Scorito Tour 2018

1 2 ... 53 ... 255 256
Zadelpen

Team Zadelpen wordt ook regelmatig genoemd. Zo kan je wel bezig blijven. Wel opvallend dat Tom wederom wordt vergeten bij Moviestar.

Dupoepin

Bernal zal. denk ik, lekker zijn eigen ding mogen doen. Dit wordt zijn eerste grote ronde en zal er vooral zijn voor de ervaring. Het is verstandig om zo'n jong ventje niet teveel druk mee te geven. Die legt hij zichzelf al genoeg op.
Froome heeft aan Thomas, Poels, Kwiatkowski en Moscon genoeg hulp.

jsprunk

Bernal heeft toch duidelijk aangegeven dat, als hij al gaat, hij volledig gaat knechten. Ik zie niet in waarom ik daar 3M voor neer zou leggen, als je met Poels, Kwiat, Moscon en Castroviejo goedkopere knechten hebt.

BigApple

Ik stel voor dat we Bernal niet in ons team nemen. We leggen die jongen veel te veel druk op. Als ie straks in zeg 100 scorito teams zit, dan rijdt ie met een zak aardappelen aan druk op zijn schouders.

Pantano

Richie Porte, geboren voor pech/ongeluk. Elk jaar staat hij bij Unibet als een van de grootste kanshebbers genoteerd, elk jaar valt hij door de mand.

Toch blijf je erover twijfelen. Zal je altijd zien dat hij het net wel goed gaat doen als je m niet pakt.

Falco Waterman

Flink wat leeswerk al die pagina’s lezen zo tussen het WK door, wat overigens NIET te voorspellen valt.

Team staat nu wel;
9 AK
7 SP
Moscon + Küng
2 budget kopmannen...

Twijfels.. Froome, Quintana, Dumoulin en Thomas thuis, zelfde geldt voor een Demare, Greipel en Gaviria...

nasibal

Dupoepin,

Ik blijf me telkens verbazen waar jij je informatie vandaan haalt. Los van wat Bernal idd zelf duidelijk aangegeven heeft, wanneer is de laatste keer dat iemand van Sky in een grote ronde (zeker de Tour!) lekker vrij voor zichzelf heeft mogen rijden? Zolang de kopman nog op zn fiets zat uiteraard?

Viviani mocht het semi, Landa en Froome deden het gewoon maar werden beiden teruggefloten. Bernal gaat echt niet opeens een ander verhaal zijn. Waar haal jij die overtuiging vandaan?

Tommytom

Wow, ik heb net Froome mijn team uitgeknikkerd. Op Valverde na, maar ook daar grote twijfels over, geen klassementsrenmers meer die duurder zijn dan 3.5M. Voelt toch raar....

Falco Waterman

Valverde staat wel gelijk aan top 10 eindklassement, goed aan komen, punch etappes, prima daler...

Zekerheidje in mijn team, beter dan een Quintana...

luukrothkrantz

Geen renners uit de Giro selecteren is de sleutel tot succes.

Karperdrol

'@falco waterman,

Twijfel over Demare?
why?

sjappie

Beste Nasibal,

2014 was de laatste keer dat TJ top 10 reed in een ITT in een grote ronde.... TJ bias slaat ook bij jou weer toe. Na 3 weken knechten, kans op ziekte en vallen weet je daarnaast vrijwel zeker dat TJ geen top 10 gaat rijden in de ITT. Maar pak hem gerust.

mik-hail-tal

Waarom blijft iedereen volhouden Froome niet mee te nemen? (uitgezonderd de naïeve moraalridders, jaja I said it)
Die man heeft zomaar eventjes de drie grote rondes OPEENVOLGEND gewonnen.
Als de Tourorganisatie hem goed genoeg beschermt van de gefrustreerde Franse "supporters" die we vorig jaar zagen, rijdt hij minstens podium.

Laatst gewijzigd
Platje

Eens met sjappie, als TJ niet in de top 10 van het klassement staat zal hij niet vol gaan rijden denk ik.. de potentie is er nog steeds maar dat denk ik elk jaar.. vooralsnog staat hij in mijn team maar ik ga niet uit van een goede klassering in de ITT omdat ik hem er wel weer door heen zie zakken in de bergen

joenique

Ik verbaas me meer over mensen die Bernal zouden nemen. Zijn eerste grote ronde, met eerst 10 dagen op niet echt z’n type parcours. Ok hij gaat punten nemen in TTT, maar voor 3mil?

Zelfs als hij door TTT wit neemt, je gaat hem erna normaal niet opstellen toch voor die miezere paar puntjes?

Dan die vrije rol? Ik denk het niet. Als hij nog op de fiets zit na 11 dagen gaat hij mss in beste geval met Froome naar de meet als knecht. Maar voorlopig enkel maar rondes van een week gedaan.

Ik vind dat toch wel heel veel IF’s

Imbatido

'@nasibal: Als BMC tweede wordt in de TTT levert Tejay zeker puntjes op. Maar dat kunnen Küng, Caruso en Bevin ook voor je doen. De ITT is nog ver weg, en levert in een grote ronde vaak wat rare uitslagen op, daar durf ik op voorhand sowieso niet teveel van te verwachten. Maar daar kunnen Küng en Bevin ook goed uit de voeten. Het enige extra's dat hij heeft is dat hij bergop misschien mee zou kunnen, maar of dat realistisch is in een veld met zoveel kopmannen? De Tour is geen Ronde van Californië, en hij lijkt zich wel te hebben geschikt in de knechtenrol. In een scenario waarin Porte geel heeft en Tejay zijn luxehelper blijkt die top 10 finisht is hij onmisbaar, maar met dat scenario hou ik geen rekening. Anders blijft hij steken op een punt of 50 denk ik. Bij Scorito moet je elk dubbeltje omdraaien, dat zou jij als geen ander moeten weten.

Als je BMC de TTT niet ziet winnen kan je bv ook voor SKA gaan, die met Sunweb een goede TTT kan rijden. Het verschil tussen 2 en 3 is maar vier punten. In Zwitserland eindigde hij voor Tejay in de tijdrit. Heeft ook nog wel wat extra's hier en daar, en ipv Porte dan Dumoulin. Dat scheelt wel 500k.

Ik speculeer vooralsnog sterk op Sky, dus voorlopig heb ik Moscon erin. Het is nog even afwachten op de definitieve selecties, maar als Sky de TTT wint zie ik ze niet snel het geel verliezen. Ik denk dat Moscon dan ook wel goed van pas gaat komen, eventueel eindwinstpunten, dus hij staat er op het moment in.

joenique

'@Imbatido ; ik heb TJ ook omdat hij in mijn ogen voor 1mil wel veel potentie heeft. En simpelweg in die prijscategorie is er niet echt iets beter. Ik heb ook geen Porte, dus mocht het scenario van Porte eens toch meezitten en TJ is z’n luxeknecht die heel ver meegaat, dan raap ik daar toch nog iets van

Ja Moscon is een optie maar ik heb al Thomas, dus dat is te zot

La Primavera

Tejay durf ik in de bergen ook op te stellen als BMC geen truien in de ploeg heeft. Moscon daarentegen. Zie de punten van Moscon vooral afhangen van zijn team terwijl Tejay dezelfde teampunten zou kunnen halen en een grotere potentie heeft op eigen punten.

fmvbeest

'@joenique als je er vanuit gaat dat Sky de TTT wint en Bernal bij de eerste 5 zit dan staat hij zeer waarschijnlijk dus top 5 in klassement met ploeggenoten boven hem (aannemende dat sprinters met boni die voorsprong kwijtraken tov sky). Dit zijn dan 2 punten voor plek 5 + 8 van geel teamgenoot. Ook staat hij dan 1 of 2 voor het wit (moscon is de andere), wat ook 6 of 7 punten is. Die truien zou sky best wat etappes vast kunnen houden en dan zijn dat toch geen 'miezerige punten'. In die kasseienetappe verliest hij wellicht wat tijd, maar dat hoeft nog niet rampzalig te zijn.

Ik denk ook niet dat hij een vrij rol krijgt, maar dat hoeft ook niet om toch van waarde te zijn. Als hij zoals je zegt als knecht met froome over de meet komt, kan dat nog steeds waardevol zijn als dat groepje niet heel groot (10-15). Als hij in die eerste bergdagen de laatste knecht blijkt te zijn (poels snippert wat tot de 3e week) en alles uit elkaar trekt, vervolgens de toppers moet laten gaan maar toch als 10-15 over de streep komt, is dit ook zo slecht niet. Als je er dan vanuit gaat dat het sky lukt om ook deze dagen het geel nog te houden, krijgt hij die teampunten elke keer en zal hij vanzelf ook weer stijgen in het jongerenklassement.

En mocht dan in de 3e week hij zijn werk eerder moeten doen en wordt poels weer de laatste man, kan hij nog steeds via teampunten (ritwinst en/of gele trui) z'n punten sprokkelen. En dan wint hij misschien het jongeren klassement niet, maar die verschillen worden heel snel heel groot, dus een top5 daar is dan nog steeds haalbaar. Samen met de eindafrekening van een eventuele froome kan er dus echt wel gescoord worden.

Stiekem wacht ik een beetje op het bericht dat hij niet mee gaat, anders heb ik toch wel moeite om hem ernaast te laten staan.

Starlynk

My 2 cents m.b.t. Küng/TJ: ik neem eerder Küng dan TJ (maar waarschijnlijk allebei niet). 250k goedkoper, m.i. betere tijdrijder voor de ITT, kans op wit na de TTT (of toch minstens plek 3 mocht Sky winnen), naar verwachting beter op de kasseien.

Dat kan TJ alleen goedmaken als hij bergop met de besten meegaat, maar hij heeft duidelijk gezegd dat het 100% om Porte gaat en in Zwitserland reed ie in ondersteuning van Porte zelf ook geen 1 keer top 20 buiten de tijdritten.

Imbatido

'@joenqiue: Aangezien je selecties moet maken per rit betwijfel ik hoevaak je Tejay opstelt buiten de TTT en ITT. Kijken naar de beste renner in een prijscategorie is bij Scorito dus ook niet helemaal terecht. In de bergritten zou ik hem in ieder geval niet opstellen totdat mocht blijken dat hij vooraan meedoet. Hij heeft absoluut potentie, maar het is lastig om iedereen met potentie mee te nemen. Met zoveel goede klimmers - en mogelijke vluchters - en Tejay in een knechtenrol zie ik weinig plaats voor hem in de top 20's.

@La Primavera: Als ik Moscon meeneem is dat in eerste instantie ook niet voor bergritten. Maar vooral voor de eerste tien dagen. Mocht Sky het geel hebben dan kan hij daarna ook nog van pas komen, en hij heeft een aardige tijdrit. En dan misschien nog wat punten voor het eindklassement als knecht.

Falco Waterman

'@karperdrol

Die hele ploeg rijdt voor Demare, heb hem niet mee maar het zou me niks verbazen als hij meermaals. in de top 3 weet te sprinten...

La Primavera

'@Imbatido Dat snap ik dat je hem voor de eerste tien dagen meeneemt maar zei het meer uit het opzicht dat ik Tejay wel op durf te stellen (verwachting dat hij tenminste iets kan klaarspelen in de bergen) en dat ik Moscon in die eerste tien etappes alleen zou overwegen op te stellen als Sky de truien in bezit heeft. Misschien heeft dat ook te maken met mijn verdeling AK/SP waar ik in de bergen een plekje vrij heb voor een aanvaller/Tejay en in de sprint eigenlijk geen plek heb voor een Moscon.

Phoenix0000

Moscon, Kung, TJ en QS renners anders dan Gaviria zijn alleen heel interessant als je 7 sprinter variant kiest.
Anders lekker links laten liggen.

JimKro

Over Bernal. Wat je zou kunnen doen, is hem vergelijken met Quintana. Die in 2013 op 23 jarige leeftijd 2e werd in de TdF (en toen slechts 1 miljoen centen kostte!). Er even vanuit gaande dat Bernal een soortgelijk resultaat zou moeten halen om 3 miljoen waard te zijn. Even heel ruw genomen dan. Laten we het houden op een top 10 notering met een paar mooie klasseringen in etappes.

Ok komt ie.

Quintana
- 23 jaar
- Had ervoor 1 GT gereden, Vuelta het jaar ervoor. 36e in het klassement geëindigd en 1x 6e in een bergetappe, met de favorieten aangekomen.
- Resultaten buiten GT's: Paris-Nice 15e, Catalunya 4e, Baskenland 1e, ook het jaar ervoor 11e in Lombardije.
- Rol in eerste Tour: van wat ik me herinner een meesterknecht van Valverde met redelijk veel vrijheid.
- Teampunten potentieel: Voornamelijk etappes met Valverde, maar qua truien redelijk nihil.
- Truipunten potentieel: 1 van de grootste favorieten voor de witte trui.

Bernal
- 21 jaar
- Nog geen GT gereden in zijn carriere
- Resultaten buiten GT's: Tour of the Alps 9e, Tirreno 16e, Tour Down Under 6e, Romandie 2e, California 1e, Lombardije 16e. Dit jaar ook een DNF in Catalunya, dat was geloof ik een valpartij.
-Rol in eerste Tour (indien geselecteerd): Klimknecht Froome, potentieel laatst overblijvende klimmer in de trein (?)
- Teampunten potentieel: Hoog qua etappes en truien met Froome. Daarnaast goede optie voor TTT
- Truipunten potentieel: Lastig in te schatten. Qua klimpotentieel favoriet witte trui, maar erg onzeker (daarom ook deze post ;)).

Zoiets dus. Resultaten buiten GT's zijn van beiden denk ik ongeveer even indrukwekkend. Quintana had wel de cruciale ervaring van minstens 1 GT en op het oog meer vrijheid.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 53 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.