Porte voor deze prijs kan toch eigenlijk alleen maar tegenvallen? Ja, ik heb ook "gezonde" verwachtingen bij deze renner maar wanneer heeft ie dat nou ooit waargemaakt? In principe is Porte ieder jaar in potentie de winnaar!
En sinds wanneer is Valverde alleen maar een puncheur? Die heeft meer bewezen een ronderenner te zijn dan Porte?!
Ik sluit overigens beide renners nog niet uit maar dat is deels op parcours en deels op onderbuik want op basis van resultaten en qua puntenpakker is het toch altijd Valverde>Porte.
'@Barry Hoe meer ik alle geluiden hoor, hoe meer ik ook over Porte ga twijfelen. Helemaal eens met wat je zegt. Iedereen van 5 mil kan natuurlijk uitvallen maar weinigen hebben het verleden zo tegen als Porte. En als Sky de TTT wint (wat ik gewoon denk) dan gaan alle voordelen van de teampunten ook de boot in. En denken we serieus dat Jungels hier top 10 kan rijden? Dat zou hem nl wel erg interessant maken. Ik zie het echter niet gebeuren.
'@Cerebral
Je moet je eigen intuïtie volgen.
Ik heb me vorig jaar ook Uran er uit laten praten.
Als jij een goed gevoel hebt over Porte moet je het doen. Sterker, als ie presteert ben je spekkoper ondat bijna niemand ‘m neemt.
Jungels is een taaie. Hangt er lang aan en daalt goed. Bovendien een van de beste AK renner op de kasseitjes. Als er pas laat oorlog gemaakt wordt in de bergetappes kan hij hoog eindigen.
Gaat direct de vlam in de pan, dan wordt het lastig voor ‘m.
'@Ab Je hebt helemaal gelijk. Mijn gevoel zegt Valverde dus die gaat sowieso mee. Dan moet Froome of Porte afvallen. Ja dan is dat toch Porte vrees ik. Ik weet dat Jungels meer kan, heeft hij 2 keer bewezen in de Giro. Maar dit veld is wel heel sterk bezet. Maar als ik toch Valverde en Ala al heb kan ik wellicht Martin laten gaan voor Jungels en 500k in de pocket haha
Jungels kan hier absoluut top 10 rijden. QS kan in de TTT prima minimaal 5e worden. In de heuvels, kasseien en ITT zal Jungels bij de voorste klassementsmannen rijden. Een steady top 15 (gerekend van de AK-mannen) in de bergetappes moet vervolgens prima voldoen voor een top 10 plek denk ik.
Top 5 wordt een ander verhaal...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.