Scorito Tour 2018

1 2 ... 251 ... 255 256
Stuff

'@kevinraar

Jij had toch geen renners van Sky in je selectie? Ik denk dat dat de grootste reden is dat je punten te kort komt voor 90%.

kevinraar

kan stuff kijk even prive bericht

IL DON

Ik ben uiteindelijk 1180ste geworden, beter dan 96,5%. Helaas eindig ik weer op mijn laagste positie van mijn Tour. De eerste week ging top, toen heb ik niet buiten de top 5 gestaan. Helaas op onmogelijke manier plek 1 steeds gemist. Toen kwam helaas de etappe dat Gaviria (die ik als cappie had) en Greipel gediskwalificeerd werden. Waar eerst alles goed viel, viel daarna alles verkeerd. De volgende dag viel Porte uit, daarna snel Groenewegen, Gaviria en Greipel. En een dag later tot overmaat van ramp Nibali. Vervolgens ging helaas Flipje ook nog eens als een gek tekeer. Toen was een topklassering over. Uiteindelijk Moscon ook nog eruit. Uiteindelijk was het na 1,5 week Tour continue schade beperken, wat me wel heel goed afging. Hele Tour weinig fouten gemaakt, vaak goede kopmankeuze en heel veel rendement uit mijn team gehaald. Helaas was het koersverloop (weer) in mijn nadeel. Maar uiteindelijk toch een bronze beker verdient, mijn 5e beker in 6 Tours. Prima score, alleen er zat net als vorig jaar meer in. Ik heb helaas vaak net de uitvallers en het koersverloop is vaak in mijn nadeel. Ik mis helaas steeds net dat laatste tikkeltje geluk. Hopen dat ik het volgend jaar een keer langer dan 1 week volhou!

Maartz

Ben nog wel benieuwd naar het (realistische) optimale team en de score.

Imbatido

Op 99,9% geëindigd, 33e. Wel heel tevreden mee, leuk als je inschattingen die je vooraf hebt gemaakt goed blijken uit te pakken, zoals mooie Scorito-keuzes als veel Sky, Roglic, Majka, Latour. Al ging lang niet alles goed.

Positief: Budgetsprintploeg, vooral Degenkolb, Bernal
Negatief: Yates, Fuglsang, Porte
Grootste misser: Alaphilippe, Dumoulin

Het ontbreken van Alaphilippe en Dumoulin kost me een betere klassering. Vooral Alaphilippe breekt me op, omdat hij een ideale kopman bleek in veel ritten waarin ik alleen pelotonrenners had. Maarja, ik had nog een traumaatje overgehouden aan Alaphilippe in de Vuelta. Hij haalde ongeveer 450 tot 550 punten voor de teams bovenin, dat zijn wel heel veel punten. Maarja, voor hetzelfde geld krijg je een Tour waarin de vlucht het zelden tot de finish haalt. In de Giro heeft het aan de inzet van Luis Leon ook niet gelegen, maar mocht het nooit baten. Dat hangt enorm af van het verloop van een ronde, en dat is niet altijd te voorspellen. Maar een potentiële vluchtkopman blijkt dan toch wel handig. Al met al ben ik wel een van de eerste teams zonder Alaphilippe.

Verder nooit echt geweldige keuzes gemaakt met kopmannen. Eerste rit Groenewegen, twee keer Gaviria met 0 punten, telkens nulpunters in de vluchtritten, zelden echt goede keuzes gemaakt. Daar zit nog wel verbetering in.

Grootste positieve verrassing is denk ik Degenkolb. Als hij duurder was of anderen goedkoper had ik hem zo laten liggen, maar gaf me van de 1,5M renners de meeste zekerheid. Ik had hem rond 8-12 ingeschat, maar door zijn inzet een prima renner voor Scorito. Presteerde al met al ver boven verwachting en nog winst in Roubaix. Dat geluk moet je ook hebben en durven toegeven. Verder pakte de sprintploeg goed uit zonder Kittel, Cavendish, Greipel en zelfs het uitvallen van Gaviria en Groenewegen was niet eens heel nadelig.

Grootste tegenvaller voor mij is Adam Yates. Die had ik ook zo weer genomen, omdat hij en Simon een redelijk gelijk carrière verloop kennen. Die zijn eigenlijk maar zelden slecht. Eigenlijk nog best wel veel geld verpest met Yates, Porte en Fuglsang. Samen 10.5M en nog geen 250 punten samen. Maarja, de winnaar laat zien dat tegenslag nog niet fataal hoeft te zijn met Nibali, Greipel en Moscon als niet-mainstream uitvallers.

IL DON

Overigens was dit mijn team:
Thomas
Porte
Nibali
Landa
D. Martin
Jungels
Fuglsang
Majka
Kwiatkowski
Moscon
Van Avermaet
Van Garderen
Gaviria
Sagan
Greipel
Groenewegen
Kristoff
Demare
Colbrelli
Laporte

Ik miste dus Alaphillipe, Dumoulin, Roglic en Froome (dat was een bewuste keuze), maar had wel de voltreffers Thomas, van Avermaet en Kristoff.

Op naar de Vuelta!

Maartz

Het is misschien een open deur, maar om echt veel punten te kunnen scoren moeten de renners in de koers blijven. Bij de top 20 puntenpakkers zitten maar 2 renners die de tour niet hebben uitgereden: Gaviria 13e met 302punten en Gilbert 17e met 261 punten. Een Pasqualon haalt uiteindelijk gewoon meer punten dan Groenewegen (die 2 etappes wint).

Reminder voor volgend jaar: Sagan elke sprint-etappe kopman maken ;)

Het is nog een hele uitdaging om elke etappe de juiste kopman kiezen. Daar valt nog veel winst voor mij te behalen.

fawnv7

Bedankt voor 3 mooie weken in de poule en op dit forum. Plek 57 en met 99,8% mijn eerste gouden bekertje binnengehaald! Al met al een mooie 3 weken koers gezien en een team dat zich goed heeft getoond. Ik heb toch mijn team tekort gedaan met soms twijfelachtige keuzes voor kopmannen en soms mannen over het hoofd gezien, maar dat krijg je als je zo veel keuze overhoudt.

Klassementsmannen van grote klasse (Thomas, Dumoulin, Froome, Roglic, Bardet, Landa, Latour, Valverde en Majka) die jammer genoeg door passieve koersen in veel ritten het verschil niet konden maken. Aanvallers (Alaphilippe, van Avermaet, Impey en Benoot) die of fantastisch waren of teleurstelden en Moscon voor de teampunten. Mijn sprinters (Sagan, Gaviria, Groenewegen, Kristoff, Colbrelli en Laporte) waren niet genoeg om uiteindelijk voor de prijzen mee te doen, oftewel ik heb mijn huiswerk voor de Vuelta klaarliggen.

siets

Pff, de Tour is krap af en de afkick verschijnselen starten al.. laat het maar heel snel tijd zijn voor de vuelta! 1,5 week tot we weer lekker mogen puzzelen!

wesley1983

Gefeliciteerd met al die +99% scores hier. Ik heb hardnekkig blijven geloven in de renners die ik het liefste zie koersen, namelijk de pure klimmers. De gehele voorbereiding van dit forum wel gelezen maar totaal genegeerd en bij mijn eigen keuzes gebleven (vind ik nog altijd het leukste). Had met de weinige tijdritkilometers deze tour totaal geen top-4 Thomas, Dumoulin, Froome, Roglic verwacht. Maar de renners die fris aan de start kwamen en ik verwacht had met de weinige tijdritkilometers dat ze meer tijd gingen terugnemen op hun gebied (hooggebergte) dan dat ze tijd verloren hadden in de tijdritten vielen heel erg tegen en Bardet was dus mijn hoogstgerankte renner met zijn 6e plaats. Gegokt en verloren, lijkt dus dat de tijden verandert zijn, pure Klimmers zoals Quintana zullen nooit de tour winnen als er zich blijven renners ontwikkelen in het klimmen zoals Dumoulin/ Roglic. Deze les neem ik mee naar volgend jaar in de tour, die toch opvallend altijd mijn slechtste ronde is in Scorito. Al bij al zonder renner in de top-5 van het algemene klassement toch op 85% geëindigd. Op naar de Vuelta waar ik een +99% te verdedigen heb.

snoek1974

Nog een flinke sloot punten aan het einde ben ik gestegen van nr 22 naar uiteindelijk achtste plek

Alleen voor Nibali door pech , Barguil ( heeft nog redelijk wat punten gehaald) en Gaudu ( nr 4 jongeren klassement ) had ik andere keuzes moeten maken .

Nibali en Barguil staat gelijk qua budget aan Roglic en Bernal
Gaudu staat gelijk qua budget aan Kragh Andersen .

William Schuurman

97,6% uiteindelijk, laatste paar dagen gedaald, maar toch tevreden.

Met name A. Yates, DeGendt, Kittel, Cavendish en Fuglsang vielen tegen.
Verkeerde keuzes gemaakt en bij Kittel en Cav met name gekeken naar hun track-record in de Tour en daar teveel op vertrouwd.

Voor de Vuelta maar kijken naar de vorm van de renners i.p.v. de historie.
Daar een 98,3% te verdedigen..

Flater

Ik kwam helaas net te kort voor het gouden bekertje, gestrand op 98,6%. Qua sprinters had ik het eigenlijk niet veel beter kunnen doen, alleen ik had de 'upgrade' van D. Martin naar Valverde helaas nooit moeten doen. Daar heb ik toch wel het meeste spijt van gehad. Daarnaast zonde dat Benoot en Nibali zo snel uitvielen maar daar hebben wel meer mensen last van gehad.

hartstikkebedankt

Uiteindelijk heb ik de schade nog een beetje weten te beperken door nog boven de 95 procent te eindigen. Halverwege de rit bleek al dat een hoge klassering er niet in ging zitten door een zeer, zeer tegenvallend AK-team. Evaluatie van het team:

Sprinters (9 man; 23,25M):
- Sagan (5M; 1.046 punten voor mijn team) --> vaak goed kopman gemaakt, uitstekend
- Kristoff (2,5M; 458 punten) --> uitstekende Tour gereden, vooraf meegenomen door stabiele resultaten uit het verleden i.c.m. prijs
- Démare (3M; 364 punten) --> prima en het belangrijkste bewijs dat renners die 'gewoon' uitfietsen onmisbaar zijn
- Degenkolb (1,5M; 352 punten) --> uitstekende overperformer, vooraf meegenomen omdat hij sprintkopman zou zijn, bonus voor de kasseien
- Groenewegen (4M; 213 punten) --> goed gereden maar te vroeg uitgevallen
- Laporte (1M; 144 punten) --> oké gereden maar had ik nog wat meer van verwacht. Wel fijn om in etappe 18 en 21 punten mee te scoren
- Greipel (3M; 133 punten) --> vond ik ook oké rijden maar helaas te kort, je weet altijd dat hij tot de streep doorrijdt dus als hij had uitgereden was hij waarschijnlijk zijn geld waard
- Dupont (750K; 129 punten) --> 7 keer in de punten gereden bij de sprints, goed genoeg
- Cavendish (2,5M; 48 punten) --> gokje uit het sprintteam, had zijn seizoen er op ingericht maar die gaan we nooit meer nemen

AK-mannen (8 man; 28,5M):
- Froome (5M; 610 punten) --> prima
- Dumoulin (3,5M; 430 punten) --> prima
- Majka (2M; 210 punten) --> op zich oke mede door de teampunten maar eigenlijk te weinig
- Valverde (5M; 206 punten) --> het parcours zat mee, groot voordeel voor de punch, ik zag hem hier sowieso top-7 rijden maar helaas
- A. Yates (3,5M; 110 punten) --> zijn hele seizoen op de Tour ingericht en reed sterk, kan aardig aankomen maar dat viel vies tegen zeg. En dan in de tijdrit nog in de punten rijden..
- Fuglsang (2,5M; 108 punten) --> zie Yates maar dan zonder de tijdrit
- Nibali (4M; 100 punten) --> helaas uitgevallen, die had een dijk van een derde week gereden denk ik
- Urán (3M; 4 punten) --> goede allrounder op dit parcours, komt een kasseitje over, heeft een sprintje in de benen

Jokertjes (3 man; 4,25M):
- Alaphilippe (2M; 467 punten) --> schot in de roos, nog beter dan verwacht en die bergtrui is toch wel een mooie bonus
- Van Avermaet (1,5M; 244 punten) --> ook een mooie voltreffer met de gele trui en een aantal goede daguitslagen
- Benoot (750K; 0 punten) --> had ik meegenomen voor 1. Kasseien 2. Punch 3. Opvul bergetappes / ontsnappingen 4. Witte trui puntjes, maar het mocht niet zo zijn

Kopmankeuzes: overall redelijk goed (veel Sagan), 0 punters in etappes 11, 15 en 16

Meer zat er niet in met dit team, daarvoor is mijn AK-team veel te zwak gebleken; 9 sprinters heeft toch goed uitgepakt. Kristoff, Démare, Degenkolb, Alaphilippe en Van Avermaet hebben mijn klassering nog een beetje gered. Op naar de Vuelta!

Laatst gewijzigd
TimodeJ

Je team was van te voren natuurlijk gewoon prima, hartstikkebedankt. Geen naam waar ik me helemaal niet in kan vinden, en je uitleg bij de renners is logisch van te voren te beredeneren. Sommigen vielen inderdaad onverwacht tegen en sommigen hadden pech.

Starlynk

Uiteindelijk op de laatste dag uit de >95% gevallen. Terecht dat het dan Kristoff is die dat veroorzaakt want mijn last minute Kristoff > Cavendish wissel was uiteraard desastreus.

3 1-op-1 afwegingen die ik verkeerd heb gemaakt, die grotendeels mijn resultaat bepalen:

Cavendish vs. Kristoff: gewoon heel dom. Ik wijt het aan slaapgebrek, want ik had mijn sprintteam al weken hetzelfde. Dan moet je niet last minute wijzigen!
Uran vs. Dan Martin: Normaal is Dan Martin de eerste die ik er in klik, maar nu met de kasseien etc. was ik bang dat ie op zijn plaat zou gaan en heb ik Uran er in geklikt.. Oh, de ironie.. Les: wie er op zijn plaat gaat is niet te voorspellen!
Yates vs. Dumoulin: Tsja, achteraf dom, maar vooraf had ik veel van Yates verwacht en dacht ik dat Dumoulin zonder echte focus er doorheen zou zakken. Les geleerd! Nooit meer aan Tom twijfelen :)

Als ik die 3 overwegingen net andersom had gemaakt had het er een stuk beter uitgezien! Alleen al Kristoff ipv Cavendish had me minimaal 300 punten extra opgeleverd en dan stond ik al bijna op 99%.. Tsja...

Daarnaast ook Porte en Fuglsang die (tegen)vallen. Porte heb ik vooraf heel veel over getwijfeld, maar als ik die niet had gehad dan had ik waarschijnlijk Nibali of Valverde genomen en daar had ik ook niet veel mee opgeschoten ;) Fuglsang heb ik nooit over getwijfeld, dus tsja..

Ook dit jaar expres geen dure jokertjes genomen en nu presteren de usual jokertjes (met name Alaphilippe, maar ook Van Avermaet, Gilbert) lekker en ook in de etappes waar je zou kunnen verwachten, dus dat doet pijn. Experiment mislukt dus. Volgende keer maar gewoon in het team klikken en balen bij verkeerd opstellen ;)

Matti

Ondanks dat ik niet geheel tevreden was over mijn selectie, toch nog 98,3% behaald. Enkele (dure) missers kostten mij de kop.
Next stop: Vuelta! Waar ik volgens mij nog nooit in de buurt van een top klassering ben gekomen.

Sjonge Jonge

1e indruk van Vuelta leert me dat er lang niet zo veel sprinters in de teamselectie hoeven als bij de Tour. 1e sprintetappe pas in rit 3, dus dan al op te vullen met truipunten. Daarnaast ook stuk minder (zekere) sprints dan in de tour.

DavidN

Na een mooie remonte tijdens de laatste week nog opgerukt naar de 28ste plaats algemeen. Vooral Alaphilippe gemist om echt mee te doen voor de knikkers.

Jori

Juist net even gekeken naar de vuelta en juist opvallend nog veel ritten die tot sprint kunnen komen, normaal gesproken was de sleutel iets als 5 sprinters, 11/12/13 ak mannen om maar zeker te weten dat je de juisten hebt en dan nog aanvallers/tijdrijder/punchers.

Vuelta vooral belangrijk te realiseren dat het scorito gewijs andere koers is:
Geen jongerentrui, maar combinatie trui. Die gaat bijna altijd richting nummer 1 van AK of Valverde
Puntentrui waar punten voor elke etappe gelijk is. Die ging dus ook altijd richting nummer 1 van AK of Valverde

Ergo, over algemeen zijn je opvulpunten hoger, minder sprints en zijn klassementpunten dus nog belangrijker

wesselvanoers

deze tour op een mooie 98% (plek 668) geëindigd, dit is veruit de beste klassering tot nu toe en dit gaan we zeker doortrekken naar de vuelta, want ondertussen weet ik wel hoe ik een goed team moet samenstellen.

boven verwachting goed: Sagan, Thomas, Alaphilippe, kristoff, latour
goed gereden: Gaviria, Demare, roglic, Dan Martin, colbrelli, laporte, kung -> ongeveer 100 punten per miljoen
beneden verwachting: Bardet, groenewegen, Greipel, Nibali -> natuurlijk jammer want de 3 laatst genoemde hadden veel punten gescoord als ze niet waren afgestapt

totale shit: yates, zakarin, benoot

over 1.5 week mogen we weer beginnen aan de vuelta :)

Connotador

Heb weer genoten; tot bij de Vuelta!

Fringale en Stuff, prachtige prestaties.

Jasperdewaal11

Op 90,7% geëindigd kon voor mij helaas niet beter denk ik, vorig jaar had ik 78,3% dus al een hele verbetering. In de vuelta heb ik 99% te verdedigen dus wij gaan ons best weer doen.

Tops:
- G Thomas
- Dumoulin
- Sagan (uiteraard)
- GvA
- Latour (aardig)
- Dupont (aardig)

Flops:
- Cavendish (neem ik ook nooit meer)
- Nibali (ongelukkig)
- Porte (tsja.......)
- Valverde (viel mij vies tegen)
- Benoot (alhoewel hij niet te duur was)
- Fuglsang (where the f...... was hij)

Al met al heb zijn missers:
- Froome (maar die doe ik uit principe niet)
- Alaphillipe (had niet zo vaak op een ontsnapping gerekend)
- Kristoff ( ik koos helaas voor Cav)
- Degenkolb (heeft wel lang in mijn team gestaan)
- Majka/Kruiswijk (had ook niet misstaan)

tempo789

Een paar dagen geen tijd gehad om een update te delen, dus deze hebben jullie nog tegoed:

*** Scorito's optimale team ***
Score:
7755
Kosten: 55,75 miljoen

SAGAN Peter
THOMAS Geraint
ALAPHILIPPE Julian
FROOME Christopher
KRISTOFF Alexander
DUMOULIN Tom
DEGENKOLB John
DÉMARE Arnaud
VAN AVERMAET Greg
ROGLIC Primoz
BERNAL Egan Arley
MARTIN Daniel
GAVIRIA Fernando
MAJKA Rafael
LATOUR Pierre
BARDET Romain
GROENEWEGEN Dylan
GILBERT Philippe
COLBRELLI Sonny
LAMPAERT Yves

snoek1974

'@ jori

Valt idd op , 3 x vlak en 2x heuvels met vlak slot en proloog binnen de eerste tien etappes binnen de Vuelta , kan tot gevolg hebben meer sprinters dan normaal in de Vuelta

1 2 ... 251 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.