met Roglic als kopman. Dumoulin heb ik niet (desondanks 99% nu, wel weinig klassementsrenners over) en zowel hij, Thomas als Froome zouden er nu de derde week is gekomen door kunnen zakken. Daarbij moet dit formaat hem liggen.

JimKro

'@Imbatido

Maar ja, het lag ook al in de verwachting dat veel klimmers niet al te best zouden gaan scoren met maar 6 bergritten en weinig aankomsten bergop.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 235 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.