Scorito Tour 2018

1 2 ... 28 ... 255 256
Dupoepin

Bij Kelderman zie ik steeds voor me hoe hij in de afsluitende tijdrit, in de ronde van Zwitserland, constant met zijn arm zat te zwaaien. Als hij nog last heeft van zijn arm, hoe gaat hij dan de kasseien verteren?

@dumoulist
Hoe kan je een Quintana nu vergelijken met Dumoulin? Dat zijn 2 compleet andere renners. Quintana moet zijn tijd juist zien te pakken in de bergen terwijl Tom daar moet zorgen zo min mogelijk te verliezen. In deze tour heeft Tom meer voordeel dan een Quintana met het oog op etappe 3,9 en 20. Niemand weet hoeveel die extra week rust gaat uitpakken voor de Giro renners, maar de nieuwsberichten over Tom dat hij zich nu beter voelt dan vorig jaar uit de Giro en dat hij vol voor het klassement wil gaan, stemt mij wel hoopvol.

@Cerebral36
Zonder Froome of Valverde of Tom ga je het denk ik niet redden. Een sterk sprintteam is leuk, maar niet als dat ten koste moet gaan van de AK mannen.

Poeksel

Yates moet voor 3.5M wel wat meer doen dan top 10 rijden om zijn geld waard te zijn. Als hij net zo rijdt als de rest van het seizoen lukt dat wel... Het is wel de vraag of hij de schade in etappe 9 beperkt kan houden. En hoe zijn zijn daalcapiciteiten, vrij gemiddeld denk ik?

Laatst gewijzigd
steefje9

Ik heb vooralsnog valverde, dumoulin, Nibali, Thomas, roglic, Martin, zakarin en fuglsang als klassement mannen met als opvulling tj. Voor eventuele punten van porte. Moest wel gaan snijden in mijn sprint selectie en daar is voorlopig Gaviria geslachtofferd. Dat zit me nog niet helemaal lekker maar dan moet ik weer gaan snijden in mijn klassementsnannen en daar valt budget technisch niet veel meer te halen..

Dumoulist

'@Dupoepin: Volgens mij moet Dumoulin ook een hoop punten in de bergen pakken wil hij zijn prijs waard zijn. En dat is nu dus vrij riskant. Momenteel durf ik het nog niet aan maar hoop dat ik ongelijk krijg. Verwacht namelijk dat er zeker 10 renners zijn die bergop beter rijden dan Dumoulin omdat ze gewoonweg fitter zijn. Niet geheel onlogisch gezien het verleden toch?

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Haha :) Ik denk dat ik het verleden maar eens ga tarten :) Denk dat deze tour zich wel leent om een uitzondering op de Geen Giro renners meenemen kan opleveren....

Laatst gewijzigd
j.ouwerling_351742

'@Dumoulist

Mee eens dat er 10 renners zijn die wellicht sterker zijn bergop. Echter, zijn er maar 3 etappes waar er bergop gefinisht wordt. In een afdaling zie ik Dumoulin nog wel weer terugkeren bij de betere klimmers / favorietengroep. Op eigen tempo komt Dumoulin vaak terug bij de sterkere klimmers die constant aan het demarreren zijn.

Daarnaast brandt de koers vaak pas los op de laatste klim. Dus verschillen zullen dan niet enorm worden.

En dan zie ik hem gewoon voor de extra seconden in de sprint meedoen.

Laatst gewijzigd
Dupoepin

Vooralsnog heb ik als AK mannen Froome, Valverde, Porte, Nibali, Dumoulin, Uran, Fuglsang met Moscon en Kwiatkowski als opvulling.

@Dumoulist
Ik zie Tom meer in de buurt komen van 100 punten per miljoen dan bv een Quintana, Landa of Bardet. Puur omdat Tom een goede punch heeft, de beste tijdrit heeft en kasseien kan rijden. Plus ik verwacht dat Sunweb 2e of 3e wordt in de ploegentijdrit met mannen als Kelderman, Matthews en Kragh erbij. Zelfs als hij bergop niet met de top mee kan doen, zie ik een van die bovengenoemde renners niet het aantal punten halen waar Tom potentieel toe in staat is. Maar goed dat meningen verschillen ;) Anders zouden we allemaal hetzelfde team hebben.

Dumoulist

'@Jeroen Ouwerling; Daar heb je op zich wel een goed punt. Echter heeft Dumoulin op het vlakke een vrij matige sprint en zie hem dus niet na een afdaling top 5 rijden. Dan zou ik eerder Jungles of Uran kiezen.

Giro-renners kunnen qua prijs alleen maar teleurstellen. Zij zullen nooit exponentieel veel punten verdienen.

Wouter van Diepen

hahah het is zo lastig haha in de top van het AK. Sprinters heb ik al lang en breed staan. Daar twijfel ik niet meer over.

Die AK mannen staan ook wel redelijk, maar er zijn er gewoon een paar waar ik aan twijfel.
Valverde vs Quintana
Dumoulin vs Bardet
Dumoulin vs Roglic
Roglic vs Zakarin.

Ik denk dat op gegeven moment kwestie van keuzes maken is. En aangezien ik voor Froome kies en dus voor een Giro deelnemer kies. Denk ik kan beter voor 1 van de 2 giro deelnemers kiezen i.p.v. 2 van de 2.

Phoenix0000

Het interessanters dat je deze Tour goed in de gaten moeten houden, meer dan anders, dat een hoge klassering in eindklassement voor een renner niet betekent dat hij zijn geld waard gaat zijn. Het zal mij echt een zorg zijn dat Martin en Yates 8 minuten aan hun broek krijgen in etappe 9.

Cerebral36

'@Dupoupin Top rijtje AK maar dat betekent dan toch dat je relatief een wat zwakkere sprint ploeg hebt? En juist met 8 vlakke etappes....Daar zit mijn moeilijkste keuze. Ga ik voor zwaartepunt in AK met Froome en Valverde of ga ik voor de sprint met echt 7/8 toppers. Beiden is geld technisch niet mogelijk.

j.ouwerling_351742

'@Dumoulist

Als Dumoulin in elke etappe met een finish na een afdaling binnen de top 10 eindigt en met de punten uit de TTT, ITT en weinig tot geen tijdsverlies op de kasseien en dus hoog in het klassement kan blijven staan, kies ik hem liever dan een Bardet, Quintana of Porte. Bespaar ik ook weer 500k - 1 miljoen om mijn sprinttrein te upgraden.

Al blijven het allemaal keuzes die slecht kunnen uitpakken natuurlijk, maar dat hou je altijd.

Dupoepin

'@Phoenix0000
Wanneer een Yates 8 min aan zijn broek krijgt in etappe 9 denk je dan niet dat hij zijn doelen gaat bijstellen in de klimweek? Voor een etappe gaan ipv een top 10 tot 20 plaats? Of afstappen om in de Vuelta zijn kansen te beproeven.

BrackenRidgeCycling

Geen Ewan in de tour helaas, alle ballen op Adam

Starlynk

Ai, dat scheelt weer in diversiteit in de sprintteams..

Dupoepin

'@Cerebral36

Als je snel kan rekenen dan zie je dat dat rijtje 30 miljoen kost. Dat betekent dat ik 26 miljoen overhoud. Daar kan ik echt wel een een redelijk sprintersploegje voor halen hoor. Mannen als Gaviria Sagan Groenewegen en Demare heb ik dan ook gewoon.

Jori

Ewan is dus definitief naar Lotto-Soudal, anders kan ik deze grote middelvinger van MS niet begrijpen.

Dumoulist

Jammer van Ewan, Greipel dan maar. Heeft Mitchelton Scott niks geleerd van de Giro? Niet op 1 paard (AK) wedden:D

Ab Normaal

Lees het ja. Jammer, die stond er bij mij in. In alle spellen....

Niballie

Ewan niet mee inderdaad! Dan wordt Impey misschien nog interessant.

Poeksel

Wel Impey, maar het is de vraag of die voor eigen kansen mag gaan (en wat ie gaat kosten).

Ik had hem ook in alle spellen geloof ik...

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Waar staat dat van Ewan ?

Starlynk

Ze gaan echt niet Ewan thuislaten en dan Impey laten sprinten voor de 8e plek in een massasprint. Die moet gewoon Adam safe houden in de vlakke etappes lijkt me.

Poeksel

http://www.cyclingnews.com/news/ewan-misses-out-as-mitchelton-scott-back-adam-yates-for-tour-de-france/ maar binnen nu en een uur ook wel op WF.

Ab Normaal

Cyclingnews

1 2 ... 28 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.