Scorito Tour 2018

1 2 ... 51 ... 255 256
jsprunk

'@nasibal: zie jij Cav meee punten halen dan Cort en Kristoff dan? Of heb je er meer uit dat rijtje?
Ik zit nog steeds te schuiven, maar het kraakt steeds. Irritant, zo'n onoplosbare puzzel :)

nasibal

'@ Cerebral
Nee hoor, gewoon houden zo. Sterker nog, ik zou nog een sprinter switchen naar AK ;)

@Jsprunk
Of ik er meer uit dat rijtje heb ga ik me niet over uitlaten, maar als antwoord op je vraag:
In een etappe waar ze alle 3 meesprinten zie ik Cav (ruim) voor Cort en Kristoff eindigen. De vraag is dus per renner hoe vaak je verwacht dat ze meesprinten.

Kristoff zal het altijd wel proberen, maar zal hij er ook altijd aan te pas komen? Bij Cort is de vraag wat hij wil en wat er gebeurd in de heuvelachtige sprintetappes. Cav lijkt me een vrij duidelijk ABC'tje wanneer hij er (zonder pech uiteraard) wel en niet bij zal zijn. Moet overigens wel zeggen dat ik bij géén van de 3 echt overtuigd ben, maar dat geld voor alle goedkopere opties minstens net zo hard.

Eigenlijk zijn er maar 5 sprinters waar ik 'zeker' van ben, en die 5 heb ik sowieso.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Nasi Sarcasm? :) Nah ik weet dat deze sprinters te kort komen in het grote geheel. Maar ik zit om een combinatie Froome Valverde heen te bouwen en dat geeft erg weinig ruimte. Ben er nog steeds niet uit of Martin nou echt als de goedkope Valverde + Ala genoeg is. om Valverde weg te laten. Martin zijn TTT en ITT zijn ws wel een erg groot nadeel. Was echter wel erg sterk in de Tour van vorig jaar.

nasibal

'@Cerebral

Ik heb besloten 1 AK man van 5 miljoen mee te nemen, meer vind ik het niet waard. Ala en Martin gaan sowieso mee als Valverde thuisblijft, wat inhoud dat ze in theorie ook meekunnen als Valverde niet thuis blijft.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Nasi Dat alternatief ben ik dus nu mee bezig. Zou alleen betekenen dat ik en Valverde en Porte niet zou hebben. Voordeel is wel betere sprinters en dus een meer uitgebalanceerd team.

RemcovanderMaas

Ik had Martin als eerste ingevuld, maar heb hem er net toch uit gegooid. Ik vrees dat de TTT en de kasseien hem te veel worden. Puncheurs heb ik genoeg alternatieven en voor het AK komt ie tekort dit jaar vrees ik

nasibal

Porte komt er bij mij sowieso niet in. Zijn punten tot en met etappe 9 zijn ook prima met een teamgenoot te behalen. Met het geld wat je overhoud kan je ook een prima compensatie voor etappe 10 en 11 aanschaffen. Vervolgens is het nog maar afwachten wat Porte aan punten op gaat leveren.

Van Dan Martin kan je er donder op zeggen dat ALS hij met de favorieten aan de streep komt hij sowieso top 5 rijdt. Als hij moet lossen is het nog maar de vraag of er meer dan 5 anderen vóór het groepje met Martin binnen gaan komen. Zeker in de bergetappes die eindigen in een afdaling. Stel dat dat wel een keer of 3 gebeurt, dan zullen dat oa ook jongens als Landa, Quintana, Nibali, Bardet en Porte zijn. Die hebben in de heuveletappes al wel een puntenachterstand opgelopen vermoed ik, om nog maar te zwijgen van de hogere prijs. (Porte heeft dan natuurlijk wel nog z'n TTT). Dit is uiteraard even buiten verdwaalde vluchters tússen de top 6 gerekend. Zitten er vluchters vóór de top 6 maakt het ook niet zo uit.

Laatst gewijzigd
Gijs17

Kittel of Nibali? Wie scoort meer punten?

Jori

Maar met de selectie van Porte ben je maar 1 plekje kwijt, ipv de 2 die je anders nodig zou hebben. En de teamgenoten van Porte zijn ook niet bepaald speciaal. GvA kan ik zeker mee in komen met etappe 5, 6, 9 en dan nog mss 14 en 15 ofzo, maar TJ is weinig speciaal meer aan, behalve dat zijn itt lijkt verbeterd. Küng is een extra plekje en enkel in de itt kan hij zelf nog punten halen en kan je in mijn ogen net zo goed een sprinter neerzetten, die zie ik nog meer punten halen in totaal. Teuns zal niet mogen, anders was hij nog wel leuk alternatief geweest.

Toegegeven dat Porte bij mij de eerste is die eruit vliegt als ik ergens een beter plan zie, want in theorie is hij gewoon te duur, maar tot nog toe zit hij er nog in omdat ik hiermee in mijn ogen een belangrijk plekje win

nasibal

Tja op dat 2e plekje zou je sowieso ook iemand (van minimaal 500k) moeten hebben. Dat betekent dat Tejay op dat plekje dus eigenlijk maar 500k meer kost dan het alternatief, Kung 250k meer en Greg 1 miljoen meer. Waarschijnlijk is het alternatief echter duurder dan 500k. Tel daar bij op dat Porte duurder zal zijn dan het AK alternatief wat je voor hem zou hebben en ik kom tot de volgend conclusie:

Porte + een willekeurige renner voor het 2e plakje haalt minder punten dan alternatief voor Porte + teamgenoot van Porte, voor waarschijnlijk nog meer geld ook.

Dupoepin

Porte komt er bij mij ook niet in, helemaal niet nu hij bekend heeft gemaakt volgend jaar naar Trek te gaan.

Diegene die afvragen of Valverde wel aan zijn punten komt heeft de afgelopen 12 rondes (op de tour van verleden jaar na) niet goed opgelet. Die haalt altijd minimaal 500 punten.

Cerebral36

Voor mij is bij Valverde niet het probleem dat hij zelf de punten wel haalt maar de combi die de meeste punten haalt. VB: Valverde + 500k renner tegen Martin en een Jungels. Valverde haalt zijn punten wel, maar welke van deze combis scoort de meeste punten. Dit is de hoofdreden waarom ik twijfel over Valverde.

Laatst gewijzigd
Jori

"Porte + een willekeurige renner voor het 2e plakje haalt minder punten dan alternatief voor Porte + teamgenoot van Porte, voor waarschijnlijk nog meer geld ook."

Eens, maar niet praktisch. Juist het voordeel van Porte is dat het een klimmer is, waar je er immers toch minstens 7 van nodig hebt. Die extra renner kan nog elke soort zijn, maar Porte zijn teamgenoot dus niet. Dat is dus enkel een itt of punch, in mijn ogen, maar niet bijv. een aanvaller of sprinter die je nodig zou kunnen zijn.

Niballie

'@Dupoepin

Waarom zou Porte in vredesnaam zijn best niet doen als hij naar Trek gaat? Net alsof hij op z’n 33e de luxe heeft om (nog) een GT te verkloten.

theod8

Heeft er iemand nog een update over Bouhanni of Laporte ? Blijft een lastige ...
Of is het afwachten tot Cofidis het team bekend maakt.
Ik heb momenteel Laporte in me team, maar twijfel hoe verstandig dit is

Cerebral36

'@Theo Dat wordt echt de bekendmaking van de ploeg afwachten. Ik verwacht dat Bouhanni gewoon mee gaat. Heb Laporte er voor de zekerheid ook niet in nu, zodat dat niet meteen weer puzzelen wordt als hij "wegvalt".

j.ouwerling_351742

Heb eindelijk Jungels en Fuglsang in mijn team weten te krijgen. Kost me wel het lidmaatschap van de TJ fanclub en kost me nibali.

Weet nog niet of het team zo klaar is.

Voelt raar om met 4 finishes in de afdaling nibali niet mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Jeroen Jou kost het Nibali, mij Porte :) Wel leuk dat je echt opofferingen moet maken om tot een leuke verdeling te komen. Zal vast en zeker wel weer de verkeerde keuzes maken maar ala :)

Mollemaestro

Ik heb mn team toch nog enigzins omgegooid. Geen bewezen dopinghonden zoals Froome en Valverde (geen enkel moment erin gezeten omdat ik denk dat 3 van zijn teamgenoten beter zijn dan hij) in mijn team. Geen Porte. Vervolgens heel blij zijn met mijn team en zeker zijn dat iedereen de 100 punten per miljoen gaat halen. Helaas 3,5 miljoen over en dus maar zekere koopjes omhoog moeten schalen naar Matthews en Cavendish die ik tricky vind, helaas geen goede alternatieven. Zij gaan meer punten halen dan de koopjes, maar met een redelijke waarschijnlijkheid minder dan 100 punten per miljoen.

26 miljoen klassement
24,5 miljoen sprint
1 miljoen voor de winnaar van deze tour
Paar opvullers met de rest van het geld.

Valvuillerdemoz

Jungels en Cav erin weten te fietsen, Ten koste van Landa en wat opvullertjes. Nou ja opvullertjes; o.a. Vuillermoz moet er aan geloven. Geeft wel beter evenwicht, lijkt het. Maar zit ik nu ineens toch met TJ in mijn team! 🤪. Hellup! Wanneer is die praatgroep?!

klumper

Heb geen Froome, Quintana, Porte, Landa, Bardet en Dumoulin in mijn team.

Ben er op zich best tevreden mee.

8 Ak 26 miljoen
7 Sprinters 24 miljoen
5 Aanvallers 6 miljoen

Cerebral36

'@Mollemaestro Geef mij die glazen bol eens.

mactjappie

Roglic/jungels of Matthews/Majka

Poeksel

'@Valvuillerdemoz: als ik het goed begrijp is ook Mollemaestro lid van de fanclub....

Valvuillerdemoz

Ja die denkt zelfs dat ie de winnaar van de Tour in huis heeft, geloof ik. 😂 Is het een fanclub of een collectieve waanzin?!

1 2 ... 51 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.