Ewan klimt dit seizoen ook erg lekker, in Californië etappe 3 bijvoorbeeld, de MSR sprint wat ook een flink afmattende koers is. Viel mij eigenlijk vorig jaar in de giro nog wel wat tegen, maar zie ik nu ook bijvoorbeeld nog wel etappe 5 mee doen.
Cavendish is nog wel lekker dat hij nog een koers aan het werk is, toch eventjes zien of hij het winnende gevoel kan krijgen. Al is Cav + de tour eigenlijk altijd een goede combinatie.
Alaphilippe is een fijne renner. Punch, kan dalen, sprintje, met QS nog wel wat teampunten om 1 of andere reden. Al zou etappe 5 wel balen zijn als Gaviria er nog bij zit, lijkt me dan dat ze voor hem kiezen, al lijkt me het toch iets te zwaar voor Gaviria. LLS als extra aanvaller is ook wel leuk, alleen was hij eigenlijk ook al heel de giro goed en geprobeerd zijn zege te snaaien, maar had echt pech met het verloop. Toch het feit dat hij ook weer met Valverde op pad was in Occitanië bewijst toch wel dat ook deze bok geen sleet kent.
Qua trek ben ik nog wel benieuwd of Stuyven of Degenkolb meegaat. Qua prijs, sprints en nog die kassei etappe maken ze beiden wel interessant, al was Degenkolb 3x niks in Zwitzerland na zijn blessure
Misschien een stuk of 100 -150 nderdaad.
Kristoff zie ik een beetje als Gesink: Bovengemiddeld goede renner, had ooit veel potentie (+ bijbehorende resultaten) maar eindigt de laatste jaren vaak op de 2e rij wanneer hij een poging waagt. Met af en toe een uitschieter uiteraard.
Wat vinden jullie van Allaphiliipe en hier bedoel ik mee scorito technisch.
De reden dat ik hem wilaanhalen is namelijk met name de 2 miljoen die hij kost.
Zelf heb ik een aantal redenen hem niet mee te nemen, de redenen voor hem wel mee te nemen zijn al genoemd en zijn kwaliteiten hoeven in mijn optiek ook niet besproken te worden aangezien hij dat al heeft aangetoond.
niet mee te nemen redenen:
1. Kittel was vorig jaar spekkoper, waardoor ook de QS teamgenoten. Dit zie ik Gaviria niet doen in dit veld waar de concurrentie hevig is.
2. De TTT zal QS niet gaan winnen in mijn beleving, hoogstens plek 4-5-6 schat ik in.
3. Kassei etappe gaat hij niet voor
4. Dan zou jij hem meenemen voor de punchetappes, maar daarvoor heb je toch gelijkwaardige alternatieven voor een lagere prijs.
Zelf zit hij bij mij continu op de wip stoel, erin en eruit. Dat zelfde geldt voor Moscon versus Kwiat.
Kies ik voor Flipje dan kies ik voor Moscon, kies ik voor Kwiat dan gaat Flipje er weer uit. Haha wat dat betreft een leuke wipwap.
Wie zijn wat jou betreft goedkopere alternatieven voor de punchetappes dan? Ik zie Alaphilippe daar als nummer 1 favoriet.
Ik kan er in komen dan hij zijn 2M niet op zou kunnen leveren, maar het probleem (waarom hij er in blijft), is juist dat de (goedkopere) alternatieven niet voorhanden zijn.
Wat alaphilippe betreft is het wat te kort door de bocht om hem alleen als kanshebber te zien voor de punchetappes. Hij heeft in de afgelopen jaren toch meermaals aangetoond vanuit de kopgroep te kunnen vlammen. In iedere etappe met een afdaling als slotstuk behoort hij wat mij betreft ook tot de top 5 kanshebbers
'@Jsprunk: Ik denk hierbij aan Greg van Avermaet. TTT, Kassei etappe, Punch etappes en Porte zijn klassement. Ik verwacht dat Porte de grootste kans heeft op de eindoverwinning.
Zelf heb ik Valverde mee en Martin. Dan heb je toch al 2 grote kanshebbers voor de Punchetappes. Dan vind ik persoonlijk in mijn optiek zonde om dan nog eens 2 miljoen te spenderen aan Flipje. Ik steek die 2 miljoen liever in een Majka. Sagan grootste kanshebber op het Groen en tevens kanshebber in bijna elke vlakke etappe/Punch etappe en Kassei etappe. Plus Bora kan ook nog scoren in de TTT en wordt denk ik concurrent van QS hierin.
Ik speel Scorito wielerspel nu 3 jaar en volg het wielrennen met meer dan grote belangstelling. Het blijft in dit spel toch keuzes maken. En achteraf pas weet je of je de juiste keuzes hebt gemaakt. Met name in deze tour zijn de namen allemaal van dusdanige orde dat je ze allemaal kan meenemen en pas in de tour zelf weet of ze wel goed zullen zijn. De Giro dit jaar was toch wat redelijk onvoorspelbaar (muv de grotere namen). Carapaz die ik gekozen had op basis van uitslagen en vorm, zal je in deze tour niet gauw kunnen kiezen is mijn bevinding. Trek ik de lijn door van een witte trui kanshebber, een Calmejane of Martin zullen in mijn optiek toch niet gaan voor een topnotering in een bergetappe.
Ik kan Kelderman maar niet uit mijn team halen. De voorbereiding op de Tour toont veel gelijkenissen met die van afgelopen Vuelta. Blessure -> ruim 2 maanden niet fietsen -> vervolgens goed presteren in een ronde van een week. Hij lijkt dus genoeg te hebben aan zo'n voorbereiding. En Dumoulin kan wel de Tour willen winnen, maar we hebben vorig jaar allemaal kunnen zien hoe klimgeit Quintana teleurstelde in de Tour. Daar had een weekje meer of minder rust niks aan veranderd.
'@Dumou Ik neem normaliter principieel geen Giro renners mee maar voor zowel Froome als Dumou valt wel wat te zeggen met die eerste 9 dagen. Aan de andere kant, het gaat juist om de 3e week waar ze er wellicht doorzakken...Ik ben er nog steeds niet uit. Voorlopig zonder Froome en Valverde maar wel met Dumou....Maar verre van zeker dus. Kelderman weet ik niet. Die arm baart me toch zorgen voor een Tour van 3 weken...Ik zit dan ook te denken om Dumou te switchen naar Martin zodat ik iig een puncher en ak man heb die nog "fris" is en dan kan ik GvA er ook nog infietsen...Hmmmm...
'@Cerebral36: Ja dat bedoel is een lastige puzzel. Zelf heb ik wel een potentieel alternatief voor Stuyvens, maar goed ik weet niet hoe gevoelig hier het NameDropping ligt.
@Cerebral/Dumoulist: Zelf heb ik Froome en Dumoulin mee i.v.m. de multifunctionaliteit van beide en de extra week rust. Froome was in week 1/2 niet best, maar 3e week toch aardig aan in mijn beleving. Denk juist dat hij zijn piek later had en hierdoor profijt gaat krijgen in de Tour. Dumoulin is een lastig geval. De vraag die ik dan hardop stel waarom een Froome wel en kan een Tom dit dan niet........en de meest voor de hand liggende alternatief in het zelfde multifunctionele segment is of Zakarin of Roglic (met betere TT kwaliteiten dan Zakarin).
Daarom de klasse 3,5 miljoen tot en met 2,5 miljoen zijn hele interessante renners, maar wie van deze renners zijn nu echt potentiële top 10 renners.
'@wouter van diepen die prijsklasse 2,5 - 3,5 miljoen haal ik toch een aantal AK mannen uit. Yates (+bergen), Roglic (+TT), Martin (+punch), Fuglsang (+kasseien)! Ik zie zeker 3 van hun top 10 rijden. Wellicht dat Roglic of Fuglsang het niet gaat halen, maar Yates en Martin moeten het wel gaan redden toch?
'@Cerebral36/Wouter: Persoonlijk vind ik dat er veel pareltjes zijn van 2.5/3 miljoen. Dit aangevuld met een Porte, Nibali, Bardet of Valverde geeft je ook genoeg diversiteit. Kiezen voor Giro-renners is gewoon te riskant. En het is denk ik een misvatting dat zij nog de tijd hebben om te herstellen gedurende eerste Tourweek. Herstellen doe je namelijk met 'niks doen' en 200 km lang 40 gemiddeld rijden is niet niks doen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.