Ik ben ooit begonnen aan deze poule met de volgende ideeën in mijn hoofd:
- Niemand kiezen die aan de giro heeft deelgenomen
- Minstens 3 Movistars
- Alle ballen op AK en Sprint, zo min mogelijk aanvallers en andere opvullers
- Een shifting in mijn sprintersgilde: alle ouwe rotten eruit om ruimte te maken voor de jonge talentvolle sprinters
Voorlopig staat er een team met Froome, slechts 1 renner van Movistar, 4 aanvallers met een waarde van €5.25 miljoen, geen Cort, wel Cavendish en Kristoff, namen waarvan ik had gedacht dat die er zeker in zouden staan (D. Martin en Zakarin) staan erbuiten en namen waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou selecteren (Roglic) staan erin.
Denk dat het ook even in de gaten blijft houden van wat Matthews zelf allemaal gaat zeggen :) Hoop eigenlijk dat duidelijk wordt dat het niet het geval is, dan laat ik hem iets makkelijker uit mijn selectie. Een renner die ik er nu nog buiten heb staan maar waarvan ik in de bergen toch wel veel verwacht is Bardet. Heb nu nog de voorkeur voor Nibali maar heb een voorgevoel dat geen Bardet pijn gaat doen.
Bernal en Roglic zijn inderdaad wel pijnpunten. Beide enorm veel potentiële punten, maar Roglic zou ook zomaar één of twee etappes kunnen uitkiezen en Bernal zou zomaar als vierde of vijfde wagon in de Sky-trein kunnen fungeren. Dan is 3 miljoen wel een erg forse prijs. Echter, als ze enigszins goed presteren, dan scoren ze gigantisch veel punten. Met name Roglic wordt door zijn concurrenten opvallend veel genoemd als kanshebber.
Van Garderen is voor mijn gevoel alleen interessant als je denkt dat:
- BMC de TTT gaat winnen
- Hij in de bergritten wat extra's kan in een peloton met 20 goede klimmers
Het eerste zou kunnen, maar ik neig meer naar Sky, en het tweede zie ik niet snel gebeuren. En dan kan je het geld dat je in hem hebt gestoken elders nuttiger besteden.
Tenzij kung er in etappe 5 doorheen zakt, dan kan je mogelijk beter tejay hebben. Of je moet voor 5 en 6 9 andere namen hebben.
Al zal dat slechts een paar truipunten schelen.
@Imbatido
Niet helemaal mee eens. Met een 2e plek in de TTT en een top 10 in de ITT raapt Tejay aardig wat puntjes op. Geen 100, maar wat gooi je dan weg aan budget? 250k? Zelfde geldt voor Moscon.
Met dit budget ben ik zelfs nog wel "tevreden" met slechts een podiumplek in de TTT. Veel gooi je simpelweg niet weg voor 1 miljoen en de potentie naar boven is er. Beetje hetzelfde als een 500ker meenemen met kans op 0 punten. Je doet het toch als er maar voldoende potentie is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.