Scorito Tour 2018

1 2 ... 52 ... 255 256
jlmr1990

Roglic meenemen of thuislaten....hmm twijfel twijfel

jsprunk

Ik heb zojuist Roglic ingewisseld voor Kruijswijk, de echte kopman van TLJ. Dat levert me precies die 1M op die ik nodig had om mijn team naar tevredenheid te krijgen voor vandaag. TJ er in gelaten, omdat het kan :)

Mollemaestro

Ben ik nu de aanvoerder van de praatclub/fanclub?

jsprunk

Ik heb mijn lidmaatschap toch weer even in de ijskast gezet.. toch liever Moscon dan TJ.

joenique

Go go go TJ 🤣

arturo

'@mactjappie euhhhmm, alle vier misschien? Ik krijg alleen TJ dan niet meer in mijn team gefietst.

Cerebral36

Ik zit vooral te wachten op de volgende verduidelijkingen:

- Gaat Bernal mee en zo ja geven ze aan dat hij echt voor wit gaat of echt puur gaat knechten?
- Gaat Matthews voor het groen?

Dat zijn eigenlijk de 2 dingen die mijn opstelling nog overhoop zouden kunnen gooien.

Primavoormij

Ik ben ooit begonnen aan deze poule met de volgende ideeën in mijn hoofd:
- Niemand kiezen die aan de giro heeft deelgenomen
- Minstens 3 Movistars
- Alle ballen op AK en Sprint, zo min mogelijk aanvallers en andere opvullers
- Een shifting in mijn sprintersgilde: alle ouwe rotten eruit om ruimte te maken voor de jonge talentvolle sprinters

Voorlopig staat er een team met Froome, slechts 1 renner van Movistar, 4 aanvallers met een waarde van €5.25 miljoen, geen Cort, wel Cavendish en Kristoff, namen waarvan ik had gedacht dat die er zeker in zouden staan (D. Martin en Zakarin) staan erbuiten en namen waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou selecteren (Roglic) staan erin.

Treenert

Heb ik me daar toch een renner in mijn team gefietst waarvan ik verwacht dat hij terug is van weggeweest en hier nog niet is genoemd, heeeeerlijk.

Treenert neemt gewoon 9 sprintertjes mee en heeft daar 27,5 mln voor over. Die is gek!

Laatst gewijzigd
TomTriomfeertTour

Ja Matthews voor groen is wel interessant inderdaad. Zouden ze dat van tevoren aangeven? Bernal zal een grote gok blijven denk ik.
Ik twijfel verder of 7 klassementsmannen plus TJ wel voldoende is.

Primavoormij

'@Treenert Rolland

Cerebral36

Denk dat het ook even in de gaten blijft houden van wat Matthews zelf allemaal gaat zeggen :) Hoop eigenlijk dat duidelijk wordt dat het niet het geval is, dan laat ik hem iets makkelijker uit mijn selectie. Een renner die ik er nu nog buiten heb staan maar waarvan ik in de bergen toch wel veel verwacht is Bardet. Heb nu nog de voorkeur voor Nibali maar heb een voorgevoel dat geen Bardet pijn gaat doen.

Treenert

'@Prima: Nope, véél interessanter als mijn verwachting uitkomt. Hij komt vanavond ongetwijfeld nog langs maar ik zeg ff niets meer.

Laatst gewijzigd
dspiky

Bernal en Roglic zijn inderdaad wel pijnpunten. Beide enorm veel potentiële punten, maar Roglic zou ook zomaar één of twee etappes kunnen uitkiezen en Bernal zou zomaar als vierde of vijfde wagon in de Sky-trein kunnen fungeren. Dan is 3 miljoen wel een erg forse prijs. Echter, als ze enigszins goed presteren, dan scoren ze gigantisch veel punten. Met name Roglic wordt door zijn concurrenten opvallend veel genoemd als kanshebber.

Valvuillerdemoz

'@Mollemaestro: Is goed. Ik blijf nog wel even lid hoor. Voor 1 miljoen vind ik een risico'tje nemen wel leuker. Heb wel mijn aanvullende ziektekostenverzekering ge-upgrade voor eventuele therapeutische nazorg 🤔

Laatst gewijzigd
j.ouwerling_351742

'@treenert

Dan moet het Barguil zijn. Toch?

En mijn plan was ook 3 movistars en geen aanvallers. Heb het zelfs nog ergens neergezet. Absoluut niet aan gehouden. Top!

nasibal

'@jsprunk

Ekte bazen hebben gewoon Moscon én Tejay.

500k voor de TTT, 500k voor de ITT en verder niet meer naar omkijken.

Laatst gewijzigd
Elpiedro

Ah, dan ben ik een baas ;)

Imbatido

Van Garderen is voor mijn gevoel alleen interessant als je denkt dat:
- BMC de TTT gaat winnen
- Hij in de bergritten wat extra's kan in een peloton met 20 goede klimmers

Het eerste zou kunnen, maar ik neig meer naar Sky, en het tweede zie ik niet snel gebeuren. En dan kan je het geld dat je in hem hebt gestoken elders nuttiger besteden.

Cerebral36

Even ruwweg geschat, hoeveel verschil gaat er denk jullie ongeveer zijn in de TTT tussen Bahrain en AG2R ? :) Zit nog steeds te dubben over Bardet of Nibali (of beiden als het past). In Dauphine was het 35 secs in voordeel van AG2R maar Bahrain heeft nu de Izaggire broertjes mee.

jsprunk

'@nasibal: mee eens, maar kom dan net niet uit met mijn opvullers. Heb dus Küng ipv TJ, wat qua punten weinig uit moet maken.

nasibal

Tenzij kung er in etappe 5 doorheen zakt, dan kan je mogelijk beter tejay hebben. Of je moet voor 5 en 6 9 andere namen hebben.

Al zal dat slechts een paar truipunten schelen.

@Imbatido
Niet helemaal mee eens. Met een 2e plek in de TTT en een top 10 in de ITT raapt Tejay aardig wat puntjes op. Geen 100, maar wat gooi je dan weg aan budget? 250k? Zelfde geldt voor Moscon.

Met dit budget ben ik zelfs nog wel "tevreden" met slechts een podiumplek in de TTT. Veel gooi je simpelweg niet weg voor 1 miljoen en de potentie naar boven is er. Beetje hetzelfde als een 500ker meenemen met kans op 0 punten. Je doet het toch als er maar voldoende potentie is.

Laatst gewijzigd
Mollemaestro

'@Treenert, zijn verschillende mogelijkheden: Pozzopipo, Izagirre, Navarro, Nieve, Amador/Soler/Landa, Pauwels, Barguil, Gesink, Tolhoek, Atapuma/Rui Costa.

Grote kans dat je voorspelling dat de naam gedropt zou worden is uitgekomen ;)

Phoenix0000

Matthews heeft al aangegeven niet motivatie te hebben weer voor groen te gaan.
Interview november of oktober vorig jaar.

WCEendT

Ja en Kittel heeft aangegeven maar één etappe overwinning als doel te hebben.

En Quintana noemt Roglic als grootste concurrent.

...

1 2 ... 52 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.