Scorito Tour 2018

1 2 ... 250 ... 255 256
Pietje Precies

De lijst van etappewinnaars deze Tour zegt voldoende over het niveau:
- Thomas 2x
- Dumoulin 1x
- Roglic 1x
- Quintana 1x
- Dan Martin 1x
- Alaphilippe 2x
- Sagan 3x
- Gaviria 2x
- Groenewegen 2x
- Démare 1x
- Kristoff 1x
- Degenkolb 1x
- Cort 1x
- Fraile 1x
- BMC 1x

Helaas miste ik (qua Scorito) Alaphilippe, Kristoff, v Avermaet, Dumoulin en Bernal. Desondanks op 97.7% geëindigd. Al met al wel tevreden mee, had beter gekund, maar ik sta wel aardig waar ik verdien te staan denk ik.

Gefeliciteerd Stuff, nogmaals mijn complimenten voor je fraaie equipe!

Ik zie het meest optimale team weer met plezier tegemoet :)

Laatst gewijzigd
jlmr1990

Jaaaa! 99,3%

Een bekertje!

Maartz

Weer van het spelletje genoten.
Hoogste score ooit gehaald met 6137. Laatste dag nog wel wat plekjes gezakt van plek 16 naar plek 30.
Grootste gemis was geen score in het jongerenklassement. Als ik voor Bernal en Degenkolb had gekozen i.p.v. Moscon en Matthew had ik bijna 450 punten meer gescoord. Had het er wel zo in staan, maar dan vond ik mijn sprintteam te goedkoop ;)

Stuff

Ondanks de hoogste dagscore vandaag, zat 1e er niet meer in. Wel nog een plekje gestegen ten koste van @fringale, maar zoals al verwacht pakt langeglans de overwinning (proficiat mocht je hier meelezen!). Een tweede plek is ook leuk, maar toch denk ik dan aan van Avermaet op het bankje in die ene bergetappe.. of Gaviria als kopman terwijl hij gedeclasseerd werd. Ach ja, part of the game!

Nu op naar de Vuelta, daar hebben we een 99,9% te verdedigen! Gaat lastig worden 😬

@Pietje precies
Thnx! Wel de forum poule als winnaar afgesloten, een schrale troost 🙂

Laatst gewijzigd
kevinraar

Wil iemand voor mij team doen v wat ik maximaal had kunnen halen als je het wilt doen stuur mij dan een privé bericht

JimKro

Ah jammer Fringale en Stuff!

Alsnog gefeliciteerd met zeer fraaie scores en mooie teams! Stuff uiteraard ook nog voor het winnen van de befaamde forumpoule. Ik zie dat Snoek ook is opgedoken in de top 10, klasse prestatie! Ook mijn felicitaties aan de andere deelnemers met mooie scores. Met name aan degene die voor het eerst een beker hebben bemachtigd: welkom bij de club! hehe ;)

Zelf nog een leuk sprongetje gemaakt vandaag door een mooie eindafrekening met de top 5 van het puntenklassement en 8 renners bij de beste 14 van het AK (waarvan 5 buiten de top 10 :p). Uiteindelijk lijk ik te gaan eindigen op plek 209 (99,4%). Volgens mij is dit mijn eerste gouden beker die ik in de Tour gehaald heb.

Uiteindelijk redelijk tevreden over mijn team. De grootste misser was het kiezen van Cavendish. Ik had te weinig vertrouwen in Colbrelli gezien de steun die hij op voorhand zou krijgen. Als ik Colbrelli had gekozen in plaats van Cav, had ik Kung kunnen upgraden voor de renner die ik qua punten het meest heb gemist deze Tour: Greg van Avermaet. ook had ik dan nog een 6e sprinter gehad in het tweede gedeelte. Hiermee was een dikke top 100 plaats mogelijk geweest. Voor de echte knikkers kon ik sowieso niet meedoen. Daarvoor vielen Valverde, Fuglsang en Yates teveel tegen qua punten. In plaats van deze renners had ik dan op zijn minst 2 van Roglic, Dumoulin, Majka of Bernal moeten hebben. Wel denk ik de juiste keuze te hebben gemaakt in het weglaten van veel dure klassementsmannen gezien het parcours.

Tot de Vuelta weer allemaal!

pirazzi

96,3%

Niballie

99,7% (plek 116)

bakfiets

Op 96.5 geëindigd. Iets hoger dan vorige jaar. Op naar de Vuelta. Daar 99 procent te verdedigen.

Bedankt iedereen voor de leuke weken. Dit forum maakt het toch nog net iets leuker. Tot de Vuelta.

fringale

Hulde aan @Stuff en Langeglans die Geraint-Thomas-gewijs in de laatste meters erop en erover gingen. Brons is geen goud maar als Belg verwacht ik me nu wel aan een huldiging op het Brussels stadhuis. Te veel losse schakels in de ploeg, renners die geen aanspraak kunnen maken op (team)boni, zoals A.Yates, TJ, Magnus en Dupont. Stom dat Moscon zijn handen niet kon thuis houden, ik had anders altijd elke bergetappe (en de ITT) met 4 man van Sky aangevat. Dat was althans het plan. Een plan dat ook stipuleerde dat die 4 na de TTT bovenaan het algemeen en deels het jongeren klassement zou gestaan hebben. A. Yates kopman in de eerste bergrit was een miskleun van jewelste. Mijn huisregel om Sagan steeds kopman te maken in een sprintetappe, gewoon omdat die de grootste zekerheid biedt rechtop te blijven, kwam dan weer wel goed uit. Dat ik er de dag dat Gaviria gediskwalificeerd werd toch even van afweek was karma in haar zuiverste vorm. Ik ben wel blij dat ik bij de teamselectie vooral mijn buikgevoel liet spreken en dat sprak vol lof over Dumoulin, Thomas en Roglic en zei veel slechte dingen over Movistar en Porte. Bardet en Nibali lagen in balans, uiteindelijk toch voor de Fransman gegaan. De selectie van Yates was dan weer niet op gevoel maar wetenschappelijk, in die zin dat tweelingen volgens de wetenschap op elkaar gelijken. Het is pas achteraf dat ik besefte dat Adam al een halve giro in zijn benen had.

Laatst gewijzigd
jsprunk

95.1%
Wat zullen we er van zeggen? Geen Froome, Dumoulin, Alaphilippe, dus dan valt de schade nog mee.
Te veel vertrouwen gehad in Valverde, Yates, Fuglsang en te weinig in Froome en Dumoulin. Helaas, volgende keer beter :)

Jori

Jongens, erg genoten, vooral de interessante discussies!
Uiteindelijk de dupe van 6 (dure) uitvallers, tegenvallende Valverde en Fuglsang en geen Dumoulin, Kristoff, Bernal, Majka.

Dagkeuzes bijzonder goed en daarom dus nog 98.8%, wel bittere pil die je wist dat ging komen als ik 2 etappes eerder nog 99.5% stond.

Op naar de Vuelta, nog 0 gekeken naar parcours en deelnemers! Geen Froome en Dumoulin, gok ik?

Karsten

99,1% - fjieuw! Het eerste gouden bekertje bemachtigd. Eens zien of ik de goede vorm dit seizoen (tot nu toe elk wielerspel boven de 95%) kan doortrekken naar de Vuelta. Tot dan!

Jzech

Op 99.1 % (plek 309) . Bedankt iedereen voor de leuke sportieve weken. Op naar de Vuelta. Ik heb genoten van deze tour.. Wat een held onze TD.

JapieJapo

99.2% derde gouden bekertje in een grote ronde op rij:)

Poeksel

98.9% en niet tevreden. Mijn selectie was op zich best goed, maar in de dagopstellingen grote fouten gemaakt.

RedPina125

Op mijn hoogste positie van de gehele tour geëindigd op plek 86. Erg tevreden en dat zonder Thomas en met een last minute ruil die slecht uitpakte: Matthews erin voor D. Martin. Erg goed waren de andere truidragers, diverse kopmankeuzes en het vertrouwen dat Dumoulin en Froome in de top van het klassement zouden meedraaien.

elstupidoloco

Allen dank voor de bespreking van de dagelijkse beslommeringen en met name voor de voorbereiding, wat uiteindelijk toch het mooiste deel van het hele spelletje is. Mooi hoog niveau hier ook iedere ronde weer.
@stuff en fringale, klasse gespeeld, mooie teams! En op naar de Vuelta!

Elpiedro

plek 304 (99.1%) - Stond voor de tijdrit nog in de top 100 en heb de hele tour niet slechter dan 99.5% gestaan, maar gelukkig nog net in de 99% gebleven ondanks de slechte afrekening. Nu al zin in de Vuelta!

kielabokki

Gefeliciteerd aan de hoog geëindigden. Maar vond het wel een vreemde scorito deze keer. Vooral door de sprinters die over bleven.

Zelf een schamele 93% door uitvallers Porte, Nibali, Gaviria, Groenewegen, Greipel, Moscon, Benoot. Voor de rest wel een ploeg met allemaal 1m per 100 punten-pakkers. Enige renner die dat niet behaald heeft: Valverde! Hahaha hoe is het mogelijk :)

Laatst gewijzigd
siets

'@JapieJapo, WoW.. dat zijn nog eens cijfers! Klasse hoor!

Gladiool

Een 37e plek en de 5e stek in de Forumpoule was mijn deel. Een gebalanceerde ploeg met 9 sterke klimmers (De top 4, Nibali, Martin, Latour, Fuglsang en Valverde), Gilbert, Moscon en Castroviejo die de teampunten haalden zoals ze moesten, en een 8-koppige sprintersploeg die ik bijna niet beter kon uitzoeken (Gaviria, Sagan, Groenewegen, Kristoff, Degenkolb, Démare, Latour, Dupont). Voor iets meer dan 20 miljoen bijna alle juiste namen eruit gepikt. Waar ging het dan mis? Alaphilippe hè.. 484 punten zonder kopmanfactor. Stuk of 4 ontsnappingsritten 2x0 omdat ik simpelweg geen ontsnappers had :' ). Weer wat geleerd.

krongkufu

263 (99.2%) met nibali uran porte moscon gaviria en groenewegen.
Ook alleen froome thomas en martin in top 10.
Alaphillipe en de vele aanvallers hebben me gered :D

kevinraar

ik denk dat ik weet waarom ik de 90 procent niet gehaald heb te vaak renners net opgesteld die top 15 reden

Laatst gewijzigd
Frankschlekopznbek

Met een 36e stek derde keer 99.9% in 4 rondes, niet ontevreden.
@stuff en fringale
I know how you feel..

1 2 ... 250 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.